Keskustelut
-
0 15
Lasten suusta :D
Onko teidän korviinne kantautunut mitään hauskoja ja uusia sanoja ruoka-aineista mitä lapset ovat sanoneet? Oma kummipoikani on antanut uudet nimet majoneesille ja pekonille; ne ovat munajeesi ja betoni :D Ystäväni lapsi nimitti ketsuppia kepsupiksi ja se tarttui omaan korvaan niin mukavana ett...
-
0 0
Lampaanlihan kuivaaminen, onnistuuko miten?
Saimme kysymyksen, tällä kertaa liittyen lampaan lihan kuivaamiseen. Löytyykö Kotikokki-joukosta lampaanlihan taitajia? Itse kysymys kuuluu seuraavasti eli kysymys kuivauksen mausta ja varmaan myös hyvistä vinkeistä: "sain pari lampaan ruhoa ja ajattelin kuivata osan lihoista. Olisikohan kell...
-
0 9
Jäätelökone
Emäntä löys tommosen jädekoneen mut ei oo käyttöohjetta, miten sillä tehää sit jätskii?? hyviä reseptejä? Vai onko se ihan turhake
-
0 15
Snellmannin kamarattomat nakit!
Ostin ihan kokeeksi ja kylläpä piti olla hyviä, ihan kun joskus kauan sitten irtonakit. Oikea luonnonsuolikuori, upea maku, napsahtivat kun haukkasi. Juusto versioita en ole vielä maistanut, mutta maistan. Sopivat hyvin karppaajan ruuaksi hiilareita alle 2g/100g.ssa. Huipputuote pitkäs...
-
0 5
kevät
täytyy oikein yleisesti iloita kun tulee kevät ja saa tuoda grillin ulos. eihän siinä mitään gourmetruokaa tehdä, mutta ne pihvit. meillä erikoista kyllä parhaana pidetään kaslerpihviä paikallisesta lihakaupasta. jää naudan fileet toiseksi. talviaikaan tulee paremmin tehtyä ns. oikeaa ruokaa,...
-
0 0
pehmistä????
Onko kukaan koskaan kokeillut miten onnistuu jäätelökoneessa pehmiksen teko???? Toisinaan näkee kaupassa sitä pehmistököttiä ja rupesin miettimään onnistuisikohan se jäätelökoneessa???? jos joku on kokeillut kerrotko muillekkin miten kävi... 8-)
-
0 1
Missä blogit???
Tän uudistuksen myötä ovat blogi-linkki hävinnyt, vai enks mä osaa käyttää tätä sivustoo?? Voishan sitä googlettaa, mut kaikkien nimiä ei muista=/
-
0 2
Hillosokeri
Onko kukaan muu huomannut,etta hillosokeri vie aromin pois marjoista? Mina huomasin, heti ekalla kerralla, ihan lallya tuli. Nayttaa sisaltavan pektiinia ja sitruunahappoa . Olen aikaisemmin kokeillut sakeutukseksi meidan Jamsettaa (yllatys yllatys samoin pektiinia ja sitruunahappoa) ja ...
-
0 4
LEIVINJAUHO leivinjauho
Käyn aika usein sivuilla ja haen reseptejä kokeiltavaksi. Monia hyviä ohjeita onkin löytynyt. Minua askarruttaa eräs asia, onkohan työvika vai mikä. Miksi ohjeissa leivinjauho on melkein aina kirjoitettu LEIVINJAUHO?
-
0 13
Mikä on sinun Lempileivoksesi??
Rakastan leipoa ja halluaisinkin uusia ideoita leivontakirjaani. Minä pidän mokkapaloista varmastikkin eniten. Miten sinun laitasi tähän on??:-)
-
0 20
Mikä on sun ensimmäinen reseptisi Kotikokissa?
[url=http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/11108/Pastakastike1.%20%20%2022.2.07/]Pastakastike[/url] tämän reseptin kirjoitin ensimmäiseksi Kotikokkiin, muistatko minkä Sinä kirjoitit? Laita sinäkin linkki ekareseptiisi.
-
0 12
Täytekakun viipalointi
Mikä on sun vinkki, miten saat täytekakun viipaloinnin onnistumaan tasaisesti? Meikäläisellä tahtoo tulla vinot kerrokset milloin sinne tai tänne. t. Piri
-
0 1
VALIO:n maito
Ai, että olenkin pettynyt VALIO:n maitoon, tuohon veteen, minä olen näkövammainen ja ostan heti kymmenen litraa kerralla, kun ostan ja jos vain, kuin usein saankin VALIO:n maitoa melkein tulee itku puseroon, kun tuota vettä kannan kotiin. MAITOKOLMIO: nmaito maistuu ihanalle, olen kysynyt tätä ...
-
0 2
Miksi ruokien annetaan maustua kylmässä?
Osaako joku selittää miksi erilaiset kastikkeet ym laitetaan aina jääkaappiin maustumaan ennen tarjoilua? Eikö kylmyys nimenomaan hidasta aineiden sekoittumista toisiinsa ja siten hidasta maustumisprosessia?
-
0 16
Pääsiäinen lähestyy, mites vamistelut etenevät?
Olen ehdoton kaikenlaisten juhlien laittaja ja siksipä nytkin jo syyhyää sormet mitä herkkuja valmistaisi pääsiäiseksi. Perinteisesti tietenkin rahka leivonnaisia; piirakoita, pullia ja jälkiruokia, olisiko muita ideoita? Pääruuaksi lammasta vai jotain muuta? Alkuruokana perinteisesti sahramil...
-
0 14
pizzakivi
Onko kenelläkään pizzakiveä? Olen ajatellut ostaa sellaisen. Onko siitä hyötyä pizzan tai leipien paistossa? Kuningaskuluttajassa oli kerran tehty testi niistä ja paras oli ollut joku tanskalais-valmisteinen. Jos jollakin on pizzakivi, niin minkä merkkinen?
-
0 31
Vatkaatteko yleensä käsin vai koneella??
Ajattelin kysällä että ketkä vatkailee käsin ja ketkä koneella! ;) itse aina vatkaan koneella kun käsillä vatkaus sattuu niin pirusti(:P)(:P). Vaikuttaako se jotenkin taikinaan jos siinä pyydetään vatkaamaan käsin ja vatkaankin koneella? Niin haittaako tämä jotenkin tähän taikinaan...;););) Olis...
-
0 18
miten ei näy omissa tiedoissa pöytälaatikko ruuan,leivonnaisten ynnä muiden kuvia sivullani,onko muilla sama ongelma??
Moikka.Hitsi vie sanon mä mikä on vikana kun meen omille sivuilleni,ja ennen on ohjeen vieressä ollut kuva niin nyt ei näy sit kuvaa ollenkaan,onko muut huomanneet samaa?tympäsee vaan.:S:X
-
0 31
perusmausteesi
Kaikilla kokkaajilla on varmasti suolan ja pippurin lisaksi joku mauste yli muiden, jota tulee kaytettya runsaasti? Minulla se on paprikajauhe ja niinkuin tuolla toisessa ketjussa jo mainitsin, sinappijauhe. Chillia tulee kaytettya myos paljon ja huomaan kylla samalla ruokani tulisuuden lisaant...
-
0 2
Miten profiilin saa poistettua?
Kotikokki jakaa kuvaani kaikille ilman lupia ja kuvien poistoista välittämättä ja oletuksena myös Kotikokissa tehtyjä kommentointeja facebookissa. Mistään ei löydy profiilin poistoa tai yhteyttä ylläpitoon (paitsi palautelomake), tuntuu kuin olisi raiskattu julkisesti, kiitos paljon siitä! :-( ...
-
2 1
Ankan munat?
Eli mitä tekisitte ankanmunista? Onko mitään kummempaa eroa jos kananmuniin vertaa, maistuuko erilaiselle tai käyttäytyykö jotenkin muuten eri lailla? Mitä kannattaa kokeilla, mikä ei onnistu? Isäntä siis palasi harrastuksestaan mukanaan kennollinen ankanmunia, kun harrastuskaverilla on ankkala ...
-
0 4
Turska?
Jäi tähteeksi runsaasti uunissa tehtyä turskaa.... Mitähän ihmettä siitä tekisi tänään? itellä ei leikkaa, joten helppiä taas jos sais ? :-)
-
0 8
Kalorilaskuri
Mistä löydän tuon kalorilaskurin? Oon kahlannut koko sivuston läpi mutta ei vaan satu silmiin.. :D
-
0 14
Kotimaista ?
VAASAN ISOÄIDIN PITKO: valmistetaan Latviassa JENKKI PURUKUMI: valmistetan turkissa JYVÄSHYVÄN PAUSSIKEKSIT: valmistetaan tsekeissä HK:n amerikan pekoni: valmistetaan Ruotsalaisesta lihasta Puolassa TURUN SINAPPI: valmistetaan Puolassa ELOVENA KAURAMUROT: valmistetaan Saksassa että näin ...
-
0 2
Luomu-lähiruokapiiri
Hei! Tietääkö joku täällä Kymenlaaksossa luomu- ja lähiruokapiiriä? Olisi todella kiva päästä sellaiseen, ja saada mahdollisimman puhdasta luomu- tai lähiruokaa kohtuuhinnalla, ilman välikäsiä. Näin Kuningaskuluttajassa, että pääkaupunkiseudulla sellaisia toimii. Kertokaa onko täälläpäin sellaist...
-
0 4
reseptien ilmestyminen
mistä noita reseptejä tuonne omaan pöytälaatikkoon tupsahtelee? nytkin siellä oliiviresepti jossa lukee kopioitu. en voi sietää oliiveja niin ihmettelen mistä se on tullut. siellä on muitakin tulleita....ja tilaamattomia ehkäpä en taas vaan ymmärrä...=)
-
0 2
Kermavaahto
Onnistuuko kermavaahdon maustamaan vaniljakreemijauheella?
-
0 8
Laskiaispulla perinteisesti
Minun lapsuudessani laskiaispulla syötiin päiväruuan l. hernerokan jälkiruuaksi. Iso vehnäpulla, sisällä runsaasti mantelimassaa, syvälle lautaselle ja kuuma maito päälle. Olihan se taivaallista, vieläkin muistan tuoksun ja maun. Kaupasta ei sellaisia ainakaan täältä saa, kaikkiin pulliin on pan...
-
13 30
Korppujauhon korvaaminen
Kävi sen verran hassusti, että kodin korppujauhot ovat nähtävästi päässeet loppumaan. Aivopähkinänä kysymys siitä, millä lähtisitte korvamaan korppujauhoja? esim joku sipulikeitto ei taida ajaa samaa asiaa... Nimimerkillä sovelluskyvytön
-
1 11
gnoggi
taas tässä reseptiä kaipailisin.. tekisin tytöille gnoggeja vai miten ne kirjotetaan... ihastuivat kanarialla niihin, yritin googlatakkin vaan en löytänyt..