Keskustelut
-
0 6
Leipomuksia!!
Hei te leipomista rakastavat, voitteko valaista meikäläistä muutamalla ohjeella, jossa VAIN AINEET SEKOITETAAN keskenään ja sitten lätkäistään paistumaan. Elikäs ei vatkata/ vispata/kohoteta vaan tosi simppeliä, kun täs vieraita olis tulossa ...ja meikää kun ei toi leipurin homma mitenkään kiinno...
-
5 17
Rippijuhlat tulossa
Tyttärellä rippijuhlat 19.6. ja vieraita odotettavissa noin 30. Lämmintä ruokaa en näissä pippaloissa aio tarjota, mutta jotain suolaista ja täyttävää pitäisi keksiä. Otan mielelläni vastaan ehdotuksia yksinkertaisista ja mutkattomista suolaisista herkuista :D
-
0 19
Nokkosista
Innostuin tossa vähän aikaa sitte nokkosista. Luin niiden kaikista terveysvaikutuksista yms... (toivottavasti ei ole täysin huuhaata) En vaan mistään oo löytäny hyviä ohjeita missä nokkosta voi käyttää. Nokkosteetä oon keitellyt Jos jollakin on hyviä ohjeita johon tuota polttiaista voipi käyttää...
-
0 5
Inspiroitunutta ruokashoppailua!
Välillä ruokaostosten tekeminen on ärsyttävää, kun joutuu vaivaamaan päätänsä ([url=http://www.kotikokki.net/keskustelut/?read,5,150845,151181#msg-151181]Tässä ketjussa [/url] taustaa päänvaivaamiselle). Tänään olin jotenkin rennolla mielellä kaupassa ja onnistuin ostamaan kaikkea sellasta, mistä...
-
0 7
Kylmät marinoidut kasvikset?
Söin kylmästä seisovasta pöydästä herkullisia marinoituja kasviksia. Niissä oli ainakin parsakaalin nuppuja, porkkanaa, kesäkurpitsaa ja punasipulia. Mietin, kypsennetäänkö tällaiset kasvikset aina ensin höyryssä? Mikä olisi hyvä ohje, etteivät kasvikset mene liian veteliksi vaan pysyvät napakoin...
-
0 9
KNORR pyreet
Hyviä ja käteviä ! säilyy avaamattomana huoneenlämmössä, avattuna jääkaapissa 3 kk. http://www.unileverfoodsolutions.fi/ammattilaisten-raaka/kaikki_tuotteet/1576-6402.html
-
0 0
Haku Meiran Maustetiimiin auki; aikaa hakea tämän viikon loppuun!
Meira ja Kotikokki hakevat Kotikokkeja maustetiimiin. Tiimiin valitut kotikokkilaiset saavat kotiinsa paketin Meiran maustetuotteita. Tehtävänä on tällä kertaa kokeilla hyviä tuotteita sekä kertoa tämän pohjalta kokemuksia ja vinkkejä ko. mausteiden käyttöön muille tiimiläisille. Hakea voi 22...
-
0 4
Hiivaton ruokavalio
Mooi! Onko täällä ketään hiivattomalla ruokavaliolla? Itse tässä aloittelen sitä ja onhan se vaikeaa löytää mitään hiivatonta ruokaa kaupasta. En ole mitenkään himokas leipurihommiin mutta pakko kai siihen nyt on alkaa :p Mitä ruokaa te laitatte? Muutenkin kiinnostaa, että jos täällä o...
-
0 4
Joko löytyy sieniä?
Yhdeltä paikalta tarkasteltuna näyttä, että korvasieniä tulisi aikahyvin Kainuuseen. Ja sen suuntaisia huhujakin olen kuullut.
-
0 16
lämmin tuore sämpylää kaupasta
Minä näin Lidlin seinästä putkiä ja kysyin minkalainen putki se on. Hän kertoi sitten että lämmin sämpylää paistopiste on tulossa.
-
1 7
Kuivatut suppilovahverot
Kertokaahan, miten ja mihin voisin käyttää kuivattuja suppilovahveroita.
-
0 8
SUOMI ON MAAILMANMESTARI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Upeaa suomi, huippu peli ! ONNEA kaikki SUOMEN joukkueen pelaajat, olette ansainneet maailmanmestaruuden!
-
0 3
Meneeköhän pilalle..?
Laitoin erehdyksessä vispikermaa pannaripohjaan, 1,5dl vispikermaa, n. 7dl täysmaitoa ja kolme kananmunaa. Mitä luulette, onko syötävää? Nyt uunissa paistumassa.
-
0 0
Kotiruokaa Valion teltasta livenä
Valio on tuottanut mahtavan ruokatapahtuman netissä ja radioissa tuomalla kotiruuan valmistuksen esittelyyn 5 päivää ja 24tuntia vuorokaudessa. Alan asiantuntijoita ja muita julkkiksia. Vielä tänään 13.5.2011 nähtävissä, tutustukaa jos ette ole katsoneet. http://bit.ly/ihMTAg
-
0 0
VHH leipää leipomosta
Luin juuri jutun tämän päivän(13.5) Iltalehdestä, että nyt on saatavilla Tampereen alueella leipomoissa tehtyä vähähiilarista leipää. Leipomot olivat Aallon leipomo ja Liisan leipomo molemmat Tampereen suunnalla. Leivissä on korvattu jauhot siemenillä ja maitoproteiinilla. Ovat kehitelleet tuo...
-
0 8
Suolapähkinästäkö kakku?
Hei ihanat immeiset, oletteko tehneet tai yhdistäneet suolapähkinöitä leivonnaisiin? Sopisiko kaveriksi suklaa tai jokin muu???Tekis mieli koklata..
