Keskustelut
-
0 3
Keskusteluaihe katoaa yhden yön aikana
Ihmettelen, mihin kulkeutuvat jotkut keskusteluaiheet? Olen esim. edellisenä päivänä kirjoitellut jollekin palstalle ja sitten sitä ei enää tänään ole missään. Toisaalta joku otsikko elää kuukausia. Mikäköhän on ns. marssijärjestys?
-
0 10
Makujukurttia pullataikinapohjaksi
Tein tänään sämpylöitä. Käytin hiivataikinan pohjanesteenä luonnonjukurttia. Tuli mieleeni, voisiko maustetusta jukurtista tehdä makeita hiivataikinaleivonnaisia elikkäs vaikka pullaa. Miten olis mansikkajukurttipohjainen pulla? Luuletteko että onnais?:)
-
0 507
Rypsiöljy vai oliiviöljy?
Tästä on ollut aiemminkin vähän jotain juttua, mutta otanpa asian taas esille. Minua nimittäin harmittaa ihan hirveästi, että EU:n oliivinviljelijät ovat onnistuneet markkinoimaan öljynsä jotenkin erityisen terveellisenä ja muutenkin erinomaisena tuotteena. Tutkimusten mukaan rypsiöljy on mon...
-
0 36
Ikävä yllätys, yök.
::o Aukaisin metallisen Hungarian paprikajauhepurkin. Ihmettelin vähän rihmamaista ulkonäköä, mutta heitin sitä silti gulassiin. Kantta kiinni laittaesani huomasin purkissa jotain liikettä, katsoin tarkemmin niin siellä oli sentin pituinen harmaa siivekäs ötökkä. Kaadoin jauhetta pois purkis...
-
0 20
Maisemat
Mitä näkyy keittiön ikkunasta (tai jonkun muun huoneen)? Mistä löytyy kauniita paikkoja, noin yleesäkin? Kauneushan on katsojan silmissä! :-) Meillä näkyy tämmöistä: [URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=3548351.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/t/00985/3548351.t.jpg[/IMG][/URL]
-
0 11
hiivaton leipä
hei. onko kenelläkään hyvää ohjetta hiivattomaan leipään ? ruisleipään olen muutaman ohjeen löytänyt mut onkohan vaaleempaan leipään jotain ohjetta. vatsa ei kestä yhtään leivontahiivaa
-
0 6
Joulutarinat?
Joko olette kerinneet lukemaan ne Joulutarinat ja palkinnot jakamaan? Oli niin hianoja tarinoita, että olisi kiva tietää ketkä palkintopallille ylsivät. Alkaa kohta JUHANNUS pukkaa päälle;) Niin, kovin vähän on ollut aikaa lukea kaikkia vie täällä, että on voinut jäädä minulta väliin koko j...
-
0 249
Asuinpaikkanne murre
Joka pitäjässä on omanlaisensa murre. Tässä pieni näyte pitäjästä jossa nyt asun. Mut kyl vaan ennem mailmas toisel sortil elettiij ja oltiin. Sillon noustiin yls mässäämääj jo neljält aamul, syräntalvellaki ko oli nim peevelim pimmiit ninko pussis juur jämttist. Pärepraasu kooras toohattiin niä...
-
0 6
Linkityksesta viela...
Mulla on mennyt ohi tama. Eli onko semmosta mahdollisuutta linkittaa johonkin reseptiin toinen resepti. Jos on niin miten se tehdaan? Halusin linkittaa savoiardi-keksit Tiramisuun ja painvastoin... Maaailooooo! Yllapitoooo?!
-
2 15
Tuore pinaatti
Ostin espanjalaista pinaattia ja tuli mieleen että pitääkö sitä ryöpätä vai oletteko syöneet sellaisenaan? Meillä menisi pizzan täytteeksi, eli ihan raakana sitä ei syödä. Muistelen että välimeren maissa tuore pinaatti olisi usein salaatin täytteenä..
-
0 7
Uusimmat reseptit -listan toiminta
Heippa! Rakensimme tämän ominaisuuden erilaisten ilmenneiden pulmien vuoksi pohjilta uusiksi eli otimme kaiken osiin ja "vaihdoimme osia" ja kokosimme uudelleen. Nyt olisi taas apu tarpeen; eli jos jotain hassuuksia sen suhteen ilmenee, lähettäkää viesti tähän ketjuun tai suoraan meille ylläpi...
-
0 0
Pääsiäis chatti. :-)
Pääsiäinen on pitkä?, loma-aika, miten olisi, ylläpitäjät, pieni, keskustelu?
-
0 185
Juomia
Peetu, laitoin tänne oman ketjun jossa voidaan puhua drinksuista ja muusta. (Mailo, oletko huomannut uuden aloitustyylini?? Eikös anna laajemman kaistan missä hurjastella? ;) ) Peetu, onko siis oikeesti virossa niin halpoja liköörejä?? Onko ne ihan vastaavia tai samoja kun täällä meillä. ...
-
0 79
Mitä on vaheneminen.
