Kiinnostavaa
-
0 5
Jollakin jotain hyviä ja nopeita välipala/aamupalareseptrejä kun ei jaksa laittaa mitään suuritöistä?
Oliskos joillakin kertoa jtn hyviä ja nopeita aamupala/välipalareseptejä kun aina tekee mieli jtn laittaa ja sitten ei jaksa alottaa mitään suuritöistä?:D
-
0 17
Työpaikkalounaat ja eväät
En tiedä, onko tästä jo keskusteltu, mutta millaista evästä otatte mukaan päivän puuhiin? Onneksi nykyään löytyy paljon valmisruokia, mistä voi yhdistellä gourmet-aterioita. ;) Ongelmana vaan se, että jos ei ole kylmäsäilytysmahdollisuutta eikä lämmitysmahdollisuutta niin mitä ottaisi mukaan, ...
-
0 12
Marinoidut valkosipulin kynnet
Hei! Perheessämme syödään paljon valkosipulia ja sitä on mukava laittaa salaatteihin. Olen tehnyt itse marinoituja valkosipuleja, mutta ne vetävät itsensä vihreäksi väriltään. Olen tehnyt netistä ottamani ohjeiden mukaisesti. Ensin käytän niitä kuumassa vedessä että kuori irtoaa, valmistan li...
-
0 8
vaahterasiirappi
Onko teillä kokemusta vaahterasiirapin käytöstä? Tarkotus ois ostaa pullollinen, kun on yksi muffinssi ohje, johon sitä tulee, mutta mihin muuhun sitä käyttäisin, varsinkaan jos niistä muffinsseista ei tuukkaan hyviä :(? Ei oo kokemusta kyseisestä tuotteesta...::o :S ::o
-
0 9
Oliiviöljystä
Eilen CityMarketissa jäin jumiin (:D niille hyllyille, missä on oliiviöljyt + kaikkia mahdollisia mausteseoksia tmv. Pelkkiä oliiviöljyjä siellä oli tosi iso valikoima. Mitä oliiviöljyä te käytätte? merkki? Oliiviöljyllä on kaikenlaisia terveysvaikutuksia ja kuulema sen takia italialaiset elävä...
-
0 52
Hei te "ulkopuoliset"...?!?
Oon huomannut että täällä on jonkin verran näitä suomen rajojen ulkopuolella asuvia. Ois vaan tosi mielenkiintosta kuulla eri maitten ruokakulttuureista ja ruokatavoista...ruokailuajoista ja muuta :-) Itekki jonkin verran matkustelin kun se vielä oli mahdollista. En muista oliko latviassa vai ...
-
0 6
Tomaatteja tomaatteja
Kiinnostaisi onko jollakulla kokemuksia tomatillosta? Kovasti kiinnostaisi kyseinen kasvi ja sen käyttö.Ainakin olen joskus kuullut että meksikolaisessa ja vissiin italialaisessa keittiössä näitä käytetään.:S Tomaatin kasvatus on ollut haaveena jo pidempään ja aionkin kokeilla ihan ekaa kertaa o...
-
0 49
Sekasyöjä ja vege?
Kokemuksia? Ite olen lakto-vegetaristi, ukkeli taas sekasyöjä joka ei usko pärjäävänsä kasvisaterialla edes yhtä päivää. Kun teen ruokaa on pöydässä aina pari erilaista pöperöä. Ehkä kun/jos niitä lapsia joskus on tullakseen olen kai se ulkopuolinen jolla on "omat" ruuat :) Jos on muita joill...
-
0 8
Booliohjeita
Juu kohta sit juhlitaan miehen 40v. synttäreitä. Ja se tärkein tarjottava viel hakusessa :)o . Oiskos täällä apuja? Muutama jo tullut testattua mut se oikea ei oo viel vastaan tullu.
-
0 1
Kotigastronomi
Tervehdys! Oletteko jo tutustuneet kotigastronomi-tuotteisiin. Saatava mm. laadukkaita mausteita ja maustesekoituksia, levontatrvikkeita ja tee-tuotteita. Ottakaa yhteyttä jos haluatte tietää lisää tai http://www.monetjobit.net (linkki)
-
0 20
VAPPUVA
Oikein riehakasta VAPPUVA kaikille kotikokkilaisille(:P)! Maltti on valttia, niin syömisessä kuin juomisessakin(:D. Nautitaan vapusta, vaikka ilma on ihan peestä(td), ainakin täällä kaakossa, mutta ei se vappu mieltä lannista(:P) eihän ?
-
0 32
Pippurimyllyt
Mistähän sais hyvii pippurimyllyjä ? Minkälainen olis hyvä ? Oon ostellu monenlaisii, mut kaikki ihan turhia, siis joutuu monta minuuttii pyörittelee et :S on sellanen muovinen pikkunen pyoritettävä, sitte sellai muovinen mitä mapsutellaan päältäpäin, on puisii erilaisii veivattavia. No joku aika...
-
0 10
Magic bullet
(:D HeijssaN! Onko kellää tääl olevall koti kokilla Magic bullettia koton? onko kui usei käytös ja millasii herkkui teette..? Ihte ostin vähän aika si mut ei sill tuu tehtyy muutaku pirtelöö,munakasta ja karkki rouhetta kaukkujen päälle..Nii ja sipulit tottakai pienimmiks.. Olisi kiva saada u...
-
0 11
Onko salaattia omassa maassa kesällä?
