Keskustelut
-
0 26
Karppinen sekaleipä karppaajille!
Nyt sitä sitten saa meidänkin lähikaupasta, todella vähähiilarista Karppinen sekaleipää. Perheleipurit sen on leiponut ja hiilareita 100g 12g ja yhdessä palasessa 3g. Rakenne on aika hauras, maku hyvä ja paahdettuna oli mielestäni parhaimmillaan. Hinta tietenkin tällaiselle erikoistuotteelle ...
-
0 7
Astronomy
Tanaan on erityisen hieno koko kuun peittava kuunpimennys! http://en.wikipedia.org/wiki/June_2011_lunar_eclipse Katsokaa ihmeessa, teilla se tulee nakymaan luulisin siina yhdentoista aikaan yolla (tarkistus toivottavaa, AIMATO?), mina taas taalla joudun heraamaan sita varten aamuneljalta....
-
0 6
Ihanimmat - uusi ruokablogi
Olen hiljattain aloittanut ruokabloggailun ja nyt kun joitakin juttuja olen jo julkaissutkin kaipailisin lukijoita! Ruokafilosofiaani kuuluvat hyvät raaka-aineet, uudet maut, ihanat yrtit, hyvät työvälineet ja itse alusta loppuun asti tekeminen. Reseptejä löytyy ja tulee löytymään laidasta lai...
-
0 24
Meira mausteraati!
Halloota? Joko kaikille on paketit saapunu? Itse kävin hakemassa omani postista tnään. Paketista löytyi pitkärivi myllymausteita ja marinaadijauheita! :P Tässä kerkesinkin sitten jo laittaa Broiskun koivet sitruunaiseen aasia marinaadiin... illalla sitten paistellaan.
-
3 5
Pikkuleipien pakastaminen
Olisko kenelläkään kokemusta, kuinka Herrasväen pikkuleivät tai muut vastaavanlaiset täytetyt pikkuleivät kestävät pakastuksen? Sekä gluutenittomana että normiversiona?
-
0 30
Minkä elokuvan olet teatterissa katsonut viimeksi/ mitä aiot mennä katsomaan?
Veijarit (ei kolahtanut) Fast & Furious 5 olisi ensi keskiviikkona listalla.
-
0 6
Jotain mukavaa ohjetta kaipaa hän..
Antakaas mulle vinkki. Huomenna töissä on koulutuspäivä, eli ei ole lapsia (josta minä hyödyn vähiten, kun pitää evästää henkilökunta ja kouluttajat). Mutta suunnitelmissa on siis aamupala, lounaaksi salaatteja ja patonkia, sekä kahville raparperista jotain... Ajattelin piirakkaa, joka olis...
-
0 1
Kenelläkään tietoa donitsipelleistä?
Oliskos kenelläkään tietoa että mistä vois donitsipellin hankkia, netistä tai "peruskaupasta". Itsekin koittanut ettiä, mutta ei tunnu löytyvän... Kiitos jo etukäteen vinkeistä! (:P)
-
0 14
Raparperista ihana juhla/janojuoma
Nyt on raparperin paras aika ja sitä on saatavilla koko Suomessa. Tee itselle janojuomaksi tai juhliin juhlajuomaksi. Korvaa kalliit juomat menen tullen maussa ja hinnassa. Perusohje: 3 l raparperia 2 l vettä 2 sitruunaa (kuori ja hedelmäliha) pala inkivääriä 1 kanelitanko 5-6dl tummaa so...
-
0 4
Voihan Kehveli...
On tää niin sanonko mistä:X...Ostin läppärin aattelin et pääsee pöytä mallista eroon...juu ei pelitä kotona matkaoppaan jakso olisi ehkä jouluun mennessä katsottu. Mutta tääl mökil pelittää. Tääl ei tahdo kuulua kun soneran liittymä. Onko teil kokemuksia jostain lisäanteinteista -toimiiko oikees...
-
0 0
Jaa ettei meillä syödä sieniä?
on sanottu että noin 80-90 %Suomen sienisadosta jää metsiin. Reseptejä kun katsoo niin meillä on aikas taitaviakin sienimetsillä kävijöitä.Olen ylpeä siitä. Hämeessä sienet poimii Karjalaisten / Savolaisten jälkeläiset. Pohjanmaalla lehmät syö ne. Tiedän kun olin miniänä Kihniössä ja ihmetteli...
-
0 21
Valkosipulinkuorija?
Onko kenellakaan tietoa/kokemuksia valkosipulinkuorijoista? Markkinoilla nayttaa olevan kaikenlaisia vempaimia, letkunpalasen nakoisesta mixerin lisalaitteisiin. Mutta toimivatko ne? Miten mulla on mielikuva, etta olisin joskus nahnyt valkosipulinkuorijan, joka naytti vahan kuin sitruunan p...
-
0 6
Oletteko kokeilleet
intiaanisokeria ja/tai ruususuolaa (sormisuolaa)? Sain lahjaksi tänään nimenomaan sitä suolaa ja arvelen olevan aika eksoottista vai kuinka?
-
0 1
Kotikokissa iso käyttökatkos tänään keskiviikkona 25.5.2011
Kotikokissa olin palvelinpäivityksestä johtuva ison iso käyttökatkos tänään keskiviikkona 25.5.2011. Normipäivitys keskeytyi odottamattomiin teknisiin ongelmiin, joiden kanssa painittiin yhteistyössä palvelintarjoajan kanssa pitkälti iltaan. Tänä aikana Kotikokkia ei pystynyt käyttämään. Tilan...
