Kiinnostavaa
-
0 3
Laihduttaminen!
Kertokaa hyvät ihmiset miten saan kilot tippumaan. On ainakin 10 kg tullut lisää 1/2 v. aikana. Vatsa on pahin kohta johon on kertynyt. Vastatkaa tosi nopeasti, että pääsen kokoeilemaan.
-
0 303
Kevennetty syksy?
Hei, kaikki ! Olisiko täällä joku joka olisi valmis aloittamaan kanssani KEVENNETYN SYKSYN? Voitaisiin jakaa tuntemuksiamme. Ja kertoa hieman päivän ruoka-aineista. Itse aloitin omalla täällä olevalla. "kevennetyllä päivällä". Puolisokin osallistuu käyttämällä runsaasti salaattia aina h...
-
0 14
Juustot
Rakastan juustoja.. Jääkaapistani löytyy yleensä perinteiset: edam, emmental, mozzarella, aurajuusto, parmesan sekä (yhtenä ei ihan joka päivä) vuohenjuusto. Musta-pekka sekä muut erikoisjuustot ovat "silloin tällöin herkkuja" minulle. "Makustelu" juustoilla on nautinto, mutta kun tiettyihin ma...
-
0 8462
Meillä syödään tänään...
Voitaisiin laittaa vinkki-linkki siihen mitä ruokaa tehdään tänään. Käytäisiin katsomassa mitä toiset valmistavat ja saattaisi löytyä helposti itselle mieluinen ohje. Esim. Tänään 1.9.07 meillä valmistetaan Porsaan uunipataa http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/17454/Porsaan%20uunipata%20(...
-
0 330
mikä olut maistuu?
Oluenjuontini on uhkaavasti jähmettynyt kaavoihin, nyt pitäisi uudistua. Kolmoskaljan lisäksi/sijaan on tullut viimeajat lähinnä maisteltua pilsner urquelia, joka toki hyvää on. Kaipaisinkin silti omakohtaisia suosituksia eri olutmerkeistä mitä kannattaisi maistella: lähes rajauksetta - eli su...
-
0 7
hiivan valkoinen ruokavalio
...elikkäs ensin, olen takaisin!!! :) sitten: olen viikon viettänyt hiivatonta, valkoisen sokeritonta ja 90% vehnätöntä viikkoa ja olo on mitä mainioin. onko muut kokeilleet? nyt tulee viikonloppu ja tekee mieli jotain nannaa :) vehnättömiä, hiivattomia ja sokerittomia herkkuvinkkejä kaipa...
-
0 39
Kierrätystä
Aattelin kysellä että miten on teillä muilla kierrätyksen laita kotona? Itse kierrätän lähes kaiken minkä pystyn, varsinkin jätepaperin, muovin, metallin, lasin ja ne biojätteet. Ja kun kerrostalossa asuu ja pihalta löytyy kierrätyspiste niin ei kovin hankalaa ole : ) Harmillisen usein kuulee e...
-
0 3
Ruokaa painekattilalla
Ohjeita ja kypsymisaikoja tuntuu olevan mahdoton löytää, onko kenelläkään tietoa mistä saisi lisäohjeita? Kuten esim. Kauanko riisipuuroa keitetään/haudutetaan? Hernekeitto-ohje? Lihan valmistus? Jne, mitä tahansa ohjeita kiitos.
-
0 77
Onnellisuuden resepti?
Ota oma itsesi Kuori itskkyytesi ja itsesäälisi Poista katkeruuden ja kateuden siemenet Karsi kaikki ennakkoluulosi Lisää: vankka usko, että elämä on elämisen arvoista Sekoita joukkoon :ajatus siitä, että olet joku Makeuta: rakkaudella ja rehellisyydellä Koristele: huumorilla ja optimism...
-
0 1
"Paras/turhin" keittiömööpeli?
Minun keittiössäni on kaikki kaapit ja laatikot täynnä kaikkea mahdollista; mutta eipä tule käytettyä kuitenkaan kaikkea... omasta mielestäni paras keittiöväline on hyvä puukko, monitoimikone ja kasari :) niitä käytän päivittäin turhimmat (mikä on hieman valitettavaa) on voileipärauta ja vohve...
