Kotikokkilaisten niksi nurkka

Kwaa
Voitaisiin laittaa mukaan kaikkea kokkaamiseen ja myös muuhunkin huushollihommaan liittyviä niksejä jotka säästävät aikaa, vaivaa ja ehkä rahaakin.

Pistän tässä itse ensimmäiset.
Kun teen lihamureketta teen sen tinavuokaan jonka pohjaan pistelen reikiä. Tämä vehje sitten suuremmalle uunipannulle metalliritilän päälle.
rasva valuu alemmalle pannulle mureketta paistettaessa. Itse teen kerralla jopa kolme tai neljä murekatta kun jauheliha on tarjouksessa eri makuisia ja sitten vaan pakastimeen. Kuitenkin tarttee varjella ettei pois valunut rasva pala alimmaiseen pannuun. Lisää vettä tarvittaessa.

Mega salaatti ainesten pesu. Jos tarvitsee vihreät tosi suuren salattiin se pieni salattilinko on huono vaihtoehto ja kestää ian kaiken. Itse joudun tekemään salattia varsinkin kesäisiin patio parteihin ja salattia tarvitaan melkoinen määrä. Pesen salatti vihreät ja vuoraan ison tai isoja froteisia kylpypyyhkeitä talouspaperilla siihen sitten päälle salattivihreät jäävuoret sun muut. Kiertelen pyyhkeen rullalla ja sujen nyytin useammalla kuminauhalla. Sitten nyytit pesukoneen linko ohjelmalla läpitse ja pn krispiä ja kuivaa salaati ainesta jatkotoimenpiteisiin.

9.1.2010

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit