Keskustelut
-
0 81
MILLAINEN KINKKU ?
Perinteinen, juhlakinkku, viljapossu, luomu, kotimainen, tanskalainen, tuore, pakastettu, palvattu ? Itselläni on paras kokemus lapsuudesta, kuin mummolan possu, joka pihalla kesät tonki, oli joulupöydässä, itse suolattu ja ruistaikinalla vuorattuna leivinuunissa paistettu. Kyllä näissä nyk...
-
0 3
muunelmia perinteisistä ruuista ja kokonaan´uusia
minulla on oma resepti inkku spagetti mut en oo ehtinyt kirjoittaa sitä vielä uus se on kokonaaan mun oma
-
0 9
vinkkejä ohjeita apua
miten reseptejen katsomista saa ylös päin mul on pari reseptii jotka on ollu tääl 2kk ja niis on vaan 73katsojaa
-
0 21
Vanhassa oli vara parempi...., vai oliko???
Eli kenet oikeastaan haluaisin tavata..., ajattelin ensin, että kirjoitan sille "linjalle", mutta aloitin kuitenkin näin. Oikeastaan haluaisin tavata joulupukin joka ostaisi mun "krantuille" nuorille aikuisille ja vähän nuoremmille ne kalliit joululahjat....., heh... Kun tuon jolla ei vielä...
-
0 3
miks mä en saa laitettua kuvaa?
Olen laittanut ennenkin samalla tavalla mut nyt se ei vain onnistu, onko minussa vika vai onko jollain sama ongelma?
-
0 51
Epäonnistunut kokeilu
Tuli tässä mieleeni että onkos muilla sellaisia tapauksia että innolla rupeaa kokeilemaan jotakin reseptiä/ruokaa ja siitä ei tahdo tulla yhtään mitään :?.....aina joku juttu menee pieleen vaikka miten hyvin koitat tehdä. Olisi kivaa lukea muiden kotikokkien mokailuja keittiössä. (En ainakaan yht...
-
0 55
Kuivakakkuja jouluksi, nam.
Minua kiinnostaa kuivakakut nyt. Ainakin ennenvanhaan oli tapana kovasti jouluksi näitä tehdä. Miten paljon yleensä vielä tulee tehtyä? Minä teen ainakin kolmea sorttia joka jouluksi, en viitsi niitä tähän nyt linkittää, mutta suosikkejani on aina tähän asti olleet omat: Runsas hedelmäkakku j...
-
0 9
Pihvin kanssa jälkkäriks mitä?
Moikka kaikki! Mies on tulossa kylään, naudan sisäfilee on jääkaapissa marinoitumassa ja sen kanssa tarjoillaan lohkoperunoita ja punaviinikastiketta. Onko teillä hyviä ideoita jälkiruuaks tälläselle aterialle? Varmaan jotain suht kevyttä kun ruoka on noinkin "raskas". Pikkusen on mies he...
-
1 3
Tulostettaessa pieni teksti
Heips.. Onko tämä vain väliaikaista teksti oli niiiin pientä hyvä, että näki lukea silmälaseilla! Tuleeko tämä olemaan aina näin?(td) Viesti karkasi käsistä.. Piti sanottavan "Reseptin tulostettaessa"
-
0 25
Valkosipuliperunat
Perjantaina oli yhden tutun 50-synttärit ja tuli otettua vähän hapanta. Lauantaina piti hieman rapulassa kokeilla Jamien uutta valkosipulipuristinta ja tehdä perheelle valkosipuliperunoita, no piti kokeila puristinta kun se tekee myös siivua, en tiedä menikö hajuaisti rapulan takia vai mitä tapa...
-
0 6
Joulukaljaohje?
Tekeekö joku itse kotikaljaa jouluksi ja millä reseptillä? Itse olen kokeillut vain sitä valmispussiohjetta eikä sillä niin hyvää saa kuin mitä olen joskus kylässä maistanut... Muoks: haen ohjetta ilman että täytyy hakea maltaita jostain kaukaa tai ostaa jotain käymisastioita erikseen jne. :D...
-
0 4
Maissijauhot
Osaako kukaan sanoa, mistä saa vai saako ollenkaan, maissijauhoja leivontaan? Enkä nyt tarkoita Maizenaa, vaan ihan oikeita maissijauhoja.
-
0 7
Lehtikaali
Yritin etsiä netistä tietoa lehtikaalin käytöstä, mutten löytänyt mielestäni tarpeeksi selkeää juttua. Eli, kertokaahan, voiko lehtikaalta käyttää ihan sellaisenaan suoraa kaupasta/kasvimaalta tuotuna vai pitääkö ryöpätä tai kypsentää muuten ennen käyttöä. Kiitos taas avusta.
-
0 8
Ihania ohjeita!
(:P) Vilkaiskaa Kinuskikissa.fi jos haluatte jotain hyvää ja kaunista!
-
0 5
Kastikeastiat
Minulla on ongelma löytää sopiva kastikeastia esim. sienikastikkeelle. Tarjolla olevat ovat yleensä liian pieniä. Olen käyttänyt kastikkeissa kaikenlaisia kulhoja, mutta taydellistä mielestäni en ole löytänyt. Onko muilla samanlaisia huolia vai olenko jotenkin omituinen. Jos jollakin on hyviä id...
-
0 13
Juhlat
Minulla olisi ongelma: en tiedä mitä ruokaa tekisin ylioppilasjuhliini, ajattelin seisovaa pöytää, missä olisi erilaisia salaatteja ja sen sellasta, mutta se lämminruoka puuttuu. Keittoja en mielelläni tekisi, ja se saisi olla jotain kohtuu helppo ja nopea tekoista ja jotain kotiruoka -tyylistä. ...
-
0 54
Virtuaaliset pikkujoulut?
Mitenkäs tänä vuonna? Oisko mahdollisuus saada jo melkein perinteeksi muuttuneet chatti bileet? Tässä vanhempaa http://www.kotikokki.net/keskustelut/index.php?read,2,11099,page=12
-
0 17
Moro
mitäs tänne kuuluu?
-
0 1
'Presidentti??
Hän on se jota on ärsytetty tänään"! Miettikää itse""! Se kalahtaa, johonkaa.... me tiedämme
-
0 3
Kiertoilmauuni
Meil on Rosenlew Monitoimiliesi 510. Ohjekirja hukassa ja ihmettelen uunissa olevaa haudutuskuvaketta(niinkus leivinuunin luukun kuva). Siis siinä nappulassa on sellanen kuva. Miten mahtaa toimia? Siis kuinka moista toimintoa käytetään?
-
0 6
Keiton ja muhennoksen erot?
Entinen aloitus hävisi jonnekin, luultavasti siksi kun lähetä-nappi on ovelasti piilotettu peru-napin viereen. Kummiskin, missä menee keiton ja muhennoksen raja? Onko kyse nestepitoisuudesta, kypsyysasteesta vai keittoajasta?
-
0 37
Valurauta.
Huomasin että keittiön kaapeissa on valurautaisia paistinpannuja ja patoja. Miten niitä "hoidetaan", ettei ruoka pala pohjaan. tms.8-)
-
0 2
Apua: Kuinka tehdä monikulttuurinen jouluateria?
Hei kaikki kokkikaverit! Monikulttuurisuus rikastuttaa perhe-elämää ja ruokaperinnettä :-). Avopuolisoni on kurdi ja meillä on edessä ensimmäinen joulu yhdessä. Hän ei kuitenkaan syö sianlihaa ja kunnioitan sitä vaihtamalla kinkun kalkkunaksi. En kuitenkaan osaa valmistaa kalkkunaa, joten pyy...
-
0 11
Sinun juustosi
Miksi se on niin hyvää, noh`jaa. On huolellisesti tehty, ammattitaidolla. Ehkä yksinkertaisuudellakin, joka kruunaa sen ihanan maun, kun alkuperäinen maku pääsee korostetusti valtoihinsa, en tiedä, miksi se onkin niin hyvää! Tässä saisitte kehua mieli-juustojanne. Ulkolaisia, kotimaisia, e...
-
0 11
Kuinka usein syöt päivän aikana?
Täällä on paljon puhuttu ruoan tekemisestä ja siitä, minkälaista ruokaa minäkin päivänä syödään. Itseäni kiinnostaisi, kuinka usein syötte päivän aikana ja minkä tyylistä ruokaa? Itselläni on nuoruustyypin diabetes ja aikoinaan söin 2 lämmintä ateriaa, aamupalan ja iltapalan + tarvittaessa...
-
0 4
Otetaan vastaan Philips Ahkeran iso kulho
Jos nyt sattuis olemaan niin, että nurkissa pyörii kulho ilman toimivaa konetta niin täällä olis käyttöä. . . Philips 2970 on isoa taikinakulhoa vajaa laitos.
-
0 143
KOTIMAINEN RUOKA ON PUHDASTA
esimerkkejä: Edellisessä kisassa kyseltiin: Suomalaisessa heinäkilossa on PCB:tä 0-10 mikrogrammaa. Kuinka paljon on saksalaisessa heinäkilossa? Oikea vastaus on 40-200 mikrogrammaa. tai: Maailmalla omenat saavat jopa 20 ruiskutusta kasvukaudella. Ennen myyntiin menoa ne käsitellään säi...
-
0 4
KANANMUNAT
joku kyseli munien terveellisyydestä, tai että voiko muussiin laittaa raakaa munaa, saamatta salmonellaa ? Jos asuu Suomessa: Kananmunien laatu ja turvallisuus Suomalaiset kananmunat ovat turvallisia ja niitä voi huoletta syödä vaikka raakanakin. Turvallisuudesta huolehditaan tuotantok...
-
0 17
myöhään tiistai-iltana 24.11. ja keskiviikkona 25.11.2009 mahdollisia katkoja Kotikokin käytössä
Hei! Suoritamme, jos yllättäviä viivästyksiä ei tule, huomenna keskiviikkona Kotikokin muuttamisen uusille palvelimille. Tästä johtuen etenkin huomenna aamulla palvelussa voi olla jonkun verran katkoja ja toimimattomuuksia. Ilmoitamme täällä kun perusmuutto on ohitse, jonka jälkeen kuulemme...
-
0 8
MUIKKU ON KALA
Mä tunnen omasta mielestäni Suomen kalat,mutta muikku on jäänyt jotenkin paitsioon.Valmistus ohjeita löytyy,mutta kun muikku on järvestä nostettuna kädessäni mitä teen:S