Keskustelut
-
1 0
Ihanaa perinteistä kotiruokaa, jota valitettavasti muistaa liian harvoin tehdä. Nyt kuitenkin, kun lunta satoi oikein kunnolla - alkoi tekemään mieli juuri tätä herkkua ;-)
-
0 7
Kokemäkeläisen joululimpun ohje ??
Tein tätä limppua eilen ja ainakin minun makuni mukaan tästä puuttui suola. Tänään aamun lehdessä oli sama ohje, mutta lisättynä 1rkl suolaa. Miten on?
-
0 2
Myslipatukat marjadipissä ... Nams voittamut 3. palkinnon Välipalla on väliä kilpailussa ...
-
1 0
Tuli ihan maistuvaa tavaraa. Laitoin kiinankaalia joukkoon ja jätin sipulin pois. Hyvä raikas maku, sopivan mausteinen
-
0 0
Kokeilin sisälle laittaa kinkkua ja kermaperunoita. Toimii todella hyvin, mutta perunaviipaleiden koon takia koftat muodostuivat hieman suuremmiksi. Alkoivat näyttää hieman lörtsyiltä ja pari alkoi vuotamaan kyljiltä. Suosittelen paksuntamaan koftan kuorta, jotta kompensoituisi, tai muusaamaan si...
-
0 0
Pannari ressu
-
0 2
Sitruunakiisseli
Kuinka valmistaa sitruunamehusta maukas, voimakkaan sitruunanmakuinen ja keltainen kiisseli? Olisiko kenelläkään ohjetta, jossa ei olisi kananmunia?
-
0 5
Onko kukaan
maistanut ikinä/milloinkaan paistettua jäkälää! Eli frittijäkälää? Täällä Äkäslompolossa sitä a`la cartessa..hmm.ihme ja kumma.
-
4 0
Olen usein tehnyt ns.Lapin rieskaa sähköuunissa ja onnistunut mielestäni ihan hyvin. Lomareissulta tarttui mukaa myllystä ohra-ja ruislestyjä ja nyt tein niistä rieskaa. Maku ja ulkonäkö miellyttivät, joten tällaisia tuli meidän pakkaseen useampi odottelemaan joulua.
-
7 0
Olen kauan halunnut jotain uutta joulupöytään ja nyt sen keksin ja tein. Kokeilin punajuurta erilaisten "kavereiden" kanssa. Mielestäni paras oli bataatti. Laatikosta tuli kaunis, maukas ja ennen kaikkea se maistui myös lapsille. Väri on joulun punainen ja rakenne samettinen. Suosittelen lämpimäs...
-
3 1
Nämä kyllä maistuivat aivan mahtavilta ollen pehmeitä sisältä ja erittäin rapeita päältä, mutta tuota kuvaa katsellessa ei nyt oikein tuo silmätuntuma nappaa. Ovat hiukan "karkean" näköisiä pinnalta. Joten, kun ei tuo jättänyt rauhaan ja unikaan ei tullut, niin hiippailin keittiön puolelle ja ...
-
0 16
PARAS GLÖGI
Mikä mielestänne paras glögi ? Minä tykkään ihan perinteisestä Marlin glögistä, joka sekoitetaan sitten punaviiniin, vähän vedellä laimennettuna. Toinen hyvä on hehkuviini ihan sellaisenaan lämmitettynä.(tu)(tu)(tu) Alkon valmiista glögeistä on ainut suositeltava ollut Saksalainen GERSTACKER GLU...
-
4 0
Tässä se äitini sitruunapiimäkakku nyt on:) Ohjeet on tuola omissa resepteissäni, eli sieltä voi katsoa:)
-
0 15
Mobiiliversio
Käytän Androidin mobiiliversiota ja ihmettelen kun siitä ei voi tulostaa ostoslistaa tai edes reseptiä? Mistähän moinen?
-
0 19
Vai ei o voista pulaa???
Siis ihmettelen, miten niin voi ei ole loppu???? :S Viime lauantaina (3.12.) kiersin 5 myymälää - voi LOPPU! Maanantaina (5.12.) 4 eri myymälää ja VOI LOPPU! Tänään aamulla en käynyt kuin kahdessa paikallisessa EI VOITA!!! :( Pistinkin ukolle viestiä, että jos "Isolla Kirkolla" olis voita...
-
2 0
Arkiruokaa... Parhaimmillaan =)
-
0 2
Ottakaa lainaa tai saatte raippaa...
Tämä [url=http://areena.yle.fi/video/1300049115642]linkki[/url] on katsottava, että suomalainenkin kuluttaja vihdoikin tajuaisi tämä kaiken vedätyksen meidän näennäisen ja ns. hyvinvoinnin ympärillä... FM
-
0 8
itsenäisyyspäivä
mitäs teillä muilla tehdään itsenäisyyspäivänä meillä on blinejä naudan ulkofilettä ja lakkakiisseliä ei välttämättä kaikkein perinteisintä mutta varmasti hyvää
-
0 0
kokeile
-
2 0
Nam nam
-
1 0
Lisuketta
-
2 0
Kokeile
-
3 2
Tänään kokeilin äitini vanhaa niksiä. Tein sitruunajuustokakun ja korvasin 100g tuorejuustoa 4dl piimää. Kakku ei maistu piimältä, vaan on jopa melkein herkullisempi, kuin juusto:) Kannattaa jossain reseptissä kokeilla !
-
0 15
Kinkku puoleen hintaan?
Kävipä tässä viimejouluna pini paniikinomainen kämmi!!! Yöllä paistettu kinkkurulla ei pysynytkään leikatessa kasassa joten ei muutako aattona valmiskinkkuostoksille pikapikaa tuli pehvan alla. Suku tulossa kohtsillään aterialle joten lievähkö paniikki alkoi lähetä. Varsinkin jos kaupoista ei en...
-
0 2
Avoin kysymys FM:lle?
Kyselit tässä taannoin ideoita työpaikkasi uudelle ruokalistalle meiltä tavallisilta kokkilaisilta. Saitkin varmaan paljon hyviä reseptejä peri suomalaisista raaka-aineista valmistettuna.? Minua kiinnostaa minkälaisia ohjeita valitsit ja ovatko ne päätyneet jonkun ravintolan menuksi? Olisi kiva...
-
0 6
Vaaleat piparit
Olisikaan kenelläkään hyviä vaaleiden pipareiden ohjeita? Olen kokeillut useampaa reseptiä, mutta sitä oikeaa ohjetta ei ole vielä löytynyt.
-
0 0
Ottaisikohan sitä pikku kännit näin lauantain ehtoolla saunanpäälle?
-
0 23
Lasten ruoka 6kk-3v.
Kun nyt puhutaan niin paljon "karppauksesta" ja kasvisruokavalioista sun muista kummallisuuksista, niin en usko, että ne soveltuvat lapsen ruokavalioon. Kaipaisinkin keskustelua ja vinkkejä lapsen hyvään ruokaan. Saan hoitooni 9kk. ikäisen lapsenlapseni viikoksi, enkä haluaisi syöttää hänelle n...
-
2 1
Kaunis KIITOS kaikille..jotka ottivat osaa mun pähkäilyyn kodinkoneista.. Nyt koneet tilattu..ja toivon että valitsin oikein..etten joudu katumaan ainakaan kuuteen vuoteen (aion asua tuossa n.20v.) Nyt innolla touhuamaan maaleja ja tapetteja..Kun sain tärkeimmän pois mielestä... KIITOS KAIKILLE.....
-
0 5
Joulu ilman lunta?
:(