Keskustelut
-
5 2
Hyvää Vappua kaikille ja juhlamieltä vaikka on kylmät säät
-
1 0
Herkullinen piirakka, suosittelen. :)
-
2 0
Helppo ja hauska ohje. Mulla ei toki tullut yhtä kauniita kun sinulle mutta maistuu ainakin hyvälle :D
-
8 6
Tästä tulee mieleen, kuinka aikoinaan paistelin sellaiset 100 munkkia päivässä toisessa työpaikassani valmistumisen jälkeen. Ensimmäinen satsi (50kpl) aamupalan jälkeen ja toinen satsi (50kpl) lounaan jälkeen - Silloisessa työpaikassani näitä tehtiin joka päivä kahvila-/ kioskimyyntiä varten ja n...
-
0 3
Hei! Haluaisin tehdä porkkanakakkua, mutta en saa käyttää tuorejuustoa (koska olen raskaana, ja lääkäri kielsi) niin muuta kuorrute vaihtoehtoja siihen päälle? Ehdotuksia otetaan vastaan.
-
0 0
Aineksia kaapissa oli juuri sen verran, että sain puolikkaan siman eli 4 l tehtyä. Itse käytin kuivahiivaa kun kaapista ei tuoretta löytynyt. Tein siman siis aika extempore ja hauskaa ja helppoahan se oli - toivotaan että maistuu vappujuhlijoille!
-
0 0
Nimensä mukainen resepti!!
-
2 0
tein tätä pienin muokkauksin ja hyvää oli :)
-
1 0
Tein itse muuten juuri tällä ohjeella, mutta hinnan takia korvasin after eightit pätkiksillä, tosi hyvä perusohje, helppo muokata:)
-
0 1
Muuttopalvelut?
Meillä on edessä muutto omakotitalosta toiseen omakotitaloon. Matka on reilu 10km. Olemme pohtineet minkälaisia palveluja olisi saatavilla. Minkälaisia kokemuksia teillä on täyden palvelun suhteen? Entä siitä, että firma pakkaa ja kuljettaa mutta itse puratte? Kaikkihan maksaa mutta..... se ei...
-
1 0
Kokkailin ja hyvää tuli xD
-
1 0
Maukasta näin keväällä .
-
0 3
Sima
Mie tein täältä kaivetulla ohjeella simaa ja ihmettelen nyt että miks mahtaa rusinat nousta pintaan jo parin päivän jälkeen? Mitä mie tein väärin ? :(
-
2 0
Valmistin marsipaanista kakkuun pystyyn laitettavat kakunkoristenumerot pyynnöstä. Tukirakenteena on varratikkua ja punainen väri elintarvikeväriä. Koristeita on kuivatettu kovemmiksi, jotta ne eivät notkahtaisi tositoimeen päästessään. Kakkupohja taas on gluteenittomasta jauhoseoksesta leivottu...
-
2 0
Tuli pari päivää sitten tehtyä pullo vaniljauutetta, joka on ollut pitkään tehtävälistalla. Nyt pitää vaan jaksaa odottaa. Vielä pitäisi tehdä purkillenen vaniljasokeria ja -suolaa. Tuoksu on aivan mahtava, vaikka onkin vielä pahasti kesken.
-
3 1
Alzheimer - Perinnöksi jäi lämpimmät muistot sekä tietysti reseptit, kuten myös keittämiseen innostuminen ja omistaituminen - evakkoajan Piikareseptit...
-
0 12
Nolottavin ruokahimosi? Tunnustusketju ;)
Löytyykö muilta mitään ruokahimotusta jota hieman häpeilee myöntää? Jota ei yleisesti ottaen katsota hyvällä ainakaan ruokaharrastajien kesken? Tajusin että mun oma "paheeni" on valmismuusi -rakastan sitä koulun pussimuusia ja muita valmismuuseja, joku niissä vaan koukuttaa niin jumalattomasti!...
-
1 1
NAM OLI TODELLA HYVÄÄÄÄÄÄÄ! NAM NAM! peukku ehottomasti!
-
1 3
Tein mikroperunan! Nam!
-
1 0
Hieman (tai aika paljon) asiaa vaniljasta! Vanilja tuntuu olevan yleistä. Vaniljaa löytyy jäätelöistä, syntymäpäiväkakuista, vanukkaista... tai niin luulimme. Totuus on, että vanilja on usein väärennetty. Näkemys tavallisesta makeista ja mitäänsanomattomasta mausta tulee pääosin vanilja-aromis...
-
1 2
tuli törkeen hyvää pannarii!! ;)
-
0 0
Hyvää tuli!
-
6 0
Tein päättötyön pois alta, jotta sitä ei enää ensi syksynä tarvitsisi miettiä. Kolme kappaletta valkosuklaa-marjakakkuja, joissa päällä marsipaania ja koristespritsit pikeerillä. Kakkupohja on valkosuklaa-vadelmakakkua, välissä mustaherukkamoussea ja vadelmasosetta ja kosteussulkuna vadelma-val...
-
0 0
Kokeilin vähän erinlaista pullaa, voin tilalla öljyä. Ajaa muuten samanasia. Taikinaa vaan vielä ehkä helpompi käsitellä. Vastaan tuli upea marjapitkopullanohje. Siitä vähän säveltäen todella herkullista pullaa. Meilla ei vain ollut noita marjoja tohon päälle. Hyvää tuli silti. Auttamassa oli 1.5...
-
3 6
Kokeilin reseptiä, jonka tekijää en enää muista, mutta siinä lohta paistettiin todella kuumassa uunissa ja siitä tuli aika tumma. Minun uunini ei saavuttanut kuin 250 astetta ja pinnasta ei tullut ihan niin tummaa, mutta tämä on herkullinen tapa valmistaa lohta. Huolimatta korkeasta lämpötilasta ...
-
0 0
Tuli eilen tehtyä ranskanleipää kokeilumielessä. Kokeilin tehdä vain 1/4osan taikinasta. Hyvä ohje ja helppo tehdä. On kyllä tekemisen arvoinen
-
1 0
tänään meksikolaista. Oli äidille vähän liian tulista :D
-
0 16
Ajattelin huomenna tehdä vaniljauutetta, koska se on ollut aina tavoitteena. Tuli vaan mieleen kuinka paljon vodkan prosenteilla on vaikutusta?
-
3 0
Paistan parhaillaan keitetyistä perunoista ja pakastimesta otetusta karjalanpaistista omatekoisen öljymausteseoksen kanssa "pikaruokaa" pannulla. Ihana tuoksu, mausteinen ja valkosipulinen tuoksuu keittiöstä paistinpannulta.
-
3 3
Kokkailen tänään terttutomaateista, munakoisosta ja sipulista pastakastiketta. Suurin haaste lienee saada tytär maistamaan sitä ilman ennakkoluuloja. :D Kokeilin myös toisen kerran valmistaa "Whoopie Pies"-kirjan ohjeella sitruunawhoopieita ja toimivat myös kotiuunissa moitteetta. :)