Keskustelut
-
0 90
Uskonnoista: Mihin uskoo vai uskooko mihinkään?
Henkilökohtainen ja arka aihe! Välttäkää tuomitsemista.:-)
-
0 84
Yönälkä iskee yleensä öisin..
Mitä teillä syöpötellään öisin ? Vai syödäänkö mitään? Toiset käy viiltämässä siivun lenkkiä tai leikkelettä, toiselle maistuu makea pulla.. Muuten en syö öisin, mutta joskus tulee iltamyöhällä nuudelihimo! Nyt lähdenkin keitteleen WT:n lempparia; shrimpnuudelit à la yum-yum(:P) ps.Saapi...
-
0 118
Supermarketit ja pikkuputiikit???
[quote=freesia]Aiemmin oli eri myymälöissä erilaisia vaatteita , astioia kankaita kenkiä yms. nyt ne ovat saman tyylisiä joka putiikissa. Hienoimmissa vaatekaupoissa tunnen itseni ryysyläiseksi.Maksun kyllä ottavat palvelu on täysin pintapuolista.Minun" Etelässäni"Helsingissä käydessäni tykkää...
-
0 16
Lasten kanssa leipomassa.
Olisiko teillä vinkkejä mitä helppoa leipoa lasten kanssa yhdessä?
-
0 344
Yrtit
Oletko innokas yrtin kasvattaja.? jos olet niin tänne kuvia ja linkkejä myös tarinaa kasvattamisesta ja istutuksesta. Kesää kohti mennään, mimmosia istutuksia sulla on kesää varten luvassa? Itselläni on jo muutamaa yrtti lajiketta tulossa ikkuna laudalla. kesän mittaan voi sitten käyttää suor...
-
0 176
Chili
Onko teillä kokemusta chilin kasvatuksesta. Jos on niin minkähän moista? tapoja kasvattaa, vinkkejä chili lajikkeista, tietoa, linkkejä chileistä.? Itse tilasin muutamia chilin siemeniä mutta vähän epäilyttää lähteekö homma toimimaan. Ajatus ois rakentaa pienimuotonen kasvihuone johon sais vil...
-
0 11
Pika: mitä suolaista...?
herkkua voisi tehdä kun taas kerran koto ei löydy oikein aineksia... Löytyy metukkaa jota vois hyödyntää, jauhoa ja maitoo kans... Ei löydy kananmunia ja juustoo... Pistäkääs aivonne taas raksuttaa... :P
-
0 50
KÄRPÄT VOITTAA
Tänään se tapahtuu...
-
0 75
Vappusimavinkit ajoissa!
Aattelin olla ajoissa vappusiman suhteen ja haluaisin uusia tuulia siman tekoon. Perinteisen hallitsen, mutta olis kiva tehdä erilaista simaa, josko jollain olisi hyviä vinkkejä. Munkkien tekoonkin olis kiva saada jotain vaihtelua. Resepteihin olen aiemmin laittanut kampamunkkien ohjeen mutta...
-
0 3
Yövartio
Tällainen ketjukin voisi olla tarpeellinen, kun "kotikokki" on harhailemassa tai muuten hukassa. Jos se vaan voisi olla näkyvillä niin että sen näkisi, kun todella sitä tarvitsee....Elo olisi turvattu ainakin siltä osalta 8-)
-
0 10
Buffet, just joo
Olinpa risteilyllä, Vikingillä. Söin buffet`ssa. Joskus ne olivat minusta herkkupöytiä, vaan nyt... Onko "vika" minussa vai missä, mutta vaikka pöydät notkuivat, herkut olivat harvassa .:X Ihan liian vähän salaatteja/salaattiaineksia ja jostain kumman syystä kaikessa oli liikaa suolaa! Säil...
-
0 328
Rakkaudesta se hevonenkin potkii!
Onko vanhassa vara parempi, vai paraneeko vaihtamalla? Kokemuksia avio-/avoliiton onnen satamasta.:?
-
0 144
Elamani resepti :)
:-) Mina olen taalla niin iloinen, etta on pakko kertoa kaikille. Hotellin johto oli ilmoittanut minut Chef of the year 2008 kilpailuun:-) Sain kateeni tanaan raaka-aineluettelon kilpailua varten ja niista on kehitettava paaruoka ja jalkiruoka...joten tietysti testaan ne teilla ensin, kotikokkila...
-
0 125
Aiheena kännykkä
On se kumma miten puhelin osaa soida juuri silloin kun olet: Suihkussa Vessassa Kuivaamassa hiuksia Postilaatikolla Kassajonossa
-
0 42
Gluteenittomia reseptejä
Hei, Kävin tyttökaverini luona kylässä ja henellä on todettu keliakia. Kyseessä ei ole mikään kova kokkailia. Joten jos täällä on gluteenittomia muita, niin voisitteko ehdottaa sellaisia reseptejä mitkä ovat valmiiksi gluteenittomia. Ettei tarvitse vaihdella aineosia. Eli mahdollisimman helppoa...
-
0 9
PORSAANFILEEN GRILLAUS
ARU toivoo APUA! Se on sitten meirän porukka lähdössä ensi kerran tänä keväänä kotimökille ja ei kun kina päälle miten se sika(file) tällä kertaa grillataan. Minäpä päätin kysyä teiltä ohjeita. Olkaa ystävälliset ja auttakaa.
-
0 21
Vinkkejä keittiöön ja offtopic
Ollaan vinkeistä puhuttu niin tännehän vois laittaa aina kun on mielenpäällä. Minun vinkki: Jos harvemmin käytät chiliä tuoreena ja kaupassa olevat palot ovat muutenkin yleensä huonolaatuisia... Niin kun saat hyvän näköistä chiliä tee tätä. Se on hyvää vähän joka paikassa ja kun ohjeessa ...
