Kiinnostavaa
-
0 3
Kananmunat
:S Hei, olisiko jollakin hyvä neuvo miten kananmunan valkuaiset ja keltuaiset saisi eroteltua ilman siihen tarkoitettua vempainta ?
-
0 5
Tarpeiden sijainti kaupassa
Missä on mantelimassa?
-
0 42
maku yhdistelmät
minkälaisia HYVIÄ makuyhdistelmiä teillä on?Mun herkku on kahvi ja banaani,tänään kuulin että eräs laihduttaja syö hapanleipää ja siinä banaania päällä.::o
-
0 3
Kiero uunipelti
Vääntyvätkö kaikki uunipellit vai onko tämä vain Helkaman (on mopo) hellojen vika? Mistä saan pellin, joka EI väänny? Pannarista esim ei tule mitään, kun taikina vyöryy toiseen nurkkaan ja toinen jää lähes paljaaksi. GRRRRRRRR
-
0 3
Muistaako kukaan Rex-kakkua?
Tuli mieleen, että lapsena syötiin Rex-kakkua, sekoitus keksiä ja suklaata (?). Onko kellään reseptiä tallella tai vaikkapa versioita tapauksesta? Muistaaksen kaupoissa oli myytävänä oikein sitä Rex-nimistä keksiä, korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä! :)
-
0 5
Ystävä kakku! <3
Elisiis mitä mun ystävä kakkuun vois tulla se on sellanen että sille annetaan nimi, mun ystävä kakun nimi on paavo, siita annetaan jokaiselle pala taikinaa ja resepti ohje ja sen pitää jatkaa paavon kakku sukua tekemällä lisää, mitä aineksia laittaisin kakkuun? =D
-
0 5
dallas pulla
Hei olisko Dallas- pullien ohjetta kellään ,ei muuten mut kun se kreemi on niin HYVÄÄÄÄ.
-
0 0
kaali
hei oletteko kuulleet kun teette esim. kaalilaatikkoa ei tarvi keittää tai paistaa kaalia laita se edellisenä päivänä pakkaseen ja kun otat sen sieltä se on valmis käytettäväksi HELPPOA vai mitä?
-
0 5
kelluvat porkkanat
kuorin kilon verran porkkanoita ja heittelin kylmään veteen ja osa niistä painui pohjalle mutta muutama jäi kellumaan veden pinnalle kaikki oli samasta pussista mistähän moinen voi johtua.:S
-
0 5
ystävänpäivä
Olis kiva saada hyviä ohjeita ystävänpäivä kesteihin;)Vähän makeaa ja suolaista.
-
3 6
sellerin käyttö mitä tilalle.
onko muilla samallaista ongelmaa kuin minulla että jos joku ruoka sisältää selleriä niin syömättä jää sen hajukin jo oksettaa aina jätän sen pois enkä yritäkään korvata sitä millään .(td)
-
0 76
valkosipulin käyttö
olen valkosipulin suur kuluttaja aika ajoin , ja ostan sitä paljon ,sitten tulee aikoja etten käytä sitä ollenkaan ja osa sipuleista kuivuu ,olen alkanut puristaan sipulit ja laitan pakastimeen ja sieltä tulee käytettyä kun sen laittaa eri kokoisiin nyytteihin kertokaa miten te muut säilytätte va...
-
0 25
Ensimmäinen kerta keittiössä
Tässä iltana muutamana keskustelimme kavereiden kanssa ensimmäisistä kerroistamme keittiössä. Ajattelin että oisi kivaa kuulla muidenkin kokkaavien muisteluita kokkailusta ja mikä sai innostumaan siitä. Itse muistan tehneeni papalleni alle koulu ikäisenä hedelmä salaattia Kiwistä,appelsiinista...
-
0 3
tonnikala sukupuuttoon?
japanilaisen ruoan yleistyttyä on tonnikalat kohta ryöstökalastettu ..mitäs sitten syödään? valaatkin on jo melkein pistetty naamariin!! mua ainakin mietityttää!!Entäpä teitä?
-
0 11
Ruokaa leivinuunissa
Olisiko kellään hyviä ruokaohjeita, joita voisi hyödyntää leivinuunissa?? Ja erityisesti kuinka kuuma uunin tulisi olla ja miten pitkään ruokaa tulisi sielä kuumentaa?? Ja tietty kaikkia muitakin käytännön vinkkejä otetaan ilolla vastaan liittyen leivin uunin käyttöön. Muutamia kertoja olen patar...
-
0 12
Hirvenlihaa.. mistä saisin?
Elämme hyvinvointiyhteiskunnassa, ja silti kaupasta ei saa hirvenlihaa. Kuitenkin niitä lahdataan loppusyksystä pilvin pimein. On se niin väärin, kun teksisi mieleni kokata oikeata hirvenpaistia!!! Kertokaa, miten sitä saisi, ilman että lähden pyssyn kanssa mehtähän, ja kohta on polliisi perässä....
-
0 58
Mikä on oudoin syömänne ateria?
James Solheim kirjoitti 90-luvulla kirjan: "ällöttävät reseptit", josta sensuroitiin mm. suomalaiset veriletut, koska kustantaja piti tätä ruokalajia jo mauttomana pilana. Samaan sensuroitavien listaan kuului myös mm. täytetty flamingo. Eräs roomalainen näyttelijä puolestaan yritti parantaa ar...
