Olen kuullut villejä huhuja siitä, kuinka herkullisia kakkuja saa käyttämällä kondensoitua maitoa. Kotikokissa on vain pari reseptiä, joissa ko. maitoa käytetään. Olisi mukava saada lisää reseptejä ja kuulla kokemuksia kondensoidun maidon käytöstä. Ostin jemmaan pari purkillista odottamaan.
Nyt tässä vasta huomasin,että puhe on ei karamellisoidusta kondens-maidosta,höh,pitää lukea tarkemmin.
Kuitenkin avasin äsken jo yliaikaiseksi menneen karamellisoidun maidon,eikä se ole tosiaankaan minun juttu.Oikeastaan aika ällöttävää,roskiin menee,kakkuihin en taatusti laita!
No nyt olen oman purkkini keitellyt toffeeksi ja huomenna päätän, millaiseen kakkuun tai jälkiruokaan sen käytän. Purkki siis kolmeksi tunniksi kiehuvaan veteen, jonka pitää peittää koko purkki. Keitosta pitää vahtia ja lisätä vettä tarpeen vaatiessa. Ihan on kinuskin makuista ja näköistä.
Minullakin on pari purkkia valmiiksi karamellisoitua maitoa kaapissani jo pari vuotta odottamassa parempiin suihin menemistä.
Kolme reseptiäkin on printattu,mutta ei kokeiltu.
On suklaiset karamellisuudelmat,pikku leivokset
On se Banoffee Pie
Ja on rapea karamelliparafait....
Koska en ole kovin imelän ystävä,on se kokeilu aina vaan siirtynyt.
Mutta tosiaan pitäisi saada ne purkit käytettyä.
Jossain ole lukenut,että rahkaankin voi sekoittaa pari ruokalusikallista tuota karamellimassaa,ei olisi varmaan niin imelää kakun täytteenä kuin se ihan ehta kreemi.
Kokeilin myos hedelmakakun kondensoidusta maidosta ja hyva tuli :-) ohjetta en ole viela ehtinyt kirjoittelemaan poytalaatikkoon.
Maidosta saa myos hyvan kinuskikastikkeen, kun hauduttelee vesihauteessa avaamatonta purkkia.
Monta eri kayttotapaa, hyva vara kuivakaapissa (tu)
Virhe
One fine body…
Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.
Kuitenkin avasin äsken jo yliaikaiseksi menneen karamellisoidun maidon,eikä se ole tosiaankaan minun juttu.Oikeastaan aika ällöttävää,roskiin menee,kakkuihin en taatusti laita!
Kolme reseptiäkin on printattu,mutta ei kokeiltu.
On suklaiset karamellisuudelmat,pikku leivokset
On se Banoffee Pie
Ja on rapea karamelliparafait....
Koska en ole kovin imelän ystävä,on se kokeilu aina vaan siirtynyt.
Mutta tosiaan pitäisi saada ne purkit käytettyä.
Jossain ole lukenut,että rahkaankin voi sekoittaa pari ruokalusikallista tuota karamellimassaa,ei olisi varmaan niin imelää kakun täytteenä kuin se ihan ehta kreemi.
Minäkin tässä innolla odottelen hyviä ohjeita!
Kokeilin myos hedelmakakun kondensoidusta maidosta ja hyva tuli :-) ohjetta en ole viela ehtinyt kirjoittelemaan poytalaatikkoon.
Maidosta saa myos hyvan kinuskikastikkeen, kun hauduttelee vesihauteessa avaamatonta purkkia.
Monta eri kayttotapaa, hyva vara kuivakaapissa (tu)