Keskustelut
-
21 9
Listaan muutamia käytössä hyviksi koettuja ajan, rahan ja hermojen säästötoimenpiteitä :) * Varsisellerin kun säilyttää jääkaapissa alumiinifolioon kääräistynä, niin käyttöikä pidentyy viikoilla. Meillä menee selleriä paljon sekä kypsentämättömiin, että kypsennettyihin ruokiin...joten tuo säilyv...
-
12 15
Valurautapannu ja keraaminen liesi...
Entinen asukas vaihtoi keittiöremontin yhteydessä tuon maailman surkeimman keksinnön, keraamisen lieden. Minulla olisi hyvä perinnöksi otettu valurautapannu, mutta pannun pohja on hyvin karkeasti uritettu eikä näin ollen ota täyttä kosketusta sileään keramiikkalieteen. Lisäksi hieman pelottaa ett...
-
2 6
Luulenpa, että kaupan kanta-asiakasjärjestelmät syöttävät käyttäjilleen keltaista lunta
-
13 9
Vain terävällä veitsellä kannattaa leikata sormeen
-
0 4
Tarttis tietoa??
Askarruttaa sellainen asia, kun korjaa omia resptejään siis tekee muutoksia aiemmin kirjoittamiinsa resepteihin ja tallentaa muutokset asianmukaisesti. Muuttuuko ohje myös niillä kokkilaisilla, jotka ovat kenties kopioineet resptin omaan pöytälaatikkoonsa joskus aiemmin? Minulle käy tämän tästä,...
-
4 35
Käristys kannattaa laittaa vetäytämään vartiksi ennen tarjoilua.
-
0 7
Syömishäiriö
Mulla on sellanen ja oon hoidossa yhessä ´´sairaalassa´´anorexian takia, ollu nyt 15 päivää. Koulu ja harrastukset jääny pois :( pääsen onneks viikonlopuiks kotiin ´´lomalle´´(tu) en tiiä kauan oon siellä...se ärsyttääää :X a
-
0 7
Tänään tehdään appiukolle Kairankiertäjän käristystä. Ohje päivitetty myös Kotikokkiin 8)
-
0 20
naudan jauhelihaa 4,99,-
Lidlin tarjous jonka hyödynsin välittömästi...ehkä olisi pitänyt hakea monta kiloa mutten kehdannut :D Onkohan jauheliha sama suomalaisille kuin vaikka ausseille lampaanliha? Ja kysymys; miksei suomessa syödä niin yleisesti lampaanlihaa, miksi täällä ei ole lammasfarmeja enempää? Hmm, mä itse en...
-
0 6
Mistä voisi ostaa juureksia?
Olen tässä laittelemassa pihan pientä ulkovarastoa tilaksi, jossa voisi säilyttää juureksia ja vihanneksia. Määrät ehkä olisivat 10-15 kiloa per lajike (selleri, punajuuri, lanttu, palsternakka ja porkkana). Nyt vain pitäisi löytää joku joka näitä myisi mieluiten suoraan. Muuten, kuinkahan ...
-
4 1
Kävin eilen venäläisravintola Kasakassa, joka on Helsingin Kruunuhaassa Meritullinkadulla. Alkuruoaksi hunajaa, smetanaa ja suolakurkkua perivenäläiseen tyyllin. Pääruoaksi poron sisäfilettä. Maistui varsin hyvälle. Siitä jatkot rymy-Eetun oktoberfesteillä josta päästiin aitoon saksalaistunnelmaa...
-
0 0
Sillä tavalla.
-
2 0
Tällä kohtuu miehekkäällä määrällä tonnikalasalaattia tuli pärjättyä iso osa toissa viikosta. Ohjeesta poiketen jalopenot vaihtuivat perustomskuihin, mutta muuten mentiin aika pitkälti ohjeen mukaisesti.
-
0 15
Ruokakapina!
Näin alkuun kerrottakoon, että otsikon tarkoitus oli olla provosoiva jotta toivottua keskustelua saataisiin aikaiseksi. Olen erittäin harmistunut tästä päivittäistavarakaupan tilanteesta Suomessa. Ei riitä, että meikäläinen hintataso on hurjan kallista verrattuna keskisen Euroopan maihin, mutt...
-
0 12
Mistä naanleipää?
Tein tänään intialaista masalakanaa ja laitoin reseptin jakoon myös tänne. Siitäpä tulikin mieleeni kysyä että mistä saisi naanleipää ostettua vai pitäisikö sitä kenties itse tehdä?
