Keskustelut
-
0 25
Suomen Laki
On tosiaan jotain vikaa tässä yhteiskunnassa. Viime yönä olin etsintäpartiossa mikana. 14 vuotias tyttö oli kadonnut ja viimeisin tieto oli, että lähtenyt kahden aikuisen mukaan. Tyttö löytyy kuin ihmeen kaupalla miehen asunnosta ennen yhtätoista illalla. Humalassa ja epäillään hyväksikäyt...
-
0 6
Mihin amerikkalaiset laittavat kengät yöksi?
Ainakin amerikkalaisten elokuvien mukaan ihmiset hiisaavat sisälläkin kengät jalassa siellä. Mutta pakkohan ne on ainakin peseytymisen ja nukkumisen ajaksi ottaa jalasta. Mihin ne pistävät kenkänsä? Toisekseen, onko siellä lattiat yhtenään ravassa, kun ulkoa lompsitaan sisälle kengät jalassa?...
-
0 1
Urheilukalastus, tappaa elaakseen vai elaa tappaakseen?
Meilla Australiassa on kalastusohjelmia, joissa isot miehet isoilla baateillaan kalastaa isoja kaloja, sitten esittelevat niita ylpeana ja suutelevat ja paastavat takaisin! Mita ihmeen jarkea siina on, kiusata kaloja ja repia suupielet rikki ja sitten vammaisena laittaa takaisin? Onko nain Su...
-
0 12
Kete-parka, väärinymmärretty sankari
Arvasin tämän: ei Suomen kansa ymmärtänyt Keten herkkää sielua vaan näki vain ulkokuoren... :( Tottahan Marja on ihana, mutta. Hänenlaisiaan on nähty jo aika lailla... Kete on ainutlaatuinen!!!! Mutta onneksi Marja tarjoaa Ketelle Lohtutorttuaan! Hieno ele.
-
0 7
kurpitsa
Hei! minkalainen kurpitsa sopisi pikkelssiin? haluaisin itse kasvattaa kurpitsan, mutta en tiedä minkalaisen sen pitäisi olla. Kesäkurpitsaa olen kasvattanu, mutta se ei taida käydä pikkelsiin. Auttakaa mua tyhmää!
-
0 17
Marjat
Viime syksyn Marja ja sienet ketju http://www.kotikokki.net/keskustelut/index.php?read,8,111909,page=1 Luontaistuotekaupat http://www.kotikokki.net/keskustelut/index.php?read,7,81452,134007#msg-134007 Marja-aronia http://www.kotikokki.net/keskustelut/index.php?read,2,119710,119755#msg-119755 M...
-
0 9
Jälkikasvu keittiössä
Aloitin tämän, kun kiinnostaisi miten lapset ja nuoret ja nuoretaikuiset kokkailee teillä? WT tuli mieleen (on ikävä WTtä täällä linjoilla!) ja hänen perjantain jauhelihakastike- vuorot. Meillä on ollut satunnaista lasten keittely ja lähinnä vain apulaisena olo. Mutta nyt on jonkin aikaa ...
-
0 79
Painonhallinta
Tuotteissa ON eri yhteyksiä painonhallintaan, eikä mitään taikaa, onneksi tätäkin asiaa tutkitaan. Toiset eivät liho, eivät siis millään. Ja toiset, heti lopetettuaan jonkin tyhmän "kuurin". Jos suoranainen ns. painonhallinta ei ole alkanut ihan tikulleen. Joitakin tuotteita olen havainnut its...
-
0 6
halloumi
onkos kukaan leivittänyt halloumia ennen paistamista ? etsiskelin ohjetta mutta löysin vain sellaisenaan paistettuja tai sitten en jaksanut lukea tarpeeksi pitkälle..;) joskus kreikassa olen syönyt kuorrutettuna, mutta voi olla että se olikin jotain muuta juustoa
-
0 0
Raisa Vilen!!
Hei, sain tällasen pyynnön jenkeistä. Hän etsii vaihto-oppilasta joka on joskus ollut siellä. Ei tiedä missä Raisa asuu, mutta haluaisi häneen yhteyden. Joten jos Raisa näkee tämän, niin laitakko vaikka mulle yksäriä!!
-
0 16
Kiekkoleijonat Vancouverissa!
Täällä jo innolla odotan iltaa ja Suomen peliä! Tarjolla nachoja, kylkeen salsaa ja cuacamolea sekä kyytipojaksi kylmää kolaa :) Tsemppiä Suomi, tuokaahan meille sitä vihdoin se olympiakulta!!!
-
0 18
kotimaiset vihannekset
ostin tossa kotimaista kurkkua ja sepä oli sisältä siemenetön, pelkkää tiivistä tavaraa. ei oo ennen osunut kohdalle. tänä vuonna ei meidän prisma ole myynyt lainkaan hollatilaista kurkkua ja tomaattia, ne olis parempia kuin espanjalaiset
-
0 10
Kookosvoi.
Minne käytätte kookosvoita. Itse laitan sitä jamiiniriisin mukaan hiukan. Ja tulee ihana tuoksu.:-)
-
0 8
Idätyksen ihmeet!
Yritin - ihan ohjeidenkin mukaan - idättää vihreitä linssejä, mutta ilman tulosta. Niitä en oo ennen yrittänytkään, mutta joitakin muita kuiteski. Mikähän meni vikaan - siis mitään ei tapahtunut - ei pilaantunut, mutta ei muutakaan. Nyt kun kevätaurinko alkaa pilkottaa ois kiva nauttia itse idä...
-
0 6
Pientä suolaista...
Nyt tarviis jotain uutta ja kivaa pikkusuolaisen tekoon... Ei tarvii olla mitään hienoo, ihan sellasta pientä "iltapala"-tyyppistä juttua hakusessa... Oiskos joku pekoni-sipulipiiras vai mikä... Itellä pää nyt ihan tyhjä...
-
0 5
Recept
Hej, kaikki iloiset kokit. Onko kenelläkään sellaisia receptejä joita voisi soveltaa koulun-tai päiväkodin ruuanlaittoon? Olisi hauskaa vaihtaa niitä receptejä ja ennen kaikkea tulisi vähän uutta asiaa mukaan. Hauskaa olisi jos mukana olisi alan harjoittajia. n. 1.500 annosta ennen tai vähe...
-
0 24
linkit
olisi kiva kun kirjoitatte meillä syödään tänään-juttuja ettette laittaisi pelkkää linkkiä vaan ensin ruuan nimen. ikävä turhan päiten niitä linkkejä katsella. ymmärrän kyllä että näin saatte "katsojaluvut" nousemaan, mutta en niitä linkkejä enää katso vaan etsin sitten vaikka nimellä reseptejä...
-
0 9
käyttäjät
onko käyttäjinä muitakin kuin yksityisiä kotikokkaajia ? http://www.kotikokki.net/kayttajat/sopassa.fi/
-
0 0
Kepposet?
Onkos täällä itsestään yhtään Eemeli-piirteitä omaavia? Sais tehdä synninpäästön pienistä ja vähän isommistakin hauskoista - tai ilkeistä kepposistaan. Mulla muistuu mieleen edesmenneen miehen aikaan aika monta suorastaan ilkeää kepposta! Asuimme hänen kaksiossaan aluksi. Tämä oli hänen ty...
-
0 39
Masentaako?
Pieni masennus kuuluu elämään, jos siitä ei tule "isokummajainen" ja jatkuen pitkään sekä jos se ei ala aiheuttamaan muuta, esimerkiksi ahdistusta. Tähän voisi kertoa ja purkaa itseään, jos tuntuu joskus pahalta, aina ei edes tiedä syytä siihen? Tänä aamuna oli minulla sellainen. Meni monta...
