Keskustelut
-
0 2
KARPPAUSTA ILONASSA
Katselin tuossa kaupassa käydessäni Ilonaa. Siinä oli karppausruokia. Mulle ei kyllä auennut Insanityn leipä, jossa oli käytetty perunasosetta, ohra-ja ruisjauhoja ym,. Minun kokemukseni mukaan tällaiset ainekset ei karppareiden leipomuksiin sovi. Kaikki kunnia Insanityn ihanille ohjeille, mu...
-
0 2
Fruity cookie -ohje hukassa
Hei! Kävin ABC-lla kahvilla ja siellä oli aivan ihania fruitycookieita! Taikinassa oli erilaisia kuivattuja hedelmiä ja siemeniä ja ainakin kauraa. Pellillinen oli leikattu paksuiksi annospaloiksi. Olisiko moisesta kenelläkään ohjetta?
-
0 13
Leipomista vai ruuanlaittoa?
Olen monesti miettinyt kumpaa kulloinkin teen, kun valmistan pannaria tai lettuja? Onko se leipomista vai ruuanlaittoa, mitä mieltä olette? Itse pidän molempia ruuanlaittona. Näin syvällisiä mietin vuoden ekana sunnuntaina täällä keskisessä Lapissa. Onkohan sillä, että aurinko ei nouse, tekemis...
-
0 1
Nautinnollista vuotta 2011!
Kaikille Kotikokkilaisille oikein makoisaa ja nautinnollista vuotta 2011! Tehkäämme siitä vielä parempi kuin edellinen. Ylläpidon porukalle kiitoksia kuluneesta vuodesta ja onnea keittokirjan tekoon! Jäämme odottamaan innokkaana ja uteliaana minkähän lainen siitä tulee?
-
0 1
kinkkukastike
joulukinkun lopusta jos pykäis kastikkeen vinkkeja ja mauste ehotuksia?
-
1 12
Olettekos itse tehneet makkaraa?
Tuossa syksyllä kun lampaanjauheliha oli tarjouksessa ajattelin tehdä makkaraa itse ja se jäi mutta nyt liittyessäni tänne sain lisää tuulta purjeisiin ja ajattelin soittaa Wurstille huomenis ja kysyä millä hinnalla myyvät luonnonsuolta. Asun nimittäin samaises kaapungis....Kerron teille heti mit...
-
0 7
Ei mikään kuumin keskustelu mutta :D
Sanokaas mite ihmee kauo kestää "tarkistaminen" että pääsee laittaa uusia reseptejä ja kuvia niistä :)?rekisteröin vasta tossa noin 20min sitte ja ois uusi resepti jo valmiina kuvien kera :D kertokaa pleaaaas :D
-
0 13
Serla-raati
Hei, kävitkö äänestämässä Serla tuotteita? Voititko? Äänestys on päättynyt 15.11. Kuka on onneskas voittaja? Utelias kun olen niin mitähän oli pankinnoksi?
-
0 36
Hyvää Joulua ja Onnea vuodelle 2011.
Oikein hyvää Joulua kaikille kotikokkilaisille ja ylläpidolle.Jatketaan taas uusissa merkeissä ensivuonnakin.Siis hyvää joulua ja onnea vuodelle 2011.t.Tarja eli tarja2.
-
0 1
Mätiterriini
Osaisiko kukaan kertoa kuinka mätiterriiniä valmistetaan? Olen yrittänyt etsiä ohjetta netistä mutta turhaan..... :(
-
0 6
Nyt kotikokit apua!
Elikkä meillä tollanen 6,8kg kinkku oli pakkasessa, otin sen jääkaappiin sulamaan pakkasesta ja sitten annoin olla eilisestä asti tossa pöydällä huoneenlämmössä, enkai oo nyt pilannut sitä? :D kinkku oli ihan sula äsken ja tökkäsin sen uuniin kun sain sellasta tietoa että ei sais olla huoneenlämm...
-
0 1
Uusivuosi menu
Nyt on jo onneks juolun ruuan saatu kasaan, niin pitänee aloittaa suunnittelu jo uuteenvuoteen..;) Meitä kasaantuu 10henkeä juhlimaan vuoden vaihetta ja jotain pitäis saada taas aikaseksi. Nyt lyö pää niin tyhjää, että valmiitä helpohkoja menuja saa ehdottaa suoraan. 1ihmisistä on keliaa...
-
0 12
Vinkkejä lepomiseen pikaisesti kiitoss!
Meillä on kaaos.Muutto kesken.Kaikki keittiötarvikkeet pakattu! mitä ihmettä huomiseksi kouluun pojan läksiäisiin..Onko olemassa joku takuuvarma valmispussukka taikinajauhotelma mitä uskaltaisi käyttää..Poika pyysi minua leipomaan niitä ihania mokkapaloja mutta en jaksa , vaikka helppo se onkin t...
-
0 3
Tuubi duubi duu!
Ostin aivan mainoksen uhrina luumusosetta tuubissa ja yllätyin positiivisesti. Olipas hyvän makuista, helppokäyttöistä ja siistiä hommaa. Jos ei ole ihan pakko tehdä itse niin tämähän oli mukava tapa saada kauniita torttuja vaivatta. Kiitos uuden innovaatioin!
-
0 7
Makeisia
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/176872/Tryffelit http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/99618/J%C3%A4%C3%A4suklaarusinat Nyt on taas ihanien makeisten aika. Ajattelin juuri ihan tuota pikaa tehdä näitä herkutuksia. Jääsuklaarusinat on aivan suussa sulavia totaalisesti ja entäpä nuo t...
-
0 27
JOULULAULUJEN JOULULAULU!
