Macaronleivosten hienosäätöä j...

puukilainen
Macaronleivosten hienosäätöä ja mantelikakkua. Koitan säätää ainesuhteet paremmiksi itse massassa ja yrityksen ja erehdyksen kautta saada selville arinauunille sopivat parhaat paistoasetukset.
Macaronleivokset ovat sellaisia pieniä Diivoja, jotka vaativat vähän maanittelua ja suunnilleen tietyn tähtien asennon taivaalla onnistuakseen täydellisesti. Vaikka tekisin kahtena päivänä täsmälleen samoin aineksin ja lämpötiloin, lopputulos saattaa siltikin vaihdella radikaalisti.
Olen saanut oman kotiuunini asetukset melko hyvin selville, mutta koulun suuret uunit vaativat aivan erilaista lähestymistapaa.
Lämpötila oli tässä erässä vielä liian kuuma, minkä näkee pohjan jalkaosan alareunan ulkonevasta muodosta. Macaronpohjan pitäisi olla reunoiltaan suoraan ylös nouseva ja vinot, toispuoleiset pohjat, ontot kuoret, sivulle luiskahtaneet pohjat tai tällä tavoin ulkonevat jalat kertovat kaikki liian suuresta lämpötilasta, mikä pakottaa pohjan kohoamaan liian nopeasti. Kiertoilmalla paistaminen on samoin myrkkyä macaronleivoksille, sillä pohja nousee liian nopeasti ja kuivuu liian kuivaksi, vaikka lämmön säätäisikin pienemmäksi.
Vielä minä tuon pirulaisen selätän. :)

6.2.2013

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit