Ruoka-aineita korkeaan verenpaineeseen

Tittiditii
Arvaan, että tällainenkin ketju on täällä ollut, mutta aloitan silti uuden. :)

Minulla on korkea verenpaine, johon en syö lääkkeitä. Olen sellaisessa ammatissa, jossa ilmeisesti katsotaan ihan normaaliksi tilaksi tuo korkea verenpaine. Pari ystävääni nimittäin syö lääkkeitä jo vähän alhaisemmilla paineilla, mutta minun työpaikkalääkärini oli sitä mieltä, että kaikillahan on tuossa ammatissa korkea verenpaine... ?

No, se siitä. Kysyisin kuitenkin nyt, onko joillain teillä OMAkohtaisia kokemuksia joistain ruoka-aineista, jotka helpottaisivat oloa. (En siis haluaisi mitään valmista listaa kopioituna miltään sivulta: sen osaan tehdä itsekin :) Tai vastaavasti: mitkä ruoka-aineet eivät totisesti ole sopineet teille?

Aloitan tämän ketjun siksi, että olen jonkin aikaa syönyt joka päivä yhden avokadon ja minusta se auttaa!!! Huomaan sen siitä, ettei korvissani enää humise niin paljon ja etten enää kuule sydämenlyöntejäni korvissani. Minua ei ole myöskään huipannut äkkinäiset liikkeet kuten ennen. Kokeeksi en syönyt kolmeen päivään avokadoa ja oireet palasivat. Kuvittelenko vai onkohan tässä perää?

Oikeastaanhan sillä ei ole väliä, sillä jos tunnen voivani paremmin, niin sekinhän jo riittää :) Mutta siis: onko kellään muulla vastaavia omia kokemuksia jostain ruoka-aineesta? Ja siis verenpaineeseen liittyviä?

29.3.2008

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit