Keskustelut
-
0 14
NOKKOSEN KUIVAAMINEN
:S Meillä on mökillä nokkosia riesaksi asti.Alkoi kiinnostamaan niiden hyödyntäminen. -Löysin jostain tämmöisen ohjeen. -Poimi 10-15cm pituisia nokkosen versoja.Niputa yhteen.Vie kuivumaan pimeään paikkaan missä ilma vaihtuu hyvin ja alassuin roikkumaan.Lehtien kuivuttua riivi ne irti varsista.Mu...
-
0 9
Reseptien päivittyminen
Olisiko mahdollista saada pöytälaatikkoon kopioidut reseptit päivittymään automaattisesti jos reseptin tekijä päivittää alkuperäistä reseptiään? Joskus on täälläkin ollut puhetta että on vahingossa tullut kirjoitettua jauhomäärät väärin ja toinen on sitten sillä reseptillä tehnyt kakun kun ei ...
-
0 20
ylioppilasjuhlat
Apua, esikoinen saa lakin. Mitä tarjota juhlissa? Suolaista ja makeaa, mutta mitä? Sellaista pitäisi olla, jota voi etukäteen valmistella niin pitkälle, ettei itse juhlapäivänä tarvitse keittiössä seistä. Entä juomat, en halua tarjota alkoholia..Kertokaa, jotka jo olette ko juhlia järjestänyt!!!...
-
0 27
MITEN HÄVITÄTTE KÄYTETYN RUOKAÖLJYN?
:S Haluaisin vinkkejä sekä kaupunki,että maaseutu asumiseen.Kiitos jo etukäteen.ARU.:-)
-
0 39
Mu Shu??
Osaako kukaan sanoa varmasti, että tuon niminen ruoka on olemassa myös suomeksi? Ja jos ei, niin onkohan sillä jokin suomalainen nimi? :S Kuulostaa hassulta tämä mun kysymys, (:D mutta tulee käännökseen, ja ajattelin kysäistä täältäkin kun täällä on aina niin asiantuntevaa porukkaa paikalla! :...
-
0 13
valmis ruuat
en tiedä onko täällä aiheesta paljon jo keskusteltu.. mutta löysin kaupasta sellaisen ravioli purnukan... ja sitä aikani pyörittelin ja otin sitten kotiin hätävaraksi. tänään sitten sen aukaisin ja hmm.... mietin et mites sitä syödäänkään... siis niin haarukkaan tähdätään ja kohti ääntä mut mi...
-
0 79
Äitienpäivä lähellä, KOKKIUROOT HUOMIO !!!!!!!!
Nyt hyvät KOKKIUROOT pankaapa aivonystyset töihin ja kehitelkää unohtumaton äitienpäivä aamiainen kaikkine tykötarpeineen kaikkien nähtäville. Me äidit/mummit/ arvostelemme sitten parhaimman. Ruodimme ja keskustelemme tällä palstalla parhaimman menun ja annamme palkinnoksi isot halit....
-
0 53
Isovanhempien oikeus lastenlasten hemmotteluun?
Olen pannut merkille etten ole ainut Mummo tai Pappa ikäinen tässä seurassa, joten rohkenen avata keskustelun isovanhempien oikeudesta hemmotella lastenlapsiaan. Asiassa on tietenkin monta näkökantaa riippuen siitä asuvatko he samalla paikkakunnalla lastenlastensa kanssa, kuinka usein tavataa...
-
0 17
ONKO ELÄMÄÄ VAPUN JÄLKEEN?
(::S::oTarkoitan ruokia.Meillä on ainakin jääkaapissa valmista ruokaa meille kahdelle vähintään ensi viikolle.(:D;);)
-
0 11
Mitä halvasta?
Toivottavasti uutena kokkilaisena osasin kirjoittaa oikealle keskustelualueelle! Sain Turkin-tuliaisena halvapaketin, enkä oikein osaa tehdä siitä mitään. Reseptihaustakaan ei löytynyt "halva"-sanalla juuri mitään... Syödäänkö halvaa ihan siltään vai jonkin kera vai leivotaanko se aina johonkin m...
-
2 44
Lohen pakastaminen
Apuvaa.. mulla on ollut kiloinen lohifile pakkasessa ja siinä on päiväys 28.3., eli onhan se nyt toki vielä käyttökelpoinen kun on ollut pakastimessa vain reilu kuukauden? Katoin kyllä jo googlella että muutaman kuukauden kala säilyy mutta kuinkakohan nää valmiiksi pakatut vakuumit? Haju vaan oli...
-
0 344
IKEA
Nyt se on vihdoinkin totta!!! :D:D:D Eilen aloitettiin virallisesti rakentamaan Latinalaisen Amerikan ensimmaista IKEAa, tuskin maltan odottaa, etta paasen ovesta sisaan. Olen takuulla ensimmaisten joukossa, kun putiikki "ar oppen"
-
0 27
kotikokit ohjelma
Onko teistä kukaan kattonu sellaista ohjelmaa kuin kotikokit?;) Ja muutenki mitä ohjelmia katotte?::o
-
0 46
VAPPUVA
OIKEIN ILOISTA JA HERKULLISTA VAPPUA KAIKILLE KOTIKOKKILAISILLE!:D(:P)
-
0 84
Mikä minusta tulee "isona"?
Itse olen vähän pallo hukassa: Ikää nelkytkaksi ja vielä ei ole unelma-ammattia!8-) Luomuviljelijän hommat (ainakin eläinten osalta) alkaa olla nähty. Lääketieteestä teidän jotakin, mutta ammattiin valmistuminen vaatii kymmenen vuoden opiskelun. Musiikissa olen aika hyvä, se ei vaan riitä: Pitäis...
-
0 5
Key lime pie ??
Tiedättehän, hiukan juustokakun tyylinen , aito amerikkalainen, keywestiläinen, limellä maustettu piirakka: key lime pie ? Onko kenelläkään reseptiä ?
-
0 9
Kevyt piirakkataikina
Jostakin joskus muistan lukeneeni piirakka taikinasta johon tuli vain maitorahkaa, jauhoja ja jotain muuta. Mitäköhän? Ja paljonkohan jauhoja täytyisi laittaa? Kiitos jo etukäteen. =)
-
0 18
Leivän leipominen
Hei! Viime aikoina on uutisissa kovasti puhuttu miten leivänkin hinta on kallistunut kovasti ja samalla kuulee vinkkejä miten voi säästää kovasti kun leipoo leivän itse. Olen moista yrittänyt jokusen kerran, mutta omista leivistäni ei millään tule mitään sinne päinkään mitä kaupan leivät ovat....
-
0 387
Onko Turkuun lähtijöitä aikuisten oikeesti?
Alan nyt WT:n nisseksi, kirjuriksi, apupapiksi ja ylimääräiseksi kokiksi soppaan. Nyt tälle palstalle ilmoittautumisia Turkuun, olkaapa hyvät! Tähän mennessä siis: WT Mailo, Mustikka, Fasaani Jotu MilaK Mari? ? ? ? ?
-
0 1
Tomaattikastike italialaisittain
Haluaisin reseptin tomaattikastikkeesta jota haudutetaan todella pitkään niinkuin italialaiset tekevät. Kastikehan on pastan kruunu.
-
0 123
Tämän hetken lemppari!
Ajattelin laittaa tällaisen ketjun kun täältä aina löytyy joku ohje mitä tekis mieli tehdä kunnes kyllästyy.. Lempparithan muuttuu, eli tämän hetken löytö ja herkku? Mikä se teillä on? Joku uusi ja ihana? Joku yllätys? Minulla on nyt uusimmat tässä, uutuus järjestyksessä. Mustikan http://www...
