Keskustelut
-
0 9
oikein hyvää viikonloppua kaikille.
toivoo jadessan
-
5 5
nippu tilliä
Siis niin höhlältä kuin tämä joistakin saattaa kuullostaa niin minkä verran tarkoittaa jos ohjeessa lukee, että nippu tilliä?? Vai onko se oman maun mukaan? Viikonloppu ja juhlat lähestyy...
-
4 16
Diabeetikoille reseptejä
Miten voisi laittaa diabeetikoille erikseen reseptejä? Teemoista puuttuu kokonaan Diabeetikot. Pitäisi voida etsiä reseptejä heillekin.
-
0 12
Laktoosivamma?
kuinka monella -60lukulaisella mahtaa olla laktoosivamma ( kuten ite nyt van hupaisesti sanon). Mä olen kakarana saanut OIKEATA maitoakin mutta sitten tuli pastöroitu maito kauppoihin. Miten tämä maito oikein meillä käsitellään kun jos juon maitoa esim ranskassa niin mitään oireita ei tule......
-
0 1
auttakaa, miten tehdä kuohkea ja kiiltävä hollandaise-kastike?!!
eka kertaa tein ko. kastiketta ja epäonnistuin... kertokaa mitä siinä pitää tehdä, että saa onnistuneen kastikkeen. Siitä tuli "lirua" ja maistui liian suolaiselle. Ja miten saada siitä kevyempi versio? Nimim epätoivoinen :(
-
1 2
Parsaongelma
Laitoin parsaa kaikkien sääntöjen mukaan . Hyvää olisi ollut Mutta kun söimme parsan parasta osaa eli nuppua niin ohuen ohut hiekka narskui hampaissa. Parsat olin huuhdellut. Onko muilla samanlaisia kokemuksia tästä kevätherkusta.?
-
0 21
kalaa
mikä on? Teidän paras kala?
-
0 7
Miten hyödyntää jääkaapin sisältö paremmin?
Aina jää kaappiin pyörimään ihan hyviä aineksia, joista ei kuitenkaan jaksa keksiä uusia ruokia tai laittaa aina samaa pöperöä. Olis hyvä saada joku toimiva palvelu jossa ainekset voisi vaan syöttää hakuun ja saisi uusia ohjeita...ainainen ruoan tuhlaaminen harmittaa, huoh. Apua, anyone?...
-
0 3
Osuuskunta-aate
OIen luullut, että S-ryhmässä olisi ollut jäljellä vielä vähän vanhaa osuuskunta-aatetta. Olen ollut väärässä. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010051811685264_uu.shtml
-
0 8
Monensorttista jogurttia...
Valaiskaapa minua tietämätöntä erilaisten jogurttien eroista, kiitos! Kun kaupan hyllyt pullistelevat kreikkalaista, turkkilaista, bulgarialaista ja ties mistä maista tulleita (ruoanlaitto-)jogurtteja...
-
0 8
Euroviisut!
Niin huumassa! Esikatselut katseltu ja Fstvitosen loistavat vastaavat... Tykkääkö joku muukin? Pari suosikkiakin mulla jo on.
-
0 3
Huomenta!
Onko?kahvit juotut jo?
-
0 7
Mitä riisiä suseihin?
Haluaisin tehdä itse susia, mutta en todellakaan tiedä mitä riisiä niihin käytetään? Olen itse ajtellut, että voisiko se olla risottoriisiä, mutten tiedä toimiiko? Söin reissussa susia ja siinä oli pitkäjyväistä riisiä, mutta ei kuitenkaan irtonaista, koska siitä oli voitu tehdä pieniä munan muot...
-
0 1
cupcakeseihin-kuppikakkuihin tuorejuusto-suklaa kuorrutus?
Tietääkö joku kuppikakkuihin tuorejuusto-suklaa kuorrutuksen ohjetta? tarvisin :-)
-
0 26
Pelkoja
Meillä on monilla kaikenlaisia pelkoja. Mitä sinä pelkäät, minä en pelkää pimeää, en, en ,mutta täällä mökillä ja ihan yksin, jännittääääää! Kuusia huokuu mökin vieressä, en niitä pelkää ,enkä ukkosta ,pimeässä vain on jotain...apua...??? Ja pimeää en pelkää kaupungissa.. jännää.. ::o...
-
0 0
Äitienpäivä lastenlasten luona!
Takana on 37 äitienpäivää ja kaikki vietetty omassa kotona lasten kanssa. Tänä vuonna vietin elämäni ekan "Mumminpäivän" lastenlasten luona. Päivä oli ihana ja erilainen kun ennen kokemani. Perheen äiti(tyttäreni) ja minä olimme juhlittavana koko päivän, ohjelmaa oli paljon ja meitä passattiin ...
-
0 10
Maizenan korvapuustit ja minileivät
Ostin eilen Saiturinpörssistä Maizenan korvapuusti- ja minileipäainekset a 0 ,99e pakkaus. En ole mokomia aikaisemmin nähnyt. Korvapuustitaikinaan en saanut mahtumaan kaikkia jauhoja. Yli jäi 50g, ja vielä leipomisen jälkeenkin 35 g. Taikina oli kyllä helppo käsitellä. 25 kpl:een sijasta tein 1...
-
0 1
Mukavaa äitienpäivää!
Mukavaa ja iloista äitienpäivää kaikille äideille!:-)
-
0 3
Kakkupohja suklaiseksi?
Niin, minulla on tässä ihan tavallinen kakkupohja, joka täytyisi jollakin keinoilla saada suklaiseksi. Pohjan teon aikana en vielä ajatellut, miten täyttäisin sen ja nyt halutaan suklaakakkua :D Toimisiko, jos kostuttaisin vahvalla kaakaolla? Vai pitäisikö tehdä vahvasti suklaista täyttett...
-
0 12
hyvää äitienpäivää.
http://aarrerunot.com/article1418.html Tämän runon myötä kaikille äideille hyvää äitienpäivää.t.Tarja (tarja2)
-
0 8
Kannattaako ostaa...?
Iskin eilen silmäni minulle ennen näkemättömään amerikkalaiseen "muffinsivuokaan"...on painava alumiininen(?) ja sisältäpäin "käsitelty". Vuoka on pyöreä,jossa on muistaakseni 12 pientä ruusumuottia.Ruusut ovat pienempiä,kuin ne ällö-lälly silikonivuokaruusut,joita ainakin täällä kaupustellaan. ...
-
0 6
Munat ja sokeri vaahdotetaan vesihauteen päällä?
Löysin tämän ohjeen Stockmannin sivustolta ja pyysin että mies leipoisi sen minulle äitienpäiväksi. Ihmettelimme että miksi munat ja sokeri pitäisi vaahdottaa vesihauteen päällä, ja kuinkahan kuumaa veden pitäisi olla? Erottelin tämän kohdan reseptissä tähdillä. Kiitos jos joku viitsii vähän val...
-
0 3
Öljysumutin vai mikä lienee?
Ostin tuollaisen öljy/maustesumuttimen kun kerran eurolla oli alelaarissa. Sillä lienee tarkoitus truutata marinaadia lihoihin tai voidella pullaa tai jotain. Vedellä kokeilin että hyvin pelaa ja oikein rosteripintainen, komea keittiövehje. Jossain aikoinaan näin mainoksen miten tuollaisella s...
-
0 0
Surullista
Tapasin miehen aamulla, joka oli ihan hiljan menettänyt avovaimonsa rautatie tasoristeysonnettomuudessa. Mieheni on niin hyvä keskustelija, siis jutteli tuntemattomalle miehelle tuolla rimsalla. Ja toinen kun oli motskarilla ajelemassa saadakseen jotain uuttatuulta sisäänsä, koska oli niin sur...
-
0 24
millaista leipää tykkäätte syödä?
mä tykkään ruisrokit lidl ja toki syön valkosipulipatonkia.
-
0 9
savustus
Mulla ois vielä sellanen kysymys kun me tavataan savustaa ja meillä on sellanen savulaatikko joka laitetaan sitt kaasuhellan päälle ulkona ja kun väliin tulee niin kauheen savustettu ja toisinaan aika mieto nyt kysymys kuuluisi että tekeekö se mitään siihen makuun ajattelin että kun levy on piene...
-
0 17
Rusinat
Mihin kaikkeen käytätte rusinoita? Mietittekö kaupassa, millaisia rusinoita ostatte tai tarvitsette? Minulle avautui aivan uusi maailma, kun tajusin, että rusinoissakin on eroja kuin vesissä :-) Toisin sanoen, että on olemassa muunkinlaisia rusinoita kuin kalifornialaisia sokerisia sunmaideja ja ...
-
0 4
Ikimuistettavin äitienpäiväruno.
Mikä on ihanin äitienpäiväruno?
-
0 5
Siideriviinietikka
Tarvitsisin pikaisesti siideriviinietikkaa, mutta ei tunnu löytyvän tavan kaupasta:( Onko kukaan nähnyt tai tietäisikö, mistä ko. etikkaa löytyisi, mielellään Tampere-Nokia akselilla?
-
0 0
synttärit
(:P)(:P)(:P)(:P)(:P)(:P)(:P)(:P)(:P)(:P):)o:)o:)o:)o:)o:)o:)o:)o:)o:)o:)o haluan järjestää minun joka täyttää 12v hän haluaa synttäreihin ihan mitä vaa onko ehtotuksia