Keskustelut
-
0 4
Pullaa vai purkkaa ;))
Mitä ihmettä tein väärin, kun pullataikinasta tuli kuin purukumia ? Jauhojakaan en ehtinyt laittaa sitä määrää mitä normaalisti ja taikina muuttui sellaiseksi ihmeelliseksi "junttataikinaksi". Nouseekin todella laiskasti tuolla kulhossa. Ajattelin kierrepullia tehdä, mutta meneeköhän tuossa aikaa...
-
0 3
kolme kysymystä
1.oletko hyvä 2.oletko :-) 3. oletko :X
-
0 2
Tomaattinen makaroonipata
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/250833/Tomaattinen%20makaroonipata/ *Klik* ^^ Herkullisinta ruokaa jota olen koskaan syönyt! Onko muilla kokemuksia? :-)
-
0 0
ÄRSYTTÄÄ: Luomu-lihansyöjä-karpin raivoa
Joskus täällä oli erikseen ärsytys-osio, mutta nyt ärsyttää, kun en sitäkäään löydä! :S Siispä tökkään viestin tähän. Olen tuossa n. 6 kk sitten aloittanut jonkinasteisen karppauksen, mutta ongelmaksi on muodostunut se, että olen myös luomu-syöpöttelijä. Näin siis ei tarjontaa ole kovinkaan p...
-
0 4
Haasteellista vai vaikeaa?
Olen tässä jonkin aikaa seuraillut sanojen merkitysten muuttumista julkisessa keskustelussa. Ennen, siis muutama vuosi sitten, jos jokin asia tai tekeminen osottautui hankalaksi puhuttiin vaikeasta. Tänä päivänä kaikki tällainen on haasteellista. Minua henk.koht,jaksaa kiusata tämä haasteellisuu...
-
0 10
KESÄLOMA
Suljen tietsikan ja kännykän ja lähden lomalle. Lähiruokaa ympäri Suomenmaata....
-
0 26
Kesä
Kesä on ovella ja hellekkin mitä aijotte tehdä kesällä?:-)(:P)
-
0 17
Yrttejä?
mitä yrttejä mahtaa olla pihallasi / parvekkeellasi kasvamassa? meilläpäin on saatu satoa mm: -kiinalainen ruohosipuli ( kehnosti kasvava - chilioregano -rakuuna -Chilibasilika ( vähänkö tykkään tulisesta?) - persiljaa -korianteria
-
0 227
Avoin ideaketju - mitä sinä kaipaisit Kotikokkiin?
Heips! Olemme aina silloin tällöin avanneet näitä ketjuja, joissa haemme teidän toiveitanne uusista ominaisuuksista tai vanhojen virittämisestä. Kysymys siis kuuluu: Jos saisit aivan vapaat kädet, mitä haluaisit nähdä Kotikokissa tapahtuvan seuraavaksi? Vastaus saa olla jokin uusi ominaisuus, ...
-
0 52
KK KEITTOKIRJA Virheitä ;(
Hei kaikille, eilen tutkin kirjaa ihaillen ja iloitenkin :-) Mutta, sitten katsoin myös omiani hieman tarkemmin... ja apua... jossain kirjan tekemisen vaiheessa on sattunut - outo VIRHE :X Kirjan sivulla 193 "Sienisalaatti" - kirjantekijä on saanut aineksien listalle SILLIÄ!!! Ei hyvää päivä...
-
1 0
Itsekasvatetut kasvit ja hedelmät, onnasiko?
Minua onnasi todella, kun ekaa kertaa kasvatan nyt myös munakoisoja ja käytyäni juuri kasvihuoneissani, niin koin yllätyksen yksi munakoiso jo on alkanut kukkimaan. Se on perunan ja tomaatin sukuinen kasvi, kukkakin hieman muistuttaa perunankukkaa, mutta on hieman isompi ja voimakkaamman värinen,...
-
0 6
Makkaroista muuten,..
oletteko maistaneet karitsanmakkaraa, entäpä karhumakkaraa??Tai sitten savuhovin raivoa ja tiukkaa??
-
0 18
Hyvää Juhannusta.
toivotan jo nyt kaikille kotikokkilaisille ja ylläpidolle oikein ihanaa juhannusta.Ei ryypätä liikaa eikä rellestetä.:-) toivotaan että ilmat suosisivat meitä.t.Tarja.
-
0 8
Vegaani leivontaa
Ongelma! Kertokaas makeaa ja suolaista vegaanille sopivaa tarjottavaa juhliin. Muille tarjottavana täytekakkua, kuivakakkuja, pikkuleipiä, pasteijoita tai suolaista piirakkaa.
-
0 23
pakko tietää!
Eli mä haluisin vähän tietää et kuin vanhat/nuoret käy tääl kotikokin sivuilla? Ite oon kohta 12-vuotta ja leivon (aika paljon):D, koska tykkään siitä! Eli ihan perus kuinka vanhoja ootte???8-)
-
0 26
Karppinen sekaleipä karppaajille!
Nyt sitä sitten saa meidänkin lähikaupasta, todella vähähiilarista Karppinen sekaleipää. Perheleipurit sen on leiponut ja hiilareita 100g 12g ja yhdessä palasessa 3g. Rakenne on aika hauras, maku hyvä ja paahdettuna oli mielestäni parhaimmillaan. Hinta tietenkin tällaiselle erikoistuotteelle ...
-
0 7
Astronomy
Tanaan on erityisen hieno koko kuun peittava kuunpimennys! http://en.wikipedia.org/wiki/June_2011_lunar_eclipse Katsokaa ihmeessa, teilla se tulee nakymaan luulisin siina yhdentoista aikaan yolla (tarkistus toivottavaa, AIMATO?), mina taas taalla joudun heraamaan sita varten aamuneljalta....
-
0 6
Ihanimmat - uusi ruokablogi
Olen hiljattain aloittanut ruokabloggailun ja nyt kun joitakin juttuja olen jo julkaissutkin kaipailisin lukijoita! Ruokafilosofiaani kuuluvat hyvät raaka-aineet, uudet maut, ihanat yrtit, hyvät työvälineet ja itse alusta loppuun asti tekeminen. Reseptejä löytyy ja tulee löytymään laidasta lai...
-
0 24
Meira mausteraati!
Halloota? Joko kaikille on paketit saapunu? Itse kävin hakemassa omani postista tnään. Paketista löytyi pitkärivi myllymausteita ja marinaadijauheita! :P Tässä kerkesinkin sitten jo laittaa Broiskun koivet sitruunaiseen aasia marinaadiin... illalla sitten paistellaan.
-
3 5
Pikkuleipien pakastaminen
Olisko kenelläkään kokemusta, kuinka Herrasväen pikkuleivät tai muut vastaavanlaiset täytetyt pikkuleivät kestävät pakastuksen? Sekä gluutenittomana että normiversiona?
-
0 30
Minkä elokuvan olet teatterissa katsonut viimeksi/ mitä aiot mennä katsomaan?
Veijarit (ei kolahtanut) Fast & Furious 5 olisi ensi keskiviikkona listalla.
-
0 6
Jotain mukavaa ohjetta kaipaa hän..
Antakaas mulle vinkki. Huomenna töissä on koulutuspäivä, eli ei ole lapsia (josta minä hyödyn vähiten, kun pitää evästää henkilökunta ja kouluttajat). Mutta suunnitelmissa on siis aamupala, lounaaksi salaatteja ja patonkia, sekä kahville raparperista jotain... Ajattelin piirakkaa, joka olis...
-
0 1
Kenelläkään tietoa donitsipelleistä?
Oliskos kenelläkään tietoa että mistä vois donitsipellin hankkia, netistä tai "peruskaupasta". Itsekin koittanut ettiä, mutta ei tunnu löytyvän... Kiitos jo etukäteen vinkeistä! (:P)
-
0 14
Raparperista ihana juhla/janojuoma
Nyt on raparperin paras aika ja sitä on saatavilla koko Suomessa. Tee itselle janojuomaksi tai juhliin juhlajuomaksi. Korvaa kalliit juomat menen tullen maussa ja hinnassa. Perusohje: 3 l raparperia 2 l vettä 2 sitruunaa (kuori ja hedelmäliha) pala inkivääriä 1 kanelitanko 5-6dl tummaa so...
-
0 4
Voihan Kehveli...
On tää niin sanonko mistä:X...Ostin läppärin aattelin et pääsee pöytä mallista eroon...juu ei pelitä kotona matkaoppaan jakso olisi ehkä jouluun mennessä katsottu. Mutta tääl mökil pelittää. Tääl ei tahdo kuulua kun soneran liittymä. Onko teil kokemuksia jostain lisäanteinteista -toimiiko oikees...
-
0 0
Jaa ettei meillä syödä sieniä?
on sanottu että noin 80-90 %Suomen sienisadosta jää metsiin. Reseptejä kun katsoo niin meillä on aikas taitaviakin sienimetsillä kävijöitä.Olen ylpeä siitä. Hämeessä sienet poimii Karjalaisten / Savolaisten jälkeläiset. Pohjanmaalla lehmät syö ne. Tiedän kun olin miniänä Kihniössä ja ihmetteli...
-
0 21
Valkosipulinkuorija?
Onko kenellakaan tietoa/kokemuksia valkosipulinkuorijoista? Markkinoilla nayttaa olevan kaikenlaisia vempaimia, letkunpalasen nakoisesta mixerin lisalaitteisiin. Mutta toimivatko ne? Miten mulla on mielikuva, etta olisin joskus nahnyt valkosipulinkuorijan, joka naytti vahan kuin sitruunan p...
-
0 6
Oletteko kokeilleet
intiaanisokeria ja/tai ruususuolaa (sormisuolaa)? Sain lahjaksi tänään nimenomaan sitä suolaa ja arvelen olevan aika eksoottista vai kuinka?
-
0 1
Kotikokissa iso käyttökatkos tänään keskiviikkona 25.5.2011
Kotikokissa olin palvelinpäivityksestä johtuva ison iso käyttökatkos tänään keskiviikkona 25.5.2011. Normipäivitys keskeytyi odottamattomiin teknisiin ongelmiin, joiden kanssa painittiin yhteistyössä palvelintarjoajan kanssa pitkälti iltaan. Tänä aikana Kotikokkia ei pystynyt käyttämään. Tilan...
-
0 9
Jälkiruoat?
olen toivottoman huono näissä jälkkäreissä. Makeat tökkivät. tarkoitan äkkimakeat. Marjoja olen laiska laittamaan ja mitä vielä... Suklaassakin olen ihmeen rajoittunut. Wienernougaata vaan (jos se nyt edes lasketaan suklaisiin ;) ) Nuoruudessa meillä oli jälkkäreinä sitä vispipuuroo ja ki...