Keskustelut
-
0 24
Luonnon kevätseurantaa meille kaikille
Maaliskuussa on alkanut Luonto-Liiton Kevätseuranta. Vanha perinne joka on alkanut jo 60-luvulla. Luonto-Liitto kerää keväisiä luontohavaintoja. Helppoa kuin mikä. Tänä vuonna on YK:n julistama metsävuosi. Mene siis metsään ja havannoi mitä näet. NÄIN OSALLISTUT: Tarkkaile kevään ensihavaintoj...
-
0 65
Käyttökatkos tänään (28.2.2011) illalla: kotikokin taustaremontti menee tulille!
Heips! Julkaisemme tänään illalla Kotikokin hartaudella tehdyn ja hyvin laajan taustaremontin tulokset julkikseksi. Tätä varten menemme käyttökatkolle noin klo 21.30 / 22.00 tienoissa. Palvelu non taas käytettävissä siirron jälkeen joko jo illalla tai viimeistään tiistai-aamusta. Julkaisun ...
-
0 0
Keittiögalleria
joko toimii ??
-
0 10
Einestä?
Väitin täällä jokunen päivä sitten etten eineksiä syö, mutta nyt on syötävä sanansa :) Tein vihdoinkin Sysmän luomu viljapihvejä. Paketti on ollut kokeilua varten kaapissa jo jonkin aikaa.. Elikkäs pussissa on ainekset, joihin lisätään vesi. Vartin päästä voi paistaa pannulla. Minä paistoin k...
-
0 13
Kömmähdyksiä keittiössä tai sitten muuallakin
Meitiltä on katoammassa tää huumori puoli ennen löytyi kaikkea näppärää luettavaa kuten sananlaskuja vitsejä sun muuta. Joskushan tapahtumat ei ole hupaisia sillon kun ne sattuu kohdalla mutta jälkeenpäin ne muistetaan ja niille voi nauraa. Viime viikolla meille kävi tälläin. Kummallista kaurap...
-
0 6
Sissiviljely / Guerrilla gardening.
Onko tuttu ilmio? Onko kukaan harrastanut? Tama tuli tutuksi omakohtaisesti, kun ystavan veli (vuokralla asuva, maata omistamaton) noin vuosi sitten leuhki kuinka han salaa viljelee perunaa, mausteita ja tomaatteja kaupungin puistoissa. Vasta nyt kuulin radiosta, etta sille on ihan oma nimikin...
-
0 17
Lihapullat
Viikonloppuna on tulossa saksalainen vieras, joka on ihan villinä HK:n Mummon lihapulliin. En syö itse lihaa, joten en osaa sanoa, ovatko juuri nämä einekset jotenkin taivaallisen ihania, mutta ystäväni mukaan ne ovat oikein herkullisia. Tuoteselosteen mukaan niissä on: Jauhettu suomalainen po...
-
0 59
HK Sininen makkaratiimi
Heips! Kotikokissa on paraikaa haku käynnissä HK Sinisen makkaratiimiin. Tuttuun tapaan tiimiin haetaan innokkaita kotikokeja, jotka saavat kotiinsa tuotepaketin, josta tehtävänä on kokkailla jotain hauskaa ja miksei vaikka yllättävääkin muiden kotikokkien iloksi! Jatkoimme hakuaikaa hieman...
-
0 23
Prima-mausteet
Onko muilla kokemuksia Prima-mausteista ja niiden tilaamisesta. Itse pidän heidän mausteistaan kovasti ja ne ovat melko edullisiakin. He ovat uudistaneet nettisivunsa ja ne löytyvät täältä: https://www.prima-mausteet.fi/ Aloitin tämän ketjun, koska tein tuonne joitakin viikkoja sitten rekis...
-
3 8
Saagon siemenet?
Onko kukaan törmännyt tälläisiin jänniin vihreisiin siemeniin? Yritettiin koulussa selvittää että mitä nämä ovat ja miten niitä valmistetaan. Tässä on kuva siemenistä. http://www.namseng.com/item_images/Small%20Green%20Sago%20Seeds-b.jpg
-
0 1
Kotikokkien "Ei menny niinku Strömsössä" kuvia
Akateemisessa kirjakaupassa näkyy olevan tällähetkellä halvalla nidottu pokkari "Ei menny niinku Strömsössä" kymmenen myydyimmän joukossa. Tällä palstalla näkyy toinentoistaan hienompia ja viimeistelyjä kuvia eri ruokalajeista, ehkäpä joku näistä 40.000 reseptistä on johtanut myös pieniin vas...
-
0 20
Kuinka moni pitää Pohjois-Arikkalaisesta ruoasta
Meillä ainaki tykätään. Mut kiunka moni teistä lukioista valmistaa kotaan pohjois-afrikkalaista ruokaa
-
0 2
omenainen uni
Nyt etsin ohjetta ja nimeä, telsussa paljon näytettyä omppu paistosta, missä puolikkaat omput ensin paistetaan sokerin ja voin kanssa ja sen jälkeen päälle taikinasta kansi ja uuniin. kumotaan heti lautaselle kypsyttyään.. löytyiskö kenenkään laatikosta? kiitollisena odottelen kun monta päivää te...
