Kiinnostavaa
-
0 37
silikonivuoka
yritin löytää tätäkin keskustelua mutten onnistunu joten aloitan uudelleen. Tein kuivakakkua eilen eka kerran silikonivuuassa. Eka kakku oli matala ja ihmettelin koska se oli silti yhtä mehevä ja hyvää kuin ennenkin. Tein seuraavan kaksinkertaisella taikinalla. Tuli oikein muheva ja hyvä. Onk...
-
0 20
Hygieniapassi
Mitä mieltä olette hygieniapassista. Rahastustako?
-
0 12
Kaakao
Kuka on käyttänyt Option-kaakaota, mitä mieltä mausta ja tietääkö paljonko vähemmän kaloreita, kuin tavallisessa kaakaossa? Ajattelin nyt tätä kaakaota leivonnassa!
-
0 49
Astiasto keskustelu!
Nyt kun on uusi keittiö. Niin olis aikomus ostaa ihan oikee astiasto. Meillä on nyt kaikki eriparia, joku on voinu kuvista vaikka hokatakki :) Kertokaa hyvät ja huonot puolet omistanne! Minulla on sellaiset toiveet, että en halua kkp vaan oikeat kahvimotit. Ja lautasten tulee olla isoja j...
-
0 52
Itsenäisyyspäivänvietto
ihan näin ko päivän lähentyessä; miten olette/aiotte viettää itsenäisyyspäivää ja mahdolliset menuut? :) itse emme ole ennen sen kummosemmin ko päivää viettäneet, mutta tänä vuonna järjestämme päivälliskutsut n.10 hengelle; menu on viä auki ;)
-
0 13
Lanttu
Sain Jalkapallon kokoisia lanttuja 20 kg mitä muuta hyvää niistä voi tehdä kun Lanttulaatikkoa kun se ruoka ei mun suussa maistu enkä syö
-
0 19
Ruoste.
Kakkos-asunnon tiskialtaaseen on jäänyt joku "metallinen "nippeli". Olisiko kenelläkään mitään neuvoa miten ruostetahra poisteaan?
-
0 7
Kevyt pipartaikina?
Hei tietääkö kukaan, onko mahdollista valmistaa kevyttä piparitaikinaa? Esim margariinin tilalla käyttää kasviöljyä, vährmmän jauhoja tai edes jotakin? :)
-
5 26
kalan salaatti
Meillä olis mummolassa kokoontuminen syömään viiminen iso ruijanpallas. Lupasin tehä salaatin. Onko kellään vinkata valmista ohjetta täältä joka sopisi kalan kanssa.
-
0 9
Ohrasuurimo
Tästä on ennekin puhuttu mutta mulla ei toimi tuo etsi. Joten sitä vielä rupesin sanomaan kun kalorilaskurissa tytöt huomautti hyvän pointin. Ohrasuurimo tehdään kotimaassa. Ja riisi toisella puolella maailmaa. Eli eettisestikkin parempaa syödä lähiruokaa. Itse olen tehny nyt uunipuuroa ri...
-
0 60
Guarana
Ajattelin ihan mielenkiinnosta kysellä, että onko joku juonut energiajuomia, missä on kyseistä ainetta, tai syönyt purkkaa, jossa on guaranaa?? (lidlistä ainakin saa). Itselle tulee hirveä päänsärky kyseisistä tuotteista, siksi utelen. :( Mites muilla??
-
0 6
linkkikansio
Minua niin harmittaa kun saan hyviä linkkejä ja sitte ne unohtuu ja saa ettiä. Tein nyt itelle kirjanmerkkeihin eli suosikkeihin uuden kansion minkä nimeksi tuli kotikokin parhaat. Sieltä löytyy linkki esim. Annikaalin keittokirjaan. Miten te olette ratkaisseet tätä informaatio tulvan arkistoin...
-
0 7
Piia58
.
-
0 46
ruokaraha
Tämä voi olla liian henkilö kohtainen kysymys, mutta rupesin miettiin että mitäs teillä menee yleensä viikossa ruokakauppaan? Ihan vessapapereineen ja vaippoineen kaikkineen. Tietenkin jos tietää mitä menee ite ruokaan niin se olisi mielenkiintoista. Sillon kun olimme molemmat töissä meillä ol...
-
0 22
Nuorten keittokirjat
Heippa! Olen juuri tekemässä kotitaloustieteen kandidaatin tutkielmaa nuorten keittokirjoista. Olisi hauska kuulla teiltä kommentteja aiheesta. Millaisia keittokirjoja ostaisitte nuorille 13-18 -vuotiaille? Mikä tekee teidän mielestänne keittokirjasta juuri nuorten keittokirjan? Pitäsisikö nuo...
-
0 26
SYÖTÄVÄN IHANAA!!
Eikä aina välttämättä edes syötävää. Ajattelin, että tällainen ketju voisi olla kiva. Välillä löytää kaikkea kivaa mikä liippaa keittiöön ja ruan laittoon. Tai sit kivoja uutuuksia.. Niitä vois sit laitella vaikka tänne. Nii, ja kaikki keittiö "tuunaus" jutut ja ideat... Esimerkkinä http://...
