Keskustelut
-
0 14
Ruskea Kastike -rasvasuurustus
Kävin kurkkaamassa äskettäin kommentoitua Pålan reseptiä nakkikastike. Siis perussoosia, ohje oli täysin normaali ja hyvin selkeä mulle. Mutta...sitten siellä oli todella moni kommentoinut että miten tuo jauhojen ruskistus tapahtuu ja miten niin ettei jauhot paakkuunnu. Neuvojia oli kommentoinnei...
-
0 5
Apuja simpukoiden ja katkarapujen valmistukseen?
Nyt on niin pakonomainen tarve saada tehtyä jotain merenelävistä, säilötyistä, pakastetuista tai tuoreista. Ja vähä helppiä tarvitsisin, koska itselläni ei niin hirveästi ole kokemusta moisista meren antimista :) ja olisi mahtavaa jos saisin jotain hyviä reseptejä kokeiltavaksi!
-
3 0
Sipulikeittoa ja ruisleipäkrutonkeja, jos se nuha tällä vähän helpottaisi.
-
4 3
Ahvenpotti! En tajunnut ottaa kuvaa, mutta viikonlopun yhtenä ruokakohokohtana oli kalapotti, jota voi suositella muillekin. Muistinvaraisesti aineksina 1,4 kiloa ahvenfilettä, reilu perhepaketti pekonia, sipulia ja reilusti kermaa. Sitten hautumaan puu-uuniin ehkä viideksi tunniksi. Hullun toimi...
-
1 0
Jee! Tehtii just pizza :) se on menossa uuniiin. laitettiin siihen jauhelihaa, lihapullia, pepperonia ja juustoa :) se painaa varmaan0248965+249765909284 kiloa! hihi! suosittelen lämpimästi ihanjokaiselle lihan ystävälle :)
-
0 3
Moi! minä olen carolus ja tein kotikokki-tunnukset koska tykkään syödä
-
0 2
APUAAAA, AUTTAKAA
kertokaa joku MITEN voin poistaa käyttäjäni? :(
-
0 1
Vasikan poskea
Eräissä viime aikoina vierailemissani ravintoloissa (mm. Gaijin, Pianissimo, Chez Dominique) olen huomannut trendiaineksena olevan vasikan posken. Sinänsä hienoa, että tämä herkullinen liha ei päädy makkaraan, mutta ainakaan itselläni ei ole tullut kaupoissa tätä ainesosaa vastaan. Osaan toki ...
-
0 16
Ruoan eettisyys
Miten ymmärrät eettisen ruoan? Pohditko koskaan, miten ruokasi on tuotettu ja mietitkö syödessäsi ruoan alkuperää? Eettinen ruoka vahingoittaa ihmistä, luontoa ja ympäristöä mahdollismman vähän.
-
0 8
Marmeladimakeiset
Ne on mun lempparit (:P) mut tykkään mä lakustaki, tosin en kaikista.
-
0 17
MItä tarjota isälle 13.11
Millä minun kannattaisi yllättää isä 13 päivä marraskuuta? Olen aatellut jotain eikoiskahvia, mutta kun olen ala ikäinen en voi lähteä viina kauppaan ostamaan kahvi tarpeita. Ja sitten olen ajatellut porkkana piirakkaa, mutta onko liian tavallinen? Mitä minä voin oikeen tarjota, onko teillä mit...
-
0 30
Norjan lohta, 4,90e/kg
Eilen katsoin telkkarista Suomi express ohjelmaa, jossa oli taas kerran kalan tuoreudesta puhetta. Nyt huomasin aamun lehdestä, että Norjan lohta saa 4,90kg, Pirkan merkin alla myydään siis K-ketjun kaupoissa. Onkohan pakkauksissa todellinen nostopäivä, siis koska se on pyydetty, olis kiva tiet...
-
0 0
OIVA - EVIRAn kysely...
[url=http://uutiset.ruokatieto.fi/WebRoot/1043198/X_Uutistenhallinta-2-1-palsta_uusi.aspx?id=1218671]Eviran OIVA - kysely[/url] Tässä vastaukseni Eviralle, josta voi olla montaa eri mieltä... "Olen kotonani erittäin tarkka elintarvikkeista, käsittelystä sekä valmistamisesta ja varsinkin nii...
