Jouluvinkkejä

Tittiditii
Nyt on lohi usein tarjouksessa ja tekisi mieli ostaa sitä jo joulua varten. Ajattelin, että jos sen suolaisi ja lykkäisi pakastimeen. Sitten sulattaisi ja maustaisi mukavasti vähän lisää ihanaksi graaviherkuksi.

Vaan epäilyttää, säilyykö raaka lohi pakastimessa 2 kuukautta? Mulla on jossain takaraivossa sellainen muistijälki, että raaka kala säilyisi vain kuukauden? Onko kellään kokemusta, tietoa?

18.10.2009

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit

Tittiditii
Taas oli lohta -sekä norjalaista että kotimaista kirjolohta - tarjouksessa 5.90! Joulun lohet alkavat olla hankittuina! :)

Kummasta muuten pidätte enemmän: norjalaisesta merilohesta vai kotimaisesta kirjolohesta? Nyt en muista, kumpi on ympäristöystävällisempää ja miten niiden ravintoarvot eroavat toisistaan. Muistaako joku?
7.11.2009

Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.

irmelif
Mä nyt en löytänyt sitä pölöpalstaa tai mikä sen oli, mutta kun en tiedä mitä lussekatt on suomessa onko ne lussepullat??
4.11.2009

muari
Tittiditii:

Nyt on lohi usein tarjouksessa ja tekisi mieli ostaa sitä jo joulua varten. Ajattelin, että jos sen suolaisi ja lykkäisi pakastimeen. Sitten sulattaisi ja maustaisi mukavasti vähän lisää ihanaksi graaviherkuksi.

Vaan epäilyttää, säilyykö raaka lohi pakastimessa 2 kuukautta? Mulla on jossain takaraivossa sellainen muistijälki, että raaka kala säilyisi vain kuukauden? Onko kellään kokemusta, tietoa?

Minulla on tapana ostaa aikalailla ennen joulua tarjouslohi. Laitan siihen suola-sokeriseoksen ja pakastan tuotteen käärittynä kelmuun ja folioon. aina on sulatettuna ollut valmis graavi kala tarjoiluvalmiina.
18.10.2009

Tittiditii
"Lasitettuna!????
18.10.2009

Tittiditii
Toiseksi kysyisin niiltä, jotka ovat tehneet itse sinappi/valkosipulisilakoita, pitääkö paikkansa, että itse fileoidut silakat todella maustuvat paremmiksi kuin jos käyttää silakkafileitä?

Olen itse laiskana tehnyt aina fileistä... Enkä ole kylässä huomannut suurta eroa, vaikka isäntäväki on kertonut tehneensä silakat alusta loppuun asti itse.
18.10.2009