Keskustelut
-
0 5
Recept
Hej, kaikki iloiset kokit. Onko kenelläkään sellaisia receptejä joita voisi soveltaa koulun-tai päiväkodin ruuanlaittoon? Olisi hauskaa vaihtaa niitä receptejä ja ennen kaikkea tulisi vähän uutta asiaa mukaan. Hauskaa olisi jos mukana olisi alan harjoittajia. n. 1.500 annosta ennen tai vähe...
-
0 24
linkit
olisi kiva kun kirjoitatte meillä syödään tänään-juttuja ettette laittaisi pelkkää linkkiä vaan ensin ruuan nimen. ikävä turhan päiten niitä linkkejä katsella. ymmärrän kyllä että näin saatte "katsojaluvut" nousemaan, mutta en niitä linkkejä enää katso vaan etsin sitten vaikka nimellä reseptejä...
-
0 9
käyttäjät
onko käyttäjinä muitakin kuin yksityisiä kotikokkaajia ? http://www.kotikokki.net/kayttajat/sopassa.fi/
-
0 0
Kepposet?
Onkos täällä itsestään yhtään Eemeli-piirteitä omaavia? Sais tehdä synninpäästön pienistä ja vähän isommistakin hauskoista - tai ilkeistä kepposistaan. Mulla muistuu mieleen edesmenneen miehen aikaan aika monta suorastaan ilkeää kepposta! Asuimme hänen kaksiossaan aluksi. Tämä oli hänen ty...
-
0 39
Masentaako?
Pieni masennus kuuluu elämään, jos siitä ei tule "isokummajainen" ja jatkuen pitkään sekä jos se ei ala aiheuttamaan muuta, esimerkiksi ahdistusta. Tähän voisi kertoa ja purkaa itseään, jos tuntuu joskus pahalta, aina ei edes tiedä syytä siihen? Tänä aamuna oli minulla sellainen. Meni monta...
-
0 0
Porokisat Luostolla 26.-28.2.2010
Onkos kokkilaisita ketään parhaillaan Luostolla lustin pidossa? Tulevana vloppuna eli 26-28.2 on siellä huippu komeat porokisat ja kaikenkattavat pororiehat. Ohjelmaa mahoton, kisoja kaikenikäisille ja hyvää syötävää. Käykäähän katsomassa ja nauttimassa. Siellä voitte tavata myös mainiot Lapin ...
-
0 25
Miten pakkanen vaikuttaa terveyteen?
Lehdestä napattua: Ylilääkäri Timo Partosen mukaan: MIKSI PAKKANEN VÄSYTTÄÄ? Varsinkin pitkään ulkona oleskevilla pakkanen voi heikentää unen laatua, virkistäviä unennäkemisjaksoja on vähemmän, jollojn uni muuttuu katkonaisemmaksi ja kevyemmäksi. Jos olisi lämpimämpää tai pakkanen ei olis...
-
0 16
Sisustus
Minua niin kiinostais, että mitä pieniäkin sisustus-puuhailuja kotikokeilla. En tiedä onko huono aihe. Mutta vain kiinostais ne pienetkin millä saatte iloa siihen "pesäänne. Kai että vois harkita, sopisko toi mulle tai jotain inspiksiä tulis esiin. Itse hommasin noiden uusien keittiökaappien ...
-
0 10
Homejuustot
Jotkut sinihomejuustot ovat hyvin kovan valkoisen "kuoren" peitossa. MItä on tämä mauton valkoinen osuus? Sitä ei kyllä haluta syödä ja juusto hajoaa, kun sitä ottaa pois.
-
1 2
Mokkapalojen kuorrutukseen juoksevaa margariinia..
Niin, elikkäs ajatuksissani laitoin kuorrutteeseen juoksevaa margariinia--eihän se jähmety lainkaan! :D Onko jollain tiedossa jotain pelastavaa kikkaa?
-
1 10
Mikä on hyvä, kestävä taikinakone?
