Kiinnostavaa
-
0 8
Mitä hyvää karviaisista?
Minulla puska notkuu punaisia karviaisia, enkä oikein keksi mihin niitä vielä voisi hyödyntää? Kokeillut olen jo: karviaishyytelöä, karviaishilloa, myöskin olen käyttänyt marjoja pakastimesta kotiviinin tekoon. (:D Vieläkö jotain vinkkejä löytyisi?
-
0 4
maksamakkara?
voiko maksamakkaraa pakastaa? kertokaa viisaat koti kokit minulle(:P)
-
0 6
Hyytelösokeri multi?
Onko kukaan löytänyt tätä vielä kaupan hyllyltä? Itse olen katsonut vaikka mistä, mutta ei ole vielä löytynyt.
-
0 2
Syömäpaikkoja
Antakaas hiukan vinkkiä missä kannattaa käydä syömässä matkalla Kotkasta Poriin(yyteriin) ja oisko porista myös antaa syömäpaikkavinkkiä..Huomenna ollaan lähdössä eli ehkä hiukan viime tinkaan tuli tää nyt mutta aina kannattaa yrittää...;)
-
1 63
Leipäkoneella leipominen
ostin käytetyn leipäkoneen. siinä oli ihan mukavasti ohjeita mukana, mutta kaikki pelkkiä vaaleita leipiä. joskus tein ruisleipää Myllärin ruisleipäaines- jauhoista johon piti muistaakseni lisätä vain vesi. Eli kysymys kuuluu voiskohan tuolla koneella leipoa näistä samoista jauhoista ruisleipää??...
-
0 7
Tankoparsan hinta
Kertokaas kuinka paljon tuore vihreä tankoparsa (Asparagus officinalis) tähän aikaan vuodesta maksaa. Kävin nimittäin eilen kaupassa tuota ostamassa ja hinta oli ~40 /kg, no jäi parsaostokset siihen. Ei muistaakseni viime kerralla ollut noin kallista, mutta enpä tarkkaan muista.
-
0 14
Kysely!
Kuinka moni valmistaa ruokalajeja tuoreista aineksista? Eikä pelkästään valmiista eineksistä tai pakastetuotteista! Terveisin, Chef
-
0 9
Kutsu Illalliselle!
Mulla on Suomeen kamala ikava muttei oo lomaa eika rahaakaan. (td) Ja sit tuli semmonen idea: jos kukaan vaan on tulossa tanne Nashvilleen pain, olispa kiva iltaa istua, minahan laittasin sit paikallisia erkoisuuksia.(:D Meillon vaatimaton vuokra asunto, mutta on vierashuone, ei hotellitasoa, ...
-
0 16
pakastetut uudet perunat
ootteko pakastaneet uusia perunoita?::o ite en koskaan oo, mut yx tuttava sanoo pakastaneensa joka kesä, jouluna kiva sit syödä niitä! jos ootte, niin ois kiva vinkkejä saada, tiedän et niit pitää esikeittää, tuttava pakastaa potut tillin ja liemen kanssa. kuinka te ::o meinasin tänä kesänä testa...
-
0 11
kaalilaatikosta
teettekö kaalilaatikon muna-maitoon vai lihaliemeen?8-) itse kuulun siihen koulukuntaan joka tekee sen muna-maitoon::o, mamma ja äiti teki niin , ja se oli aina niin MAHOTTOMAN (tu)hyvää, ni ei ole tullut kokeiltua muuta!
-
0 0
Onko tietoa raastemyllyistä, sähkökäyttö
Mitä muita kuin yleiskone kokonaisuudessa oleva raastemylly? Onko pelkästään konetta raasteen tekemiselle sähkökäyttöisenä. Ja voito suositella jotain merkkiä. -kiitos.
-
0 11
Hell's Kitchen
Tänään pääsee taas seuraamaan brittikokki Gordon Ramsayn sekä 12 enemmän ja vähemmän taitavan kilpailijan sähellystä ravintolan keittiössä, kun Kauhukeittiön toisen tuotantokauden jaksot alkavat. Voi siinä ohjelmaa katsoessa mietiskellä että kuinka itse tuolla pärjäisi, vai tulisko kotiinlähtö he...
-
0 0
Kirjoituksia ja mielipiteitä kotikokin yhteisökirjaan
Eilisen päivityksen yhteydessä julkaisimme useampiakin ominaisuuksia, mutta erityisesti yhdessä tarvitsisimme kaikkien panosta :) Eli ominaisuuden nimi on yhteisökirja, ja siihen toivottaisiin tarinoita ja kokemuksia kotikokista, sen käytöstä yms. Kriittinenkin saa tietenkin olla! Yhteisökirja...
-
0 15
Kysymys mongolialaisesta ruoasta
Luin vanhan ystäväni kirja, Roy Rissasen "Lento yli jurttien", ja siinä oli jonkinlaisia liha tai jotain nyyttejä joita sanottiin "bootseiksi". Onko kenelläkään tietoa mitä ne ovat. Niitä pitää syödä vähintään 3 ja aina pariton määrä.
-
0 43
Mikä on sinun kesäruokasi?
:-) Jälleen kerran kesäruokaani syödessä mietin mikähän siinä on että se sopii juuri minun kesäruoakseni, vastausta löytämättä. Se on siis. Keitetyt (kuorineen) perunat, uudet tietysti favorit, mutta vanhatkin käy jos ovat iduttomia. Silliä (Ahti) ja pari teelusikallista lautasen reunalle...
-
0 168
Vitamiinit
Syötkö pillereitä, kapseleita tms. vitamiini tuotteita, vai riittääkö (monipuolinen?) ruokavaliosi kattamaan tarpeelliset? Tässä HeVi- VITAMIINIPOMMEJA A- vitamiini aprikoosi, porkkana, parsakaali, pinaatti, banaani, meloni, vadelma, kesäkurpitsa, paprika B- banaani, avocado, palkokas...
-
0 25
Tuotteiden laatu ja -hintasuhde.
Hei! En halua firmaa mollata, mutta on muutaman kerran käynyt niin, että hyvältä näyttäneet vihannekset ovat nuukahtaneet ja menneet huonoiksi hyvin äkkiä kotiin tuotua. Viimeeksi persikat. Useampikin kerta, kiinnitä huomiota. Voinhan olla väärässäkin. terv. r
-
0 17
http://plaza.fi/edome/pelihalli/
.
-
0 12
Viinisuositus
Hei kaikille kotikokeille! Olette varmaan kanssani samaa mieltä, että yksi osa onnistunutta ruokahetkeä on oikean juoman valinta ruoan yhteyteen. Vaikka otsikkoon laitoinkin viinisuosituksista, niin toki moniin ruokiin sopii viinin sijasta olut, vesi maito yms. Kun siis jaatte reseptejä me...
-
0 32
Syötkö kukkia?
Oli pakko heti uutisten perään kirjoittaa tästäkin aiheesta. Uutisissa oli mielenkiintoinen juttu miniatyyrituotteista esimerkiksi maustekukista. Käyttääkö kukaan tai kasvatatteko itse? Tyyristä tavaraa näyttäisi olevan, kun 10e maksaa paketti ruiskukkia.
-
0 14
Munakoiso
Voiko kamalampaa "vihannesta"enää olla?Tai sitten olen vaan törmännyt hyvin hyvin hyvin huonosti tehtyihin munakoisoruokiin, kaikki järestään kosteita ja mitäänsanomattomia/mauttomia mönjiä taikka hyvinkin vastenmielisen::o näköisiä muuten vain. Onko ihan oikeasti olemassa sellaista munakoiso ruo...
-
0 11
juhannus
Iloista ja aurinkoista keskikesän juhlaa kaikille, nauttikaa ja syökää hyviä ruokia.Itse aloitan yötyö rupeaman 7 yötä. terv.Jarni
-
0 3
Hyvää vappua...
Eikäku juhannusta,meren ääreen mars.
-
0 56
Keittiosaareke/saari
Mulla on meneillaan kuumeinen keittiosaarekkeen suunnittelu ja kysyisinkin teilta onnekkailta jotka sellaisen jo omistaa ja myos sellaiset jotka ei omista, mutta joilla on selkeat ideat;), etta millainen on hyva saareke? Mihin siina kannattaa panostaa? Onko esim. aamupalan nauttimiselle varattu t...
-
0 120
Kahvijuomat
Kotikokista löytyy paljon erilaisia kahvijuomia - yksi hauskoista ja testatuista on Viskimo :-)) http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/258/Viskimo Jääkahvista keskusteltiin juuri - kiitos kivoista vinkeistä.(tu) Mitä muita kahvijuomia olette tehneet? Mulle maistuu Irish Coffee, len...
-
0 22
Jääkahvi
Heissan. Kertokaas mulle miten tehdään hyvää jääkahvia tai jäälattea tms... Tänään festareilla maistoin tosi hyvää jääkahvia, oliskohan ollu Nestlen. Ja Frezza Mocca on hyvää kanssa (:P) En löytäny kotikokin resepteistä yhtään ohjetta.
-
0 15
Kakkutehdas
Heipparallaa! Onko kukaan katsonut JIM kanavalta tulevaa KAKKUTEHDAS ohjelmaa?? Tekevät aivan törkeän hienoja kakkuja!! (tu)
-
0 6
Hyvä sähkögrilli?
Osaisiko joku suositella jotain hyvää sähkögrilliä? Partsille kun ei ole grillauspuuhiin sähkö- tai kaasuvehkeellä asiaa.. Silmiin osunut tarjonta tuntuu aika suppealta, varsinkin sellaisiten kohtuuhintaisisten joukossa. Vaatimukset eivät olisi maailman kovimmat, kunhan nyt olisi helposti yll...
-
0 10
Kalorit viineissä?
Onko olemassa vähäkalorisia viinejä? Ei ole tullut katseltua viinejä sillä silmällä. t.Piri
-
0 10
Mikä pöytä?
Mikä olisi oikea nimitys buffé-pöydälle? Tiedätte tämän pitkän pöydän, joka notkuu pienistä herkuista ja joita saa mättää lautaselleen ja nauttia? Seisova pöytä? seisoohan pöytä, Seisomapöytä, hmmm, Noutopöytä? jaaa, Buffé? hienostelee ?, Voileipäpöytä? onhan siinä paljon muutakin kuin voileipiä ...