-
0 2
Valokuva reseptin yhteyteen?
Heippa kaikille! Aloitin juuri täällä laittamalla ilmoille ensimmäisen reseptini ja nyt en pöhkö käsitä mistä ja miten saan lisättyä ruoka-annoksen valokuvan reseptiini. Kuva on koneellani. Auttakee nyt te viisaat!! Hanski :( ...ja sainpa laitettua tämän avunhuutoni keskustelussa aivan väärä...
-
0 0
Jokin aika takaperin sain tiedon ja huomautuksen, että ottamani ruokakuvat ovat esillä toisilla sivuilla. Tämän takia ne poistettaisiin kotikokki.net sivustolta. Aluksi huvittuneena lähdin asiaa tarkkailemaan ja huomasin, että minun ottaman ikuvat vuosi takaperin oltiin pöllitty nettisivustolta, ...
-
0 13
Kertokaa äidit, mitä"outouksia" raskaana söit?
En ole raskaana, enkä edes äiti, mutta hyvä kokki minusta täytyisi jokupäivä tulla :) Nyt opintoihini liittyen teen myös tässä sivussa pientä projektia, johon liittyy raskausaika ja ne omituiset mielihalut ruoan suhteen :) Eli mikäli sinä raskausaikana söit ja himoitsit jotain omituisuuksia, kerr...
-
6 1
Vadelman ja suklaa liitto, joka varmasti toimii.
-
0 12
Sämpylät ja leivät
Mulla on ollut tapana sämpylöitä ja leipiä leipoessa heittää vaikka piirakkavuokaan vettä uuniin paiston aikana ja aloin tuossa miettimään miksi niin teen? Muistelisin että jossain sanottiin siitä muodostuvan höyryn nostattavan sämpylöitä paremmin mutta pitääkö tää paikkaansa vai ihan turhaanko s...
-
0 7
reseptien täydennys
Olenko ainut, joka kaipaa resepteihin täydennystä eli tarkkuutta = miten paljon mitäkin aineitä ja mitä aineita?
-
3 8
Tuossahan on bechamel kastike (juustolla) jo lisätty JHawx :) Luitko sinä ajatuksen kanssa tätä ohjetta, kysyn minä? Hyvä perusohje.
-
1 7
Oravien outoa käytöstä?!
Olen seurannut usean päivän ajan pihassa touhuavia oravia ja ihmetellyt. Aiemminkin olen seuraillut, mutta en ole moista ennen huomannut. Oravat kuskaavat maasta sieniä ylös puuhun. Ensin ne rikkovat sienen maassa pienempiin osiin ja sitten kovaa vauhtia pala suussa puuhun ja hetken päästä uusi l...
-
0 0
Sis kyse on reseptistä "Peukalokyydillä Kommunismiin"
-
0 2
Miksi juoman nimi on tuo? Miten se vie kommunismiin? Olen aivan äimänkäkenä täsät reseptistä, haluan vastauksia!!!
-
2 0
Tuli testattua uudelleen kun huomasin erään jutun food networkistä. Haastepizzassa oli ollut juusto kastikkeen alla suojaamassa leipää, joten pakkohan se oli kokeilla... Toimii. Pohjasta tulee paljon rapeampi. tämäntyylistä pizzantekomenetelmää kutsutaan "aidoksi alkuperäiseksi sisilialaiseksi"-m...
-
0 0
epähuomiossa ei tullut kirjoitettua perinteisten kananmunien valmistusta, noh, tulipahan päivitettyä reseptit.
-
1 0
Namnam. Onnistuu aina.
-
3 0
Viikonloppuna tuli tehtyä pizzaa. Ei siinä sinänsä mitään ihmeellistä, mutta täytevalinnat menivät mielestäni poikkeuksellisen nappiin tällä kertaa. Pizzaan tuli pohjalle jotain tomaattisosetta, sen jälkeen isohkosta mozzarellajuustosta leikattuja siivuja. Siivujen väleihin pestokastiketta ja lop...
-
0 0
Julkaistu: Jääkaappihaku ("beta"-versio)
Heips! Julkaisimme haku-osastoon "jääkappihaun", jonka ajatuksena on auttaa hakemaan reseptejä hieman sen mukaan mitä omasta jääkaapista löytyy. Ominaisuus on vielä kehityksen alla, mutta ajattelimme julkaista sen tässä vaiheessa jo kokeiltavaksi ja kommentoitavaksi :) Haun löytää Kotikokin h...