Keskustelut
-
0 0
Spaghetti Bolognese MIX
Juu tuli tehtyä spaghetti Bologneesi ja ei voi olla keinotekoisempaa makua kun tässä kastikkeessa oli. Toki en lisännyt yhtikäs mitään muuta sekaan kun paistetun jauhelihan,tomaattimurskan ja veden, kuten ohje neuvoi. Kyllä nämä mix:istä tulevat muut maut on aivan turhia lisäaineita. Ne on kuite...
-
0 8
Kefiiri
Tilasin itselleni maitosienen. http://www.aitoterveys.fi/Kefiiri.php Käytännön kokemuksia / vinkkejä?
-
0 53
HS - Maku on tulossa uudestaan
Vihdoin valo voidaan nähdä! Toivottavasti voimme päästä eroon kaikki E-ruokaa ja nauttia esimakua ruokaa :-) Suomessa on erittäin hyvä raaka-aineita, mutta usein sitten ne ajetaan tehtaalle.... ja ulos tule E-ruokaa. http://www.hs.fi/ruoka/artikkeli/Superkevyen+ruuan+suosio+hiipuu/113526...
-
0 3
MAGGI raati
Sain tänään paketin MAGGI raatia varten... mutta en ole saanut mitään s-postia ja ilmoituksessa lukee että raati olisi toiminut Marraskuun ajan? Muilla tietoa?
-
0 5
peru
peru-toiminnolla ei ole mitään virkaa koska se ei peruuta mitään. mitä kotikokkisivusto saavuttaa sillä ettei peruutusta tapahdu?
-
0 0
säädöt ja sähläykset
tein tänään tuota kaura-manna-chapata-taikinaa ja mielestäni ihan oikein laitoin hiivan. noo ei se sitten kohonnut kuitenkaan kuin hiukkasen, joten laitoin tilkkaan vettä vähän lisää hiivaa ja alustin uudelleen. jo nousi ja ihan hyviä tuli sähläämisestä huolimatta :P
-
0 0
tapas & sangria reseptejä!
Tästä löytyy hyviä tapas ja sangria reseptejä ! Käykää katsomassa :) http://www.bilematkat.com/category/ruoka-juoma/
-
0 2
Adventti
Tästä se joulun odotus alkaa ja siihen liittyy niin paljon muistoja lapsuudesta ja koko elämän ajalta. Hoosianna on laulettu, yksi kynttilä adventti kynttiläjalassa sytytetty, muut 3 odottavat vuoroaan. Juhlavasti syödään ensimmäinen jouluinen ateria, lipeäkalaa, besamel-kastiketta, kokonaisia...
-
0 3
Kokkaamisen ruusut ja risut
Niin, minun on tämmönen: Ruusut: (tu) - Kokkaaminen on hauskaa ajanviihdettä (tu) - Kiva nähdä, miten perhe suhtautuu ruokaan (tu) - Mukavaa nautintoa useamman ruoan parissa! Risut: (td) - Jos syö liikaa, niin tiedätte, mitä vatsalle käy (td) - Lapset yököttelevät tervettä ...
-
0 89
Maggi-raati ja -tuotteet
Heps! Maggi-raati pärähtää viimein käyntiin ja valitut saavat hieman tarkemmin ohjeita tänään sähköpostiinsa. Raatilaiset voivat pitää itsestään ääntä esimerkiksi tässä ketjussa kuten myös keskustella saaduista tuotteista :)
-
0 5
ehdotuksia pikkujoulu purtavaksi??
ajateltiin skipata perinteiset kinkku ja laatikot,niitä kaikki saa muutenkin jouluna.mut nyt sitten iski black out,että mitä tekisin,saisi olla suht nopea tehdä,maittavaa,pikkupurtavaa??
-
0 15
Päivä jonka muistan!
Tänään on se päivä, jonka muistan läpi koko elämäni. 23.11.1063 Dallas USA Kuuntelin kaleidoskooppia radiosta ja se keskeytettiin, uutisten lukija kertoi J.F Kennedyn autosaattuetta on ammuttu ja presidentti on haavoittunut. Minuun se teki lähtemättömän vaikutuksen. Tyttäreni muutettua USA:n ...
-
0 1
Smoothie & raakasuklaa workshop
Olin tänään Jaakko Halmetojan ja Nima Cafe Canelista - kerrassaan hieno kokemus. Opetti paljon uutta ja smoothiet ja suklaa olivat oikein herkullisia !!!
-
0 11
Joululaatikot
Kannattaako joululaatikot (lanttu ja porkka) pakastaa raakana vai kypsänä? Teen laatikot viimeistään itsenäisyyspäivänä, joten pakkaseen ne on laitettava.
-
0 14
mittaillen
mukavaa kun monet laittavat desin mitalla ohjeet, itse olen senverran laiskamato että vaakaa ei tuu kaiveltua esiin joka kerta kun leipoilee. en edes muistanut että kyseistä kapinetta mulla onkaan ennenkuin vastikään jotain takakaappia kolutessa...
-
0 2
Fenkoli
Mulla napottaa tossa pöydällä sellainen varttikiloinen fenkoliainen. Mitäs sille tekis? Onko minkä makuinen, sopisko sosekeittoon vai kestääkö kauan kypsyä? Helppiä!!:S
-
0 23
ranskassa suomalaista kotiruokaa?