-
0 47
Lisäaineet
Suosittelen luettavaksi: http://www.studio55.fi/lahipiirivoimavarana/artikkeli.shtml/1268217
-
0 9
Hyvää Ystävänpäivää.14.2.2011.
Oikein hyvää ystävänpäivää ylläpidolle ja kaikille kotikokkilaisille.t.Tarja.
-
0 12
Vesi vanhin voitehista!
paljonko juotte päivittäin vettä? oletteko huomanneet virkistys vaikutuksen?
-
0 0
nENÄKANNU
Oletteko kokeilleet nenä-kannua? Itse olen ja todennut hyväksi, eipä nuhasta haittaa jos vaan muistaa huuhdella viikoittain tai akuuttisena päivittäin.
-
0 47
Rypsiporsas?
Onpas se mahtavaa, kun HK:n lihatalo on kehitellyt uuden porsaslajin siis rypsiporsaan!! Kävin lukemassa aiheesta heidän sivut. Paljon oli asiaa ja kaaviota terveellisyydestä, mutta............... Olen hyvin skeptinen kaikkeen rasvakeskusteluun nykyisin. En ole aivan vakuuttunut tuosta kovan ...
-
0 8
Mustikkapiiras ongelma
Kysymys kuuluu että, voiko mustikkapiiraaseen käyttää kermaviilin sijasta maitorahkaa??
-
0 8
Kadonneet kotikokit
Suvianne, Rokka, Koti-isä, Mailo ... ym vanhat hyvät kotikokit ! ???
-
0 2
Pupusat
Mahtaisiko kukaan osata neuvoa, miten tehdään pupusoja? 20-vuotta sitten oli mahdollisuus vierailla El Salvadorissa ja yksi mieleen jäänyt asia (toki monen muun ohella) olivat nämä herkulliset "leipäset" tai miksi niitä nyt kutsuisi. Erityisesti juustotäytteiset olivat ihania. Osaako täällä...
-
0 26
Päivän reseptit!?
Tästä on puhuttu ennenkin, mutta kysyn taas ylläpidon porukalta. Kuinka on mahdollista, että satunnaisesti arvottaessa päivän reseptejä aina siellä on samat henkilöt esillä? Eikö arpominen tarkoita sitä, että kaikki ovat mukana ja sitten joku sattuu osumaan? Tuntuu aika epätodelliselta, että sam...
-
0 9
MASTER SHEF / TOP SHEF
Katsotteko ? montakohan kotikokia mukana ? hienoja annoksia tekevät, minä keskityn kotiruokaan, jokainen ottaa itse lautaselleen... muta mielenkiintoiset sarjat kylläkin ! (tu)
-
3 21
Muikkujen laitto?
ostin täs kilon aikas pieniä muikkuja ja perheessä tuli kysymys että perkaanko ne? Minusta pieniä muikkuja ei perata ( eikä jaksakkaan) mutta mites teilläpäin?
-
0 4
Lampaan vatsalaukun metsästys
25.1 on Robert Burnsin päivä, http://en.wikipedia.org/wiki/Burns_supper , jolloin syödään perinteisesti haggista. Olen joskus vieraillut hänen kotitalossaan ja siitäpitäen haaveillut haggiksen valmistamisesta, Briteissähän haggista saa tähän vuodenaikaan kun osaa tarpeeksi etsiä niin marketeista ...
-
0 10
Televisio kiinni ruokailun ajaksi (tai lihot)
Minusta aika mielenkiintoinen juttu Iltalehdessä tutkimuksesta, jonka mukaan lihavuuden riski on suurempi niillä jotka katselevat televisiota ja syövät. En ole nyt oikein varma mitä tuosta pitäisi ajatella: onko niin, että television ääressä tulee helpommin syötyä enemmän kuin ei niin "keskit...
-
0 42
Voita vai margariinia?
Olen seurannut suurella mielenkiinnolla rasvakeskustelua. Itse olen vannoutunut voin käyttäjä. Olen sen ikäluokan ihminen, että muistan hyvin "kissanrasva" keskustelut 60-luvulta. Mielestäni voi on paras ja aito luonnontuote. Uskon, että ihmiselle on hyväksi eläinrasvat, koska olemme osa eläink...
-
0 30
thaimaaseen
nyt olis tulolla ensimmäinen matkani thaimaaseen pattayalle. jos jollakulla on halua ja tahtoa niin vois kertoa hyviä matkavinkkejä:-) kiitos!
-
0 14
Oletteko koskaan nähnyt reseptiä kotikokissa ja parantanut sitä?
Oma ihan eka topikki ja päätin aloittaa sen todella kutkuttavalla aihepiirillä, eli: Oletteko nähneet kotikokissa jonkin reseptin ja miettineet itseksenne, että tuohan olisi oikeasti parempi, jos sitä hieman muuttaisi tai sitä korjaisi jotenkin. Sen jälkeen kuinka moni on oikeasti kirjoitta...
-
0 17
Maistuisiko Bug Mac?
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2011/01/1262785/tutkijat-liputtavat-otokkaravinnon-puolesta Ja tiesittekö että: "Kukaan ei kuitenkaan voi välttyä hyönteisten maistelemiselta kokonaan, sillä keskivertoihminen syö niitä vuosittain joka tapauksessa noin puoli kiloa - huomaamattaan. Ötö...