-
0 0
Porokisat Luostolla 26.-28.2.2010
Onkos kokkilaisita ketään parhaillaan Luostolla lustin pidossa? Tulevana vloppuna eli 26-28.2 on siellä huippu komeat porokisat ja kaikenkattavat pororiehat. Ohjelmaa mahoton, kisoja kaikenikäisille ja hyvää syötävää. Käykäähän katsomassa ja nauttimassa. Siellä voitte tavata myös mainiot Lapin ...
-
0 25
Miten pakkanen vaikuttaa terveyteen?
Lehdestä napattua: Ylilääkäri Timo Partosen mukaan: MIKSI PAKKANEN VÄSYTTÄÄ? Varsinkin pitkään ulkona oleskevilla pakkanen voi heikentää unen laatua, virkistäviä unennäkemisjaksoja on vähemmän, jollojn uni muuttuu katkonaisemmaksi ja kevyemmäksi. Jos olisi lämpimämpää tai pakkanen ei olis...
-
0 16
Sisustus
Minua niin kiinostais, että mitä pieniäkin sisustus-puuhailuja kotikokeilla. En tiedä onko huono aihe. Mutta vain kiinostais ne pienetkin millä saatte iloa siihen "pesäänne. Kai että vois harkita, sopisko toi mulle tai jotain inspiksiä tulis esiin. Itse hommasin noiden uusien keittiökaappien ...
-
0 10
Homejuustot
Jotkut sinihomejuustot ovat hyvin kovan valkoisen "kuoren" peitossa. MItä on tämä mauton valkoinen osuus? Sitä ei kyllä haluta syödä ja juusto hajoaa, kun sitä ottaa pois.
-
1 2
Mokkapalojen kuorrutukseen juoksevaa margariinia..
Niin, elikkäs ajatuksissani laitoin kuorrutteeseen juoksevaa margariinia--eihän se jähmety lainkaan! :D Onko jollain tiedossa jotain pelastavaa kikkaa?
-
1 10
Mikä on hyvä, kestävä taikinakone?
Harkitsemme taikinakoneen ostoa ja siis kyselen muiden kokemuksia koneista. Haluaisin että koneella pystyy tekemään yhden litran taikinoita. Muita kriteerejä ei juuri nyt tule mieleen.
-
0 9
Koska viimeksi mokasit ja miten?
(:P)Mokiahan sattuu aina joskus, toisinaan useinkin, ja ihmisiä jotka eivät mielestään mokaa koskaan. Minä en ainakaan kuulu näihin jälkimmäisiin. No, jos aloitan, sillä näitä on paljon, mutta tämä viimeinen, joka vähän harmittaa: Olin hammaslääkärissä, ihan tutulla ja tuttu on hoitsulikin...
-
0 3
Chana dal syötäväksi.
Onko kenellekään tuttu ruoka-aine Chana Dal? Kyseessä ovat siis kikherneet, saksaksi pussissa lukee Geschalte kichererbsen eli kaiketi kuoritut kikherneet. Tuollaisia puolikkaita ovat. Pussissa ei vaan ole minkäänlaisia ohjeita valmistamiseen. Pitääköhän noita huuhdella, liottaa, kuinka pitkä on ...
-
0 8
Liha- vai kasvisliemikuutio?
Kokkailin eilen tohkeissani spagettia ja jauhelihakastiketta, ja pudotin samalla osan maustehyllyä pitkin pöytää. Liemikuutiot levisivät rasioistaan, ja nyt niitä ei enää erota toisistaan. Molemmissa on nätit kullanväriset foliot jossa lukee maggi. Haittaako liemikuutioitten säilymistä, jos f...
-
0 93
Samalla viivalla 2 tuotetta
Hepskukkuu! Tää ei ole mitään visailua, vaan ois tosi mielenkiintoista, jos laittaisitte tähän, ilman hintoja, ilman ravintoarvoja tai mitään muutakaan numeraalista tietoa kahden samanarvoisen tuotteen vertailu, siis pelkän maun perusteella. Tietenkin se on näin muistin varasta huono tehdä, mu...