Keskustelut
-
0 27
JOULULAULUJEN JOULULAULU!
:-) Mikä se on teille se paras laulu, mukaansa vievin tai tunnelmallisin...tai mihin liittyy parhaimmat/hirveimmät muistot? Minulle Joulun on tuonut vuosikausia [url=http://www.youtube.com/watch?v=HwHyuraau4Q]Fairytale Of New York[/url]
-
0 10
Tietty banaanikakun resepti hukassa
Minulla on hukassa ihan tietty banaanikakun ohje. Löysin sen aikanaan, ehkä 7v sitten netistä joltain sivustolta, jossa oli leiriläisten kertomuksia leiristään. Siellä oli ohje tähän banaanikakkuun, jonka kerrottiin paranevan, jos saa seistä viikon ennen syömistä. Näin ei kuulema ollut koskaan kä...
-
0 0
30 v. synttäreille menu ?!?
Olen suunnittelemassa synttäreilleni menua ja 35 hengelle. Olen hukassa! :( Onko hyviä ideoita mitä voisi tarjoilla? Ruokajuomana on mm. viiniä ja tarkoitus olisi etten tarjoa vain jotain kastiketta lisukkeineen ja salaatteineen. Haluaisin löytää sopivan kokoisen menun erilaisista ruuista. Saisi...
-
0 6
Toysalaisten piparkakkujen tyylista ohjetta?
Etsin Kotikokista, eika minulle sattunut silmiin kaulimattomien maustepipareiden ohjetta. Onko kenellakaan tallessa sellaista toysalaisten piparkakkujen tyyppista ohjetta?
-
0 10
Panettone - italialainen joulupulla
Ajattelin leipoa tuliaisiksi tarkoittamani [url=http://www.alko.fi/tuotteet/fi/625567]glögin[/url] kylkiäiseksi [url=http://fi.wikipedia.org/wiki/Panettone]panettonea[/url] eli italialaista joulupullaa. En ole sitä koskaan aikaisemmin tehnyt mutta ei sen ilmeisesti pitäisi kovin paljoa erota tava...
-
0 3
mistä saa ...
Tää on useinkin ongelmana, joten avaan ketjun näin yleisenä. Tällä kertaa ovat hukassa joulurusinat, joiden hankinta vaikeutuu vuosi vuodelta. Siis ne isot, kivelliset, ihananmakuiset muskatellirusinat. Isoissa kaupoissa ei ole, eli nyt pitää toivo panna erikoiskauppoihin, joilla on omaa maahantu...
-
0 39
JOULUVALMISTELUT
Mina se aloittelin valmistelut vasta eilen...ja tasta jatkankin sitten tohinalla Jouluun saakka :D Meidan joulupoydassa istuu tasapuolisesti vieraita Suomesta ja Englannista, joten kokkailen sellaisen sekalaisen menuun. Jokaiselle jotain perinteista ja uutta. Kinkku on talla kertaa paaruoka ...
-
0 0
Joulukarkista tulikin mössöö
Juuh,,, Aina ei voi onnistua.. Luulin tekeväni ihanaa fudgee.. Siihen tuli vaahtokarkkia ja fazerinaa jne.. Taikinaa on nyt kaksi foliovuoallista. Ja sössö ei hyydy!!!! On kun paksua kastiketta.. melkein pystyy pillä imemään.. Onkohan olemassa jotain hyvää tapaa miten tämän massan voisi hyödynt...
-
0 0
Tiedote: pieniä palvelinsäätöjä kotikokissa
Teimme pieniä palvelinsäätöjä kotikokissa, tämän pitäisi näkyä sivujen hieman nopeampana latautumisena!
-
0 4
levy pilalla?
Apua. Mulla kiehu maito tosi pahasti yli. Oisko kellään mitään vippaskonstia millä saan sen levystä irti. Koko levy on ihan musta. Oon yrittäny kaikki uuninpuhistajat ja karhunkielet sun muut. Mut mikään ei taho auttavan. Valitettavasti sähelsin vielä kaverin keittiössä.
-
2 4
Sammesta reseptejä?
Heps! Minua lähestyttiin tänään kysymyksellä sampi-resepteistä ja tällä kertaa Kotikokin laajakaan reseptiarkisto ei pystynyt auttamaan. Olisiko tästä huolimatta jollain arvon kotikokkilaisella plakkarissa hyväksi havaittuja sampi-reseptejä tai ajatuksia mistä sellaisia voisi löytää?...
-
0 6
KILPAILUT
Kilpailu on päättynyt! Kansan suosion kerännyt voittajakymmenikkö saa kunnian kokata huippukokki Jyrki Sukulan ohjauksessa. Kotikokit ja raati ovat puhuneet, ja Sukulan kanssa pääseevät kokkaamaan seuraavat kotikokit Riitta-Mummo Keinoeino maitzo coffee metsänvartija mustapippuri ...
-
8 19
Apua! Pohjaan palanut pata
Riisipuuro paloi pohjaan emalipintaisessa padassa. Millä ihmeellä sen saa pelastettua? Vai saako millään? En uskalla käyttää mitään kovin väkeviä aineita ja hangataan ei voi niin mikä avuksi?
-
0 5
Reseptien kommentteihin vastaaminen
olisikohan mahdollista saada sellaista toimintoa että kun omaa reseptiä joku kommentoi, voisi siihen vastata kommentointi-kenttään niin että aiemmat kommentoijat saisivat tästä tiedon (vrt.facebook)? Tuntuu jokseenkin typerältä laitella ensin reseptiin kommenttia ja vielä sen jälkeen perään ensin...