Harkitsemme taikinakoneen ostoa ja siis kyselen muiden kokemuksia koneista. Haluaisin että koneella pystyy tekemään yhden litran taikinoita. Muita kriteerejä ei juuri nyt tule mieleen.
-
0 9
Koska viimeksi mokasit ja miten?
(:P)Mokiahan sattuu aina joskus, toisinaan useinkin, ja ihmisiä jotka eivät mielestään mokaa koskaan. Minä en ainakaan kuulu näihin jälkimmäisiin. No, jos aloitan, sillä näitä on paljon, mutta tämä viimeinen, joka vähän harmittaa: Olin hammaslääkärissä, ihan tutulla ja tuttu on hoitsulikin...
-
0 3
Chana dal syötäväksi.
Onko kenellekään tuttu ruoka-aine Chana Dal? Kyseessä ovat siis kikherneet, saksaksi pussissa lukee Geschalte kichererbsen eli kaiketi kuoritut kikherneet. Tuollaisia puolikkaita ovat. Pussissa ei vaan ole minkäänlaisia ohjeita valmistamiseen. Pitääköhän noita huuhdella, liottaa, kuinka pitkä on ...
-
0 8
Liha- vai kasvisliemikuutio?
Kokkailin eilen tohkeissani spagettia ja jauhelihakastiketta, ja pudotin samalla osan maustehyllyä pitkin pöytää. Liemikuutiot levisivät rasioistaan, ja nyt niitä ei enää erota toisistaan. Molemmissa on nätit kullanväriset foliot jossa lukee maggi. Haittaako liemikuutioitten säilymistä, jos f...
-
0 93
Samalla viivalla 2 tuotetta
Hepskukkuu! Tää ei ole mitään visailua, vaan ois tosi mielenkiintoista, jos laittaisitte tähän, ilman hintoja, ilman ravintoarvoja tai mitään muutakaan numeraalista tietoa kahden samanarvoisen tuotteen vertailu, siis pelkän maun perusteella. Tietenkin se on näin muistin varasta huono tehdä, mu...
-
0 15
tietäiskö kukaan??
Olen jossain kuullut puhuttavan kalkkuna pekonista ja monessa kokkiohjelmissakin (ulkomaisissa) ovat sitä tehneet. Kysymys kuuluukin: MISTÄ VOIS SAADA??:S Jätin sianlihan jo vuosia sitten mutta pekonia jäin kaipaamaa! Voin maistaa sen maun vieläkin suussani.....8-)
-
0 17
14.2.20010 Hyvää ystävänpäivää.
Oikein hyvää ystävänpäivää kaikille kotikokkilaisille,ja ylläpidolle myös.Kokkaillaan taas hyviä ohjeita.t.tarja2 eli Tarja.:-)
-
0 14
Mitä tyrin?
Olen uusi käyttäjä ja ihmettelen että mitä ihmettä oikein tyrin kun en löydä reseptihausta mitään. Eli kirjoitan siihen vaikka "mokkapalat", ja vastauksena on nolla, samoin jos kirjoitan vaikka "laskiaispullat". Nämä molemmat resepit kyllä löytää sivuilta helposti , mutta ei reseptihaun kautta. M...
-
0 27
Pizzan paisto
Moi, Eilen ehtoolla iltapalaks pizzaa vääntäessä ihmettelin, miten pizzasta saisi enemän ravintolatyyppistä. Mökillä leivinuuni on aika bueno, mutta ei sitä viitsi aina mökille lähteä pizzan paistoon. Iski melkoinen äly ja väläys, kun kokeilin paistaa sen suoraa uunin pohjalla, leivinpaper...
-
0 15
Vihreät pavut
Heip! Nyt tarttis vähän apua, kun on jo pitkään tehnyt mieli kokeilla ruoan lisukkeena vihreitä papuja, mutta ei ole niistä minkään valtakunnan kokemusta. Piffiä olis tarkoitus syödä tänään, ja yleensä on niiden ohessa syöty mm. höyrytettyjä ruusukaaleja. Eli kantsuisko papuset höyryttää va...
