Keskustelut
-
0 8
Tunnistatko tämän kasvin?
Saatiin liettuasta tuliaisina siemeniä ja tuli yksi pussi jossa kuva kuin epämuodostunut kesäkurpitsa! Sen verran sain googletettua että jonkin sortin kurkku-kasveihin kuuluu eli luultavasti jokin kurpitsa... Nyt siis toivonkin teiltä apua, pussissa oli liettuaa, viroa yms jotka eivät kuulu mun o...
-
0 21
Apposet, lapsuuden kesäherkku!
Lapsuuteeni kuuluivat apposet l. vetoherneet, joiksi niitä minun lapsuudessani kutsuttiin. Nimi lienee johtuu tavasta syödä herneenpalkoja. Palko keitetään lähes kypsäksi, kastetaan voisulassa ja vedetään hampaiden välistä, niin että vain ranka jää käteen. Taivaallisen hyviä ja halpoja olivat h...
-
0 7
ihana syksy !!
Olen ehdottomasti syksy -ihminen ja sitä kovasti taas odottelen.. Helteistä en pidä ollenkaan...Entäs te muut???
-
0 4
tahinin käytön lyhyt oppimäärä
Miten tahinia tulisi käyttää? Ostin sitä hummusta varten, ja se onnistuikin melko kivasti. Mutta mikään muu ruoka ei maistu hyvältä, jos sitä pistän. (vaikka maustaisin miten) Ruoanlaitto on taitolaji, ja tässä kohtaa mun taidot ei vaan riitä. :D Joten kokeneemmat, jos voisitte auttaa hieman?...
-
0 22
Keittokirjan sijaan Ruokalistalle
Kotikokkilaisten Keittokirja on ilmestynyt ja Onnitteluni kaikille niille, joiden reseptit pääsivät mukaan, hienoa työtä kaikilta. Mutta, nyt alkaa itselleni uusi haaste, johon tulen varmaan käyttämään mm. omia reseptejäni hotelliravintolan ruokalistan suunnittelussa. Myös lounaslistat saavat ...
-
0 4
Voiko kalaa palvata?
Äkkiseltään löysin vain tsaarinvallan aikaisen hinnaston jossa mainittiin palvattu siika. Saattoi olla kirjoitusvirhekin. Kalaa kun voi säilöä purkkeihin, savustaa ja kuivata, mutta palvaamisella saataisiin sellainen muutaman viikon jääkaappisäilyvyys. Toinen vastaherännyt kysymys koskee kasvi...
-
0 65
Löytyykö marjoja ja sieniä?
Lueskelin vanhaa ketjua marjoista ja sienistä, mutta mitenkäs on tänävuonna, joko on sieniä löytynyt? Viikonlopunaikaan on pakko mennä metsään katselemaan, saapas nähdä.
-
0 32
Pitsan vääntäminen, juusto alle vai päälle?
Kumpi se nyt virallisesti on ainoa oikea tapa, tuleeko se juusto(raaste) täytteiden päälle vai alle?
-
0 17
Luonnon Niksejä Itikkapuremiin?
Mahtaakohan joku tietää onko jotain 'vanhan kansan' niksiä itikanpuremiin? Jotain millä rauhoittaa kutina ja ärtymys? Koitin saunassa vampulla oikein kunnolla hieroa mutta ei; se vain pahensi kutinaa... Käytän viilentävää hydrokortisoonivoidetta mutta kun ei se tunnu auttavan :(
-
0 13
Mikä Mummilassa mukavinta?
Olisi kiva kuulla mikä kokkilaisten lapsista/lastenlapsista on Mummilassa käydessä mukavinta? Liittyykä mukavat asiat ruokaluihin, harrastuksiin, yhdessä isovanhempien kanssa tekemisiin, saunomiseen, uimiseen, kalastukseen ym. Onko tärkeää, että jotkut asiat ovat erilailla kun kotona, tavat, s...
-
0 6
Moussekakku
Etsiskelin hieman moussekakkujen reseptejä. Tämän tyylisiä http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/26836/Mansikkamoussekakku/ http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/5702/Mustaherukka-suklaamoussekakku/ Joku voisi kertoa, olenko ihan pimahtanut jos otan vastaan sellaisen homman kuin kuuden ...
-
0 7
Haluaisin hurmata...
avomieheni huomenna merkkipäivän kunniaksi jollain tosi herkullisella lohireseptillä, linkkailisitteko, kirjoittelisitteko reseptejä jne :) myös menu ehdotuksia kiitos :)
-
0 3
Lähiruokaa
Lähiruuan käytössä on suurin ongelma ollut sen saatavuus. Nyt on mahdollista löytää lähiruuan tuottajat. www.tuoretori.fi Meille tämä on ollut valtava apu. Nyt kun mennään mökille niin tiedetään mistä voidaan käydä ostamassa lähellä tuotettuja tuotteita. Tuoretuotteet tuoreena. Ai että!! ...
-
0 6
Vihannessakset
Saako Suomesta ostettua sellaisia saksia , kun käytetään vaikkapa Saksassa. Terät ovat lomittain ja niitä on kai viisi, kuusi rinnakkain. En ole mistään löytänyt vai etsinkö vääristä paikoista? Hyvät vaikka purjon silppuamiseen ja hyvin moneen muuhun?
-
0 19
rasvaton leipominen?
