Keskustelut
-
1 10
Maitojauhe kaakaoon?
Minulta on tuo maidon juonti jäänyt vähiin sen jälkeen kun laktoosi rupesi vaivaamaan, laktoositonta maitojuomaa joskus ostan mutta pirun kallista tavaraa, ei oikein kaakaoon raaski laittaa. Maitojauhe olisi säilyvyyden kannalta hyvä ratkaisu, mutta sekin on lottovoittajan hinnoissa. Kokeeksi os...
-
3 19
keittojen pakastus
kun minulle on moni sanonut ettei keittoja joissa on perunaa niin sitä ei saa pakastaa koska peruna muuttuu jotenkin huonoksi sulatettuna. mitä mieltä olette. pik. vast mahd.pian.kiitos.
-
0 47
Vaasan Taika Ruis 100%
Olipas sitten kertakaikkiaan hyvää leipää paahdettuna. Ostin aivan tuon palkki mainoksen huomattuani ja enpä pettynyt. Sitä näkyi olevan sekä vuokaleipänä että sämpylöinä. Panin kysyen Vaasa&Vaasalta mikähän mahtaa olla leivän GL-lukema, mutta vastaus oli etteivät tiedä. Harmi, maistelen si...
-
0 23
Vinkkejä yötyöläisen "välipalaks" ?
Meillä isäntä on rekkakuski ja tekee 2-vuorotyötä eli päivävuoroa ja yövuoroa. Yövuoro on klo 18-06/08. Ennen töihinlähtöä hän syö n. klo 16 normin päiväruuan perheen kanssa. Sit yövuoron aikana käy 2* kahvilla(kahvieväänä sämpylä/pulla/yleensä ei mitään). Kotiin tullessa olen kaappiin varannut m...
-
0 14
hei kokkilaiset
olisin halunnut kysyä millaisia lasten ja vauvojen ruoka reseptejä haluatte minun kirjoittavan . Olisi kiva jos kertoisitte mitä toivoisitte ohjeissa olevan että ne ovat lapsille sopivia.
-
0 7
Parasta kirjallisuutta?
Tuskastuin taas tähän tiedon valtatien reseptien laatu/määrä suhteeseen. Mitä tahansa gourmeeta ajattelenkin tehdä niin netistä löytyy vain toinen toistaan helpompia ohjeita minkä tahansa ruoan tekemiseen. Mutta kun en halua helppoa vaan haluan täydellistä vaivasta riippumatta. Mistä siis löytyy ...
-
0 11
Kevättä kohti
Nyt on peukkujutut sitten käyty läpi ties montako kertaa,en tiedä koska olen uusi täällä. Minusta kohtapuoliin voitaisiin aloittaa tulevaa kevättä ja kesää koskeva juttu ja lähinnä ainakin minä kaipaan paljon hyviä uusia grillireseptejä,ettei aina makkaraa. Kasviksia nyyteissä, hyvää lihaa ja mon...
-
0 9
Trappistioluet
Sain lahjaksi valikoiman trappistioluita, tripeleitä. Voisiko joku neuvoa minulle, minkälaisten ruokien seuraan ne parhaiten sopivat? Merkit ovat Westmalle, Achel ja Chimay. Kiitos!
-
0 1
Sikalat tarkastettu
Ei ollut ihan turhaa kohu! Nyt on osa mennyt poliisi tutkintaankin! http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/12/evira_loysi_laiminlyonteja_14_sikatilalta_1292937.html
-
0 43
Reseptien erityispiirteiden merkitsemiseen ehdotus
Pystyisikö ylläpito laittamaan reseptien erityispiirteiden (kasvisruoka, vegaani, laktoositon jne.) merkitsemiseen sellaisen featuren, etteivät ihmiset pysty merkkaamaan ristiriitaisia tietoja. Esimerkiksi jos ruoka merkitään vegaaniseksi, sen on oltava myös kananmunatonta ja maidotonta. Tällöin ...
-
0 30
peukut ja niiden antaminen.
Viime aikoina on ollut puhetta peukuista ja niiden antamisesta. Alussa oli mukava kun sai peukun reseptistä johon oli panostanut kovasti. Nykyään peukun saa jo siitä,että osaa voidella leipäpalan ja keittää kupin kahvia. Minä en kirjoittele tänne peukkujen takia vaan siksi minkätakia tänne liityi...
-
0 9
helppoa kalaa...
Terve. Oon uusi täällä ja pistin pari helppoa kalaruokaohjetta.. Nää on aivan loistavat sivustot!
-
0 14
Krutongien tekemisestä
Toisella alueella kysyttiin krutongien tekemisestä, joten tässä uusi ketju sille (linkkaan toisaalta tähän). En ole alempaaa kokeillut, mutta ainakin tälläinen löytyi Kotikokista; jos mieleen tulee siis vinkkejä tai itse koeteltuja ohjeita kotikokista, niin omasta mielestä parhaiden krutonk...
-
0 3
Toffee epäonnistuu..
Tiedän sen, että jos kaapii toffeet kattilasta, niin se muuttuu jauhoiseksi, mutta en ymmärrä sitä, kun sen leikkaa, niin se tekee samat temput. Kokemusta kenkusta toffeesta? :< :S
-
0 7
Millaista ruoka on Tunisiassa?
Niin voisiko joku kertoa millaista se ruoka on Tunisiassa
-
0 4
maukasta-tulista öljyä
Veljeni joka nauttii tulisesta safkasta antoi pohjan tälle öljylle -kipon tai pullon pohjalle kuivattua chiliä joko sellaisenaan tai hieman murskattuna(tulisempaa) -valkosipulia pilkottuna -siirappia ja viinietikkaa sopivasti -öljyä (rypsi tai oliivi) sopivasti Aikansa muhittua öljystä tulee...
-
0 14
"Mauton" kylmäpuristettu öljy
Onko kenelläkään syvempiä kokemuksia öljyistä? Haussa olisi mahdollisimman vähän "sivumakuja" sisältävä kylmäpuristettu (Extra Virgin) öljy. Tarkoituksena olisi käyttää öljyä vinegrettiin, mutta tähän asti kokeilemani öljyt tuottavat välillä todella ikäviä makuja: - Lidl ja Eldorado Extra V...
-
0 38
Gastroseksuaali?
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200807247998803_ul.shtml tälläisen löysin. avomieheni veli joskus sanoi minulle kuultuaan sanan että, kato, haha, ne on löytäny sut. :D aloitin keskustelun koska haluaisin kuulla teidän kotikokkilaisten kommentteja tähän gastroseksuaali asiaan
-
0 77
Kotikokkilaisten niksi nurkka
Voitaisiin laittaa mukaan kaikkea kokkaamiseen ja myös muuhunkin huushollihommaan liittyviä niksejä jotka säästävät aikaa, vaivaa ja ehkä rahaakin. Pistän tässä itse ensimmäiset. Kun teen lihamureketta teen sen tinavuokaan jonka pohjaan pistelen reikiä. Tämä vehje sitten suuremmalle uunipannu...
-
0 2
Herkuttelu sallittua ja suotavaa!
Joskus pitää herkutella ja hemmotella itseä ja rakkaita. Tässä yksi ohje. http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/203792/Sinisimpukat%20salaattipedill%C3%A4
-
0 168
mitä harrastuksia kotikokin lisäksi teillä on?
mulla on tietokonepeli nimeltä the sims 3 ja käsityöt ,musankuunteluakin.Mieheni musiikkia kuuntelen ramstein ja manowar. ja niin edelleen.
-
0 6
ELÄMÄÄ ILMAN KOTIKOKKI.NETtiä?
Onko sitä ? On sitä! Mutta... Ylläpito saa - voisi sanoa päivittäin, jotain vikaa -viestiä... Itsekin sinne kirjoittelen!!! Joskus sitä vikaa onkin, mutta... Kuitenkin tämä kokkaaminen on ihan erilaista, kun voi kokata täällä yhdessä kaikkien kanssa!!! Siis kiitokset "pojille". Tämä vo...
-
0 8
Muistoja lapsuudesta
Minulla oli ja on se ihana äiti, hän neuloi mulle kauniit vaateet, ja vaikka mitkä. Mulla on vieläkin tuolla vintillä pussiin hengarissa laitettu se ihana villatakki ja vaikka mikä. Ja on niin ihanat väli, voimme keskustella ihan kaikesta joka päivä. Siis soitan joka päivä hänelle, ja hän odott...
-
0 6
Onko kellään tälläistä
http://www.keittiovaline.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Hopia/Products/466 viiniwebin keskustelu sivuilta äkkäsin tämmöisen ja meinasin että menen myymälään tutustumaan tuotteeseen mutta ajattelin kysyä täältä etttä tunteeko kukaan tuotetta? Olisin kiitollinen jos jollain olisi ...
-
0 1
Surunpurkauspaikka
Kirjoitanpahan tähän nyt kun mulla on sellainenkin nuori, en edes sukupuolta halua sanoa, mutta olin hänen kanssa hautausmaalla. Niin hän sanoi minulle, että voiko olla noin kaksi samannimistä ihmistä. Minä, että ei tällä kertaa. Oletihan oikeassa tämä mun kaunis jälkeläinen järkyttyi hautakiv...
-
0 8
Taaro ja musta suola.
Sain tuliaisia. Tietääkö kukaan hyviä käyttötarkoituksia kummallekaan?
-
0 10
Onko ukko-kokki hyväkokki?
Osaako emännän ukko-kulta tehdä ruokaa Meillä kyllä osaa. Tuntuu hyvältä, että mies osaa. Jos itse ei aina voi niin hyvin. Saatta kehua omaanne niin paljon kuin......
-
0 17
Kuluttajan Kompastuskiviä
Kuluttajaa talutetaan tuottajien puolesta pitkässä nuorassa, joten tuotevalistuneisuus on ostajan A ja O. Sama nyrkkisääntö pelaa ihan kaikkien tuotteiden kanssa. AINA luetaan tuoteseloste ja ensimmäisenä meikäläinen pistää mieleen SUOLAN, VEDEN ja SOKERIN (kuluttajan kompastuskiviä) suhteet tai ...
-
2 11
Suola pois valmiista mausteseoksista!!
Oletkos sinäkin törmännyt samaan ongelmaan: käytät uutta mausteseosta, ja yllättäen ruoasta tulee liian suolaista. Isoille merkeille nootia, mausteet erikseen, suolaa saa aina lisättyä itse mutta ei otettua pois! Terveellisyyskin tulisi muistaa. Vähäsuolaisen tai suolattoman ruoan ei tarvitse ol...
-
0 57
Onkohan muilla tarvetta tehdä inventaario omaan ruokavarastoon?
Kävin iltasella lähikaupassa ja innostuin taas "vähän" hastraamaan :S Oli konjakkisinappeja, dippikastikkeita, liemikuutioita, texmexkastikkeita jne. 50-70% alella, niin minähän menin ihan sekasin, eli pari kassillista niitä piti ostaa vaik menin kauppaan hakee 1 maidon. Nyt olen sitten siivo...