-
0 6
Ruoan hinta netissä
www.ruoanhinta.net Uusi palvelu avattu, sivusto sisältää ruoan tarvikkeiden hintoja ympäri suomen. Liity nyt mukaan ja ilmoita oman paikkakuntasi hintoja jotta saadaan kattavasti peitettyä suomen hintatietoisuuden tarve. Sivusto on 100% ilmainen käyttää, siellä voit myös kerätä "virtuaa...
-
0 3
Arla Apetina Tapas Bar -kisa
Kotikokissa on alkanut Arla Apetina Tapas Bar -johon voi osallistua kahdella tavalla: joko kirjoittamalla Tapas Bar -reseptin tai äänestämällä jo kirjoitettuja reseptejä. Sekä reseptien kirjoittajien että äänestäneiden on mahdollisuus saada palkintona käyttöönsä hetkeksi Apetina Tapas Bar ja l...
-
0 8
Äitienpäivä kotona vai ravintolassa?
Ajankohtainen pohdinta monessa perheessä. Olemmeko kotona, mummilassa vai menemmekö koko sakki ravintolaan juhlistamaan äitienpäivää? Mites teillä tehdään? Meillä on jo vuosia oltu kotona, tehty yhdessä siis raksu ja minä todellinen herkkumenu, nautittu joko kahden tai joskus lasten/lastenlaste...
-
0 10
Iloista vappua!
Iloista ja riemullisen kuplivaa vappua kaikille! Täällähän näyttää olevan iso osa tuttua porukkaa edelleen koolla. Itse olen ollut poissa pitkään, joskus vain käynyt kuulumisia lukemassa. Valokuvausopiskeluni vie aikaani lähes päivittäin, ja olen siitä tosi innostunut.
-
2 29
Munkinpaistorasva?
Millä pitää paistaa? Ennenvanhaan kookosrasvalla, mutta käytättekö sitä vieläkin? Minä en tykkää rypsiöljyn mausta, oliivi ei sovi munkkeihin... mikä rasva kestää kuumennuksen?
-
0 32
Kiukuttelua elintarvikepakkausten mainosteksteistä
Minua suututtaa ja siksi avaudun mielestäni tärkeästä asiasta. Tuolla toisaalla puhutaan lisäaineista, mutta tässä on tarkoitus puhua asenteellisesta mainonnasta, jonka tarkoitus on vain kiertää ongelmia ja saada asiakas ostamaan sellaista, mitä asiakas todellisuudessa yrittää välttää. Luottamus ...
-
3 10
SIMA...pari kysymystä?
Teillä useimmilla kotikokeilla on simat varmaan jo käymässä.Minä,joka en ikinä simaa ole saanut laitetuksi,olen kuitenkin jo reseptin sentään etsinyt.Eli tehnyt sekoituksen kaikista hyviksi katsoneistani.Kaksi sitruunaa,yksi appelsiini ja yksi limetti.Kaksi herneenkokoista hiivapalaa... Kuitenkin...
-
0 1
Prisman kolikkolaskuri
Käytiin tuossa katsastamassa ylivieskan uutta prismaa, ja tuulikaapin edustalla pisti silmään kolikkolaskuri. Semmoinen pesukoneen näköinen masiina johon kipataan kolikoita, se kirjoittaa kuitin jonka saa lunastaa kassalta ilmeisesti. Onko joku käyttänyt tuollaista vehjettä, hylkääkö se koliko...
-
0 6
Hyvää pääsiäistä kaikile
Toivotan kaikille kotikokkilaisille ja ylläpidolle oikeen hyvää päsiäistä.tarja2 eli Tarja
-
0 16
Suomen suosituin pitsa - parhaat "uudet" makuyhdistelmät?
Osui tämä juttu* "Suomen suosituimmasta pitsasta" silmään. Jutun mukaan suosituimpana pitsana on edelleen kinkku-ananas-salami. * http://www.iltalehti.fi/ruoka/2011040613502058_ru.shtml Henkilökohtaisesti en edes muista milloin on viimeksi tullut syötyä ko. yhdistelmällä pitsaa - itse teht...
-
0 2
APUA KIISSELIN TEKOON!!
Paljonko Maizenaa pitää laittaa n.7l kiisseliin dl:ssa??? Auttakaa minua!!! Tarvitsen nyt kipeästi ja nopeasti apua!! Ja kannattaako pakaste mustikat laittaa jo heti veteen alkuvaiheessa??
-
0 6
Eridanous jugurtti Lidlistä loppu
Kylläpä harmitti kuulla että Suomen Lidleissä ei enää jatkossa saa Eridanous jugurttia, sitä Eridanous Creamy maustamatonta jugurttia. Meidän taloudessa siitä tykättiin paljon. Siitä pystyi tekemään myöskin salaatinkastikkeen, tein itse kokeiluksi sitruunan ja mausteiden kanssa.
-
0 1
Miten pystyn lisäämään kuvan profiiliini?
Yritän painaa: "Oma kuva" kohdasta lisätääkseni profiilikuvan, mutta kun painan siitä, se sanoo ettei sivua pysty näyttää ja että palvelimessa on virhe. Tietääkö joku miten tämän saisi korjattua? :O
-
0 5
Pakkasen tyhjennys keväällä?
B)- apua. mä olen muuttanut joulukuussa ja ..todellakin on "muka" pakastin raakattu ja kaikki vaan on sitten tarpeeseen jätetty ja mukaan otettu..ok! fain (:D mutmut? ne omenasoseet hei.Miten ne ei vaan vähene? Nyt sitten meikäläiselle apuja omenasoseiden pakastetuhoamiseen pliis? Vai paanko...