-
0 228
muksu- ja murkkuvinkkejä
Minusta tuo Lynxin mörönkarkotin oli niin ihana, että intouduin aloittamaan tällaisen ketjun! Minulla nuo pojat ovat jo minua pitempiä, mutta äiteehän sitä tässä vieläkin on... Siis sekä vinkkejä että ongelmia kehiin! Täällä on niin paljon osaamista, että kun kasataan se kaikki yhteen, niin p...
-
0 41
Hikottelua ulkoasussa Saunalahden/Elisan verkkoa käyttäessä
Heipsan! Kotikokissa on voinut olla pientä viirausta tänään maanantaina 31.3., jos olette surffailleet Kotikokkiin saunalahden liittymän kautta. On myös paljolti mahdollista, että ongelmat koskevat myös Elisan verkkoa (Saunalahtihan käyttää samaa verkkoa). Vika näkyy esimerkiksi siten, että na...
-
0 27
Kesaa kohti!
Laitoimme tanaan grillin paikoilleen ja puut kuivumaan (ihan laiskuuden takia jaivat koko talveksi ulos peittelematta8-))...puutarhakalusto on myos nyt pestyna pihalla(tu)aivan ihana paiva, aurinko paistoi ja lammitti...taytyy viela oljyta poyta ja tuolit...ja taalla ollaan valmiina grillikauteen...
-
0 22
Lasten elokuva ilta
Yleensä Lauantaina kun isä ja äiti haluaa olla rauhassa. Kasaamme patjat tietokoneen eteen ja lapset katsovat tässä jonkun elokuvan. Meillä on ollut heille popcorneja ja eilen tein väinämöisen palttoonapeista pikku suolasta. Yritin katsoa snackit ja suolaiset mutta vaihtoehtoja on niin paljo...
-
0 135
Ruoka-aineita korkeaan verenpaineeseen
Arvaan, että tällainenkin ketju on täällä ollut, mutta aloitan silti uuden. :) Minulla on korkea verenpaine, johon en syö lääkkeitä. Olen sellaisessa ammatissa, jossa ilmeisesti katsotaan ihan normaaliksi tilaksi tuo korkea verenpaine. Pari ystävääni nimittäin syö lääkkeitä jo vähän alhaisemmi...
-
0 5
Jääkaapissani on aina...
Ruoka-Pirkassa (jos satutte ikinä lukemaan) kysellään julkimoilta, mitä heillä on aina jääkaapissaan. Nyt mä kysyn sitä teiltä! :D Itselläni ehdottomuuksia ovat rasvaton maito, margariini, juusto, rypsiöljy, kananmunat (jos sattuu leipomisvimma yllättämään), tomaatit ja kurkku. Usein löytyy ...
-
1 18
Katkaravuista
Olen aina ajatellut, että pakastekatkaravut olisivat hyviä, jos ei tuoreita ole saatavilla,, mutta FutoMaki, sinun reseptistäsi sain sen kuvan, että käyttäisit purkkikatkarapuja? Itse en ole niitä koskaan käyttänyt, kun olen ajatellut, että säilötyt ovat, no, säilöttyjä?? Vrt. tonnikala... Miten...
-
0 13
Täytteitä uuniperunalle
Hei nyt kaivattaisiin täytevaihtoehtoja uuniperunoille. Kermaviili pohjainen katkaraputäyte esim?
-
0 5
Hilpeät nuudelit.
Tuossa eräänä päivänä (okei, oikeastaan yönä, totuuden nimissä) mietittiin kavereiden kanssa, minkälaista pöperöä syntyisi, jos keittäisi nuudelit veden sijaan promillepitoisessa nesteessä. Ideaa jalostaessamme visioimme vaikka mitä herkkupatoja illanviettojen iloksi! Eli... tunnustaako kukaan...
-
0 17
Ruisryyni, ohraryyni, speltrouhe
Nämä sivut ovat saaneet minut innostumaan luomusta. Nyt uskalsin lähiruoka hyllystä ostaa lähikunnasta tuotettuja ruisryynejä sekä ohraryynejä. Pusseissa ei ole mitään ohjeita joten olen ne jättänyt hyllyyn, tähän asti. Ajattelin nyt että täältä voisi tulla neuvoa. Onko kellään ohjeita esim. m...
-
0 74
Ruokaa kahvinkeittimellä!
Luin joskus vuosia sitten kirjan jossa päähenkilö teki ruokansa kahvinkeittimellä. Jotenkin se ajatus on jäänyt mua kiehtomaan. Keittoja tietysti syntyy helpolla, ehkä vähän hitaasti. Kananmuniakin sankari hyydytti siinä levyllä... ja jonkun sortin leipiäkin, silloin piti olla kannu täynn...
-
0 123
Tie naisen/miehen sydämeen käy vatsan kautta!
Kirjoittelin toisessa ketjussa, että hyvä kokki hurmaa naisen kuin naisen! Miten on veljet ja sisaret, onko kokemuksia?;)
-
0 19
Yksityiset viestit
Taytyy nyt kylla ilmoittaa, etta satelee aikamoisia yksityisia viesta Lynxilta postiini, enka todellakaan tunne tarvetta yrittaa sulatella noita. Pyysin oikeasti ymmartamaan mielipiteita (ja kysymys oli niista hampurilaisista). Voisiko yllapito lukea viestit kiitos ja tehda jonkinlaisen paatoksen...