-
0 3
Vietnamilainen haimonni
Ostin tänään ruokakaupasta pangasiusta kaksi filettä. Etsin ohjeita netistä ja pari löysinkin. Onko kotikokkilaisilla kokemusta? Siivutin fileet, paistoin wokkipannussa Voimariinissa, paistoin vietnamilaista wokkivihannessekoitusta, lorautin vähän hunajaa ja soijakastiketta ja kalafondilientä, s...
-
0 8
Helppoa, vatkaamatonta leivottavaa?
Eli koska asustelen vaihto-opinnoissa ulkomailla, mulla ei ole paljoakaan vehkeitä leipomiseen ja leipoa tahdon! Eli, olisiko vinkkejä helppoon leivontaan, sekä suolaiseen että makeaan, jossa ei tarvitsisi ylettömän paljon vatkata (mulla on vain käsivispilä käytössä)? Kiitos ja kumarrus ja mukava...
-
0 192
Mistä keitätte kahvinne ja miten?
Tuo Tepheikkin kahviproblematiikka viimeisen käyttöpäivämäärän osalta sai avaamaan uuden ketjun. Eli kun suomalaiset kerran ovat kahvinjuojakansaa, ties miksi, niin rupesi kiinnostamaan palstalaisten suhtautuminen tuohon "mustaan kultaan". Mitä mieltä olette ulkomaalaisista paahdoista, espress...
-
0 11
Bataatti
Onko jollain ohjeita tai vinkkeja Bataattiin? Taalla maassa (Uruguay) kun ei oikein perunaa ole tarjolla. Ohjeita tarjottaessa toivoisin otettavan huomioon etta minulla on kaytossa VAIN ja ainoastaan kaasuliesi ja -uuni..jonka kanssa en ihan sinut ole vielakaan.:S
-
0 25
Ruokien viimeinen käyttöpäivä.
Oletteko tarkkoja ruokien viimeisten käyttöpäivien suhteen? Itse tulee valmisruokien osalta syötyä usein vanhentunuttakin tavaraa. Jos ruoan myyntiaika on kuukausi, niin viikko sinne tai tänne ei mielestäni paljoa vaikuta. Ainoa mitä en ikinä käytä sellaisenaan viimeisen käyttöpäivän jälkeen on...
-
0 6
turska
Koulussa on aina välillä ruokana turskaa jonka päällä on sellaista "muropäällystettä". Tietääkö kukaan tätä turska ohjetta, tai edes "muropäällysteen" teko ohjetta?
-
0 15
Herkuttelua suoraan jääkaapista
::o Keitin päivällä porkkanoita (en voi syödä raakoja närästää)keltaisen paprikan siivutin ,sekä vihreitä oliiveja ja raejuustoa .Siinä hyvää ilta naposteltavaa.:P JARNI
-
0 1
Kastikeveikkaus
Moi Söin yhdessä ravintolassa leivän, joka oli kastikeeltaan taivaallinen. Eivät suostuneet kertomaan aineksia, voiskohan joku veikata? Eli leipä, kananfilettä päällä, ananasta ja coctailkirsikoita. Kuorrutettu aurajuustopainotteisella juustokastikkeella. Mitähän muuta siinä voisi olla kui...
-
0 23
AAMUPALAT
Heip onko kellään hyviä laihdutus aamupala reseptejä? Ja muitakin kevyitä ruokareseptejä.Jään odottamaan.KIITOS:P
-
0 3
Poronlihaa kotiovelle? Hae poroporukkaan
Yhytetäänpä tämä uutisten lisäksi tännekin katsottavaksi. Kotikokki on siis avannut Deliporon kanssa haun poroporukkaan, joka toimii siis periaatteeltaan samoin kuin Dr. Oetker:n kanssa järjestelyssä oleva leivontatiimi. Porukkaaan valitut saavat kotiinsa 2-3 kiloa poronlihaa (kolmesta ...
-
0 4
Mistä värikkäitä paperisia muffinivuokia?
Valkoisia vuokia on tarjolla jokaisessa putiikissa. Claes Ohlsonilta löysin suuria valkoisia amerikan muffinivuokia, joissa yläreuna kaartuu kivasti vähän ulospäin. Sitten tarjolla on tietenkin ne perinteiset mikroskooppisen pienet metallivärein koristellut konvehtivuoat.Mutta mistä löytäi...
-
0 9
Uuden vuoden lupaukset
Vuosi pääsi vaihtumaan, vaikkakin hieman sateisissa merkeissä, mutta kuitenkin. Jokaiseen uuteen vuoteen kuuluvat tietenkin olennaisena osana uuden vuoden lupaukset oman ja muiden elämän parantamiseksi.Itselle tämän uuden vuoden lupaus on, ei tosin mitenkään todella omaperäisesti, tupa...
-
0 11
Oliko kiva joulu?
Itse koin ruuan suhteen elämäni tuskan. Mössötin pitkästä aikaa sukulaisissa kinkkua ja lanttulaatikoa ym., sukulaisten innostamana vielä hieman liikaa, perinteiseen tapaan. Sai olla vika kerta. Oli meinaan ähky, vatsa kovalla, sattui helvetisti vatsaan (meinaan enemmän kuin ameeba pari vuotta...