Keskustelut
-
0 15
Puhvelin mozzarella ja Napoli
Alkaa hyvat ihmiset vaan ostako Napolin ja Campanian maakunnan alueilta tulevaa puhvelin mozzarellaa (mozzarella di bufala) tai muita silta alueelta tulevia tuorejuustoja/maitotuotteita, kuten tavallista mozzarellaa tai ricottaa!!! Niista on loytynyt semmosta myrkkya (diossina) jonka nimea en nyt...
-
1 97
juusto muotti
kyselisin teiltä jos joku tietäisi mistä saa ostaa muovisia ,juusto muottia . omistan yhden ja olen ostanut sen ainakin kaksikymmentä vuotta sitten nyt haluaisin pari lisää ja en mistään löydä ,en edes linkkiä mistä voisi tilata ,jos joku tietää niin vihjaskaa.
-
0 8
Kuvatekstit
Millä kuvatekstit saa reseptikuviin? Oon kirjoittanut ne kuvien viereen ja tallentanut mutta silti ei näy valmiissa reseptikatselussa ne tekstit, vaikka kuvajärjestys tallentuukin. Missäköhän vika?
-
0 9
Gluteenittomia helppoja reseptejä aloittelijalle, kiitos
Ongelmana se, että suvussa on niin paljon keliakiaa sairastavia. Että minua risoo kun perunajauhoista tehty kakkupohja lässähtää.. Pitäisikö tyytyä iänikuiseen jäätelökakkuun ja kaupan hirmukalliisiin kekseihin ja valmisjuttuihin.. Jos sinulla on hyviä ja helppoja reseptejä tai muita vinkkejä, ...
-
0 3
Reseptien järjestysnumerot
:(... käyttäessäni järjetysnumeroita reseptien sub - resepteissä, luvut/numerot eivät näy kunnolla / toivotulla tavalla, katso esim. http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/53747/ ....mistä kiikastaa ? - Onhan tuo ruma ja luettelo tältä osin "optisesti" vajaa....B)-
-
0 13
Apua reseptien katseluun
Toimikoo teillä muilla reseptien selaus? Mä en pääse ekaa sivua pitemmälle, eikä myöskään toimi vain kuvalliset "ruksi".
-
0 5
pääsiäisen menuu
pitkänäperjantaina meillä syödään: perunamuussia, kanapihviä, viherpippurikastiketta. jälkiruaksi: ananas-appelsiini-raejuustosalaatti. lauantaiksi olen ajatellut ihan perus tavallista jauhelihakeittoa. Lampaanlihasta meillä ei tykätä, joten siitä on turha lähteä mitään valmistamaan. il...
-
0 60
Kotikokki sai teemat; apua tarvitaan - pääsiäinen, vappu, grillaus ja valmistujaiset
Hei kaikille! Teimme kotikokkiin uuden ominaisuuden eli lyhykäisyydessään teemat. Teemat ovat sivuja, jossa esitetään reseptejä, vinkkejä ja tarinoita jonkun aihealueen ympäriltä, esimerkiksi pääsiäisen. Näin ensi alkuun lähdimme liikkeelle neljällä eri teemalla eli pääsiäisellä, vapulla, valm...
-
0 10
pisteet on jaettu !
eli keittiömestarit ovat valinneet parhaan ravintolan 2008 http://www.viisitahtea.fi/content/view/2905/1/ B)- ei kun syömään....
-
0 37
Onnea !
[url=http://blogit.kotikokki.net/2008/03/kotikokkinet-sai-palkinnon/]Paljon Onnea ylläpitäjille ja kiitos, hyvä me kaikki![/url] :-) t. Piri
-
0 122
Munasta on moneksi!
Näin pääsiäisen alla tahtoo munat pyöriä mielessä. Oikein mietin, miten paljon hyviä ruokia kananmunasta saakaan. Mun lemppareita on: munakokkeli, munakasrulla, munakas(höystettynä juustoraasteella ja kermalla), häränsilmä-muna jne. Lista on loputon. Mites teillä muilla?
-
0 19
Ketkä on jo ilmottautuneet ?
http://www.mtv3.fi/mestarikokki/ B)-
-
0 18
Kotikokki TV:ssä
:-)...Tänään sitten TV 2 klo. 19:50 "väärennetyt Kotikokit".....B)-
-
0 254
Mitä puuhailette vapaalla?
Joskus yrittäjän työn ja vapaa-ajan raja on häilyvä... Ennen tein töitä koko valveilla oloajan!:( Nykyisin joogaan ja (kunto)pyöräilen päivittäin. Kesäisin pelaan joskus golffia. Teemme levyä "poikien"8-) kanssa, joten soitella pitää (ettei tarvi studiossa töpeksiä). Politiikkaan sotkeutuu, jos...
-
0 44
Mitä teillä syödään aamupalaksi/mitä nautitte aamiaisella?
Mie keitän itselleni kupillisen espressoa, ja kanelipuuron 70g:sta ruishiutaleita. :) Lisäksi pakastevadelmia pussillinen, omena ja ruisleipäpala. (tu) Leipää/puuroa/mysliä/muroja vai jotain aivan muuta?
