Keskustelut
-
0 8
Lapset ja mausteinen ruoka
Moro! Itse pidän (erittäinkin) mausteisesta ruoasta, vahvaa paprikamaustetta ja chliä tulee vakiona aivan jokaiseen ruokaan jauhelihakastikkeesta lähtien. 5 vuotias tyttäreni on osittain jo tottunut "aika tuliseen" ruokaan, mutta aina kun hän on syömässä, täytyy maustepurkkia heilutella huomat...
-
0 39
MIKÄ MOKA!!!!
Tänään kaupassa ostin vahingossa Poutun broilerifileesuikaleita. Puhuin kännykkään ja katsoin vain, että tämähän on edullinen. Kotona huomasin, että ne on kärrätty tänne Brasiliasta???:S Ei voi ymmärtää! Tietenkin tein niistä ruokaa, kun kerran ostettu oli. Kahdessa muka 300 gramman paket...
-
0 160
Oudoimmat ruokatottumuksenne?
Kaikilla on varmaan sellasia ruokatottumuksia, joita joku on joskus ihmetellyt. ;) Itse tykkään hirveesti juustosiivulle laittaa sinappia ja syödä sellaisenaan. Tuota monet ovat ihmetelleet.
-
0 75
Paistettu vuohenjuusto?
Tiiättekö, ku esim. Rossossa on sellattis sellane iso "kiekko" sitä juustoa ja sit se on jotenkin paistettu tms kummaltaki puolelta kullanruskeaks ja on päältä rapee ja sisältä pehmeä? Miten tämmöstä sais ite tehtyä? Rakastuin siihen vuohenjuustoon ku söin sitä pari päivää sit Rossossa. Nyt halu...
-
0 3
Kinuskikakkua nami nami...
poikani täyttää huomenna 25 ja kun kysyin mitä kakkua sais olla niin kinuskikakku oli toiveena;) se onkin yks parhaista kakuista mun mielestä
-
0 58
Ostoskanavan uusi mikitin
Yks yö olin nukahtanut telkkari auki ja heräsin kun ostoskanava pyöri tv:ssä (onneks ei mitään vahvempaa). Siinä oli semmonen ruuanvalmistusastia jonka päälle kanneksi tuli kypsennin ja toimi kuin kiertoilmauuni. Mainoksen mukaan ruuan voi tehdä vaikkapa suoraan pakastetusta pihvistä ja aikaa täh...
-
0 12
KELA-tietous
Ainakin minulle yllättävän vaikea (huolimatta selvistä kompakysymyksistä). En siis tunne sosiaaliturvaani???? http://kela.fi/in/internet/suomi.nsf/alias/visa
-
0 4
Unelmat
Unelmat! Onko kenelläkään Unelmat-pikkuleipäreseptiä. Ovat hyvin suussa sulavia ihania. Äidilläni oli se resepti, mutta äitini kuoltua oli sisareni hävittänyt kaikki edesmenneen äitini ohjeet menemään. Nyt kun yritin etsiä netistä ja kirjastosta kyseistä ohjetta, en millään löytänyt. Olisi ihan...
-
0 1
pullaa
leivoin tänään oikein tunteella pullaa;) tein suklaapullia, sitruunapullia, voisilmäpullia ja bostonkakkua. semmoi ihana pullantuoksu leijui ympärillä kun menin ulos!
-
0 96
Muut maidot
Aloitinpa tämmösen , kun rupesi oikeasti tuo Sokerirotan mantelimaito kiinnostamaan. http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/122603/Mantelimaito Onko muilla tämmöisestä okemuksia ja muutkin vastaavat kiinnostaa. Elikkäs jos tuota teen, niin missä käyttäisin?
-
0 27
Haetaan esikokeilijoita uudelle Kotikokki-ominaisuudelle
Hei! Kotikokkiin tulee kohtapuoliin uusi ominaisuus, joka on toteutettu yhteistyössä Microsoftin kanssa. Ominaisuuden avulla on mahdollista luoda erilaisia kuva- tai "diaesityksiä" Kotkokkiin. Tällä tavalla voisi siis esimerkiksi tehdä esityksen omasta keittiöstä, erilaisista koristeluista tai...
-
0 12
Maggi-ikkunat
Siinäpä on nyt suunnittelutoimisto oikein polttanut monta Työmies-askia ja saanut noin hienon nettimainoksen aikaiseksi... "Laitetaan sellaisia niin kuin ikkunoita ja niihin verhot jotka aukeaa niin sieltä sitten paljastuu näitä upeita Maggi-liemikuutioita!"
-
0 20
Olut ruoanlaitossa?
Niin siis olut ruoanlaitossa raaka-aineena eikä kokkailun innoittajana :D Sain tuossa tupareiden myötä kavereiltani melkoisesti karamellia ja olutta. Hieman hassulta se tuntui, kun karkkeja ei itselläni tule koskaan ostettua enkä pahemmin välitä oluestakaan :P No kuitenkin, asiasta moottorisah...
-
0 1
Herkulliset leivonnaiset...?
Lapseni pitävät tosi paljon omenarahkapiirakka pellillisestäni. Kannattaa kokeilla! (tu) Ps. Tänne lisää maukkaita herkkuja, kiitos! :D
-
0 21
Kurkkujen suolaaminen
:STietaako kukaan miten suolataan kurkkuja? Asun Australiassa ja kurkkuja tulee kamalasti nyt ja haluaisin suolata ne suomalaisittain. Suomessa kaytin valmista mausteseosta, muttei sita taalta saa. Olisko kellaan jotain vanhaa reseptia? Arvaisin, etta siihen tulee etikkaa, suolaa, sokeria, sinap...
