Keskustelut
-
0 12
Vesi vanhin voitehista!
paljonko juotte päivittäin vettä? oletteko huomanneet virkistys vaikutuksen?
-
0 0
nENÄKANNU
Oletteko kokeilleet nenä-kannua? Itse olen ja todennut hyväksi, eipä nuhasta haittaa jos vaan muistaa huuhdella viikoittain tai akuuttisena päivittäin.
-
0 47
Rypsiporsas?
Onpas se mahtavaa, kun HK:n lihatalo on kehitellyt uuden porsaslajin siis rypsiporsaan!! Kävin lukemassa aiheesta heidän sivut. Paljon oli asiaa ja kaaviota terveellisyydestä, mutta............... Olen hyvin skeptinen kaikkeen rasvakeskusteluun nykyisin. En ole aivan vakuuttunut tuosta kovan ...
-
0 8
Mustikkapiiras ongelma
Kysymys kuuluu että, voiko mustikkapiiraaseen käyttää kermaviilin sijasta maitorahkaa??
-
0 8
Kadonneet kotikokit
Suvianne, Rokka, Koti-isä, Mailo ... ym vanhat hyvät kotikokit ! ???
-
0 2
Pupusat
Mahtaisiko kukaan osata neuvoa, miten tehdään pupusoja? 20-vuotta sitten oli mahdollisuus vierailla El Salvadorissa ja yksi mieleen jäänyt asia (toki monen muun ohella) olivat nämä herkulliset "leipäset" tai miksi niitä nyt kutsuisi. Erityisesti juustotäytteiset olivat ihania. Osaako täällä...
-
0 26
Päivän reseptit!?
Tästä on puhuttu ennenkin, mutta kysyn taas ylläpidon porukalta. Kuinka on mahdollista, että satunnaisesti arvottaessa päivän reseptejä aina siellä on samat henkilöt esillä? Eikö arpominen tarkoita sitä, että kaikki ovat mukana ja sitten joku sattuu osumaan? Tuntuu aika epätodelliselta, että sam...
-
0 9
MASTER SHEF / TOP SHEF
Katsotteko ? montakohan kotikokia mukana ? hienoja annoksia tekevät, minä keskityn kotiruokaan, jokainen ottaa itse lautaselleen... muta mielenkiintoiset sarjat kylläkin ! (tu)
-
3 21
Muikkujen laitto?
ostin täs kilon aikas pieniä muikkuja ja perheessä tuli kysymys että perkaanko ne? Minusta pieniä muikkuja ei perata ( eikä jaksakkaan) mutta mites teilläpäin?
-
0 4
Lampaan vatsalaukun metsästys
25.1 on Robert Burnsin päivä, http://en.wikipedia.org/wiki/Burns_supper , jolloin syödään perinteisesti haggista. Olen joskus vieraillut hänen kotitalossaan ja siitäpitäen haaveillut haggiksen valmistamisesta, Briteissähän haggista saa tähän vuodenaikaan kun osaa tarpeeksi etsiä niin marketeista ...
-
0 10
Televisio kiinni ruokailun ajaksi (tai lihot)
Minusta aika mielenkiintoinen juttu Iltalehdessä tutkimuksesta, jonka mukaan lihavuuden riski on suurempi niillä jotka katselevat televisiota ja syövät. En ole nyt oikein varma mitä tuosta pitäisi ajatella: onko niin, että television ääressä tulee helpommin syötyä enemmän kuin ei niin "keskit...
-
0 42
Voita vai margariinia?
Olen seurannut suurella mielenkiinnolla rasvakeskustelua. Itse olen vannoutunut voin käyttäjä. Olen sen ikäluokan ihminen, että muistan hyvin "kissanrasva" keskustelut 60-luvulta. Mielestäni voi on paras ja aito luonnontuote. Uskon, että ihmiselle on hyväksi eläinrasvat, koska olemme osa eläink...
-
0 30
thaimaaseen
nyt olis tulolla ensimmäinen matkani thaimaaseen pattayalle. jos jollakulla on halua ja tahtoa niin vois kertoa hyviä matkavinkkejä:-) kiitos!
-
0 14
Oletteko koskaan nähnyt reseptiä kotikokissa ja parantanut sitä?
Oma ihan eka topikki ja päätin aloittaa sen todella kutkuttavalla aihepiirillä, eli: Oletteko nähneet kotikokissa jonkin reseptin ja miettineet itseksenne, että tuohan olisi oikeasti parempi, jos sitä hieman muuttaisi tai sitä korjaisi jotenkin. Sen jälkeen kuinka moni on oikeasti kirjoitta...
-
0 17
Maistuisiko Bug Mac?
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2011/01/1262785/tutkijat-liputtavat-otokkaravinnon-puolesta Ja tiesittekö että: "Kukaan ei kuitenkaan voi välttyä hyönteisten maistelemiselta kokonaan, sillä keskivertoihminen syö niitä vuosittain joka tapauksessa noin puoli kiloa - huomaamattaan. Ötö...