-
0 17
Juhlitteko Venetzialaisia-huvilakauden päättäjäiset?
:)oHei, kaikille! Ja hyvää tänään vietettävi Venetzialais-illanviettoja. Vai kuinka on, meillä täällä Oravaisissa, tässä Länsi-rannikolla vietetään tänäiltana Venetzialaisia eli huvilakauden päättymistä. Viettoon kuuluu runsas rakettien ampuminen, ravut, coctail-palat, ja muut suolapalat, ill...
-
0 16
Flunssa ruoka...
Eli minklälaista ruokaa te syötte sairaana? mulla ainakin vaihtuu moneste flunssassa keitto painotteiseksi ruuaksi.. vaikka eij olisikaan kurkku kipua:D
-
0 24
Kotiruokien suosio kasvaa, sanovat
Kauppalehdessä oli lyhyt artikkeli kotiruoan suosion kasvusta eineksiin verrattuna. http://www.kauppalehti.fi/4/0x13001907ac/uutiset/stt/juttu.jsp?selected=kotimaa&oid=37284084&request_ahaa_info=true Oletteko huomanneet ilmiötä, vai onko kyseessä taas yksi uusi hömppätutkimus?
-
0 15
On ilmoja pidellyt...
Huh. Moniko koki tänään 22.8 uudellamaalla ukkosrintaman. Sellaista rytinää en ole kokenut varmaan ikinä. Pari kertaa salama löi niin lähelle, että ikkunat helisivät kunnolla. Asian teki mielenkiintoiseksi myös se, että aika moni nettisivusto putosi maailmankartalta koska sähköt menivät poi...
-
0 31
BBC-food
Onko kukaan muu jäänyt koukkuun tähän kyseiseen tv-kanavaan? Kuvittelin etten minä mihinkään tv juttuun koukkuun jää vaan kuinkas sitten kävikään8-)Kun muutenkin harvoin katson tv:tä johtuen työn luonteesta,niin sitten tuijotan tätä kanavaa kun on vapaata. Mielettömiä ruoka juttuja ja toinen tois...
-
0 34
Suolasienistä
Mitäs kuulkaas ootte miltä sellasta, kun sienien suolaamiseen suositellaan 150-180g suolaa sienikiloa kohden:S Eiköhän nyt mee ihan tönkkösuolatuks? säilyy vähemmälläkin.
-
0 4
Mieheni kuolee kuten me kaikki
Mieheni 53v 183 pitkä 110 kg Päivän ensi ruokailu klo 16-18 karjalanpaistia , perunoita ,1ltra maitoa ja VOI leipiä. Iltapala klo 23-24 VOISSA paistettuja porilaisia munalla ja makkaralla. Tupakoinut 37v sydämen pallolaajennuksia 2 kpl
-
0 6
Broilerimakkaran ntriitit...
Kuka kertoisi paljonko on nitriitteja broilerimakkarassa... Ylen kotisivut grillauksesta: http://www.yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=hyvaolo_ruokajaterve&jutunid=2724 "Terveelliseksi grilliruuaksi kannattaa valita vähärasvaisia tuotteita, kuten broileria ja kalk...
-
0 15
Kuivaatko kesän ja syksyn satoa?
Itse kuivaan marjat soseina sekä sieniä. Talvella tulee kuivattua vain omenia,jos loppuu kesken:) Kuivaan tuotteet severin kuivurilla ja uudesta paremmasta haaveilen(valitettavasti soputuotteen kuivurin hankinta taitaa vielä jäädä ensi syksyyn, kuten sanoin tänään sienikurssimme vetäjälle.)...
-
0 26
Dagen efter
Sillä haulla tuli 255 ohjetta ja valikoimassa oli monenmoista. Mutta mikä on teidän seuraavan päivän suosikki :S:S Jos ei siis lasketa niitä korjaavia :)o vaan ihan tätä kiinteää ravintoa. Silloinhan maistuu vuoroin suolainen ja kohta taas makea (:P) jollei mene pönttöön huutamiseksi koko päivä 8...
-
0 47
Minkä ikäisenä aloititte aktiivi ruoanlaiton/leivonnan?
Kuinka monta vuotta olette kokkailleet ja tehneet ruokaa :) Itse leivoin jo polvenkorkuisena, mutta aktiivisemmin ruokaa olen laitellut vasta kolmisen vuotta.
-
0 2
mökin rakentaja palannut etelään
yhdeksän viikkoa mökinrakenus projektia on takana,,, rankkaa oli mutta antoisaa,,,, nyt pitäisi pikkuhiljaa palata normaaleihin kuvioihin kun lapset lähtevät kouluun viikonpäästä,,, ja minun on alettava opettelemaan näiden sivujen likemista ja täyttämistä,,,tovin kerkesin enen lähtöä harjoit...
-
0 7
ulkomailla asuvat
ootteko tehneet paljon suomi-ruokaa, jos ja kun, niin miten se on otettu siellä vastaan? ovatko (td)(tu)
-
0 39
Maakuntien makuja
Makumuistoihin tuli muutama "paikallinen" herkku ja erilaisia nimityksiä samoille asioille. Olis jännä lukea eri maakuntien nimityksiä..ja mukana tietysti selkokielellä ;) minkälainen herkku on kyseessä. Esim. onko leipäressu muualla kuin savossa tuttu :S Asuin Turussa pitkään ja ainakaan sillä...
-
0 5
Creme fraiche
Kauppoihin on ilmestynyt uusi laktoositon tuote eli creme fraiche. Voiko tällä korvata smetanan (ei vielä laktoositonta) esim. stoganoffin valmistuksessa. Olen niin kauan ollut laktoosittomalla ruokavaliolla, että en enää muistakaan mitä eroa näillä on ja mihin creme fraiche parhaiten soveltuu. O...
-
2 9
Keittäminen kannen alla/ilman kantta
Hei kaikille! Tämä asia on jo pitkään askarruttanut minua, eli millä logiikalla keittäminen kannen alla tai ilman toimii? Esimerkiksi jotkin ohjeet neuvovat keittämään riisiä ilman kantta, vaikka ylivoimaisesti suurin osa neuvoo keittämään kannen alla. Pastat sen sijaan keitetään kai aina ilman...
-
0 84
Makumuistoja
Olisi mielenkiintoista kuulla millaisia makumuistoja teitill on. Niitä varmasti jokaiselle kertyy matkan varrella. Hyviä ja huonoja. Ja seuraavat mokomat ikuna matkassa (:P)(:P) Esimerkiksi: Muistini syövereihin on porautunut mille maistui ja tuoksui, mökille pyöräilyn jälkeen, hieman kostunut k...
-
0 206
Metsässä
Mitä olet haalinut metsästä tänä kesänä, tai mitä meinaat vielä syksyn mittaan sieltä saalistaa? Vai ostatko marjat, sienet ymt. toreilta ja kauppojen kojuista/myyntipisteistä? Me käytiin etsii kanttarelleja ->löydettiin yks :D Anoppi tietää paremmin ne paikat :( Eli sitten ostin litran 5:ll...
-
0 69
Viestejä maailmalta!
Laitoin nyt tän uuden ketjun vireille. Kun Ihanasta Italiasta tuli jo Lapista asti viestejä ;).. Eli makuja maailmalta ym. terveisiä voi nyt laajemmalti laitella "oikeeseen" osoitteeseen.
-
0 55
Kokemuksia sokerilakosta?
Heippa! Onko kukaan ollut sokerilakossa, ja minkälaisia kokemuksia on tullut? Itse rupesin sellaiseen kolmeksi viikoksi, ihan mielenkiinnosta ja entistä parempaa oloa tavoitellen. Tuntuu hurjalta kyllä jättää sokeri kokonaan pois... Hedelmissä ja esim. maidossa esiintyvää luonnollista soke...