Keskustelut
-
0 14
"ostoslista"
Mikäs tuo ruma ostoslista juttu tuossa alhaalla, mitään hajua miten saa pois? kiitos..(tu)
-
0 2
sanasta toiseen
Olisi kiva tietää, minkä verran kotikokki.netin hakutoiminto osaa siirtyä termistä toiseen ja esim. sanamuotojen välillä (makaroni - makarooni). Kyse on siis haun laajentamisominaisuuksista, joita joissakin hakuohjelmissa on sekä hakukoneiden että yksittäisten tietokantojen/sivustojen puolella. ...
-
0 7
Helppoja nopeita ja maistuvia ruokia remonttimiehille ja -naisille
Siis kaivataan vihjeitä siihen mitä työväelle voisi helposti valmistaa... Ruuan pitäisi olla ravitsevaa ja maistuvaa ja helposti toteutettavia... Keittoja esim. kala-, jauheliha- ja pinaattikeittoa jo tarjoiltu... ja makaronilaatikkoa sekä kinkkukiusausta.... Mutta mitäs vielä.... kertokaa ihmees...
-
0 8
Patonki/sämpylä: Ilmava, mutta kuori rapea
Mitenhän onnistuu kotikonstein patonki tai sämpylät, jotka olisi ilmavia/kuohkeita, mutta kuori rapea. OIen yrittänyt käydä läpi useita ohjeita, palstoja jne. ja kokeillutkin eri ohjeita, mutta tulos ei ole ollut toivottu..8-) Toiveena on siis semmoiset yli hötöt...:P Nämä seikat olen itse t...
-
0 5
Nokipannukahvia
Paljonko laitetaan tavallisia kahvijauhetta litraan vettä, haluan keittää nuotiolla vierailleni maistuvat nokipannukahvit. Jotta ei tulisi sumppia eikä kahvivelliä.
-
0 11
Ihme jauhista
Tein kaalikeittoa ja ruskistin siihen jauhelihaa (varmasti kypsäksi ja ruskeaksi). Keittoa olen haudutellut pikkulämmössä 4-5h ja nyt yllätyksekseni jauheliha on vaihtanut väriä taas punaiseksi. Onko kenelläkään selitystä tähän. -1 iso varhaiskaali - vettä ja lihaliemikuutioita - n. 800g sik...
-
0 27
kiitos rakkaat kotikokki kaverit ja jotkut jopa ystäviksi asti .
kiitän jokaista ja minut löytää mustapippurista mutta kotikokkikerhon lopetan
-
0 25
Pakkomielteenä kokkaus
Onkos näin muillakin?
-
0 2
mitä leivotte?
minä leivoin tänään teeleipiä.
-
0 3
Suomi kallein Eu-maa!
Hyvä met! Olemme sentään jossain ykkösiä, ruoka on kalleinta ja asuminen kans. Mistähän tää kaikki johtuu, ei se aina voi olla siinä se syy, että olemme täällä pohjoisessa. Taitaa olla syynä nuo meidän korkeat tuotantokustannukset ja meidän poliitikot kans pitää huolen siitä, että hintatas...
-
0 5
Kotikokin käyttäjä Nicolelta julkaistu keittokirja!
Kuulimme iloisia uutisia :) Teos on julkaissut vähän aikaa takaperibn Kotikokin käyttäjä [url=http://www.kotikokki.net/kayttajat/Nicole/]Nicolelta[/url] keittokirjan nimeltään "Äidiltä tyttärille". Alla lyhyt kuvaus kirjasta Teoksen sivuilta ja linkki samaan paikkaan: "Äidiltä tyttärille on pe...
-
0 9
Kuolema korjaa kokit
Tietääkö joku onko kirjasta "Kuolema korjaa kokit" tehty elokuvaa ? Itse en ole sitä löytänyt mutta tuttuni oli sitä mieltä että kirjan tarinasta on tehty elokuva joskus 1980-luvun alkupuolella...
-
0 0
Raparperihilloa/marmeladia/hilloketta
Nyt ne ovat parhaimmillaan, joten kaikki vain tekemään raparperista talven iloksi erilaisia hilloja. Itse teen jo perinteeksi muodostunutta raparperi/aprikoosi/minttumarmeladia. Sitä kuluu meillä useita kiloja vuodessa. Käytän sitä paahtiksen kanssa, teen siitä piirakoita,jätskin ja lettujen k...
-
0 21
Kotikokkiin kirjautuminen mahdollista myös facebook-tunnuksilla (ja peukkujen yms. jakaminen facebook-kavereille myös)
Heps! Teimme pieniä uudistuksia! Kotikokkiin on nyt mahdollista rekisteröityä ja kirjautua myös facebook-tunnuksen avulla. Alla vielä hieman tarkemmaan Oletko kokonaan uusi kotikokki? Klikkaa vain sinistä facebook-nappia navigaatiopalkissa ja etene ohjeiden mukaan. Sinulle luodaan kokonaan...
-
1 2
Julkkis.
Tänään sain kommentin, että näytän ulkomuodoltani Madonalle. En sanonut kyseiseen asiaan mitään. Onko muilla näitä "outoja kokemuksia".8-):-)
-
0 85
Juhannus 2010.Mitä ruokaa?
Itse laitoin suolautumaan pakstimesta yhden lampaan etulavan ja yhden metsäjäniksen.Kaksi vuorokautta suolavedessä ja 1 vrk: jääkapissa kuivumassa. Perjantaina aamulla savustus systeemiin miedolle lämmölle ja illalla nauttimaan muiden "hörsteiden" kanssa. Uudet potut,salaatit,punaviinikastike j...
-
0 1
Fonduepadan uusi elämä
Vanhasta valurautaisesta fonduepadasta saa hienon puuhiiligrillin poraamalla rautaporalla 4-6 kpl ilmanottoaukkoja padan kylkeen hieman pohjan yläpuolelle. Täytä pata hiilillä ja sytytä normaalilsti sytytysnesteellä. Hiillos on valmis neljässäkymmenessä minuutissa, välillä voi hiillosta leyhytel...
-
0 1
mitä tykkäätte amerikkalaisista leivistä?
mä ostin taas sitä ihanaa amerikkalaista juusto sipulipatonkii ( pakaste)
-
0 0
Leivonta-aiheinen arvonta Decapitated Food- blogissa!
Decapitated Foodissa juhlitaan 100 000 kävijärajan rikkoutumista, 200 facebookin kautta kirjautunutta lukijaa ja runsasta sataa blogger lukijaa. Monta asiaa juhlittavana! Palkintona mysteeripaketti sisältäen leivontaan liittyviä tarvikkeita. Arvonta on voimassa toistaiseksi. Arvonnan ohessa my...
-
0 6
Koskenlaskija savuporo
Asun ulkomailla ja suomereissulla tarttui mukaan 2 koskenlaskijaa savuporolla,1½ on vielä jäljellä mutten oikein keksi mitä siitä tekisin kun ei oikein leivän päällä enää jaksa. Joten onko hyviä ideoita? /mums
-
0 14
Hyvä lomakohde Lapissa
Nyt on pakko käyttää kotikokkien palstaa hyväksi ja mainostaa lomakohdetta Lapissa. Jos olette tulossa kesällä tänne päin eli Kittilään niin huikea kulttuurielämys olisi Kittilän Pöntsössä Reijo Raekallion taidegalleria. Upea taidekoti keskellä kauneinta Lappia, ystävällinen palvelu, upeat tau...
-
0 30
Hyötypuutarha parvekkeella tai terassilla
Nyt on sitten iskenyt minuun oikein kunnolla "vihreä kuume". On ensimmäinen kesä kun olen laittanut parvekkeen täyteen pelkkiä hyötykasveja, ja pian romahtaa koko partsi kun on niin täynnä laatikoita ja ruukkuja :P Haluaisin kuulla muiden kokemuksista mitä tulee ruuan ruukkukasvattamiseen omal...
-
0 13
Lomalla
missä lomailette ? Juvalla perunat maassa ja luonnonsuojelu-aluetta laajennettu. seuraavaksi ehkäpä Inarille kalaan .... täällä ei kaiketi vähään aikaan olla ....B)-
-
0 10
Isot kauppaketjut, onko vaihtoehtoja?
Tänään oli Hesarissa juttu kaverihaasteesta, että voiko olla ketjutonta elämää kahden viikon. Voisiko ostaa kaikki tarvitsemansa tavarat muualta kuin isoista kauppaketjuista eli niin sanotuista kivijalkakaupoista. Lisää ajatuksia blogista http://kivijalkahoito.wordpress.com
-
0 8
Mihin katosi Kotikokit Iltalehdestä?
Olen tässä ihmetellyt iltalehteä selaillessani, mihin ovat kadonneet kotikokki reseptit ja suositukset netti lehden oikeasta laidasta? Onko se vain tilapäistä vai pysyvä katoaminen? Tiedän, että sitä on paljon katsottu ja sieltä on moni saanut vinkin katsella sivuja ja liittyä jäseneksi.' Onko ...
-
0 8
Hyvä ostos!
Tein tämän kesän parhaimman löydön etelän reissuni aikana. Olen nimittäin ihan Pommac limsan fani, mutta kun se ei koskaan ole tarjouksessa ja on todella kallista. Mutta ei hätää, löysin S_ryhmän kaupasta Olvin hedelmäjuomaa 0,95l pullo, makeutettu hedelmäsokerilla. Olipas ihanan makuista aiva...
-
0 26
Hyvää halloumi-juustoa, suust
Pienenä kyselynä - jos joltain sattuisi löytymään - grillikautta varten suosituksia hyvistä halloumi-juustoista mitä löytyy ihan kotikamaralta? Olen aina ennen pitänyt halloumin grillausta turhana, sillä Suomesta saatava perushalloumi on ollut minusta aika kumisen makuistta. Kuitenkin äskeise...
-
0 4
kuvahaun ja raaka-ainehaun toimintaa hieman parannettu
Otsikon mukaisesti hieman hiottu kahden eri ruokahakutyypin toimintaa, kyseiset hauthan löytyvät sitten reseptit-sivun alta löytyvältä hakusivulta (hakutilan vaihto vasemmasta laidasta) tai suoraan pitämällä hetken aikaa hiirtä tuolla ylänavigaatiossa reseptit-tekstin vieressä oleva alaspäin auke...
-
0 5
Dulce de Leche
Hei! Sain käsiini aitoa argentiinalaista dulce de lecheä, josta tehtyä jäätelöä olen päässyt jo maistelemaan, mutta kysymys kuuluukin: mitä muuta hyvää kuin jäätelöä tästä taivaallisesta herkusta voisi saada aikaiseksi? Tuote on paljon sitkeämpää ja venyvämpää sekä tummempaa kuin kondensoidusta...
-
0 8
Ainon uuniomena jaatelo
Tuli tosta Rongerin [url=http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/246412/Omena-kanelij%C3%A4%C3%A4tel%C3%B6 ]omena-kanelijaatelosta[/url] mieleen, tietaako kukaan mika siina Taivaallisen Ihanassa Suomalaisessa Ainon Uuniomenajaatelossa on se jokin? Voi olla, etta olen tata aikaisemminkin ihmet...