Keskustelut
-
0 27
Lampetra fluviatilis päässy telkkuun..
YLE TEEMA La31.1.2009 klo:9:00 Postikortteja Suomesta 4/6: Maanantaina 11:15 uusinta. Länsirannikolla kokemäenjoen suulla Salla tekee havaintoja nahkiaisesta, kalojen kummajaisesta. OIi pakko kertoo...8-)
-
0 2
Kirjasto
Yritin löytää vanhaa ketjua ehdotuksista vaan en löytäny. Mutta enivei.. Voisiko kirjahyllyssä järjestää kirjansa. Nyt ne on vissiin tekojärjestyksessä tai jossain. Mutta olisi kiva jos voisi vetämällä siirtää ne omaan haluamaansa järjestykseen.
-
0 20
Villasukat
Pörröiset, harmaat, kirkasta raitaa... Oli millaiset oli, kukaan ei vihaa villasukkia, tai ei vain uskalla tunnustaa vihaavansa! Kerro villasukistasi. Onko sellaiset jalassa tai puikoilla tällä hetkellä, minkälaiset ne ovat, minkälaisista olet aina haaveillut, millaiset ovat lämmittävintä hottia...
-
0 12
Tuore minttu
Kellään mitään ajatusta paljonko tuore minttupuska maksaa?? Saakohan sitä tähän aikaan vuodesta, ootteko missään kaupoissa nähneet? Kiitos ja kumarrus (:P)
-
0 14
Kotikokista Grillikokiksi
26.1.2009 Alkoi työnteko omassa Grilli-Lounaspaikassa Torniossa. Niin se vaihtui sitten harrastus ammatiksi. Kaikki tervetuloa vaikka Ikea reissulla käymään Lättypaarissa kahvilla tai syömässä,jutut on ilmasia mut ruoasta joutuu hiukan maksamaan.. Osoitetta ja tietoa löytyy www.e4kahvila...
-
0 6
Juustokakku ilman irtopohjavuokaa?
Ajattelin pitkän herkuttelutauon jälkeen repästä ja leipoa juustokakun, mutta matkaan tuli kuitenkin mutka, kun rahattomana reppanana en omista irtopohjavuokaa. Onko mitään vinkkejä, miten juustokakun voisi toteuttaa ilman sitä? Tai siis oletettavasti sen voisi jättää vuokaan, johon sen on tehnyt...
-
0 37
Armeeja / Puolustusvoimat
Tässä Panssariprikaatin kotisivut http://www.panssariprikaati.fi/index.php?pageid=0 Niihin kannattaa tutustua ihan ajatuksella (ja tietysti muiden prikaatien kotisivuihin - minulle tämä oli luonnollinen valinta linkittää, koska palvelin siellä). "Mekanisoitujen taisteluosastojen ja ilmatorju...
-
0 88
Mistä paikkakunnista? :)
Missä te asustelette? En oo oikee törmänny muihin Lappeenrantalaisii, vaikkahan iso kaupunki on :D Onko teidän kunnalla mitään erityistä? Täällähän on oma jääkiekkojoukkue joka pelaa SM-liigassa, Suomen suurin prisma, TODELLAKIN iso hiekkalinna, satama jossa on ilmaisia laitteita.. Eli vähä...
-
2 46
Isoäidin konstit
Ehtymättömästä varastostani löysin vanhanajan ohjeita puhtaana pitämiseen. Väkiviinaetikka: lämpimään veteen sekoitettuna ( ei kuumaan ) . Ikkunat : 1 osa etikkaa ja 1 osa vettä, vähän astianpesuainetta Astioiden huuhtelu astianpesukoneessa: 1 osa etikkaa ja 2 osaa vettä. Lattia: reilu dl etikka...
-
0 65
Keinoja rentoutumiselle
Jos olen rätti-poikki, fyysisesti väsynyt, otan ristikon ja paiskon itseni balanssiin sängylle. Siinä tilassa rankani lepää ja huomaamattani voimistun ja nousen ylös "uutena ihmisenä". Jos taa aivoni ovat käyneet liikakierroksilla ja sen seurauksena olen ärtyyntynyt, otan koiran mukaani ja lähde...
-
0 12
mitä maidottomalle
tarkoituksena tehdä seuraavat tuotteet kalavoileipäkakku, suolainen kääretorttu, mansikka-valkosuklaakakku ja suklaa täytekeksit. mutta osaisitteko neuvoa mitä tekisin henkilölle joka ei käytä ollenkaan maitotuotteita ?
-
0 13
KILPAILUT
Osallistutteko resepti ym. kokkaus kilpailuihin ? (muuallakin kun täällä kotikokissa). 2 kertaa olen osallistunut MTV3 Ruokalan reseptikisaan ja 2. sija tuli ensin ja seuraavalla kerralla 1. sija. (:P) Nyt tuli voitto, paras ruokakuva kisassa eräitten sanomalehtien järjästämässä kilpailussa...
-
0 79
TERVEYSRUOKA
Mitä on terveysruoka ? Luulisin ,että mahdollisimman puhtaista ja tuoreista raaka-aineista tehtyä. eikä ainakaan karrelle rasvassa poltettua. Jotkut vannovat kasvisruuan nimeen, toiset jopa elävän ravinnon (kaiketi kasviksia), no minä suosin lihaa, kalaa ja kasvispainotteista sekaravintoa, myö...
-
0 13
Keittiöranskaa
Nuoret tv-kokit käyttävät paljon ammattisanastoa. Mistä haette tietoa mitä mikin termi tarkoittaa? Myös ruokien nimiin on tullut ulkolainen nimi. Se helpottaa kyllä matkustaessa, nimestä jo näkee minkälainen ruoka-aine tai tyylisuunta on kyseessä.
-
0 52
Kotikokki-resepteistä
Olen nyt muutaman reseptin laittanut sivuille, ja on vähän ruvennut askarruttamaan nuo erikoisruokavaliojutut, kun niitä lähipiirissä jonkun verran myös on. Eli kun kirjoitatte uuden reseptin, laitatteko esim, että resepti on laktoositon, vaikka ohjeessa onkin maitoa, koska valion laktoositon mai...
-
0 43
Rva.Mikkosen mielipiteitä päivähoidosta?
Olette varmaan kaikki pienten lasten äidit tietoisia Rva.Mikkosen mielipteistä lasten hoidosta päiväkodeissa. En meinannut uskoa korviani, kun katselin kyseisen ohjelman pyhäiltana. Elämmeko todella 2000-luvulla ja Suomessa? Herra Mikkonenhan on yhdenlainen mielipiteiltään, mutta että rva.on v...
-
0 29
Kaupassa käynti
Olettekos te sellaisia kaupassa käyjiä, että osaatte suunnitella ruokaostokset useammalle päivälle eteenpäin? Minä en ja koska kaupassa tulee käytyä melkeinpä joka päivä (joskus jopa 2kin kertaa) heräteostajana mukaan tulee ihan turhaakin, joka taas tarkoittaa turhaa rahanmenoa... Näin koulul...
-
0 8
Honkajokinen vaalea reikäleipä
Etsin vaalean reikäleivän ohjetta Porin liepeeltä. Honkajoella olen ko. todella vaaleaa leipää saanut syödä kerran yli 20 v sitten, eikä parempaa leipää ole vielä löytynyt. Auttakaapa minua, jos tuntuu tutulta.
-
0 40
Kaloista
Valitsetko kotimaisen kirjolohen vai norjalaisen merilohen? http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/32076993-4a8b-492c-8ec4-26c487940f68.aspx
-
1 58
Rullarieskan resepti
Onkos kellään reseptiä vastaavaan kuin tuo rullarieska. Eli ohueen ja aikasen pehmeään rieskaan? Tai joku ohje mitä voisi tuossa käyttää?
-
0 8
Kukkakärpäset
Kukkapurkkieni ympärillä pörrää pieniä olemattomia hirviöitä ns. kukkakärpäsiä. Haluan niistä eroon. Netistä löysin radikaalin ohjeen: Hävitä KAIKKI kukkasi, mene kukkakauppaan ja osta uusia kukkia. Toivon, että saisin teiltä lempeämpiä ohjeita.
-
0 50
Kuvan lisääminen
Tiedän, että täällä on jo aiemmin kerrottu/opastettu, miten liiteetään kuva esim. näihin keskusteluihin. Rohkenen pyytää, että joku taitureista antaisi samat ohjeet - sitten joskus, ei asiallani ole kiire. Kiitos!
-
0 9
Kokkikolmosten juttelu paikka ;)
Tänne kaikki juttelemaan ja kertomaan ohjeita! ;)
-
0 110
Kokoontuminen Kouvolassa...
Elikkä, huhtikuuta tässä ajattelin, laittakaas päiväehdotelmia. Olis kiva jos meitä tulis muutama enemmän kuin viime vuonna...
-
0 13
Taikinakoukku hukassa
Apua. Mulla on Kenwood Major yleiskone ja kaipaisin siihen taikinakoukkua. Löytyisikö jonkun kaapin perukalta.. jos vaikka kone hajonnut tms ja olis jääny pyöriin.
-
0 7
Oolannin perunalaatikko kisa
Sen voitti Matti Viikari! Ei paremmin olisi voinut mennä ko kisa. Kurkatkaas Matin pöytälaatikkoon:) Onnea!
-
2 15
Arkkupakastimen sulatus vinkit
Hei, ekaa kertaa sulatan nyt arkkupakastinta. Heitä hyvät vinkit. Pakastetuotteet ovat ulkona pakkasessa -17,8 asteessa. ps. kaikkee sieltä löytyikin 8-)
-
0 30
Vaasan & Vaasan Kuitu Kunkku
Pettymykskeni oli suuri, kun ostin paketin tuota Kuitu Kunkkua. Sisällä oli halkaistuja leipäsiä, jotka olivat tiukkaan kiinni toisissaan ja kun lopuksi palat sai erilleen toisistaan, oli niiden pinnat iljettävän kosteita, kuin raakaa taikinaa, ja hajukin olin eltaantunut, omituinen. Pistin leipä...
-
0 8
Mikä kruunaa lauantaisi
Tämän päivän kruunaus on jo koettu: Broileripastavuoka (Kotikokin resepteistä) Lasi Chardonnay´ ta Mansikkarahkaa ja TOP aito Irish Coffee
-
14 13
Hirvenlihasäilyke
Isäukko toi syksyn pyyntisaaliista (hirvi) valmistettua säilykepurkkeja. Onko Kotikokeilla vinkkejä, miten sitä parhaiten vois käyttää??