:-) Mikä se on teille se paras laulu, mukaansa vievin tai tunnelmallisin...tai mihin liittyy parhaimmat/hirveimmät muistot? Minulle Joulun on tuonut vuosikausia [url=http://www.youtube.com/watch?v=HwHyuraau4Q]Fairytale Of New York[/url]
-
0 10
Tietty banaanikakun resepti hukassa
Minulla on hukassa ihan tietty banaanikakun ohje. Löysin sen aikanaan, ehkä 7v sitten netistä joltain sivustolta, jossa oli leiriläisten kertomuksia leiristään. Siellä oli ohje tähän banaanikakkuun, jonka kerrottiin paranevan, jos saa seistä viikon ennen syömistä. Näin ei kuulema ollut koskaan kä...
-
0 0
30 v. synttäreille menu ?!?
Olen suunnittelemassa synttäreilleni menua ja 35 hengelle. Olen hukassa! :( Onko hyviä ideoita mitä voisi tarjoilla? Ruokajuomana on mm. viiniä ja tarkoitus olisi etten tarjoa vain jotain kastiketta lisukkeineen ja salaatteineen. Haluaisin löytää sopivan kokoisen menun erilaisista ruuista. Saisi...
-
0 6
Toysalaisten piparkakkujen tyylista ohjetta?
Etsin Kotikokista, eika minulle sattunut silmiin kaulimattomien maustepipareiden ohjetta. Onko kenellakaan tallessa sellaista toysalaisten piparkakkujen tyyppista ohjetta?
-
0 10
Panettone - italialainen joulupulla
Ajattelin leipoa tuliaisiksi tarkoittamani [url=http://www.alko.fi/tuotteet/fi/625567]glögin[/url] kylkiäiseksi [url=http://fi.wikipedia.org/wiki/Panettone]panettonea[/url] eli italialaista joulupullaa. En ole sitä koskaan aikaisemmin tehnyt mutta ei sen ilmeisesti pitäisi kovin paljoa erota tava...
-
0 3
mistä saa ...
Tää on useinkin ongelmana, joten avaan ketjun näin yleisenä. Tällä kertaa ovat hukassa joulurusinat, joiden hankinta vaikeutuu vuosi vuodelta. Siis ne isot, kivelliset, ihananmakuiset muskatellirusinat. Isoissa kaupoissa ei ole, eli nyt pitää toivo panna erikoiskauppoihin, joilla on omaa maahantu...
-
0 39
JOULUVALMISTELUT
Mina se aloittelin valmistelut vasta eilen...ja tasta jatkankin sitten tohinalla Jouluun saakka :D Meidan joulupoydassa istuu tasapuolisesti vieraita Suomesta ja Englannista, joten kokkailen sellaisen sekalaisen menuun. Jokaiselle jotain perinteista ja uutta. Kinkku on talla kertaa paaruoka ...
-
0 0
Joulukarkista tulikin mössöö
Juuh,,, Aina ei voi onnistua.. Luulin tekeväni ihanaa fudgee.. Siihen tuli vaahtokarkkia ja fazerinaa jne.. Taikinaa on nyt kaksi foliovuoallista. Ja sössö ei hyydy!!!! On kun paksua kastiketta.. melkein pystyy pillä imemään.. Onkohan olemassa jotain hyvää tapaa miten tämän massan voisi hyödynt...
-
0 0
Tiedote: pieniä palvelinsäätöjä kotikokissa
Teimme pieniä palvelinsäätöjä kotikokissa, tämän pitäisi näkyä sivujen hieman nopeampana latautumisena!
-
0 4
levy pilalla?
Apua. Mulla kiehu maito tosi pahasti yli. Oisko kellään mitään vippaskonstia millä saan sen levystä irti. Koko levy on ihan musta. Oon yrittäny kaikki uuninpuhistajat ja karhunkielet sun muut. Mut mikään ei taho auttavan. Valitettavasti sähelsin vielä kaverin keittiössä.
-
2 4
Sammesta reseptejä?
Heps! Minua lähestyttiin tänään kysymyksellä sampi-resepteistä ja tällä kertaa Kotikokin laajakaan reseptiarkisto ei pystynyt auttamaan. Olisiko tästä huolimatta jollain arvon kotikokkilaisella plakkarissa hyväksi havaittuja sampi-reseptejä tai ajatuksia mistä sellaisia voisi löytää?...
-
0 6
KILPAILUT
Kilpailu on päättynyt! Kansan suosion kerännyt voittajakymmenikkö saa kunnian kokata huippukokki Jyrki Sukulan ohjauksessa. Kotikokit ja raati ovat puhuneet, ja Sukulan kanssa pääseevät kokkaamaan seuraavat kotikokit Riitta-Mummo Keinoeino maitzo coffee metsänvartija mustapippuri ...
-
8 19
Apua! Pohjaan palanut pata
Riisipuuro paloi pohjaan emalipintaisessa padassa. Millä ihmeellä sen saa pelastettua? Vai saako millään? En uskalla käyttää mitään kovin väkeviä aineita ja hangataan ei voi niin mikä avuksi?
-
0 5
Reseptien kommentteihin vastaaminen
olisikohan mahdollista saada sellaista toimintoa että kun omaa reseptiä joku kommentoi, voisi siihen vastata kommentointi-kenttään niin että aiemmat kommentoijat saisivat tästä tiedon (vrt.facebook)? Tuntuu jokseenkin typerältä laitella ensin reseptiin kommenttia ja vielä sen jälkeen perään ensin...
-
0 3
Dolce Gusto
Onko kenelläkään vielä kokemuksia kyseisestä kapselikahvikeittimestä? Itse ostin ja on kyllä hyvä laite.....alkukangertelujen jälkeen.