Joskus, huomaa,< ihmiset puhuvat, että, vanhenee, mitä se on? Olemmeko, ryppyisä ja muistamattomia?8-)
-
0 0
Hinnat Halli v.s Kaupat
kävipä tässä mennäviikolla kun hain lammasta treen kauppahallista , jossa lammasjauhelihan hinta heitti 2della kauppiaalla yli eurolla / kilo. Ostin Lampaan luutonta potkaa jotka sopi mun ruoantekoreseptiin paremmin. Sitten menin Sokoksen lihatiskille uteliaisuuttani tirkistelemään ja hinta lam...
-
0 20
Peukuista...
Miten teillä on tapana peukuttaa reseptejä? Eli annatteko peukun heti luettuanne reseptin vai vasta sitten kun olette kokeilleet sitä itse?? Minulla on tapana peukuttaa vasta sitten, kun olen reseptiä kokeillut ja hyväksi havainnut.
-
0 64
Nyt Ruotsista maito Suomeen!
Arla-Ingman tuo nyt Ruotsista maitoa Suomeen. Perusteluina, että Suomesta ei saa riittävästi heidän tuotantoon jalostettavaksi maitoa. Jo v uonna-83, kun Suomi meni EU-hun ja tuhottiin Suomen peruselinkein, maatalous, olin varma, että näin tulee käymään.
-
0 13
REILUA ?
S-RYHMÄLLE (td)(td)(td)(td) epäreiluudesta Laitoin palautetta ABC liikennemyymälöitten palautesivuille ! Siis lopettivat reilun kaupan kahvin myynnin ! http://kulutusjuhla.com/2009/01/abc-ketju-ei-enaa-myykaan-reilun-kaupan-kahvia/
-
0 2
Reseptieditoriin pieni parannus
Heips! Lisäsimme pienen, mutta toivottavasti paljon reseptien kirjoittamista helpoittavan ominaisuuden reseptieditoriin. Reseptien ainesosien paikkaa on voinut aiemmin vaihtaa helpohkosti vain vetämällä ne oikeaan paikkaan. Valitettavasti tästä siirto-ominaisuudesta johtuen, ainesosat ovat oll...
-
0 88
Juustoilua
Minulla on ollut kauan aikomus tehdä WTn [url=http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/54455/Kotijuusto%20juustojuoksutteella]Kotijuustoa[/url] Nyt tuli Futomakin salaatista mieleen, että miten te käytätte kotijuustoa? Ei ole tullut mieleenkään laittaa sitä salaattiin. Mihin muualle voisi lait...
-
0 3573
Jompikumpi...
Eli kysymys: Kahvi vai tee? Ja sen jälkeen pitää kysyä seuraavalta jompikumpi-kysymys. Tällainen hauska pikku leikki!
-
0 55
Respojen suora kopiointi
Mitä mieltä ootte siitä jos kopsaa jostaki (esim. kirjasta) suoraan jonku ohjeen ja tavallaan ottaa itelle siitä kunnian? Onko sallittua/oikein?
-
0 10
Kristallipiparit
Iltoja kaikille:-) Olen yrittänyt jäljestää niitä ihanan ohuita ennenmuinoin jyväshyvän kristallipipareita... Onko niin ettei vastaavia löydy enää mistään? LU ei valmista eikä Vanajakaan.. Ne oli niin ihanan ohkaisia ja kevyitä. Ex-anopin luona tutustuin niihin 80-luvulla. Lähinnä ensiksik...
-
0 14
Online-näkyvyys?
Mitäs se mahtaapi tarkoittaa? Löytyi tuolta omista tiedoista. Tarkoittaako se, että profiilini näkyy valitulla tavalla vai että näkyy muille, kun olen online?
-
0 27
Kovaa leipää/pullaa
Tulee leivottua jonkiverran ja olen ihmetelly miksi joskus leivästä/pullasta tulee kovaa ja kuivaa. Mikähän voisi olla syynä? Taikinan teen ohjeen mukaan...
-
0 310
Vegetaristista vegaaniin
Tänään tulee tasan vuosi täyteen siitä, kun jätin lihan kokonaan pois ruokavaliostani. Kokeiluun sain kipinän asuttuani jonkin aikaa yhdessä kasvissyöntiä harjoittavan koulukaverin kanssa. Laitoimme yhdessä usein ruokaa ja minulle sopi hyvin, että söimme kasvisruokaa, joka hänen laittamanaan oli ...
-
0 3
Mustikka Pulla
Miten onnistuisi sellaiset kierrepullat johon pistäisi sisälle jotain mustikkaa tai mustikka hilloa?
-
0 7
Salaatit
Nyt kaikki loistavat salaatin tekijät ja salaatit kehiin. Hyvä Terveys lehti kehottaa osallistumaan salaattikilpailuun. 3 parasta voittaa salaattikulhosetin. Ostin lehden, kun oli tarjous puoleen hintaan!! Osallistua voi toki netinkin kautta. www.hyvaterveys.fi. Mikä olis kaikkein paras salaatti ...
-
0 34
Kahville
Minulla on varalta sellaista kermapulveria kahviin. Jos maito on lopussa. (niinkuin nytkin) Viimesin oli korkea kapea purkki, nimeltään Coffee creamer. Sellanen keltainen. Se menetteli. Mutta nyt ostin lasisen oranssiltaan yleisväritys ja matala purkki. Sen nimi on Completa, coffee whiten...
-
0 33
Hampaat.
Nyt oli hammaseroosio, jms. keskusteu telkkarissa, miten hoidatte hamapaitanne.?