Raaka-aineet
| 200 g | Voi |
| 200 g | Tumma suklaa |
| 2,5 dl | Sokeria |
| 1 tl | Leivinjauhe |
| 0,25 tl | Suola |
| 1 dl | Vehnäjauhoja |
| 4 kpl | Kananmunia |
| Tarjoiluun | |
|---|---|
| Vaniljajäätelöä | |
Ohje
Mittaa voi ja paloiteltu tumma suklaa kattilaan. Lämmitä liedellä miedolla teholla (tai mikrossa), kunnes molemmat ovat sulaneet. Ota kattila liedeltä.
Sekoita joukkoon sokeri, leivinjauhe, suola ja jauhot. Lisää munat yksitellen käsivispilällä hyvin sekoittaen.
Kaada taikina voideltuun vuokaan (halkaisija 22-25 cm).
Paista 200 asteessa noin 20 minuuttia (katso vinkki). Pinta näyttää kypsältä, vaikka kakku onkin sisältä taikinainen. Jos haluat selkeästi valuvan sisuksen, rakenne saa olla uunista otettaessa hieman ”löllyvä”. Anna jäähtyä jonkin aikaa, tarjoile kuitenkin lämpimänä yhdistettynä kylmään vaniljajäätelöön.