Viljamylly

Rokka
Onko kokemuksia kotona jauhetuista jauhoista? Nyt on monennäköistä/ hintaista kotimyllyä keittiöön tarjolla. Vastajauhettu kokojyväjauho on varmaankin hyvää ja terveellistä puuroissa, leivissa...

27.9.2008

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit

Rokka
Ystävä osti käsikäyttöisen myllyn. Täytyy pistäytyä joskus kokojyväpuurolla. (:P)
1.11.2008

Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.

Innostunut
Hankin Boeschin yleiskoneeseen viljamyllyn n. 30 vuotta sitten, kun kaikki neljä lastamme olivat pieniä ja minä hoidin heitä kotona. Asuimme silloin maalla, joten oli helppo ostaa jyviä suoraan maanviljelijältä. Viime kesän ostin luomujyviä Suonenjoelta Vanhamäen myymälästä, joten olen päässyt käyttämään taas myllyäni.

Mylly on erinomainen. Sitä ei tainnut silloin aikoinaan olla maahantuojalla, joten kaiketi se tilattiin Saksasta. Minulla on erinomainen leipäresepti, jossa käytetään pelkästään vasta jauhettua vehnää. Leiväntekoon menee kyllä koko päivä, mutta tulos on vaivan arvoinen.

Jos joku kiinnostuu, voin laittaa reseptin.
3.10.2008

rexi65
ei ole kokemusta kotimyllystä mutta maatilta haetusta jauhosta kylläkin ja puuro aineksista että kyllä maatila myynistä saa pienempiäkin määriä jauhoja ja hiutaleita ainakin täällä päin.
30.9.2008

koti-isä
Ostan usein ruis ja vehnäjauhoja viljelijältä ,joka jauhaa sellaisella pienellä pöytämyllyllä,ovat aika karkeita ja antavat mukavaa rapeutta leipään.(tu)
Lisäksi vehnäkin on kokonaisuudessaan täysjyvää(tu)
27.9.2008