Keskustelut
-
0 4
maukasta-tulista öljyä
Veljeni joka nauttii tulisesta safkasta antoi pohjan tälle öljylle -kipon tai pullon pohjalle kuivattua chiliä joko sellaisenaan tai hieman murskattuna(tulisempaa) -valkosipulia pilkottuna -siirappia ja viinietikkaa sopivasti -öljyä (rypsi tai oliivi) sopivasti Aikansa muhittua öljystä tulee...
-
0 14
"Mauton" kylmäpuristettu öljy
Onko kenelläkään syvempiä kokemuksia öljyistä? Haussa olisi mahdollisimman vähän "sivumakuja" sisältävä kylmäpuristettu (Extra Virgin) öljy. Tarkoituksena olisi käyttää öljyä vinegrettiin, mutta tähän asti kokeilemani öljyt tuottavat välillä todella ikäviä makuja: - Lidl ja Eldorado Extra V...
-
0 38
Gastroseksuaali?
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200807247998803_ul.shtml tälläisen löysin. avomieheni veli joskus sanoi minulle kuultuaan sanan että, kato, haha, ne on löytäny sut. :D aloitin keskustelun koska haluaisin kuulla teidän kotikokkilaisten kommentteja tähän gastroseksuaali asiaan
-
0 77
Kotikokkilaisten niksi nurkka
Voitaisiin laittaa mukaan kaikkea kokkaamiseen ja myös muuhunkin huushollihommaan liittyviä niksejä jotka säästävät aikaa, vaivaa ja ehkä rahaakin. Pistän tässä itse ensimmäiset. Kun teen lihamureketta teen sen tinavuokaan jonka pohjaan pistelen reikiä. Tämä vehje sitten suuremmalle uunipannu...
-
0 2
Herkuttelu sallittua ja suotavaa!
Joskus pitää herkutella ja hemmotella itseä ja rakkaita. Tässä yksi ohje. http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/203792/Sinisimpukat%20salaattipedill%C3%A4
-
0 168
mitä harrastuksia kotikokin lisäksi teillä on?
mulla on tietokonepeli nimeltä the sims 3 ja käsityöt ,musankuunteluakin.Mieheni musiikkia kuuntelen ramstein ja manowar. ja niin edelleen.
-
0 6
ELÄMÄÄ ILMAN KOTIKOKKI.NETtiä?
Onko sitä ? On sitä! Mutta... Ylläpito saa - voisi sanoa päivittäin, jotain vikaa -viestiä... Itsekin sinne kirjoittelen!!! Joskus sitä vikaa onkin, mutta... Kuitenkin tämä kokkaaminen on ihan erilaista, kun voi kokata täällä yhdessä kaikkien kanssa!!! Siis kiitokset "pojille". Tämä vo...
-
0 8
Muistoja lapsuudesta
Minulla oli ja on se ihana äiti, hän neuloi mulle kauniit vaateet, ja vaikka mitkä. Mulla on vieläkin tuolla vintillä pussiin hengarissa laitettu se ihana villatakki ja vaikka mikä. Ja on niin ihanat väli, voimme keskustella ihan kaikesta joka päivä. Siis soitan joka päivä hänelle, ja hän odott...
-
0 6
Onko kellään tälläistä
http://www.keittiovaline.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Hopia/Products/466 viiniwebin keskustelu sivuilta äkkäsin tämmöisen ja meinasin että menen myymälään tutustumaan tuotteeseen mutta ajattelin kysyä täältä etttä tunteeko kukaan tuotetta? Olisin kiitollinen jos jollain olisi ...
-
0 1
Surunpurkauspaikka
Kirjoitanpahan tähän nyt kun mulla on sellainenkin nuori, en edes sukupuolta halua sanoa, mutta olin hänen kanssa hautausmaalla. Niin hän sanoi minulle, että voiko olla noin kaksi samannimistä ihmistä. Minä, että ei tällä kertaa. Oletihan oikeassa tämä mun kaunis jälkeläinen järkyttyi hautakiv...
-
0 8
Taaro ja musta suola.
Sain tuliaisia. Tietääkö kukaan hyviä käyttötarkoituksia kummallekaan?
-
0 10
Onko ukko-kokki hyväkokki?
Osaako emännän ukko-kulta tehdä ruokaa Meillä kyllä osaa. Tuntuu hyvältä, että mies osaa. Jos itse ei aina voi niin hyvin. Saatta kehua omaanne niin paljon kuin......
-
0 17
Kuluttajan Kompastuskiviä
Kuluttajaa talutetaan tuottajien puolesta pitkässä nuorassa, joten tuotevalistuneisuus on ostajan A ja O. Sama nyrkkisääntö pelaa ihan kaikkien tuotteiden kanssa. AINA luetaan tuoteseloste ja ensimmäisenä meikäläinen pistää mieleen SUOLAN, VEDEN ja SOKERIN (kuluttajan kompastuskiviä) suhteet tai ...
-
2 11
Suola pois valmiista mausteseoksista!!
Oletkos sinäkin törmännyt samaan ongelmaan: käytät uutta mausteseosta, ja yllättäen ruoasta tulee liian suolaista. Isoille merkeille nootia, mausteet erikseen, suolaa saa aina lisättyä itse mutta ei otettua pois! Terveellisyyskin tulisi muistaa. Vähäsuolaisen tai suolattoman ruoan ei tarvitse ol...
-
0 57
Onkohan muilla tarvetta tehdä inventaario omaan ruokavarastoon?
Kävin iltasella lähikaupassa ja innostuin taas "vähän" hastraamaan :S Oli konjakkisinappeja, dippikastikkeita, liemikuutioita, texmexkastikkeita jne. 50-70% alella, niin minähän menin ihan sekasin, eli pari kassillista niitä piti ostaa vaik menin kauppaan hakee 1 maidon. Nyt olen sitten siivo...
-
0 9
Valion uudet maustekermat
Ostin muutaman viikko sitten Valion uusia maustekermoja kolme juustoa ja kipparijuusto 2 dl purkeissa. Olivatpa hyviä, toista käytin kasvispaistokseen ja toisesta tein munakkaan. Olivat todella hyvän makuisia ja uskon sopivan monen laiseen ruuan valmistukseen. Suositellaan lämpimästi!
-
0 3
Helppo piimälimppu
Heippa, nyt kalastellaan taas mielipiteitä ja ajatuksia! Eli meitä on lähestynyt henkilö, joka kaipailisi hyvän mutta helpon hiivattoman (piimä)limpun reseptiä. Tuleeko jolle kulle suoraan mieleen hyvä kokeiltu ohje? Alla vielä viesti kokonaisuudessaan :) "Muistan vuosia sitten tehneeni piimä-...
-
0 3
Kiitokset
Haluanpa tässä kaiken nähden kiittää sinua Insanity kävin taas sinun sivuilla ja tein kebab rullat ja lihan kaikilla mausteilla ja mikä mahtava ruoka ja se kebabliha mä en tajua miksi niin nuori ihminen kuin sinä ole lähtenyt alalle siis ruoka tai leipomo eli kondiittori kaikki mitä olen sinun re...
-
0 59
Sokeri
http://hyvaterveys.fi/artikkelit/Sokeri-koukuttaa/414/ Laitan meillä sokerinkäytön suurennuslasin alle. Ihan mielenkiinnosta tarkastelen, että mistä sitä kertyy ja paljonko. Vaihdan samalla tummaan sokeriin. Ei se paljoakaan autuaammaksi tee, jos sitä käyttää ronskisti, mutta ainakin elimistö ...
-
0 8
salaatinkastike
Onko ohjetta hyvään öljypohjaiseen salaatinkstikkeeseen kaalipohjaiseen salaattiin? Ei sitruunaa.
-
0 14
Piikkimatto !!??!!??
Joulupukki toi meille piikkimaton ja sitä ollaan nyt porukalla kokeiltu viikon verran. Minulle, selkäleikatulle, siitä on tullut aivan uskomattoman hyvä olo. Aloitin varovasti 5 min eka kerralla ja se oli tuskaa. Seuraavalla kerralla 10 min ja silloin tuntui jo huomattavasti paremmalta, suorasta...
-
0 5
kuka luki sellossa tapahtuvasta ampumajutusta
minusta se oli kauheaa kun luin.
-
0 6
Vuosi 2009
Mitä toi tullessa tai vei mennessään? Kohokohtia ja muita mukavia muistoja vuoden varrelta? Tuliko lupaukset ja tavoitteet täytettyä? [quote=Hokus-Focus]Mä olen saanut tarpeekseni tosta jatkuvasta lumisateesta. Tai siis lähinnä siitä että aina aamulla saa kaivaa autoa hangen alta:X. Ja siitä...
-
0 32
onnellista uutta vuotta jokaiselle.
toivoo jadessan ja mies ja kisut
-
0 56
Tipaton loppuvuosi vai tammikuu?
Olen ajatellut tuotakin vaihtoehtoa, kun alkaa tää karppauksen uudelleen opettelu. Alkoholi ja karppaus eivät oikein sovi yhteen. Joskus tietty vois ottaa muutaman light siiderin tai valkkaria. Muutenhan tipaton loppuvuosi voisi olla ihan hyvä idea. Säästyisi rahaa ja maksa riepukin pääsisi h...
-
0 2
9:lle riittävä määrä "tortillatarvikkeita"
Hei ! Vieraita tulossa ja ajatuksena tehdä tortilloja. Ajattelin käyttä broilerfilesuikaleita. Kuinka paljon lihaa ja muita tarpeita on varattava 9 syöjälle ?
-
0 10
miten saatte jouluna tulleet kilot pois.
me alamme kävelylenkeillä käymiset ja silloin kun ei voi mennä lenkille käytämme kuntolaitetta kotona.
-
0 16
Vuodenvaihteen herkuttelua
Mitä teillä on tarjolla?
-
0 5
Saisko ideointiapua pienille lapsille maistuvista blinitäytteistä
Eli uudenvuoden kekkerit tulossa. Aikuisille teen poromoussea ja mätiä perinteisillä lisukkeilla, mutta neiti nirppanokille ;) pitäs kehitellä jotain siihen rinnalle. olisko ehdotuksia? En tiedä, uppoaako edes hapankermatuotteet, joten jotain pomminvarmaa tartteis olla. Toki pistän nakkej...
-
0 8
MIKSI?
Tein siskon tyttären kanssa suklaavaahtoa jouluna jälkkäriksi ja kun valkuaisvaahto oli valmis, lisäsimme siihen Marianne-murusia, siis ennen suklaata, vaahto meni ihan vedeksi. Olimme molemmat ihan ymmällään. Kertoisko joku, miksi näin kävi.