Keskustelut
-
0 15
tietäiskö kukaan??
Olen jossain kuullut puhuttavan kalkkuna pekonista ja monessa kokkiohjelmissakin (ulkomaisissa) ovat sitä tehneet. Kysymys kuuluukin: MISTÄ VOIS SAADA??:S Jätin sianlihan jo vuosia sitten mutta pekonia jäin kaipaamaa! Voin maistaa sen maun vieläkin suussani.....8-)
-
0 17
14.2.20010 Hyvää ystävänpäivää.
Oikein hyvää ystävänpäivää kaikille kotikokkilaisille,ja ylläpidolle myös.Kokkaillaan taas hyviä ohjeita.t.tarja2 eli Tarja.:-)
-
0 14
Mitä tyrin?
Olen uusi käyttäjä ja ihmettelen että mitä ihmettä oikein tyrin kun en löydä reseptihausta mitään. Eli kirjoitan siihen vaikka "mokkapalat", ja vastauksena on nolla, samoin jos kirjoitan vaikka "laskiaispullat". Nämä molemmat resepit kyllä löytää sivuilta helposti , mutta ei reseptihaun kautta. M...
-
0 27
Pizzan paisto
Moi, Eilen ehtoolla iltapalaks pizzaa vääntäessä ihmettelin, miten pizzasta saisi enemän ravintolatyyppistä. Mökillä leivinuuni on aika bueno, mutta ei sitä viitsi aina mökille lähteä pizzan paistoon. Iski melkoinen äly ja väläys, kun kokeilin paistaa sen suoraa uunin pohjalla, leivinpaper...
-
0 15
Vihreät pavut
Heip! Nyt tarttis vähän apua, kun on jo pitkään tehnyt mieli kokeilla ruoan lisukkeena vihreitä papuja, mutta ei ole niistä minkään valtakunnan kokemusta. Piffiä olis tarkoitus syödä tänään, ja yleensä on niiden ohessa syöty mm. höyrytettyjä ruusukaaleja. Eli kantsuisko papuset höyryttää va...
-
0 9
KOTIKOKKI.netin Kultainen Huonetaulu ReseptiKommenteille
Keskuuteemme on laskeutunut uusi kotikokki jonka pääasiallinen tehtävä on antaa reseptikommentteja ja erittäin epäasiallisia. Muutaman päivän aikana tehnyt jo yli 20 kpl muiden ohjeita ja kaikki olleet hänen mielestään pask... Voisiko "pojat" ystävällisesti ilmoittaa / opettaa ko. kokille hyvän...
-
0 3
Saksalainen Keittokurssi
Muoks. 1 Luvassa on talvisia ruokia, kuten Perunakeitto à la Gertrud, Schwabilainen Sipulipiirakka, Szegediner Gulasch, Spätzle ja Schmälze, sekä jälkiruuaksi Hedelmäsalaatti Tutti Frutti. Muoks. 2 Poistettu tietoja, jotka eivät ole enään ajankohtaisia. FM
-
0 3
Marinointi suoraan pakkaseen ?
Jos ostan ison läjän broileria, marinoin sen ja laitan annospusseissa pakkaseen niin onko siitä marinadista mitään hyötyä kun se pakastuu?
-
0 3
Sokerilaadut
Taas on milalla kyselyvaihe menossa :D Osaisko kukaan suomentaa, mitä on sirotesokeri ? Yhdessä englantilaisessa repsussa laitetaan sekä kidesokeria, että sirotesokeria leivonnaiseen::o
-
0 4
Hiivan kestavyys pakastetaikinassa?
Kuinka kauan hiiva pysyy elinkelpoisena taikinassa pakkasessa? Olin niin innostunut Metsanvartijan ideasta tehda isomman satsin pizzataikinaa kerralla ja pakastaa loput ja koska kaksinkertainen taikina toimi ihanteellisesti, niin ajattelin laitetaan sitten kunnolla samalla vaivalla :seuraavaksi...
