Tänään hyötykäytin pois pari p...

puukilainen
Tänään hyötykäytin pois pari pakkasessa odottanutta suklaakakkupohjaa, jotka olin nostanut eilen jääkaappiin sulamaan. Valmistin niistä perinteistä sacherkakkua, joista pienemmän laitoin myyntiin kokonaisena ja suuremman leikkasin leivoksiksi kappalemyyntiä ajatellen.
Välissä aprikoosimarmeladi ja pinnassa suklaaganache. Saimme muutaman tuokkosen tuoreita mansikoita tänään käyttöömme ja niitä sipelsin hieman koristeeksi kakkuun ja leivoksille. Kaksiväriset suklaanapit eivät olleet minun tekemiäni, vaan oppilastoverin ylijäämää ja surutta paloittelin niistä mursketta leivosten pintaan. :)
Leivoksista tuli kohtuullisen siistejä, vaikka näen itse niissä paljon parantamisen varaa vielä. Komponentit ovat sinällään kunnossa, mutta hienosäädön varaa teknisessä toteutuksessa on kyllä. Toisaalta nämä ovat ekat kappalemyyntiin siivuttamani kakkupalaset, joten homman vaatimaa rutiinia ei ole vielä ehtinyt kehittyä. Heti kuitenkin tuli mieleeni monta juttua, jotka ensi kerralla kokeilen tehdä toisin. :D Kyllä tämä tästä.

10.4.2013

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit