Keskustelut
-
0 63
Kaali
Kyllä on kummallista että ei nyt käytetä kaalia enemmän. Nyt se on kaupoissa halpaa ja siinä on paljon vitamiineniä ja muita "roskia". Olis kiva saada uusia kaalivinkkejä. PS. Kaalikääryleet on menossa uunin.
-
0 12
LEIVINUUNIN KÄYTTÖ???
Nyt kaikki viisaat, jotka leivinuunin omistatte ja sillä ruokaa ym. teette... Pistättekö "pikakurssi" muotoisesti käyttöohjeet, meille osaamattomille / kokemattomille! ::o
-
1 5
Kanan valmistus sekä pannulla että uunissa
Hei vaan kaikille. Suunnittelen tässä italialaisväritteistä illallista perjantaiksi ja etsin pääruokareseptiä, jonka voisin esivalmistella ja toteuttaa loppuun alkupalojen ja alkuruoan jälkeen. Löysin Gino D'Acampon Fantastico!-kirjasta sitten reseptin, jossa hakattua ja leivitettyä kananrintaa e...
-
0 8
Keittokirja kateissa!
Sattuisiko jollain olemaan ylimääräinen tai tietäisikö joku, mistä saisimme seuraavan opuksen: Suuri Intialainen Keittokirja, (Baljekar, Fernandez, Husain, Kanani) Multikustannus Oy Mahtava kirja, jossa 325 hyvää Intialaista reseptiä, joita vanhoina Intian kävijöinä haluaisimme toteuttaa....
-
0 16
Trikiinit?
Kauanko trikiinit elävät ihmisen sisällä, lisääntyvätkö ne vai kuolevatko ne vain omia aikojaan? Raakaa sikanautajauhelihaa on tullut maisteltua aina kun olen tehnyt lihamureketta, jauhelihapihvejä, omatekoisia hampurilaisia tai lihapullia. Yleensä atriaa tainnut olla, se kun on ainoa alle 2 euro...
-
0 13
Mannasuurimot/mannaryynit
Pikku tarkistus, onkohan kyseessä sama asia, mannasuurimot tai mannaryynit??? T Hanna
-
0 0
wiskassin kokkikaverit
wiskassin siirryttyä muihin tehtäviin niin toivotan KAIKKI wiskassin kokkikaverit tervetuloa Liinakissan kokkikaveriksi. Olen ihan mukava köriläs.Pidän kaikenlaisesta ruuasta ja kalastan itsekin ja metsällä käyn myös, metsästän vain tarpeeseen en huvin vuoksi kuten jotkut tekevät niin.Muuten liik...
-
0 0
ILMOITUS ILMOITUS ILMOITUS ILMOITUS
wiskassin tehdas on ajettu alas ja työttömäksi jäi yksi. Koko jatkotuotanto ja entisetkin tuotteet on toimitettu Liinakissalle ja arkistoitu. Wiskas kiittää kaikkia ja antaa kaikille kotikokkilaisille isoooon PEUKUN. Heippa.
-
0 10
savukala ruuat?
Mitä kaikkea voikaan saada muuta savukalasta kuin savukalasalaattia. Laitelkaa reseptejä liikkeelle. Kiitos etukäteen. Niin ja Huomenta kaikille.
-
0 8
Jamie Oliverin thai-salaatti, resepti hakusessa!!
Heips! Löytyiskö joltain kotikokkilaiselta Jamie Oliverin thai-salaatin ohje? En tiedä, millä nimellä se oikeasti kulkee... Salaattiin tuli ainakin sikalammasjauhelihaa, nuudeleita, pähkinöitä, katkarapuja... Etukäteen jo kiitos, jos joltain se löytyy ja jaksaa tänne sen laittaa!
-
0 25
Hunajaevankeliumi
Viisi vuotta (ainakin) olen etsinyt kauppojen hyllyltä suomalaista kultaa, juoksevaa kotimaista hunajaa. Turhaan. Suora lainaus: http://www.elisanet.fi/jmjokine/hunaja/hunajan_kasittely.html "Suomalaisessa hunajassa on kuitenkin yleensä eräs hankalana pidetty ominaisuus: suomalaisten kasvie...
-
0 4
Erilaisia reseptejä erikoisruokavalioon?
Olisiko reseptejä, joihin ei tule viljaa, perunaa, riisiä, sokeria tai tärkkelystä? Myös aamupala ja iltapala vinkkejä otetaan vastaan
-
0 20
Voi hiiva...tti
tein aamusta ihan normalisti taas sämpylätiakinan.Eikä puutunut koHIIVA!! jännitän että miten käyttäytyy jälkeenpäin lisätty kuivahiiva ?kerron kohta?
-
0 5
kalanpakastus
Taas on monta erilaista käytäntöä ja mielipidettä kalanpakastus ajasta. Minä olen kyllä pitänyt kalaa pakasteessa useamman kuukaudenkin,mutta jotkut ovat sanoneet,että maksimi 1 kuukausi. eipä ole mennyt pilalle vaikka on ollut 3 kuukautta. Minä kalamiehenä tuntisin kyllä jos kala olisi mennyt h...
-
0 5
Mitä tekisin "valmiiksi viipailoituun" silikonivuokaan?
Eli sain anopilta silikonivuoan, jossa on piirakan valmiiden siivujen muotoiset kolot. Mitä ihmettä siihen voi laittaa? Tuntuisi älyttömältä alkaa tekemään vaikka mustikkapiirakkaa tuollaiseen, kun saisi taikinan ja täytteen jakaa 8 osaan. Varmaan joku piirakka, jossa on täyte valmiiksi taikinass...