-
0 9
Jälkiruoat?
olen toivottoman huono näissä jälkkäreissä. Makeat tökkivät. tarkoitan äkkimakeat. Marjoja olen laiska laittamaan ja mitä vielä... Suklaassakin olen ihmeen rajoittunut. Wienernougaata vaan (jos se nyt edes lasketaan suklaisiin ;) ) Nuoruudessa meillä oli jälkkäreinä sitä vispipuuroo ja ki...
-
0 6
Leipomuksia!!
Hei te leipomista rakastavat, voitteko valaista meikäläistä muutamalla ohjeella, jossa VAIN AINEET SEKOITETAAN keskenään ja sitten lätkäistään paistumaan. Elikäs ei vatkata/ vispata/kohoteta vaan tosi simppeliä, kun täs vieraita olis tulossa ...ja meikää kun ei toi leipurin homma mitenkään kiinno...
-
5 17
Rippijuhlat tulossa
Tyttärellä rippijuhlat 19.6. ja vieraita odotettavissa noin 30. Lämmintä ruokaa en näissä pippaloissa aio tarjota, mutta jotain suolaista ja täyttävää pitäisi keksiä. Otan mielelläni vastaan ehdotuksia yksinkertaisista ja mutkattomista suolaisista herkuista :D
-
0 19
Nokkosista
Innostuin tossa vähän aikaa sitte nokkosista. Luin niiden kaikista terveysvaikutuksista yms... (toivottavasti ei ole täysin huuhaata) En vaan mistään oo löytäny hyviä ohjeita missä nokkosta voi käyttää. Nokkosteetä oon keitellyt Jos jollakin on hyviä ohjeita johon tuota polttiaista voipi käyttää...
-
0 5
Inspiroitunutta ruokashoppailua!
Välillä ruokaostosten tekeminen on ärsyttävää, kun joutuu vaivaamaan päätänsä ([url=http://www.kotikokki.net/keskustelut/?read,5,150845,151181#msg-151181]Tässä ketjussa [/url] taustaa päänvaivaamiselle). Tänään olin jotenkin rennolla mielellä kaupassa ja onnistuin ostamaan kaikkea sellasta, mistä...
-
0 7
Kylmät marinoidut kasvikset?
Söin kylmästä seisovasta pöydästä herkullisia marinoituja kasviksia. Niissä oli ainakin parsakaalin nuppuja, porkkanaa, kesäkurpitsaa ja punasipulia. Mietin, kypsennetäänkö tällaiset kasvikset aina ensin höyryssä? Mikä olisi hyvä ohje, etteivät kasvikset mene liian veteliksi vaan pysyvät napakoin...
-
0 9
KNORR pyreet
Hyviä ja käteviä ! säilyy avaamattomana huoneenlämmössä, avattuna jääkaapissa 3 kk. http://www.unileverfoodsolutions.fi/ammattilaisten-raaka/kaikki_tuotteet/1576-6402.html
-
0 0
Haku Meiran Maustetiimiin auki; aikaa hakea tämän viikon loppuun!
Meira ja Kotikokki hakevat Kotikokkeja maustetiimiin. Tiimiin valitut kotikokkilaiset saavat kotiinsa paketin Meiran maustetuotteita. Tehtävänä on tällä kertaa kokeilla hyviä tuotteita sekä kertoa tämän pohjalta kokemuksia ja vinkkejä ko. mausteiden käyttöön muille tiimiläisille. Hakea voi 22...
-
0 4
Hiivaton ruokavalio
Mooi! Onko täällä ketään hiivattomalla ruokavaliolla? Itse tässä aloittelen sitä ja onhan se vaikeaa löytää mitään hiivatonta ruokaa kaupasta. En ole mitenkään himokas leipurihommiin mutta pakko kai siihen nyt on alkaa :p Mitä ruokaa te laitatte? Muutenkin kiinnostaa, että jos täällä o...
-
0 4
Joko löytyy sieniä?
Yhdeltä paikalta tarkasteltuna näyttä, että korvasieniä tulisi aikahyvin Kainuuseen. Ja sen suuntaisia huhujakin olen kuullut.
-
0 16
lämmin tuore sämpylää kaupasta
Minä näin Lidlin seinästä putkiä ja kysyin minkalainen putki se on. Hän kertoi sitten että lämmin sämpylää paistopiste on tulossa.
-
1 7
Kuivatut suppilovahverot
Kertokaahan, miten ja mihin voisin käyttää kuivattuja suppilovahveroita.
-
0 8
SUOMI ON MAAILMANMESTARI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Upeaa suomi, huippu peli ! ONNEA kaikki SUOMEN joukkueen pelaajat, olette ansainneet maailmanmestaruuden!
-
0 3
Meneeköhän pilalle..?
Laitoin erehdyksessä vispikermaa pannaripohjaan, 1,5dl vispikermaa, n. 7dl täysmaitoa ja kolme kananmunaa. Mitä luulette, onko syötävää? Nyt uunissa paistumassa.
-
0 0
Kotiruokaa Valion teltasta livenä
Valio on tuottanut mahtavan ruokatapahtuman netissä ja radioissa tuomalla kotiruuan valmistuksen esittelyyn 5 päivää ja 24tuntia vuorokaudessa. Alan asiantuntijoita ja muita julkkiksia. Vielä tänään 13.5.2011 nähtävissä, tutustukaa jos ette ole katsoneet. http://bit.ly/ihMTAg
-
0 0
VHH leipää leipomosta
Luin juuri jutun tämän päivän(13.5) Iltalehdestä, että nyt on saatavilla Tampereen alueella leipomoissa tehtyä vähähiilarista leipää. Leipomot olivat Aallon leipomo ja Liisan leipomo molemmat Tampereen suunnalla. Leivissä on korvattu jauhot siemenillä ja maitoproteiinilla. Ovat kehitelleet tuo...