Hei! Suunnitelmissani on 150 henkilon juhlat, joihin lupauduin leipomaan ja valmistamaan juhlanapostelvaa. Yksi kutsutuista vieraista tosin ei syo lainkaan rasvaa (laaketieteellisista syista). Haluaisin yllattaa hanet upealla ja herkullisella ruoalla, mutta mitakohan taysin rasvatonta voisin leip...
-
0 4
Pullaa vai purkkaa ;))
Mitä ihmettä tein väärin, kun pullataikinasta tuli kuin purukumia ? Jauhojakaan en ehtinyt laittaa sitä määrää mitä normaalisti ja taikina muuttui sellaiseksi ihmeelliseksi "junttataikinaksi". Nouseekin todella laiskasti tuolla kulhossa. Ajattelin kierrepullia tehdä, mutta meneeköhän tuossa aikaa...
-
0 3
kolme kysymystä
1.oletko hyvä 2.oletko :-) 3. oletko :X
-
0 2
Tomaattinen makaroonipata
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/250833/Tomaattinen%20makaroonipata/ *Klik* ^^ Herkullisinta ruokaa jota olen koskaan syönyt! Onko muilla kokemuksia? :-)
-
0 0
ÄRSYTTÄÄ: Luomu-lihansyöjä-karpin raivoa
Joskus täällä oli erikseen ärsytys-osio, mutta nyt ärsyttää, kun en sitäkäään löydä! :S Siispä tökkään viestin tähän. Olen tuossa n. 6 kk sitten aloittanut jonkinasteisen karppauksen, mutta ongelmaksi on muodostunut se, että olen myös luomu-syöpöttelijä. Näin siis ei tarjontaa ole kovinkaan p...
-
0 4
Haasteellista vai vaikeaa?
Olen tässä jonkin aikaa seuraillut sanojen merkitysten muuttumista julkisessa keskustelussa. Ennen, siis muutama vuosi sitten, jos jokin asia tai tekeminen osottautui hankalaksi puhuttiin vaikeasta. Tänä päivänä kaikki tällainen on haasteellista. Minua henk.koht,jaksaa kiusata tämä haasteellisuu...
-
0 10
KESÄLOMA
Suljen tietsikan ja kännykän ja lähden lomalle. Lähiruokaa ympäri Suomenmaata....
-
0 26
Kesä
Kesä on ovella ja hellekkin mitä aijotte tehdä kesällä?:-)(:P)
-
0 17
Yrttejä?
mitä yrttejä mahtaa olla pihallasi / parvekkeellasi kasvamassa? meilläpäin on saatu satoa mm: -kiinalainen ruohosipuli ( kehnosti kasvava - chilioregano -rakuuna -Chilibasilika ( vähänkö tykkään tulisesta?) - persiljaa -korianteria
-
0 227
Avoin ideaketju - mitä sinä kaipaisit Kotikokkiin?
Heips! Olemme aina silloin tällöin avanneet näitä ketjuja, joissa haemme teidän toiveitanne uusista ominaisuuksista tai vanhojen virittämisestä. Kysymys siis kuuluu: Jos saisit aivan vapaat kädet, mitä haluaisit nähdä Kotikokissa tapahtuvan seuraavaksi? Vastaus saa olla jokin uusi ominaisuus, ...
-
0 52
KK KEITTOKIRJA Virheitä ;(
Hei kaikille, eilen tutkin kirjaa ihaillen ja iloitenkin :-) Mutta, sitten katsoin myös omiani hieman tarkemmin... ja apua... jossain kirjan tekemisen vaiheessa on sattunut - outo VIRHE :X Kirjan sivulla 193 "Sienisalaatti" - kirjantekijä on saanut aineksien listalle SILLIÄ!!! Ei hyvää päivä...
-
1 0
Itsekasvatetut kasvit ja hedelmät, onnasiko?
Minua onnasi todella, kun ekaa kertaa kasvatan nyt myös munakoisoja ja käytyäni juuri kasvihuoneissani, niin koin yllätyksen yksi munakoiso jo on alkanut kukkimaan. Se on perunan ja tomaatin sukuinen kasvi, kukkakin hieman muistuttaa perunankukkaa, mutta on hieman isompi ja voimakkaamman värinen,...
-
0 6
Makkaroista muuten,..
oletteko maistaneet karitsanmakkaraa, entäpä karhumakkaraa??Tai sitten savuhovin raivoa ja tiukkaa??
-
0 18
Hyvää Juhannusta.
toivotan jo nyt kaikille kotikokkilaisille ja ylläpidolle oikein ihanaa juhannusta.Ei ryypätä liikaa eikä rellestetä.:-) toivotaan että ilmat suosisivat meitä.t.Tarja.
-
0 8
Vegaani leivontaa
Ongelma! Kertokaas makeaa ja suolaista vegaanille sopivaa tarjottavaa juhliin. Muille tarjottavana täytekakkua, kuivakakkuja, pikkuleipiä, pasteijoita tai suolaista piirakkaa.
-
0 23
pakko tietää!
Eli mä haluisin vähän tietää et kuin vanhat/nuoret käy tääl kotikokin sivuilla? Ite oon kohta 12-vuotta ja leivon (aika paljon):D, koska tykkään siitä! Eli ihan perus kuinka vanhoja ootte???8-)