-
0 9
KOTIKOKKI.netin Kultainen Huonetaulu ReseptiKommenteille
Keskuuteemme on laskeutunut uusi kotikokki jonka pääasiallinen tehtävä on antaa reseptikommentteja ja erittäin epäasiallisia. Muutaman päivän aikana tehnyt jo yli 20 kpl muiden ohjeita ja kaikki olleet hänen mielestään pask... Voisiko "pojat" ystävällisesti ilmoittaa / opettaa ko. kokille hyvän...
-
0 3
Saksalainen Keittokurssi
Muoks. 1 Luvassa on talvisia ruokia, kuten Perunakeitto à la Gertrud, Schwabilainen Sipulipiirakka, Szegediner Gulasch, Spätzle ja Schmälze, sekä jälkiruuaksi Hedelmäsalaatti Tutti Frutti. Muoks. 2 Poistettu tietoja, jotka eivät ole enään ajankohtaisia. FM
-
0 3
Marinointi suoraan pakkaseen ?
Jos ostan ison läjän broileria, marinoin sen ja laitan annospusseissa pakkaseen niin onko siitä marinadista mitään hyötyä kun se pakastuu?
-
0 3
Sokerilaadut
Taas on milalla kyselyvaihe menossa :D Osaisko kukaan suomentaa, mitä on sirotesokeri ? Yhdessä englantilaisessa repsussa laitetaan sekä kidesokeria, että sirotesokeria leivonnaiseen::o
-
0 4
Hiivan kestavyys pakastetaikinassa?
Kuinka kauan hiiva pysyy elinkelpoisena taikinassa pakkasessa? Olin niin innostunut Metsanvartijan ideasta tehda isomman satsin pizzataikinaa kerralla ja pakastaa loput ja koska kaksinkertainen taikina toimi ihanteellisesti, niin ajattelin laitetaan sitten kunnolla samalla vaivalla :seuraavaksi...
-
0 1
Vinkkejä:)
Mulla on tulos köksäs sellanen, juttu mis pitää suunnitelle ateria omalle pöytäryhmälle. Avuks saa pyytää yhen ihmisen siitä pöytäryhmäs. Mutta en tiiä mitä tekisin, joten olis kiva, jos antaisitte jotain ideoita!
-
0 3
Pikaisia vinkkejä???
Hei! tarviisin kääretortun täyte vinkkejä? aineksia ei ole paljoo ja vieraita tulossa. Kaapista löytyy flora vispi (kuohkea vaahto), maitorahka, mansikka hilloa, suklaata ja banaania. Jos vaan joltakin vinkkejä löytyy niin laittakaa tulemaan..:)
-
1 7
"Onneksi on"
Ihan sairaan hyvä puhdistuskivi! Tai ei en nimi ole "sairaan hyvä" vaan "Perinteinen puhdistuskivi" http://www.onxon.fi/ Kokeilin tiskialtaaseen ja rosterihellalle. Hetkessä kuin uusia! Niin hieno kiilto ja tahrat hävis ihan helposti! Harvoin tuote jolle halusin antaa otsakkeen.
-
8 9
Hyvä omena leivontaan?
Olen tekemässä omenapiirakkaa ja joudun ostamaan omenat tavallisesta k kaupasta. Mikähän lajike noista kaupan omenoista olisi hyvä piirakan tekoon?
-
0 6
Hobby Hall
Boikottiin... ainakin minulla. Ensin tilaan jotain ja paketti tulee ja jotain puuttuu. Lähetyslistassa ei lue mitään. Vanhana varastotyöntekijänä kyllä tiedän, että takuulla pystyy lähetyslistaan lisäämään jälkitoimituksen. No soitan! Kappas, jonoa kokoajan ja se maksaa 6senttiä minuutilt...