Keskustelut
-
2 44
Lohen pakastaminen
Apuvaa.. mulla on ollut kiloinen lohifile pakkasessa ja siinä on päiväys 28.3., eli onhan se nyt toki vielä käyttökelpoinen kun on ollut pakastimessa vain reilu kuukauden? Katoin kyllä jo googlella että muutaman kuukauden kala säilyy mutta kuinkakohan nää valmiiksi pakatut vakuumit? Haju vaan oli...
-
0 344
IKEA
Nyt se on vihdoinkin totta!!! :D:D:D Eilen aloitettiin virallisesti rakentamaan Latinalaisen Amerikan ensimmaista IKEAa, tuskin maltan odottaa, etta paasen ovesta sisaan. Olen takuulla ensimmaisten joukossa, kun putiikki "ar oppen"
-
0 27
kotikokit ohjelma
Onko teistä kukaan kattonu sellaista ohjelmaa kuin kotikokit?;) Ja muutenki mitä ohjelmia katotte?::o
-
0 46
VAPPUVA
OIKEIN ILOISTA JA HERKULLISTA VAPPUA KAIKILLE KOTIKOKKILAISILLE!:D(:P)
-
0 84
Mikä minusta tulee "isona"?
Itse olen vähän pallo hukassa: Ikää nelkytkaksi ja vielä ei ole unelma-ammattia!8-) Luomuviljelijän hommat (ainakin eläinten osalta) alkaa olla nähty. Lääketieteestä teidän jotakin, mutta ammattiin valmistuminen vaatii kymmenen vuoden opiskelun. Musiikissa olen aika hyvä, se ei vaan riitä: Pitäis...
-
0 5
Key lime pie ??
Tiedättehän, hiukan juustokakun tyylinen , aito amerikkalainen, keywestiläinen, limellä maustettu piirakka: key lime pie ? Onko kenelläkään reseptiä ?
-
0 9
Kevyt piirakkataikina
Jostakin joskus muistan lukeneeni piirakka taikinasta johon tuli vain maitorahkaa, jauhoja ja jotain muuta. Mitäköhän? Ja paljonkohan jauhoja täytyisi laittaa? Kiitos jo etukäteen. =)
-
0 18
Leivän leipominen
Hei! Viime aikoina on uutisissa kovasti puhuttu miten leivänkin hinta on kallistunut kovasti ja samalla kuulee vinkkejä miten voi säästää kovasti kun leipoo leivän itse. Olen moista yrittänyt jokusen kerran, mutta omista leivistäni ei millään tule mitään sinne päinkään mitä kaupan leivät ovat....
-
0 387
Onko Turkuun lähtijöitä aikuisten oikeesti?
Alan nyt WT:n nisseksi, kirjuriksi, apupapiksi ja ylimääräiseksi kokiksi soppaan. Nyt tälle palstalle ilmoittautumisia Turkuun, olkaapa hyvät! Tähän mennessä siis: WT Mailo, Mustikka, Fasaani Jotu MilaK Mari? ? ? ? ?
-
0 1
Tomaattikastike italialaisittain
Haluaisin reseptin tomaattikastikkeesta jota haudutetaan todella pitkään niinkuin italialaiset tekevät. Kastikehan on pastan kruunu.
-
0 123
Tämän hetken lemppari!
Ajattelin laittaa tällaisen ketjun kun täältä aina löytyy joku ohje mitä tekis mieli tehdä kunnes kyllästyy.. Lempparithan muuttuu, eli tämän hetken löytö ja herkku? Mikä se teillä on? Joku uusi ja ihana? Joku yllätys? Minulla on nyt uusimmat tässä, uutuus järjestyksessä. Mustikan http://www...
-
0 25
tietääkö kukaan?
miten saan lasagnen onnistumaan.tein tänään kevyen lasagnen,mutta lasagnelevyt jäi koviksi.paistoin +200 asteessa 50 minuuttia.ihmeellistä.oliko nesttä liian vähän?
-
0 11
Hiiohoi...
Arkulla vainaa jne.... Merirosvon juhlat tulossa. Ikää 9v. Vieraita noin 15. Laittakaas ideamylly taas toimimaan. Ohjelmassa mm. karibian merirosvoelokuva (jota äitikin saattaa ehkä vilkaista ::o..sori Rokka ;) ) ja olis kiva olla teemaan liittyvää naposteltavaa. Suolaista ja makeaa..
-
0 8
Leipäohje hukassa!!
Työpaikan tyky-päivillä oli tarjolla aivan ihanaa leipää. Se oli tehty pellille, ja oli noin 2-3 cm paksua, vaaleaa leipää. Aika rasvaista tuntui olevan.. Mausteena oli ainakin valkosipulia ja ilmeisesti rosmariinia. Milläköhän ohjeella tuollasta leipää kannattaisi alkaa kokeilemaan?
-
0 6
Lasten suusta...
Tarkoituksena ei ole keskustella hammashygieniasta, vaikka tänään hammaslääkärillä esikoista käytinkin, vaan siitä mitä lapset sanovat... Hauskoja keittiöönkin liittyviä lauseita: Tulee ruokahalu (ruokahalu menee), jääkaapotoida (laittaa jääkaappiin) ja ylieilen (toissapäivänä). Loytyykö vastaavi...
-
0 15
Mansikkavaahtoa tms. täytteeksi suklaakakkuun?
Haluaisin tehdä suklaakakkkuun maitosuklaamoussen (vispikerma-tuorejuusto-maitosuklaa) lisäksi täytteeksi myös jonkinlaisen mansikkavaahdon, mutten tiedä miten päin lähtisin tekemään. Mansikkana olisi pakastemansikoista sauvottu mössö, mutta moussepohja askarruttaa: tekisinkö sen samalla tavalla ...
-
1 58
Viiskyt vee synttärit viiskytluvun tyyliin
Ensi sunnuntaina järjestän viiskyt vee juhlat. Mitä tarjota kun porukat tulee puvut päällä ja viirit kädessä pitämään juhlapuheita? Ajatuksena viisikymmenluvun tyyliin tarjottavat. Muna-anjovisleipiä, tiikerikakkua, pitkopullaa, kaneliässiä... täytekakku jossa on viinirypäleitä päällä... mitä vi...
-
0 1404
Millainen musiikki soi taustalla kokkaillessa?
Vaikuttaa siltä, että täällä on musikaalista purukkaa:(tu) Instrumenttejä löytyy ja konserteissa käydään. Siis, mitä musiikkia kuuntelette/soitatte ja mitä soittimia kotoa löytyy?:-)
-
0 73
Vappuchatti aukeaa vapun alla!
Heippa! Ajattelimme lähestyvän vapun kunniaksi pitää jälleen lähes jo perinteisen vappuchätin eli ensimmäistä kertaa! :D Osalle käyttäjistä chättihän on tuttu jo pikkujouluista, mutta nyt sitten muillekin! Tarkoitus on pitää chatti viikon kuluttua maanantaina 28.4., näillä näkymin kuudesta...
-
0 13
Kotikokkien viimeksi suosittelemat reseptit
Löytyvät nyt reseptit-sivulta :) Eli siellä nostetaan esiin reseptejä esiin sitä mukaan kuin joku niitä peukuttaa, toivottavasti tämänkin kautta löytyy välillä aina uusia kokeiltavia herkkuja! Viimeksi suositellut -listan saa myös tilattua itselleen jos käyttää jotain rss-lukijaa tai vastaa...
-
0 106
Täysikuu...
viime yönä korttelin kissat piti meidän sisäpihalla istuntoaan...oli aika meteli..muutenkaan ei uni tullut silmään. Ekohöhän se sama kuu möllötä suomenkin taivaalla,oletteko kenties myös "kuuhulluja"
-
0 21
Ruokaa kiinalaisittain
Haluaisin tehdä broilerista ruokaa kiinalaisittain. Mitä aineita siihen tarvitsen? Valmistutapa voisi olla uuni- tai wokruoka. t. Piri
-
0 5
Erimielisyydet?
Onko kukaan huomannut tuota, mutta mina ainakin olen saanut paskaa selan takana muutamilta ihmisilta. Kysyin miksi kirjoitat paskaa selan takana? Esim WT; Harmittaa vain, etta nait mita kirjoittelin?? Oho, saalittavaa
-
0 160
Vappu lähestyy,mitenkä teet vappusiman.
Itse teen tällä ohjeella,tehnyt jo vuosia. 10 l vettä 3 sitruunaa tai 4 appelsiinia 500g fariinisokeria 500g hienuasokeria 1/4 tl hiivaa rusinoita kiehauta osa veestä.kuori appelsiinit tai sitruunat,ja poista valkonen osa.viipaloi ne.laita ämpäriin sitruunat,tai appelsiininviipaleet,fariin...
-
0 98
Hajut ja tuoksut
Ton mielettömän kotieläinketjun :D innostamana muistui mieleeni, kun Suomessa asuessamme saimme postilaatikosta lapun, jossa nimetön naapuri valitti hajuista jotka aiheutuivat ruoanlaitostamme. Uskomatonta ::o::o::o Meidän mielestä ne hajut olivat ihania tuoksuja ja aromeja. Onneksi muutimme sii...
-
0 46
Linjoilla ennätysmäärä käyttäjiä?
Vai onko, en ole ennen huomannut yli tuhatta käyttäjää samalla kertaa ja nyt reilusti yli..:-) Kotikokissa on linjoilla 1914 käyttäjää t. Piri
-
0 48
Vesi vanhin voitehista!
En löytänyt vedestä ketjua:D (tiedän, se on täällä jossain), joten aloitin uuden! Maito on kallistunut ja eikä oikeastaan sovi minulle. Ajattelin kokonaan ryhtyä veden juojaksi, kun tuo vesikin on täällä niin hyvää!B)-
-
0 4
VIELÄ MAHLASTA
Tarkoitukseni oli kysyä juoman terveys arvoista ja mihin sitä voisi ruuan valmistuksessa käyttää. En aikonut enään jatkaa asiasta,mutta asia on poikinut niin paljon erilaisia kommentteja,että en voi olla jatkamatta asiasta.Koska aloin tuntemaan itseni "julmuriksi". - Minusta otetaan vuodessa ...
-
0 48
Rytmihäiriöistä:
Itsellä esiintyy kammiolisälyöntejä (niitä muljahduksi/hevosen potkuja).:( Sanovat, että eivät ole vaarallisia. Inhottavia tuntemuksia joka tapauksessa! (td) Olen huomannut, että kahvi ja stressi pahentavat tilanetta. Onko kokemuksia/vinkkejä esim. ruoka-aineita, joista on hyötyä tai haittaa?:S...
-
0 22
"Työtä tyhjää tein, niin kuin kuolema..."
Edu Kettusen sanoja lainasin otsikossa.8-) Tuntuuko kenestäkään siltä, että päivän keittiössä kokkaa ja siivoaa. Illalla, viimeistään aamulla on sama sotku odottamassa! Mitään "näkyvää" ei saa aikaiseksi!!:(