Keskustelut
-
4 2
Pitäisikö perustaa uusi, tuontiruokaan keskittynyt ruokakauppa Suomeen? Paikallinen Citymarket myy tuoremakkaraa 18€/kilohintaan tarjouksessa (!), mutta Saksassa tuoremakkarat maksavat 3,5 euroa kilo. Tosin vaikka sitä myisi puolet halvemmalla kuin Citymarketissa, niin tuskin sitä massat ostaisiv...
-
3 0
Kausiraaka-aineista taivaallista ruokaa!
-
2 14
Kävin tänään kaupassa, olisin ostanut voita leivontaan. Hylly oli tyhjä ja ilmoitus etta tavaran toimittaja ei ole voinut toimittaa tuotetta... Iskeekö meille nyt voi pula!!! Itse tykkään käyttää leivonnassa oikeaa voita ym... Onneksi kotoa löytyi yksi paketti oikeaa voita ja sain kinkkupiirakan...
-
2 27
En ymmärrä miten ruokakori voi Suomessa olla mukamas niin vähän kalliimpi kuin EU:ssa keskimäärin tutkimusten mukaan. Vertailu saksalaiseen ruokakauppaan avaa silmiä.
-
0 0
- Kana filee pihvejä - mozzarellaa - nachoja - ranskankermaa Paista kanat ensiksi pannulla. Sen jälkeen voitele vuoka, laita kanat vuoalle. Ripottele päälle murskattuja nachoja, lopuksi lisää mozzarella kanojen ja nachomurskan päälle. Lämmitä uuni 200 asteiseksi, ja laita kanat uuniin n.10 min...
-
2 2
Ostin jokunen aika sitten kokeiltavaksi tattijauhetta. Todella hyvä ja monikäyttöinen mauste, suosittelen :) Helppo sinänsä itsekkin tehdä, muttei ollut tatteja saatavilla.
-
0 0
Eikö tarkoitus ole tehdä reseptejä ensisijaisesti omaan käyttöön ja omaksi sähköiseksi reseptivihoksi/-kirjaksi, mutta toissijaisesti jakaa ne mielellään myös muiden kanssa?
-
0 0
Jotain vikaako?
Jotain vikaako?? Jos olen 5v. sitten kommentoinu jotain respaa, nii iin ja niin nyt siitä tulee kiitoksia? Vai lukevatko keittäjät vanhoja kommenttejaan ja kiittelevät jälkikäteen :) :) !!
-
0 6
Reseptit kera kuvien ja ilman kuvia..
Olen tässä laittanut merkille että vaikka ylläpito kertoo että käyttäjämäärä on räjähdysmäisesti kasvanut niin silti tuntuu että uusia reseptejä ei tule kovinkaan paljon ja varsinkaan kuvien kera niitä ei tule. Johtuuko se ettei ihmisillä ole kameroita/taitoa/aikaa käyttää niitä vai mistä? Itse k...
-
7 2
DAS KLEINE OKTOBERFEST
DAS KLEINE OKTOBERFEST Pidettiin kavereiden kanssa pienimuotoinen Oktoberfest-teemainen illanistujainen. Kokkasin bratwursteja ja sian polvia. Lisäksi oli sinappia, hapankaalia, punakaalia punaviinissä, bretzeleitä ja suolakurkkuja. Juomana oli pari tynnyrillistä olutta. Ainoastaan dirindlit puu...
-
0 0
Äiti teki eilen ihanaa vaniljamannapuuroa :) nam....
-
6 0
LEIVONTA: Hyviä vinkkejä, Tässä lisää : jos leipä repeilee paistettaessa syynä yleensä se, ettei leipä ole noussut tarpeeksi, aika yleinen virhe ! Jos taas leipä nousee liikaa, pistele se ennen uuniinlaittoa, vaikkapa haarukalla 4-5 tökkäystä läpi leivän. Leipä ja myös muut hiivataikinat pitää...
-
7 12
Reseptikommentti: Voisitko FM kertoa miksi sinun ohjeissa on aina jotain erityistä raaka-ainetta tai maustetta? Muuten ihan kivoja ohjeita, mutta kokeilut kaatuvat siihen, kun jokin aineosa on sellainen jota tavallisen kokin kaapista ei löydy? Onko tarkoitus olla erilainen, erottua joukosta vai...
-
0 2
Viikonlopuksi Düsseldorfiin, olisiko kenelläkään vinkkejä mitä nähdä / tehdä siellä?