-
0 125
Mitkä kotityöt ei oikein kiinnosta?
Minulle vaikeusaste on silittäminen ja ikkunoiden pesu. (
-
0 70
Omenaviinietikka?
Onko se niin terveellistä? Onko kokemuksia?
-
0 37
Kaulin...
Kaulin sanoi eilen työsopimuksensa irti (ja ihan leivonta hommissa). Katselinkin tänään uutta, mutta tuli taas tarjonnan paljous vastaan ja päätinkin, että kysyn teiltä, rakkaat kotikokkilaiset, mielipidettänne mm silikonikaulimesta. On sen verran hintavampi, ettei viitsi ihan "sikaa säkissä" ost...
-
0 52
Kotikokkien tapaminen!
Mitä, jos tuossa kesällä varattaisiin laadukas ravintola/hotelli kotikokkien tapaamispaikaksi! Pidettäisiin hauskaa, suunniteltaisiin Hiiri keittiössä kirjaa ja SYÖTÄIS HYVIN!:-)
-
0 72
Maustamisesta
Olen ihmetellyt aina reseptien maustemääriä. Niissä kun usein on 1/2 tl pippuria, 3 tippaa tabascoa, yksi valkosipulinkynsi jne... Onkohan minun makuaistini jotenkin surkastunut, kun eivät tuollaiset määrät maistu minusta oikein miltään?? Peitänköhän raaka-aineiden maut liiallisen maustamisen all...
-
0 3
Kokeilut/epäviralliset reseptit
Kuten aiemmin jo kirjoitin, niin en oikein osaa kirjata tänne reseptejä, kun en ole tarpeeksi tarkkana ruoanlaitossani. Ajattelin, että voisi olla ketju, johon voisi kirjata pikkumuutokset tai oivallukset ns. tuttuihin resepteihin. Tein tänään kalapuikkoja mukaillen Pihlan reseptiä :http://ww...
-
0 10
Kananmunien värjäys.
ensi maanantaina olisi tarkoitus värjätä kahdeksen 6-12 vuotiaan tytön kanssa kananmunia, ja kaipailenkin nyt vähän nauvoja. ajatuksena on että tytöt saavat kokeilla keitetyn ja raa'an (tyhjennetyn) munan värjäämistä. eli A) kun värjätään sipulinkuorilla niin kauan ja miten paljon sipulinku...
-
0 28
ulos heitto
Hei,Voiko asetuksista tai jostain määrittää milloin kone heittää pihalle. Kun yritin tallentaa reseptiä niin kone väitti etten ole kirjautunut sisään. Koko työ hukkaan!! :( tv lynx
-
0 14
Kahville
Mitä valmistat, kun tarvitset nopeasti jotakin hyvää päiväkahville? t. Piri
-
0 251
Mistä en pidä
Eli vaikka kaikki ruokaharrastajia olemmekin, niin varmaan jokaisella on edes JOKU pöperö, joka ei mene kurkusta alas. Itse olin lapsena nirsohko, mutta nykyään hyvin kaikkiruokainen. Inhokkilistalta löytyy silti yhä jotain: - raa´at pihvit jne (myönnän, en ole maistanut, mutta en aiokaan!) ...
-
0 9
Kuivalihat kuivumaan...
Meillä täällä Lapissa alkaa olla kuivalihan teon aika. Itse teen sekä raavaan paistista että sydämistä ja poronsydämistä. Aivan taivaallinen herkku. Poron paistista tehdään tietenkin, mutta mielestäni se on liian kallis raaka-aine tähän. Lihat vaan karkeaan suolaan yön yli sitten narutetaan...
-
0 11
Kirppis :)
Mulla on monta isoa ja pienempää vanhaa Riihimäen Lasin tölkkiä, mutta ei montaakaan kantta. Eli tietääkö joku mistä niitä voisi löytää, tai saada? Tai ei kellään teillä sattuisi olemaan?
-
0 19
Valmistujaisiin tarjoiltavia
No niin, kysästään suosituksia täältäkin, parhaasta paikasta :) Kävi niin hassusti, että satuin tuossa jokin aika takaperin valmistumaan, ja nyt olisi tarkoitus pitää muutaman samaan aikaan koulun päätöksen saaneen kaverin kanssa juhlat. Tarjoiluideoita on jo jonkun verran, mutta ennen lopull...
-
0 5
Tahini ja sen maku?
Hei, tein itse tahinia koska sitä tarvittiin moneen minua kiinnostavaan reseptiin. Siinä on sellainen maapähkinävoita muistuttava maku mutta se on hieman kitkerä. Onkos kenelläkään kokemusta tahinista ja miltä sen oikeasti pitäisi maistua. Reseptissäni siemenet piti paahtaa. Olisiko se voinut ...
-
0 152
Vau, mikä paikka!
Löysin nämä sivut vähän aikaa sitten ja mikä aarrearkku täällä odottikaan! Aivan mahtavia reseptejä pilvin pimein ja vielä niin kotoisa tunnelma :) Kopion täältä hirveästi reseptejä ennen kuin tajusin, että tuonnehan voi hypätä sekaan! Minä vain tuskin tänne montaakaan reseptiä itse raapus...