-
0 5
Ruokavinkkejä liikkuvaan työhön
Hei kaikille, En nyt ole aivan varma onko tämä oikea osasto, mutta minulla on sellainen ongelma uuden työni suhteen että en keksi mitä voisin ottaa evääksi töihin. Työni on hyvin liikkuvaa, aamuisin en yleensä tiedä mitä teen tai missä päin olen liikenteessä, suurin osa ajasta menee autossa ja...
-
0 21
Gourmetsuolat (sormisuolat)
Tässä muutamia reseptejä katsellessani on silmiini iskostunut mm ruusuvuori-suola ja suolankukan käyttö. Itse olen vannoutunut Maldonin käyttäjä mutta kaihertaa kovasti kun on nykyään niin moneen eri lähtöön noita suoloja niin osaako joku kertoa niistä paremmin tai linkittää jonnekin sivulle mist...
-
0 10
Sitruunakiisseli
Olisiko kenelläkään hyviä ohjeita sitruunamehukiisseliin? Kaupan valmiskiisseleissä on appelsiinimehua ja päärynämehua sitruunamehun lisäksi, joten saisiko näistä mehuista valmistettua jotenkin sitruunakiisselin?
-
0 43
Activia ym. ns. terveysjugurtit
Meillä jää Activiat (Danone) kaupan hyllylle ! Siis on Puolassa valmietettua (td) Kotimainen luomu lähtee kyllä mukaan (tu)(tu)(tu) Sitäpaitsi näitä terveellisiä maitohappo bakteereita saa hapankaalista, happamista maitotuotteista, ruisleivästä, hapattamalla tehdyistä suolakurkuista ym... Nä...
-
2 13
Kaslerpaisti
Millä ihmeen keinolla saa kaslerpaistista täysin" mureeta".Saako millään? Ittelle jää aina jotain sitkeitä kohtia ,enkä voi sietää niitä.:S(:D
-
0 4
mango
ostin yhden raa'an mangon kokeeksi.olen nyt katellut reseptejä,miten sen laittasin,mutta on vaan säilykemangoreseptejä.miten mun pitäis se kypsentää tai käsitellä,että saisin siitä jotain tehtyy? se on vihreä kuoreltaan tällä hetkellä. neuvokaa.pliis!:S
-
1 4
Nuotioleipä / Tikkuleipä
onko kenellä kokemusta nuotioleivän teosta? Huomenna pitäisi tehä 35- 50 hengelle taikina valmiiksi. miten on onnistunut tikunnokassa nuotiolla? Entäpä grillillä? ei kenelläkään olisi mitään ohjetta?
-
0 2
Kalaruokia?
Oulrait, nyt tekis mieli jotain kalaruokaa Linkitä/Kirjoita Ruuan nimi ja resepti Esim. Joku hyvä soppa, Lohta joidenkin lisukkeiden kera -Subbilo
-
0 3
kasvisvoileipäkakku
ohjeita siis tuollaseen. Ei kalaa ei lihaa
-
0 11
Mitäs kattelet TVstä
Itte katon south parkkia ja jtn kokkiohjelmia (MasterChef Australia) Eli ois kiva kuulla mitä teillä katotaan :D
-
0 3
Hyviä leivonnaisia?
Eli olisin leivosreseptejen tarpeessa että jos jotain on mieles nii ei muuta kun vastailemaan PS. Mieluiten ilman juustoa sillä sisälmykset on vähän herkkiä juustolle __________________ Tämmönen ois hyvä __________________ - Sisältää kahvia - Sisältää suklaata tai toffeeta - Rapeahko...
-
0 8
Kuvan lisääminen kännykällä?
Mielestäni tästä nyt puuttuu jotain? kuten vastaanottajan nr tai jotain... multimediaviestejä (MMS) tai sähköpostia. Kuvan ehdottaminen onnistuu viiden helpon vaiheen kautta. 1. Ota kuva. Kuvan sommitteluun löydät apuja täältä. 2. Valitse valikosta lähetystapa (joko "multimediavies...
-
0 16
Epavarmat ruokailutilanteet
Olen aina ollut vahan epavarma taskurapujen syomisesta... Mutta niiden syontihan on sitten hauskaa, kunhan joku kertoo miten se tehdaan! Oltiin lounaalla ystavien luona, jotka on kaymassa Marylandista (USA), mies oli kalastanut tuoreita rapuja aamulla ja hoyrytti ne elavalta (! hm...) ja ihan k...
-
0 6
Asiantuntijat: lihavuus lyhentää eurooppalaisten lasten elinikää
Tuli vasta nyt huomattua Ruokatiedon joulukuussa kirjoittama artikkeli, jonka mukaan joka neljäs (!!!) eurooppalainen 6-9 vuotias lapsi on liian lihava. (Itse juttu: http://uutiset.ruokatieto.fi/WebRoot/1043198/X_Uutistenhallinta.aspx?id=1192360 ) Todella hurja määrä. Syyt ovat jutun mukaa...
-
0 9
Tuulihatuntapaisia palleroita ?
Olis pippalot tulossa, ja haluaisin tehdä kivoja naposteltavia. Jossain olen syönyt semmoisia eri täytteillä täytettyjä pieniä suupalan kokoisia palleroita. Taikina on vähän kuin tuulihatuissa, mutta pallerot ovat umpinaisia, täyte siis kokonaan taikinan sisällä. Onko kellään tietoa, kuinka n...