Mitä nachojen murusista?

Hevitäti
Mulle tulee duunista silloin tällöin nachojen eli maissilastujen eli tortilla chipsien muruja, kaikki ei ole ihan muussina aina mutta kokonaisia siellä ei ole. Niitä on aika turha dippailla kun ovat niin pieniä palasia. Ja kun niitä ei raaskis heittää roskiinkaan kun tykkään hyötykäyttää kaiken mahdollisen...

Olisiko teillä mitään ideoita tai vinkkejä mitä niistä voisi tehdä ja mihin käyttää? Nyt ideoita kehiin kiitos! :-)

30.3.2007

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit

Hevitäti
Nami :-) Juu tein tosiaan tänään munakokkelia johon laitoin ne muruset + kinkkukuutioita, sipulia, juustoraastetta ja mausteita -> oli hyvää! Kiitokset vielä kerran vinkeistä (:P) Oottelen tässä innolla että tulis taas niitä muruja töistä niin pääsis kokeilemaan muita ohjeita!
31.3.2007

Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.

MinLii
Meidän iltapala herkku on ollut uuni nachot - murustuneetkin käy... nachot alle, salsaa mausteeksi, päälle maustettua jauhelihaa, pilkottuja kasviksia (sipulia, paprikaa, tomaattia, oliiveja, jalopenoja ..) ja päälimmäiseksi juustoa - koko satsi uuniin, niin että lämpenee ja juustosulaa. Tarjoile creme fraichen tai kermaviilin, salsan & quagamolen kanssa ... nam !(:P)
31.3.2007

Damitix
ei oo kauaakaan aikaa, kun maikkarin aamutv:ssä tehtiin leivitettyä kalaa, ni siihen laitettiin muroja, ni miksei siihen nacotkin kävisi ;) mulla tuli ainakin ekana mieleen just joku kuorruttamis juttu, niistä muruista...
31.3.2007

Hevitäti
Ihanaa kun ootte vastaillu! Tällä kertaa käytiin ostamassa kananmunia ja kokeilen tuota munakashässäkkää tänään. Mutta noita muruja saa tulevaisuudessakin töistä niin kokeilen innolla muitakin vinkkejä, kiitos :-) Ja laittakaa vaan lisää ideoita jos tulee mieleen, mä käyn täällä useamman kerran päivässä kattelemassa näitä keskusteluja, oon ihan koukussa (:D
31.3.2007

laurak
meksikolaistyyleisiin salaatteihin sopii oikein hyvin :)
omissa resepteissäni on esimerkkinä nachosalaatti
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/6459/nachosalaatti

murut voisivat olla hyvää chili con carnen kanssa tai chili sin carnen kanssa.. tai ehkä jopa papupadan kanssa. kummastakin löytyy ohjeita, muistaakseni useammalta käyttäjältä, kuten itseltänikin :)

omista resepteistäni löytyy salsa con carne, siinä on käytetty nachoja (tortilla chipsejä) tomaattijauhelihakastikkeen kanssa (tu)
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/12875/salsa%20con%20carne
31.3.2007