-
2 2
Hiton harmillista että tämä Valion ananas-kookos-jugurtti on olevinaan pelkästään "kausimaku", se on kuitenkin minusta tällä hetkellä ylivoimaisesti paras tarjolla olevista mauista. Toivon mukaan jää jakeluun.
-
0 2
Keitto kuivatuista mustikoista
Tekisin mielelläni mustikkakeittoa kesällä keräämistäni ja kuivaamistani mustikoista mutta olen epävarma suhteista ja keittoajasta. Olisiko kellään parempaa tietoa? Superruokaa Espanjaan! Inez
-
3 1
Herkullisuutta löytyy tuossa banaani pannukakussa:)
-
0 0
=)
-
0 3
Pyöreä kesäkurpitsa!
Onpas naseva otsikko. MUTTA! Osaako joku kertoa kuinka kyseinen kurpitsa kannattaisi valmistaa? Voinko käyttää kuten "tavallista" kesäkurpitsaa vaikka se onkin paljon kovemman tuntuista, vai vaatiiko pidemmän kypsennysajan? Onko jotain muuta mitä kannattaisi tietää? Haaveilin tekeväni kesäkurp...
-
0 0
suklaa banaani muro aamiainen
-
1 0
Lauantai-illan fiilistelypäivällinen parin kaverin kanssa sisälsi tällä kertaa pihviä ja lohkoperunaa. Pihviä tuli pyöriteltyä punaviinimarinadissa ihan hyvällä lopputuloksella, mutta ei siitä sen enempää. Sen sijaan en voine liikaa korostaa, kuinka helppoa on tehdä itse lohkoperunoita ja kuinka ...
-
0 2
Maitovanukkaan ohje?
Hei! Tiedättekö mitään hyvää maitovanukkaan ohjetta? Samanlaista mitä kouluissa oli aikoinaan, todella kiinteää, vanilijaista. Olen jo pitkään etsinyt ohjetta mutta en ole löytänyt sopivaa. Osaako kukaan neuvoa/tietääkö kukaan tälläistä reseptiä? Olisi hyvä jos vanukkaassa käytetä liivatet...
-
0 1
sushi-lounas -50%
Sushin ystävänä tämä diili lämmitti mieltä: http://www.waucher.fi/tuotteet/helsinki/sushi-lounas-kahdelle#l Eli sushilounas kahdelle puoleen hintaan! Helsingin Fredalla, nammmm!!
-
0 5
Paprikan lehdistä?
Paprikan lehdistä? Voiko paprikan lehtiä syödä? "Vähän" hätäinen kun olen ja ajttelin oikasta taas, nii iin en jaksanu lukea kaikkia googletuksen tuotoksia :(
-
4 2
Lasagnea tehdään meillä monesti lauantaisin. Hitaasti ja hellästi valmistellaan, ja parhaista raaka-aineista. Mukavaa kokkausta, ja sitten riittää tulevalle viikolle muutamaksi evääksi. Lasagne on hyvää uudelleen lämmitettynä. Näitä lasagne-keskusteluita on viimeaikoina ollut useampiakian. Rese...
-
0 0
Moussakaa tehdessä ei kannata säästellä Béchamelkastiketta... : /
-
0 0
2,5 dl vehnäjauhoja 1 tl leivinjauhetta ripaus suolaa 1 dl kuohukermaa 0,5 dl vettä (tai vähän enemmänkin) 1 kananmuna 1 tl vaniljasokeria n. 1rkl sokeria 1-2 dl mustikoita voita tai margariinia 1. Sekoita jauhot, leivinjauhe ja suola kulhossa. Sekoita joukkoon sokeri ja siirrä kulho syrjään. ...
-
2 0
Siinä se on kaikessa yksinkertaisuudessaan, todella maukasta ruokaa! Ilman mitää kommervenkkejä, hyvä liha, lisukkeet ja nautinto!
-
0 50
Katsottavaa telkkarista!
Juuri päättyi tv1 A-talk ohjelma , jossa keskusteltiin luomusruuasta. Kylläpä oli mielenkiintoinen ja paikoin suorastaan huikeaa keskustelua puolesta ja vastaan. Alkuviikosta alkoi sarja lisäaineista kolme osainen ohjelma ja sekin alkoi todella lupaavasti. Paljon tulee hyviä asiaohjelmia ajan...
-
1 1
Hirssipuurosta
Nyt olisi kysymys hirssipuuron keittämiseen liittyen. Eli, pitääkö hirssihiutaleet huuhdella ennen puuron keittämistä, kuten hirssiryynit? Kiitos vastauksista.