-
0 3
Dolce Gusto
Onko kenelläkään vielä kokemuksia kyseisestä kapselikahvikeittimestä? Itse ostin ja on kyllä hyvä laite.....alkukangertelujen jälkeen.
-
0 0
Spaghetti Bolognese MIX
Juu tuli tehtyä spaghetti Bologneesi ja ei voi olla keinotekoisempaa makua kun tässä kastikkeessa oli. Toki en lisännyt yhtikäs mitään muuta sekaan kun paistetun jauhelihan,tomaattimurskan ja veden, kuten ohje neuvoi. Kyllä nämä mix:istä tulevat muut maut on aivan turhia lisäaineita. Ne on kuite...
-
0 8
Kefiiri
Tilasin itselleni maitosienen. http://www.aitoterveys.fi/Kefiiri.php Käytännön kokemuksia / vinkkejä?
-
0 53
HS - Maku on tulossa uudestaan
Vihdoin valo voidaan nähdä! Toivottavasti voimme päästä eroon kaikki E-ruokaa ja nauttia esimakua ruokaa :-) Suomessa on erittäin hyvä raaka-aineita, mutta usein sitten ne ajetaan tehtaalle.... ja ulos tule E-ruokaa. http://www.hs.fi/ruoka/artikkeli/Superkevyen+ruuan+suosio+hiipuu/113526...
-
0 3
MAGGI raati
Sain tänään paketin MAGGI raatia varten... mutta en ole saanut mitään s-postia ja ilmoituksessa lukee että raati olisi toiminut Marraskuun ajan? Muilla tietoa?
-
0 5
peru
peru-toiminnolla ei ole mitään virkaa koska se ei peruuta mitään. mitä kotikokkisivusto saavuttaa sillä ettei peruutusta tapahdu?
-
0 0
säädöt ja sähläykset
tein tänään tuota kaura-manna-chapata-taikinaa ja mielestäni ihan oikein laitoin hiivan. noo ei se sitten kohonnut kuitenkaan kuin hiukkasen, joten laitoin tilkkaan vettä vähän lisää hiivaa ja alustin uudelleen. jo nousi ja ihan hyviä tuli sähläämisestä huolimatta :P
-
0 0
tapas & sangria reseptejä!
Tästä löytyy hyviä tapas ja sangria reseptejä ! Käykää katsomassa :) http://www.bilematkat.com/category/ruoka-juoma/
-
0 2
Adventti
Tästä se joulun odotus alkaa ja siihen liittyy niin paljon muistoja lapsuudesta ja koko elämän ajalta. Hoosianna on laulettu, yksi kynttilä adventti kynttiläjalassa sytytetty, muut 3 odottavat vuoroaan. Juhlavasti syödään ensimmäinen jouluinen ateria, lipeäkalaa, besamel-kastiketta, kokonaisia...
-
0 3
Kokkaamisen ruusut ja risut
Niin, minun on tämmönen: Ruusut: (tu) - Kokkaaminen on hauskaa ajanviihdettä (tu) - Kiva nähdä, miten perhe suhtautuu ruokaan (tu) - Mukavaa nautintoa useamman ruoan parissa! Risut: (td) - Jos syö liikaa, niin tiedätte, mitä vatsalle käy (td) - Lapset yököttelevät tervettä ...
-
0 89
Maggi-raati ja -tuotteet
Heps! Maggi-raati pärähtää viimein käyntiin ja valitut saavat hieman tarkemmin ohjeita tänään sähköpostiinsa. Raatilaiset voivat pitää itsestään ääntä esimerkiksi tässä ketjussa kuten myös keskustella saaduista tuotteista :)
-
0 5
ehdotuksia pikkujoulu purtavaksi??
ajateltiin skipata perinteiset kinkku ja laatikot,niitä kaikki saa muutenkin jouluna.mut nyt sitten iski black out,että mitä tekisin,saisi olla suht nopea tehdä,maittavaa,pikkupurtavaa??
-
0 15
Päivä jonka muistan!
Tänään on se päivä, jonka muistan läpi koko elämäni. 23.11.1063 Dallas USA Kuuntelin kaleidoskooppia radiosta ja se keskeytettiin, uutisten lukija kertoi J.F Kennedyn autosaattuetta on ammuttu ja presidentti on haavoittunut. Minuun se teki lähtemättömän vaikutuksen. Tyttäreni muutettua USA:n ...
-
0 1
Smoothie & raakasuklaa workshop
Olin tänään Jaakko Halmetojan ja Nima Cafe Canelista - kerrassaan hieno kokemus. Opetti paljon uutta ja smoothiet ja suklaa olivat oikein herkullisia !!!
-
0 11
Joululaatikot
Kannattaako joululaatikot (lanttu ja porkka) pakastaa raakana vai kypsänä? Teen laatikot viimeistään itsenäisyyspäivänä, joten pakkaseen ne on laitettava.
-
0 14
mittaillen
mukavaa kun monet laittavat desin mitalla ohjeet, itse olen senverran laiskamato että vaakaa ei tuu kaiveltua esiin joka kerta kun leipoilee. en edes muistanut että kyseistä kapinetta mulla onkaan ennenkuin vastikään jotain takakaappia kolutessa...