-
0 25
tietääkö kukaan?
miten saan lasagnen onnistumaan.tein tänään kevyen lasagnen,mutta lasagnelevyt jäi koviksi.paistoin +200 asteessa 50 minuuttia.ihmeellistä.oliko nesttä liian vähän?
-
0 11
Hiiohoi...
Arkulla vainaa jne.... Merirosvon juhlat tulossa. Ikää 9v. Vieraita noin 15. Laittakaas ideamylly taas toimimaan. Ohjelmassa mm. karibian merirosvoelokuva (jota äitikin saattaa ehkä vilkaista ::o..sori Rokka ;) ) ja olis kiva olla teemaan liittyvää naposteltavaa. Suolaista ja makeaa..
-
0 8
Leipäohje hukassa!!
Työpaikan tyky-päivillä oli tarjolla aivan ihanaa leipää. Se oli tehty pellille, ja oli noin 2-3 cm paksua, vaaleaa leipää. Aika rasvaista tuntui olevan.. Mausteena oli ainakin valkosipulia ja ilmeisesti rosmariinia. Milläköhän ohjeella tuollasta leipää kannattaisi alkaa kokeilemaan?
-
0 6
Lasten suusta...
Tarkoituksena ei ole keskustella hammashygieniasta, vaikka tänään hammaslääkärillä esikoista käytinkin, vaan siitä mitä lapset sanovat... Hauskoja keittiöönkin liittyviä lauseita: Tulee ruokahalu (ruokahalu menee), jääkaapotoida (laittaa jääkaappiin) ja ylieilen (toissapäivänä). Loytyykö vastaavi...
-
0 15
Mansikkavaahtoa tms. täytteeksi suklaakakkuun?
Haluaisin tehdä suklaakakkkuun maitosuklaamoussen (vispikerma-tuorejuusto-maitosuklaa) lisäksi täytteeksi myös jonkinlaisen mansikkavaahdon, mutten tiedä miten päin lähtisin tekemään. Mansikkana olisi pakastemansikoista sauvottu mössö, mutta moussepohja askarruttaa: tekisinkö sen samalla tavalla ...
-
1 58
Viiskyt vee synttärit viiskytluvun tyyliin
Ensi sunnuntaina järjestän viiskyt vee juhlat. Mitä tarjota kun porukat tulee puvut päällä ja viirit kädessä pitämään juhlapuheita? Ajatuksena viisikymmenluvun tyyliin tarjottavat. Muna-anjovisleipiä, tiikerikakkua, pitkopullaa, kaneliässiä... täytekakku jossa on viinirypäleitä päällä... mitä vi...
-
0 1404
Millainen musiikki soi taustalla kokkaillessa?
Vaikuttaa siltä, että täällä on musikaalista purukkaa:(tu) Instrumenttejä löytyy ja konserteissa käydään. Siis, mitä musiikkia kuuntelette/soitatte ja mitä soittimia kotoa löytyy?:-)
-
0 73
Vappuchatti aukeaa vapun alla!
Heippa! Ajattelimme lähestyvän vapun kunniaksi pitää jälleen lähes jo perinteisen vappuchätin eli ensimmäistä kertaa! :D Osalle käyttäjistä chättihän on tuttu jo pikkujouluista, mutta nyt sitten muillekin! Tarkoitus on pitää chatti viikon kuluttua maanantaina 28.4., näillä näkymin kuudesta...
-
0 13
Kotikokkien viimeksi suosittelemat reseptit
Löytyvät nyt reseptit-sivulta :) Eli siellä nostetaan esiin reseptejä esiin sitä mukaan kuin joku niitä peukuttaa, toivottavasti tämänkin kautta löytyy välillä aina uusia kokeiltavia herkkuja! Viimeksi suositellut -listan saa myös tilattua itselleen jos käyttää jotain rss-lukijaa tai vastaa...