-
1 10
Maitojauhe kaakaoon?
Minulta on tuo maidon juonti jäänyt vähiin sen jälkeen kun laktoosi rupesi vaivaamaan, laktoositonta maitojuomaa joskus ostan mutta pirun kallista tavaraa, ei oikein kaakaoon raaski laittaa. Maitojauhe olisi säilyvyyden kannalta hyvä ratkaisu, mutta sekin on lottovoittajan hinnoissa. Kokeeksi os...
-
3 19
keittojen pakastus
kun minulle on moni sanonut ettei keittoja joissa on perunaa niin sitä ei saa pakastaa koska peruna muuttuu jotenkin huonoksi sulatettuna. mitä mieltä olette. pik. vast mahd.pian.kiitos.
-
0 47
Vaasan Taika Ruis 100%
Olipas sitten kertakaikkiaan hyvää leipää paahdettuna. Ostin aivan tuon palkki mainoksen huomattuani ja enpä pettynyt. Sitä näkyi olevan sekä vuokaleipänä että sämpylöinä. Panin kysyen Vaasa&Vaasalta mikähän mahtaa olla leivän GL-lukema, mutta vastaus oli etteivät tiedä. Harmi, maistelen si...
-
0 23
Vinkkejä yötyöläisen "välipalaks" ?
Meillä isäntä on rekkakuski ja tekee 2-vuorotyötä eli päivävuoroa ja yövuoroa. Yövuoro on klo 18-06/08. Ennen töihinlähtöä hän syö n. klo 16 normin päiväruuan perheen kanssa. Sit yövuoron aikana käy 2* kahvilla(kahvieväänä sämpylä/pulla/yleensä ei mitään). Kotiin tullessa olen kaappiin varannut m...
-
0 14
hei kokkilaiset
olisin halunnut kysyä millaisia lasten ja vauvojen ruoka reseptejä haluatte minun kirjoittavan . Olisi kiva jos kertoisitte mitä toivoisitte ohjeissa olevan että ne ovat lapsille sopivia.
-
0 7
Parasta kirjallisuutta?
Tuskastuin taas tähän tiedon valtatien reseptien laatu/määrä suhteeseen. Mitä tahansa gourmeeta ajattelenkin tehdä niin netistä löytyy vain toinen toistaan helpompia ohjeita minkä tahansa ruoan tekemiseen. Mutta kun en halua helppoa vaan haluan täydellistä vaivasta riippumatta. Mistä siis löytyy ...
-
0 11
Kevättä kohti
Nyt on peukkujutut sitten käyty läpi ties montako kertaa,en tiedä koska olen uusi täällä. Minusta kohtapuoliin voitaisiin aloittaa tulevaa kevättä ja kesää koskeva juttu ja lähinnä ainakin minä kaipaan paljon hyviä uusia grillireseptejä,ettei aina makkaraa. Kasviksia nyyteissä, hyvää lihaa ja mon...
-
0 9
Trappistioluet
Sain lahjaksi valikoiman trappistioluita, tripeleitä. Voisiko joku neuvoa minulle, minkälaisten ruokien seuraan ne parhaiten sopivat? Merkit ovat Westmalle, Achel ja Chimay. Kiitos!
-
0 1
Sikalat tarkastettu
Ei ollut ihan turhaa kohu! Nyt on osa mennyt poliisi tutkintaankin! http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/12/evira_loysi_laiminlyonteja_14_sikatilalta_1292937.html
-
0 43
Reseptien erityispiirteiden merkitsemiseen ehdotus
Pystyisikö ylläpito laittamaan reseptien erityispiirteiden (kasvisruoka, vegaani, laktoositon jne.) merkitsemiseen sellaisen featuren, etteivät ihmiset pysty merkkaamaan ristiriitaisia tietoja. Esimerkiksi jos ruoka merkitään vegaaniseksi, sen on oltava myös kananmunatonta ja maidotonta. Tällöin ...
-
0 30
peukut ja niiden antaminen.
Viime aikoina on ollut puhetta peukuista ja niiden antamisesta. Alussa oli mukava kun sai peukun reseptistä johon oli panostanut kovasti. Nykyään peukun saa jo siitä,että osaa voidella leipäpalan ja keittää kupin kahvia. Minä en kirjoittele tänne peukkujen takia vaan siksi minkätakia tänne liityi...
-
0 9
helppoa kalaa...
Terve. Oon uusi täällä ja pistin pari helppoa kalaruokaohjetta.. Nää on aivan loistavat sivustot!
-
0 14
Krutongien tekemisestä
Toisella alueella kysyttiin krutongien tekemisestä, joten tässä uusi ketju sille (linkkaan toisaalta tähän). En ole alempaaa kokeillut, mutta ainakin tälläinen löytyi Kotikokista; jos mieleen tulee siis vinkkejä tai itse koeteltuja ohjeita kotikokista, niin omasta mielestä parhaiden krutonk...
-
0 3
Toffee epäonnistuu..
Tiedän sen, että jos kaapii toffeet kattilasta, niin se muuttuu jauhoiseksi, mutta en ymmärrä sitä, kun sen leikkaa, niin se tekee samat temput. Kokemusta kenkusta toffeesta? :< :S
-
0 7
Millaista ruoka on Tunisiassa?
Niin voisiko joku kertoa millaista se ruoka on Tunisiassa