-
0 1
Vinkkejä:)
Mulla on tulos köksäs sellanen, juttu mis pitää suunnitelle ateria omalle pöytäryhmälle. Avuks saa pyytää yhen ihmisen siitä pöytäryhmäs. Mutta en tiiä mitä tekisin, joten olis kiva, jos antaisitte jotain ideoita!
-
0 3
Pikaisia vinkkejä???
Hei! tarviisin kääretortun täyte vinkkejä? aineksia ei ole paljoo ja vieraita tulossa. Kaapista löytyy flora vispi (kuohkea vaahto), maitorahka, mansikka hilloa, suklaata ja banaania. Jos vaan joltakin vinkkejä löytyy niin laittakaa tulemaan..:)
-
1 7
"Onneksi on"
Ihan sairaan hyvä puhdistuskivi! Tai ei en nimi ole "sairaan hyvä" vaan "Perinteinen puhdistuskivi" http://www.onxon.fi/ Kokeilin tiskialtaaseen ja rosterihellalle. Hetkessä kuin uusia! Niin hieno kiilto ja tahrat hävis ihan helposti! Harvoin tuote jolle halusin antaa otsakkeen.
-
8 9
Hyvä omena leivontaan?
Olen tekemässä omenapiirakkaa ja joudun ostamaan omenat tavallisesta k kaupasta. Mikähän lajike noista kaupan omenoista olisi hyvä piirakan tekoon?
-
0 6
Hobby Hall
Boikottiin... ainakin minulla. Ensin tilaan jotain ja paketti tulee ja jotain puuttuu. Lähetyslistassa ei lue mitään. Vanhana varastotyöntekijänä kyllä tiedän, että takuulla pystyy lähetyslistaan lisäämään jälkitoimituksen. No soitan! Kappas, jonoa kokoajan ja se maksaa 6senttiä minuutilt...
-
0 13
hyvät neuvot tarpeen
voisko joku kertoa vinkkejä ylijäämä pottumuusin käyttöön? teeleipiä oon tehny, mut olis kiva kokeilla jotain uutta(:D
-
0 11
mitä sieniä ennen kokattiin
v,1940 marttojen sieniopaskirjassa hyvät ruokasienet mainittiin punakärpässieni hyvä ruokasieni.En suosittele kokeilemaan,nykyään tunnetusti myrkkysieni. sienen myrkyt vesiliukoisia. Sitä on myös käytetty Venäjällä perusteellisesti ryöpättynä jopa ruokasienenä.Näin sienestys kehittyy ja tieto sen...
-
0 6
Merkillisiä makuyhdistelmiä
Työkaveri syö sipsejä, juustonaksuja sun muita - kahvin kanssa. Kuin keksejä tai pullaa. Merkillinen tapa jota ei ole ennen tullut omalla kohdalla vastaan. Sipsejä en itse syö, juustonaksuja voin pari syödä jos joku tarjoaa, kahvia juon ajoittain paljonkin. Mutta en menisi silti yhdistämään sipse...
-
0 8
Yhteisvastuukeräys!
Valtakunnallinen yhteisvastuukeräys alkoi tänään. Rahaa kerätään kirkon toimesta Haitin lapsille ja saman aikaisesti oman maan vähävaraisille lapsiperheille. Mitäs mieltä olette kohteista? Onkos mielestänne asiallista laittaa samaan keräykseen Haitin kaikkensa menettäneet lapset ja meidän vahäv...
-
0 8
Kuivatut mausteiset ruisleipäpalat?
Ostin viikonloppuna kaupasta pussiliisen valmiiksi maustetuja kuivattuja ruisleipä paloja. Oli ihan todella hyviä! Hinta vaan oli opiskelijalle aika suolainen ja pieni pussi hävisi kahteen suuhun hetkessä... Voisvatkohan nämä onnistua kotona? Jos ottaisi vaikka oliiviöljyä ja laittaisi siihe...