-
0 1
Teinpä tänään omalla reseptillä banaanikakun (jonka reseptin lisään tännekin jossain vaiheessa). Laitoin päälle Mailon Kinuskikastiketta ja tuli ihan ÄLYTTÖMÄN hyvää! Idea yhdistelmään tuli Ardnolsin banaani-kinuskimuffinsseista. Jos haluaa kokeilla, mutta ei löydy banaanikakun ohjetta, käyttäkää...
-
4 4
Mitäs tarjoaisit Bourdainille?
-
1 1
Suurusta 2 dl kuohukermaa Maizenalla lisää 1tl curryä 2 rkl kanaliemijauhetta ananas paloja ihan hiven suolaa tai mieluummin aromisuolaa Paahda paneroitu kanafile tai vast (Kariniemen Paneroitu Kanapihvikin käy hätäseen) sekä suuri vaalea viipale leipää. Kana leivän päälle sekä kastike.Tähän kai...
-
5 7
Oma havainto karppauksesta: elimistön energiankäyttö perustuu pääasiassa sokereihin ja rasvaan. Näistä käytetään sokerivarastot ensin, ja sitten mennään rasvanpolttoalueelle. Hiilihydraatit ovat käytännössä sokeria - ylijäämäinen sokerienergia varastoituu elimistöön ja kun elimistö ei pääse ras...
-
3 4
En tiedä mutta tämä ei välttämättä ole kovin ruokaaiheista eikä kaikkia varmaan edes kiinosta. Mutta istuin normaalisti koneellani ikkunan vieressä ja tien yli juoksi hirvi ja jatkoi matkaansa pellolle ja ajokoira oli toisella pellolla missä edes koko hirvi ei ollut.
-
0 0
Jos sattumalla on kotona aloittanut leipomaan ja katsoo ei ole leivinpaperia. Niin minulla on siihen niksi öljyät pellin ja pistät päälle mitä leivoit mutta muffineissa ei edes tarvitse öljytä. :)
-
1 0
Jos ei ole muffinssivuokia niin laita muffinssit ilman niitä uuniin ja ei haittaa vaikka ne läsähtävät. Ne on mukavaa naposteltavaa ja helppo ottaa mukaan vaikka retkelle.
-
1 0
Lauantain Lounas Perheelle
-
1 0
No siis oli ihan pakko kokeilla noita mokkapaloja taas kun ne on vaan niiiiin suussasulavia! Kiitos reseptien keksijöille!!!
-
0 6
Kasslerpaistipala ja kokkaustaidoton opiskelija!
Jääkaapissa siis kaksi puolenkilon palaa maustettua kasslerpaistipalaa.. Auttakaa osaamatonta! Tarkoituksena siis on että tekisin toisesta paistipalasta jotakin, mutta mitä ja miten? Kokemusta ei ole joten jos jollakin olisi joku tosi helppo ohje tähän hätään opiskelijalle niin kiitän ja niia...
-
9 1
Nyt on tekeillä godzillahenkinen salsa. Parin tujun naga jolokian lisäksi kastikkeeseen sopivat habanerot antamaan hedelmäistä tulisuutta. Kastikkeeseen laitan hyviä, kypsiä tomaatteja, sipulia ja mukavasti valkosipulia. Rakennetta antamaan laitan jalapenoja. Tuliporkkanat hienonnan veitsellä a...
-
0 0
Mokkikset
-
0 4
Jouluna sit tofukinkkua...: http://www.vegaaniliitto.fi/joulu/#to :)
-
0 0
anasmehu musta viinimarja mehu
-
2 0
Viime päivinä on menty viher-puna-valkoisella linjalla eli nopeilla yksinkertaisilla salaateilla. Tässä kuvassa pinaatti-salaatti-tomaatti-feta-kompo muutamalla balsamico-tipalla kuorrutettuna.
-
0 4
Nyt tarvittaisi pikaisesti ehdotuksia saksalaistyyppiseen synttarikakkuun! Tein pari vuotta sitten saman pariskunnan miehelle Schwarzwald-kakun ja vastaanotto oli myrskyisan onnistunut. Nyt pitaisi keksia jotain rouvalle! Kakku syodaan ravintolassa ja meita synttarin viettajia on 10. Synttarit...
-
14 8
Mitäs tästä tuumaatte???