Maalla asuvana on se etu, että voi kasvatella vihanneksia itse, jos säät sallivat ja mies jaksaa rupsuttaa puutarhassa. Ikkunalaudalla voi tietysti kasvattaa mausteita. Mikä ihana tuoksu leviääkään huoneeseen, kun käy hipelöimässä basilikoja ja melissoja. Sanoiin, että yrttiruukku on kodin kaunis...
-
0 25
paprikan hinta
meinasin lentää pyrstölleni tänää tosa lähimarketissa, kun katselin paprikoiden(kotimaiset) hintoja: punainen paprika melkein 10 ekee/kg ja muut siina 6-7 ekee/kg:X. törkeen kallista,(td) en raahinut sit kotomaista ostaa, vaan ostin hollantilaista, hyvin teki sekin kauppansa:D, suosi siinä sitten...
-
0 8
Mitä tehdä kun
Vana tallin leviää jääkaappiin?Oli jäänyt korkki vähän auki...No onneksi on pohjat vielä jäljellä,ettei janoon kuole.Hyvät vaput kaikille...
-
0 16
kevyt levitteet
mitä mieltä olette kevyt levitteistä? itse en voi sietää niitä:X käytän oivariinia(tu) ja jos ei jostain kumman syystä sitä ole, niin en laita leivälle mitään rasvaa.
-
0 1
vappu tunnelma
mitä keksis kevyttä vappu ruokaa jotain krillaamista ym. ja jotain ihanaa juomaa poreilevaa
-
0 16
Wapun kuohuvat
Nautitteko lasin kuohuvaa wappuna? Mikä on suosikkinne? Itse pidän Asti Tostin - nimisestä kuohujuomasta. Toinen suosikkini on Lindauer Brut. Teimme myös kotikokin oman skumppavertailun, joka on luettavissa tuolla => http://www.kotikokki.net/tietoa/kuohuvaa_vappua/
-
0 28
Keittiöveitsistä
Kertokaas minkälainen on hyvä keittiöveitsi, terävä ilman muuta mutta muut ominaisuudet tässä nyt kiinnostaisi! Myös merkki ja hankintahinta kiinnostaisi!! Itsellä on sellaiset halpisveitset jotka on muka teräviä eikä sitte olekkaan kun tosi paikka tulee, olen ajatellut hankkia uudempia, siksi k...
-
0 1
ruoka allergis
kuinka saa hyvät letut ilman munaa
-
0 8
mummu
;)mummu täältä haaparannalta kirjauduin tänään ja on kiva hakea uusia reseptejä ja saada uusia vinkkejä toivottavasti näin kesää odotellessa olis hyvä vähän keventää ruokavaliota joten jos teillä on hyviä ideoita niin antaa tulla
-
0 36
maustaminen.
mitä mieltä olette maustamisesta, semmoisesta että laitetaan esim. lihaan kaikkia mitä kaapista löytyy ja vielä vähän päälle ! kun katselee näitä reseptiä niin tuntuu joskus että laitetaan mausteiksi ihan mitä mieleen juolahtaa .olen itsekin mausteiden käyttäjä ,mutta kyllä jossain menee raja mi...
-
0 5
Picnic ruokia & juomia
Sarkku aiheesta aloittelikin jo toisessa ketjussa ... [quote=Sarkku ] "esim särkänniemireissuille ei mennä ilman picnic koria / koreja..eli kaupan kautta ja kylmälaukut täyteen hedelmiä ja ite paistettuja pasteijoita yms..lapset tykkää kun ei tarvi jonotella ja ruokaa saa heti kun vähän p...
-
0 3
tex mex
Onko jollain hyviä tex mex- ruoka ohjeita. Ylipäätään sellaisten mausteisten ruokienkin ohjeita.
-
0 3
Bagelit
Osaisikos joku viisaampi neuvoa? Mä en ole koskaan onnistunut saamaan bageleista kauniin näköisiä, ne on aina lätsähtäneitä. Onkohan se vika taikinassa, pitäiskö olla pehmeää vai kiinteää? Vai pitääkö niitä keittää molemmilta puolilta? Muistaakseni olen sitäkin kokeillut yhtä huonolla menestyksel...
-
0 34
Suosikki keittiövekotin ?
Tästä kertaalleen keskusteltiinkin, mutten enää löytänyt missä ketjussa... :S Siis mikä on suosikki keittiövekottimesi vai onko niitä monta? Miksi se on päässyt suosikiksesi? Ehdoton suosikkilaite on vedenkeitin (tu). Meni pitkään ennen kuin hankin sellaisen. Sittemmin sitä on tullut käyte...
-
0 5
työpaikalle tarjottavaa
mitä tarjoisin uudella työpaikallani työporukalle kahvilla???:S:S:S8-)
-
0 16
Parsa aika !!!
Pidättekö parsasta? Mikä on suosikkitapanne valmistaa parsaa? Itse ihastuin muutama vuosi sitten. (:P) helppo valmistaa, herkullista, mieheni ei pitänyt tölkkiparsoista, mutta tuoreista pitää hänkin. Hankin oikein parsakattilankin. Tosin edelleen valmistan parsoja paistinpannussa kyljellää...
-
0 15
Tuorejuustoista..
Tykkäättekö tuorejuustoista? ja jos kyllä niin... Mitkä on teidän suosikkimaut? Mihin käytätte tuorejuustoja? Itse tykkään valkosipuli-tuorejuustosta(:P). Ennen suosikki oli jalapeno-tuorejuusto (:D(Hovi), mutta ne vaan hävis kaupoista. Oisko tuotanto loppunut tai jotain. Ostin eilen...