-
0 3
Panda smoothie
http://www.panda.fi/smoothiechoco.php Nuo näytti ja kuulosti niin hyvältä, että seuraavana namipäivänä kokeillaan (tu)
-
0 2
keltaset herneet
OTEX KOKEILU TEHÄ HERNEKEITTOA KELTASISTA HERNEISTÄ?ITE TEEN VALLAN NIISTÄ HERNEKEITTOA. ASUN RUOTSISSA.MUN MIELESTÄ NIIST TULEE PAREMPI HERNEKEITTIO.JÄTÄN SIPULIN POIS KUN EI OIKEIN SOVI VATSALLE.HERNEKEITTO KKRUNNTAAN KLIMPEILLÄ.TOL MUORIL OLI HYVÄ KLIMPPI OHJE.
-
0 4
Melkein Rex-kakku ?
Olen jossain nähnyt Rex-kakun kaltaisen receptin jossa on : Rex-kexejä (mariekeksejä) , kookosrasvaa , taloussuklaata , vahvaa kahvia , munaa , sokeria sekä pähkinöitä/rusinoita/appelsiinikuoria. Recepti kadonnut - Apua ? Ystävällisesti Familjen Wikström trollshovda@hotmail.com Miele...
-
0 102
Terveýttä sekin, avaimet henkiseen hyvinvointiin?
Uskaltaa puhua avaimista omaan henkiseen hyvinvointiin. Niistähän voi olla vinkiksi toiselle. Mikä sopii itselle ei välttämättä sovi lainkaan toiselle. Mutta ainahan voi ns. "kuunneella" kuinka se toisella menee. Omastani: Avata uusia ovia, "minä teen näin, viis siitä mitä muut ajattele...
-
0 36
Tekijänoikeudet resepteihin
meikäläiselle kävi sitten näin!!: Olin kirjoittanut ylös reseptejäni karppaus sivuille hyvässä uskossa että niitä käyttävät karppaajat omiin tarkoituksiin.Just.Lueskelin tuossa KArpin keittokirjaa ja näin siellä OMIA ( useita ) reseptejä.suoraan ja sanasta sanaan kopioituna heidän kirjaansa.Lopp...
-
0 1
Meillä leivotaan.
Tännään aattelin leipoa pullaa litran taikinasta.Puolet pikkupulliksi ja toinen puoli rahkapullia.8-)(tu)
-
0 4
viimeeksi kommentoidut
viimeeksi kommentoidut, 3 viimeistä nyt näkyy. minä luen yleensä päivittäin uudet reseptit, viimeeksi kommentoidut ja viimeeksi suositellut. nyt jos käyttäjiä vaikka lähemmäs 1000 linjoilla, niin viimeisimmät kommentit näkyvät listalla ehkä 1 min. !!! Voisiko saada viimeisiin kommenteihin sama...
-
0 79
KILPAILU: tähän voisi laittaa kaikenlaiset kilpailut
Niin että ne huomattaisiin. Kuka ne sitten laittaa on eri juttu. Ehkä tämä ei toimi. Toivon kuitenkin, että toimisi, sillä monet eivät huomaa kyseisiä kilpailuja ja se harmittaa jälkeenpäin. Kilpailuthan antavat jännitystä tähän elämään ja kokkailuun. Onko tämä Eeron heiniä??? ehkä on liikaa vaad...
-
0 72
Herkullisin leivonnainen
Mikä teidän mielestä? Antakaa myös linkki reseptiin herkkusuun iloksi! :P
-
0 4
Ciao Eero!
Saako ulkomailla asuvat osallistua noihin kisoihin eli toisinsanoen lahettaako ne materiaalin tanne kauas? Olis niin kiva osallistua joskus... Grazie!
-
0 117
Axa-pastakisalaisia?
Hei, sain ilmoituksen, että minut on valittu tuohon kisaan. Keitähän muita meitä on? :)
-
0 22
Kakkumaakarit: Rommin korvaaminen konjakilla?
Heips! Sain sähköpostilla kyselyn, jonka ajattelin taas ohjata viisaampien vastattavaksi :) "Hedelmäkakkujen ohjeissa on usein mainittu rommi, jossa liotetaan rusinat tai muut hedelmät, mutta miten on konjakin laita, voinko käyttää samaan tarkoitukseen lahjaksi saamaani konjakkia?" Osa...
-
0 42
Laskiaispulla ja miten se syödään?
Olen sen ikäpolven eläjä, että haluan tietää miten te ystävät syötte laskiaispullanne? Minun lapsuudessani pullat syötiin aina hernekeiton jälkeen lounaalla. Siinä ei vielä ole mitään kummallista, mutta ne syötiin kuuman maidon kanssa soppalautaselta. Se oli siis jälkiruokana laskiaistiistaina. ...
-
0 66
Osta tontti Karjalasta.
Lukiko kukaan HS;n toimittajan kirjoituksesta, (sunnuntai hesarista, miten vaikeaa, on ostaa tontti Venäjältä), huh,huh. Mukavasti Suomesta tontteja venäläiset ostavat tuosta vaan. Epistä.8-)
-
0 14
Kuka uskoo lamaan, tai "taantumaan"?
Nyt suomella menee vielä hyvin?, Onko lama odotettavissa?