Keittiötaidoton tyttäreni asuu ranskassa poikaystävänsä perheessä, ja nyt olisi laitettava perheelle suomalaista kotiruokaa. Nyt tarvittais vinkkejä helpoista suomalaisista ruuista, jotka maistuisivat ranskalaisillekin! Äitikään ei keksi, joten pyytelen tässä apuanne, kotikokit! Ei kalaa, sitä...
-
0 3
Hyvää isänpäivää kaikille iseille ja tuleville myös.
Onnea kaikille jotka ovat isiä ja tulossa isäksi.Meillä on jo juotu kaffeet ja syöty kakkua.Lahjatkin on isä jo saanut,ja nyt pitäs ruveta laittaan jotain hyvää ruokaa.:-)
-
0 7
Hopeasipuli
Meidän lähikaupassa oli hopeasipulia keltasipulin joukossa.Tottakai otin ne.Ei niitä usein näy ainakaan täälä.Nyt probleema miten ne parhaiten hyödyntää.Ihanaa mietoa makua kun ei viitsis hukkaan laittaa.:S
-
0 7
Mikä vaivaa Valion maitoa?
Tuoreessa Maaseudun Tulevaisuudessa kerrottiin miten olivat valinneet hankintarenkaaseensa Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiiriin ruotsalaisen maidon. Ja, perusteluksi, jotta se on eettisesti ja ravintoarvoisesti parempaa kuin Valion maito. Minä näkövammaisena henkilönä voin sanoa, jotta minulla...
-
0 9
Kermat
Kertokaas viisaat, että mitä eroa on kuohukermalla ja vispikermalla? Lähinnä siis kiinnostaa, että voiko reseptin kuohun korvata vispillä...
-
0 21
Ravintolassa syomiset
Olihan nakoala sentaan hieno! Onko Suomessakin ravintoloissa tapana koota kaikki totteroksi? Ja viela tarjota ilman mitaan vihanneksia: Tama annos maksoi AU$45 per henkilo ja nain hienosti se kuvailtiin: Baked parcel of crispy skinned salmon filled with warm goats cheese & macadamia nuts, s...
-
0 2
Maggi -kisa?
Heips, minulta mennyt vähän ohi... Kun ei ihan päivittäin tule enää vierailtua! Maggi -kisa oli käynnissä, miten siinä meni ja kuinka etenee..? Ja nyt näitä kilpailuja on aikas paljon, et ei tahdo pysyä kärryillä ;)
-
0 26
Linsseistä ja soijista...
Käsittääkseni linssit ja soijarouhe säilyvät kuivana paremmin kuin liha, ja käyvät hätätilassa korvikkeeksi. Punaiset linssit kypsyvät netin mukaan nopeammin kuin vihreät, mutta kumpiakaan ei missään kaupassa näy olevan, ellei sitten naapurikylän citymarketissa. Missä muodossa niitä myydään, m...
-
0 9
Tv-shop
Mitä olet ostanut Tv-shopista? Olen ostanut 7-vuotta sitten sellaisen pyöröharjan, joka siis pyörii ja muotoilee hiuksia, kun föönaa, se oli tosi hyvä, mutta pudotin sen kerran lattialle ja se meni rikki tai yksi tärkeä osa poikki. Tänään tilasin tv-shopista Salad Chef- insinöörien kehittäm...
-
3 5
Munakoisoa, munakoisoa...
Lähimmässä K-kaupassa oli pienehköjä, hyvännäköisiä munakoisoja kilohintaan 1,95 e!!!! No, minä ostin tietenkin kaikki parhaimmat päältä eli 2 ja puoli kiloa. Pari koisoa kelpasi hyvälle naapurille, mutta minä vietän siis tämän illan kokkaillen ja huumaavia tuoksuja nuuhkien. Teen ainakin tomaatt...
-
0 12
Vinkki :)
Sain anopilta hyvän vinkin banaaneille ja testasin myös. Yllätys, toimi todella hyvin! Eli...kääri banaanit kuorineen, YKSITELLEN folioon ja pakasta.Ei muuttunut banaani miksikään (ja säilyy pakkasessa kuulemma todella pitkään). Tämä oli ihan uusi vinkki minulle ja ajattelin jakaa sen nyt teill...
-
0 180
Kotikokkien keittokirja
Mina huomasin taman vasta nyt :S [url=http://www.kotikokki.net/tietoa/keittokirja/]KEITTOKIRJA[/url] Onko tama ollut jo kauankin?
-
0 45
Reilua?
http://www.reilukauppa.fi/ Se on Reilun kaupan viikko menossa. Miten reiluus näkyy teidän ruoka ostoksissanne? Lemppari Reilu?
-
0 16
Annatko palautetta!
Tulipa mieleeni kuinka hanakoita olette palautteen antoon elintarviketeollisuudelle tai palvelujen tuottajille? Itse olen hyvinkin hanakka palautteen antaja. Olen kuitenkin tasapuolinen eli annan sekä hyvää että huonoa palautetta. Kiitosta ja risuja tarpeen mukaan. Kirjoitan mielestäni asiallis...