Kiinnostavaa
-
0 7
Arkiruokaa
Juhlat on juhlittu ja lähdetään viimeistenkin rääppiäisten jälkeen hakemaan niitä tuttuja ja turvallisia arkiruan uria. Itse olin aamulla, kauppareissun ja ulkoilun jälkeen, puolitainnoksissa siitä miten ihanalle tuore ruisleipä taas maistuu joululimppujen ja patonkien jälkeen. Vaikka nekin hyviä...
-
0 130
allergioita
:( mulla sitrushedelmä allergia ja muutama vuos sitten todettiin pähkinä ja kiivi allergia eli siksi joudun nykyään kattoo ain kaikki ruokatarvikeet ettei niis oon mitään mikä ei sovi. mikä pahinta oon hirvee herkuttelija ja useimmissa karkeissa on sitruuna happoa joissain juomissakin on sitr...
-
0 3
juhlat
en millään keksi uuden vouden herkkuja :S:S:S:S ja on kiire::o::o8-):S:S::o::o
-
0 15
jäätelöannos
Haluaisin täydellisen jäätelö annoksen. Mikäs on teidän herkku? Minulla on sellainen jälkiruoka ollut jota siskoni aina tekee. Kermaviiliä ja vaniliavaahtoa ja sitte jäätelöö ja marjoja. Se kermaviili antaa kivan potkun. Mietin voisko tätä jalostaa ja jotenkin pehmentää tällä hässäkällä jä...
-
0 12
ristipisto patalappu
Tämä on hieman ot, mutta siina perunaherkut kirjassani on aivan ihana kuva missä on upea ristipisto patalappu. Koitin googlailla vaan en löytäny ohjeita sellaseen. Olen aikoinani jonkun verran tehny ristipistoja ja nyt innostus nousi taas! Siksipä kyselen että jos täällä on käsityö ihmisiä nii...
-
0 112
Lahja joulupukilta
Utelisin toiko pukki teille mitään uutta ja kivaa keittiöön liittyvää?? Meille joulupukki toi fiskarsin (functional form) keittiöveitsiä, joita tänään testailin ja ero entisiin oli huimaava! Kyllä oli ilo pilkkoa sipulia terävällä veitsellä. :D Pukki toi myös Pentikin ruskeat pippuri- ja suola...
-
0 109
Uusi Vuosi
Laitammeko tänne jos jollakin on muutakin Uuden Vuoden pöydässä kuin nakkia ja sipsiä.... Epäilempä että on :D Itse olen meinannut tehdä itse perinteisen perunasalaatin (en pidä kaupan majoneesipläjäyksistä) ja teen Välimeren Viileimpiä patonkipaloja, Annikaalin oliivitahnaa sipaisen patongi...
-
0 54
Roorirauta
Kun tein tällä reseptillä, niin isäni sanoi niiden muistuttavan lapsuuden aikaisia laskiais kakkuja. Eli ne paistettiin rooriraudalla hiilloksella. Onko tämä kenellekkään tuttua? http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/42145/Krumkaker Minua kiinnostaisi kovasti nähdä kuva kyseisestä raudasta ja...
-
0 233
On the rocks?
Mietin tuossa kun on laseja viinille, oluelle, konjakille, snapseille, shamppanjalle jne. Niin minkälaisesta lasista kuuluu juoda brandy, rommi, likööri... ?
-
0 26
HYVÄÄ JOULUA!
kaikille tasapuolisesti:D
-
0 4
Joulua
Oikein Hyvää ja Herkutteluntäyteistä Joulua kaikille Kotikokkilaisille ja viettäkäähän mukavat virtuaalipikkujoulut, itse kun en pääse osallistumaan työesteen takia.:( Huomenna alkaa todellinen loppurutistus Joulun laittamisessa koskapa kaikki on noiden edellämainittujen töiden vuoksi jäänyt hiu...
-
0 42
keräättekö
Keräättekö ruokalistoja ? Minulla on jokunen jäänyt matkaan. Niitä voi käyttää "keittokirjoina" kun ei keksi mitä tekisi tänään ruuaksi. Aika moni menu on helppo valmistaa ihan omilla aivoillakin, mutta voihan sitten etsiä tarkrmpia ohjeita vaikka täältä, jos ei pelkän nimen perusteella valmist...
-
0 4
HIIVAN MÄÄRÄ
Pizza ohjeita lukiessa hämmästyttää hiivan suuri määrä. TV:ssä jossain ruokaohjelmassa laitettiin 1/2 l taikinaan 50 g hiivaa !!! Minulla on "aito Italialainen" pizza-ohje ja siinä hiivaa tulee 1/2 l taikinaan vain 10 g ! Taikina kohoaa hyvin ja muutenkin siitä tulee aidon oloinen. Turkkilainen ...
-
0 10
Mistä löytyis
Tietääkö kukaan löytyiskö netistä jostain suomeksi noita reseptejä joita kokataan pannu kuumana-ohjelmassa?
-
0 33
Menu / Ruokalista Laitetaan linkit tänne
Minulla ei ole vielä muita kuin tuo yksi menu [url=http://www.kotikokki.net/kayttajat/Piri/kirjahylly/menut]Itsenäisyyspäivän menu[/url] mielelläni lähtisin katselemaan, jos vain ilmoitatte linkit t. Piri
-
0 9
Jouluaaton illallinen
Sarjassamme "Meillä syödään", olisin nyt innostunut lukemaan teidän Joulukattauksista! Mikä parasta, jos teillä on Joulumenu /kirjahylly /ruokalista, niin laittakaa linkkiä tulemaan! Ehkä vielä viime hetken ruokavinkit tästä irtoaa! Enää 6 yötä...
-
0 95
Viimeistä joulunalusviikkoa viedään!
Jo viikon kuluttua ollaan joulussa hyvin syöneinä. Olisi kiinnostava tietää, missä olette menossa. Onhan keskusteluissa jo käynyt moni asia ilmi, mutta kuitenkin: Minkä jätätte viime tinkaan? Joko joulusillit ovat purkeissaan? Kuinka paljon pitää vielä huiskia tuvan ja aitan välillä niin kuin kal...
-
0 17
Kylmiö
Meillä on iso kylmiö, jota ilman en pärjäisi. Monet ovat luopuneet kylmiöistä, mutta haluan ehdottomasti pitää omani. Sinne on hyvä lykätä hyllyille kakut ja kinkut, soppakattilat uutta lämmitystä odottamaan. Sieni- ja hillopurkit supisevat siellä keskenään salaisuuksiaan, ja potut kuuntelevat ko...
-
0 30
Morttelit ja yrttileikkurit
Olen tässä etsiskellyt hyvää morttelia. Omassa taloudessa moista ei ole käytössä eikä siis kokemusta moisesta tuotteesta paljon ole. Käsityöalan ihmisenä haluaisin kokkaavalle ystävälle kuitenkin sellaisen valmistaa ja nyt kyselen sitten morttelin käyttäjien mielipiteitä siitä kuinka iso kyseisen...
-
0 62
Parhaimmat joulureseptit?
Nyt olisi parhaimmat joulureseptit hakusessa. Millä tavalla ja millä suhteilla sinä olet saanut aikaan vuosi vuoden jälkeen parhaimman makuiset laatikot ja muut jouluruuat??
-
0 43
Ihmemaa IKEA
Kävin elämäni ensi visiitillä Haaparannan Ikeassa viime viikonloppuna. Onhan se varsinainen TAVARAtalo. Pienestä herkkupuodista ostin 600 g kauralastuja (24 kr), Annan täysjyväpiparkakkuja (16 kr), punssirullia 180 g (9 kr), Taalainmaan hevosen muotoisia suklaakonvehteja 100 g (20 kr), punaista p...
-
0 10
mokkapalat
laittakaa hieman konjakkia mokkapaloihin,tulee muuten mahtava maku,kokeilin ja oli tosi kiva säväys
-
0 20
Mitä joulukinkulle kuorrutteeksi?
Perinteisesti olen laittanut sinappia (konjakki- sellaista) ja korppujauhoja. Onko kukaan kokeillut kuorruttaa piparkakkujauheella ? Muita hyviä vaihtoehtojakin otetaan riemulla vastaan.
-
0 11
forsmarkki
Onko kukaan teistä valmistanut forsmarkkia - multa on ohje hukassa enkä muista miten se tehtiin. Sen muistan että siihen laitettiin jauhelihaa ja anjovista. Olisikohan jollakin ohje
-
0 1
Leipäsiirappia ja inkiväärisiirappia vai fariinisokeria ja mallasuutetta
Löysin aivan loistavan juureslaatikon ohjeen, jolla ajattelin korvata kaikki muut laatikot pikkujoulujuhlissa. Ainoa "ongelma" on ohjeessa oleva: 1/2dl inkiväärisiirappi 1/2dl leipäsiirappi En käytä siirappeja muuten oikeastaan koskaan enkä millään viitsisi tätä yhtä kertaa niitä ...
-
0 3953
Meillä leivottua
Sarjassamme Meillä syödään tänään.. Mulla ainakin on kamala leipomis buumi välillä päällä. Tulee urakalla tuotettua kaikenlaista. Nyt näin joulun alla esimerkiksi. Sunnuntaina leivoin [url=http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/40687/Pehme%C3%A4%20piparkakku]Jouluisen piparkakun[/url] si...
-
0 11
Jouluisia jälkiruokia, helppoja ja herkullisia!
Haluaisin ohjeita ja vinkkejä jouluisista jälkiruuista. Helppotekoisista ja mielellään sellaisista, joita voisi tehdä ennakkoon pakkaseen.
-
0 3
Perunasalaatti
Mieheni pyysi perunasalaattia ja sitä näyttää olevan niin monta ohjetta! Ajattelin että te voisitte suositella omaa herkkuanne, niin sais jotain mistä aloittaa.
-
0 26
KONVEHTI-galluppi
näin joululahjoja paketoidessa; mitkä ovat omasta mielestänne ykkös-joulumakeisia? itse tykkään värkkäillä kaikenmoista, mutta monesti lahjaksi saadut ovat kaupasta ostettuja; fazerin present ovat hyviä, mieheni pitää after eighteistä ja fazer minteistä; yhteinen suosikki ovat ne viime joulun...
-
0 89
Mitä rasvaa leivän päälle?
Meillä käytetään Beceliä.