-
0 358
virtuaaliset pikkujoulut
.
-
0 8
hedelmäkakku
Onkos kellään kokemusta eri ohjeista ja pystyykö suositteleen sitä parasta! Täälläkin on niin monta ohjetta etten tiedä mitä kokeilla vai kokeillakko kaikkia::o Entäs jos päätän liotella luumuja ja muita konjakissa. Niin mitä ihmeen konjakkia ostan. Onkos jollakin jotain lemppari merkkiä mitä...
-
0 3
kala
Siis en halua hulluna mainostella kun sain pari reseptiä pöytälaatikkoon, mutta. Jos kiinnostaa kattoa miten norjassa tehään kalapulla niin käykää lukemassa. Se on erillainen ohje kuin tavallisesti. Ja lupaan että on hyvää! Mustikka on kova tekeen kalasta niin käy kattoon. Ja toinen on surs...
-
0 53
Paras ruokalehti?
Posti kiikutti mulle Suomen Kuivalehden Gourmet-lehden. Näytenumero. Mukavahan tuota on lukea ja katsella mutta reseptit on aika hienoja tällaiselle tavalliselle perheelle. Enpä ole näihin ruokalehtiin paljon tutustunut eli kysynkin nyt: Mikä on paras ruokalehti?
-
0 150
Ihana kotikokki
Tästä on puhuttu aiemminkin. Mutta vaikka kuin yritin en löytäny ketjua. En omaa Mailon Monk kykyjä! :D:D Elikkä just lopetin toisella foorumilla, vaikka kuin yrittää sievästi kirjoitella joku rupee arvosteleen ja pottuileen. Kun lukee ketjuja niin 70% niistä on riitelyä ja ihan kiroilua tois...
-
0 46
Joulukarkit
Sovin juuri siskontytön kanssa että pidämme perinteisen joulukarkki viikonlopun. Pupu jo puhui karkeistaan! Jos teillä on hyviä ohjeita niin laitatteko tähän ketjuun! Kerään joulukarkki ohjeita ja muutkin joulumakeat jutut olisi tervetulleita! Niitä on mukava katella ja tutkailla mitä te...
-
0 18
piparin tuoksua..
meil on tyttö jo monta viikkoa halunnut leipoa pipareita; joten oli jo nyt pakko si tehä piparitaikina, jotta saadaan illaksi pipareita :D eihän siiitä ole kuin muuan viikko kun manasin että joulu tulee liian aikaisin, mutta nyt oon täs kalenteria selannu ja huomannu et eihän se enäään olekkaa...
-
0 11
Aivanko totta KOTIMAISIA HERNEITÄ?
Tämä on henk.koht. mielipiteeni, en usko mihinkään kotimaisiin herneisiin. Kun menee Eurooppa4 valtatietä Saksan halki, herää epäillys. Laajat, silmänkantamattomat herneviljelmät. Miljoonat autot kulkevat halki Saksan menevän autobanan, lyijyn, pakokaasun raikastamat autopölyt leijuvat tuules...
-
0 31
Kotikokit!
http://ohjelmat.yle.fi/kotikokit/etusivu Käykää kattomassa oheinen linkki! Onko joku ilmoittautunut tuonne mukaan? Tuli villi ajatus että voitaisiin koota kotikokki.netin porukka tuonne kokkaamaan!? Löytyiskö kiinnostusta? Minä voisin hyvinkin lähteä!
-
0 10
Muuttomiehet.
8-) Nyt Meni Sunnuntaipäivä "pipariksi".... :S Eilen ilmoitettiin ystävällisesti; osa muuttotavaroistani saapuu sunnuntaina ulkomailta. Kuuluuko muuttomiehille tarjota jotain? 8-) (Tämä vielä... Kun pitäisi viedä huomenna koko suku ravintolaan viettämään syntttäreitäni.) Aapuva! :S
-
0 15
Paras veitsi?
Mielipiteitä varmaan löytyy! Kaikkihan me veistä käytämme. Mulla on ollut puukahvainen japanilainen Satake-veitsi pari vuotta ja nyt kävi niin hassusti että sain siitä palan pois. Itku meinas tulla koska se on paras veitsi ikuna!!! (kolme huutomerkkiä) Ei kai auta ku ostaa uus. Onko teil...
-
0 24
Sairaalle iloa!
:-) Mummo "ystäväni" on vakavasti sairas. (Kuolee:(.), mitä laittaisitte hänelle ruokatuliaisia? Jotakin, mikä mieltä piristäisi.?
-
0 158
Huonoimmat ruokakokemuksenne.
8-) Näilssään syö mitä tahansa. 8-) Mutta, vaelluksilla olen syönyt tattaripuuroa, jonkinlaisen sikanautasäilykkeen kanssa. 8-)
-
0 44
Drink Mix seokset?
Oletteko käyttäneet näitä Drink Mix-seoksia, joiden avulla voi tehdä helposti erilaisia drinkkejä jos ei ole niin taitava muuten. Santa Marialla on ainakin näitä: Margarita, Mojito ja Caipirinha ainakin on edustettuina. (:P) Taas torasin ja laitoin väärään ketjuun! Voiko erehdyksen korjata itse ...