-
0 6
Liha padassa
ja nyt kokeilen ekaa kertaa tehdä englantilaiset Roast potatos eli paahtoperunat. Mielen kiinnolla odottelen.
-
0 21
"mitä tänään syötäisiin"
Kysytään lapsilta, mitä tänään syötäisiin, niin onko monen lapsen suusta, spagetti ja jauhlihakastike vai olenko väärässä, mutta meillä tuleekin tuon ohella kinkkutagliatellea, hernekeittoa, pinaattilättyjä tai verilättyjä kanamunakastikkeen kera, tortilloja, kaalilaatikkoa, minestronekeittoa mm...
-
0 16
Mauste apua
Sain tuliaiseksi Sahramia! Hieno tuliainen, koska se on asia mitä en koskaan raskisi ostaa! Missä minun kannattaisi sitä kokeilla? Eli missä sen maku tulisi parhaiten esiin tai missä se olisi parasta. Siis että sitä nyt saisi iloa, niin tarvisin jotain vinnkiä mihin työntää, ettei menis hieno ma...
-
0 3
Chili con carne
Sorgen morgen frische gurken.Tein chili con carneen ja lopputulos oli ihan syötävä,ainakin nälkään,mutta tarkasti ohjeita noudattamallakin tuli tuotoksesta kuivahko,Eli kysymys kuuluu miten siitä saisi paremmin menemään kurkusta alas. Punaviinikastikkeesta tuli litkua miten sen saisi vastaavasti...
-
0 3
Hyvää Runebergin päivää!
Toivotan kaikille kotikokkilaisille nautinnollista Runebergin päivää. Syökäämme Fredrikan ihania torttuja ja nauttikaamme lasillinen punssia. Parhaat tortut saa mielestäni Porvoosta, ovat juuri sellaisia kun luulen niiden alkuperäisesti olleen. Kahvilan nimeä en muista, mutta kesällä siellä olen...
-
0 27
Resepti haussa hienoon, yksinkertaiseen kakkuun
Hei, söin Barcelonan lentokentällä keväällä kakkua joka jäi mieleeni mutta en oikein tiedä mistä lähteä hakemaan reseptiä, olisikohan täällä joku joka tunnistaisi kyseisen kakun tai edes sinneppäin. Kakku oli siis hyvin yksinkertainen ikäänkuin sokerikakun pohjaa ja mausteena vain, ehkä, saatt...
-
0 22
VERIRYHMÄN MUKAINEN RUOKAVALIO
Mitäs arvon kotikokit tuumaavat tämmösestä? http://www.minaolen.com/lehti/art1_202.html http://www.saunalahti.fi/~greentea/p/vryhma.html
-
0 24
Hakusessa mies ja torppa
Pojat lentävät kohta pesästä ja minähän en enää jää tänne Helsinkiin sen jälkeen kituuttelemaan. Haluan ympärilleni luontoa ja maata, jossa kasvattaa kaikkea mahdollista ihanaa, sekä tilaa ja rauhaa hengittää ja liikkua. Niin, otsikossa mainitsin kyllä ensimmäisenä sen miehen ja kuitenkin al...
-
0 13
Omega
Kaikkeen sitä "lisätään"... Ensin oli omega kananmunat, nyt tuli omega porsaat. Miten tähän suhtautuisi? En ole vielä saanut ajatuksiani asian ympärille... http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/possut-kyllastetaan-omegalla/168990
-
0 9
Herätysvalo, wake-up light, sarastusvalo
Onko kellään kokemuksia? Meinasin tuolle puoliskolle hommata kun hän ei todellakaan meinaa aamulla päästä sängystä ylös. Mutta hintahaitari on kovin laaja, kannattaako kuitenkin satsata siihen kalliiseen vai ajaako halvempi saman asian...?