montako vuotta pakastettu

jamis
hirvenliha on käyttökelpoista..?

muutettiin tos vuoden alus "apesten" kans saman katon alle kunnes heidän talo valmistuu..

ja pakastimet näyttää olevan jos vaikka mitä pullollaan 8-) ja varsinkin sitä hirvenlihaa.. koirille kyl meinaan niitä vanhimpia heitellä, mut mikä on, suunnillen, aika ku viel ihmisen ravinnoks voi käyttää?

mulla ei oikeen aiempaa kokemusta riistan pakastuksesta, ku se vähä mitä oon saanu ni menny hyvin äkkiä :D

20.3.2010

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit

Mipuli
Moikka!
Avomies harrastaa metsästystä ja meillä on pakastin täynnä hirvenlihaa. Jauhelihaa olen käyttänyt keittoihin, kastikkeisiin, lihapulliin, -pihveihin ym..
Mites nää kaikki paistit ja kylkipalat ym. Onko teillä jotain hyvää ohjetta mitä näistä vois valmistaa ja miten..
Itse tiedän hirmu vähän näistä ja haluaisin oppia laittamaan niistä ruokaa, että saataisiin pakastinta vähän tyhjemmäksi..
23.11.2010

Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.

FutoMaki
Maalarinteippi ja tussi

FM
21.3.2010

Hörvelö
olen itse käyttänyt kaksi vuotta pakastimessa olluttakin. Näet lihasta, jos siihen on tullut valkeita "läiskiä" eli on alkanut kuivumaan, silloin en itse käyttäisi. Hirvi on melko rasvatonta, joten kestää pitkääkin pakastusaikaa. Kaikki vaikuttaa kuitenkin kaikkeen, esim. miten nopeasti ja puhtaasti on pakastettu sekä pakastimen kylmyysaste. Jopa millaisessa kääreessä tuote on.

terveen järjen käyttö kannattaa, jos liha on visuaalisesti sekä nenän puolesta kunnollista, voi sitä mielestäni käyttää.
20.3.2010