Kiinnostavaa
-
0 2
274 reseptiä
pelkästään kakuista..wau..täällä täytyy olla kakkuhulluja ja kakuntekijähulluja???(:P)(:P)(:P) vai oliko tuo kilpailu sellainen joka puski ihmisiä tekemään enkkareita? mä sanoin suoraan että vaik hain leipomisporukkaan niin pirskatti en oikein haltsaa näitä juttuja..olen enemmänkin ruoanlaitt...
-
1 26
ryynimakkara
tykkäättekö ryynimakkaroista?::o itse tykkään ; paistettuja perunoita, sipulia ja ryynäreitä, ihanan rasvaista, nam(tu), en tosin ihan joka päivä söis, kerta kuukaudessa hyvä.
-
0 15
"Pahaa ruokaa"
Tuleeko tehtyä sellaista ruokaa, joka ei maistukaan itselle? Tuli tuossa tehtyä kasviskeittoa, joka on tavallisesti minun herkkua, vaan menin lisäämään siihen ransakankermaa niin ei ollut minusta hyvää. Toinen ruoka, josta en oikein pitänyt oli pastavuoka, johon käytin gnocchi-pastaa ja ton...
-
0 7
Kuivatatko,keräätkö talteen?
Mitä teidän tulee kerättyä näin keväällä metsästä talteen? Ekoja nokkosia?Kuusenkerkkiä?Koivunlehtiä?
-
0 22
Suosikki mauste / mausteet?
Kun tuolla aiemmin kyseltiin inhokeista niin kertokaapa teidän suosikki mausteet??? Mun on jalapenochilirouhe ja Santa Marian Red Hot Chili Pepper ja sit perus rouhittu mustapippuri on hyvää. Kuka tietää, mitä se on, mitä on useissa kiinalaisissa ravintoloissa pöydässä mausteena, mikä on s...
-
0 2
vanhan ajan limonaadi ohje
Hei tässäpä tulee erittäin hyvä limonaadi ohje. 10 l vettä 1 kg sokeria tai vastaava määrä makeutusainetta, 3 rkl sitruuna esanssia, 4 tl sitruunahappoa, karamelliväriä Ohje: Keitä vesi ja liota sokeri siihen ja lisää muut aineet. Valmista nautittavaksi heti kun juoma on kylmää. Lap...
-
1 12
Liian tulinen/chilinen ruoka
Elikkä menin sitten pistämään ruokaan 5 chilipalkoa, kun olivat "niiiiin pieniä" ja vielä siemenineen... ensin maistui hyvältä, mutta sitten alkoi tehdä pikkasen pahaa ja hiki iski päälle 8-) Kyseessä on meksikolaistyyppinen pata, jonka resepti on kehittelyssä. Onkos ideoita, millä tuon tulisuud...
-
0 3
Leipää leipää...
Olisko kellään hyvää nk.takuuvarmaa leipäohjetta leivästä/leivistä joka paistuu tavallisessa sähköuunissa ja gluteenittomat ohjeet on kanssa tervetulleita!!Sämpyläohjeita kans!!!
-
0 25
mitä kalaa ja kuinka usein.
mikä kalaa syötte kaikein mieluummin ,ja kuinka usein . minä olen asunut lapsuuteni järven rannalla ja meillä oli aina kalaa, muodossa jos toisessa .meni monta vuotta että en syönyt kalaa ollenkaan , mutta nyt jo muutama vuosi sitten aloin taas sitä syömään. kaikista kaloista paras on mielestän...
-
0 51
Kokkailijoiden harrastukset?
Mitä muuta harrastatte kuin kokkailua? Itse käyn vaeltamassa ja kuivailen tietty eväksiä varten kaikenlaista lihasta kasviksiin. Muitakin harrastuksia löytyy. Kuten nöörien bongailua...tämä sivustohan on näköjään jonkinsortin insinöörivoimin kasailtu=))) *en ole katkera, mutta kuitenkin......
-
0 5
Allergioita...
Elikäs, mitäs kaikkia ruoka-aine allergioita teiltä löytyy ja millä korvaatte ne (esim. mauste allergiat)? Miulla todettiin tuossa 3 kuukautta sitten sitrus allergia ja menin ihan shokkiin koska rakastan kaikkia sitrushedelmiä ja käytän niitä usein leivonnassa ::o mutta nyt oli niistäkin pakko...
-
1 11
Ruokia vatsataudin hoitoon & toipumiseen?
Viime päivät on tullut vietettyä noroviruksen kourissa, 8-) vihdoin toivuin sen verran, että voin edes katsella reseptejä ja ajatella ruokaa, vaikkei mikään tunnu oikein maistuvan. Onko teillä hyviä vinkkejä vatsataudin hoitoon ja siitä toipumiseen? ... kurjasta olosta oli ainakin se hyöty, ett...
-
0 10
Laihduttajille!!
Onko kellään hyviä laihduttajan ruokia?Mulla on yksi:http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/17382/puutarhurin%20herkkukeitto
-
0 5
sherry
millä voi korvata sherryn ruuanlaitossa, kun ei kotona satu kyseistä juomaa olemaan? joku on sanonut että colajuoma, miust kuulostaa se hiukan oudolta::o!
-
0 30
Pizzapohja
Hei:-) mikä on teidän kokeilemista ohjeista paras pizzataikina? Mulla on yksi hyvä mutta ehkä hiukan kaipaisin vaihtelua, antakaahan vinkkiä!
-
0 28
siskonmakkara
:Dkuka tykkää siskonmakkaroista? täällä o ainakin yx joka vois syödä niitä vaikka kuin paljon! nam!!!
-
0 10
Mitä mieltä olette nahkiaisista !
Oletteko maistaneet nahkiaisia?
-
0 2
pikkuleivät
Heips! Kuinka tehdään hyvät hevosenkenkä-pikkuleipä taikina. sellainen joka tulee pursottimesta kunnolla ulos ja pitää muotonsa?? Auttakaa!!
-
1 7
kermaviilin säilyvyys
Kauanko kermaviili säilyy? Kannessa on parasta ennen joulukuu 2006. Purkki on avaamaton. Uskaltaakohan sitä vielä käyttää, vai onko menny pilalle. En ole uskaltanu edes avata sitä.
-
1 7
Munaton Jauhelihamureke..
Miten onnistuu munaton jauhelihamureke? olisiko jotain hyvää reseptiä?
-
0 18
kun ruoka on TUIMAA,
niin onko, se suolaista vai suolatonta? miust se on suolaista:X. siinäkin on kaksi "koulukuntaa":?
-
0 58
Inhokki mauste
mulla se on VALKOPIPPURI:X(td), en voi sietää sitä, varsinkaan jauhettua, mulla ei oo sitä edes kotona, eikä tule, jos reseptissä sitä vaaditaan, niin korvaan sen jollain muulla:S
-
0 6
intiaanisokeri ja ruususuola
oletteko käyttäneet kyseisiä tuotteita? jos ootte, ni ovatko hyviä?(:P) itse en vielä ole, mut ois tarkoitus tilata niitä:D http://www.intiaanisokeri.fi/index.php?sivu=yhteystiedot
-
0 7
Kysymys maidosta
Olisikohan ylläpito vahingossa poistanut viime sunnuntaina jättämäni viestin. Laitan sen uudelleen tähän,koska harkitesen ruoanlaitossa lehdänmaidon korvaamista kasvispohjaisilla maidoilla. Kuulisin mielläni näkemyksiänne. Tässä poistettu kysymykseni....: Maitoa mainostetaan terveellisenä juomana...
-
0 28
hevosenliha
::o eräs ystäväni kehui hevosenmakkaraa::o, on kuulemma tosi hyvää, sanoi ostaneensa sitä tuolta turun puolesta::o. itselläni ei ole kokemusta hevosenlihasta. onko kotikokeissa ketään jolla olisi:S miltä maistui ja mitä siitä teitte:S
-
0 4
Erikoisruokavalioiselle leivonnaisia
Poju 3,5v sai ankaran "tuomion". Hän joutui maidottomalle, munattomalle ja vehnättömälle dietille. Täs oon sitten kuumeisesti etsinyt leivonta ohjeita. Oiskos kenelläkään hyviä vinkkejä mitä leipoa. Varmaan joudutaan ottamaan kyläpaikkoihin omat eväät mukaan=/
-
0 19
Vapun tarjoilut
Onko teillä traditioita? Laitatteko samoja syötäviä joka vappu? :)o Laitan simaa ja pikamunkkeja. (Reseptit löytyvät laatikostani). Ne mielestäni kuuluvat vappuun, mutta mitään erikoisia ruokia minulla ei ole. 8-) Tuntuu vähän köyhältä, kun ei ole semmoista perintöä edes kotoa. Sielläkin oliva...
-
0 31
maitojauhe
8-)käytättekö ruuanlaitossa maitojauhetta? :Pitse käytän jonkín verran;lettu- ja pannukakkutaikinoissa, joskus pullataikinassa ja makrulaatikossa:D
-
0 9
hampurilaisia aamupalalla???
mitäs tällaisesta ootte mieltä? ukkoni ehotti, että olisi aamupalalla hampurilaisia. ihan ite tehtyjä. ittestäni tuo ehotus tuntui, kyllä aika järkyltä, koska ite en aamupalaa syö. ko sen: pari mukillista kahvii ja tupakkaa. :o:o:o:o:o:o:o
-
0 13
kuinka usein nautitte "kiireettömän" aterian??
eli: kuinka usein kerkeätte nauttimaan kiirreettömän aterian, esimerkiksi: lounaan,niin,että: ihan rauhassa saatte nauttia jopa vielä kahvitkin päälle??:S:S:S:S:S:S