Keskustelut
-
0 3
KasvisGallerian tuotteet
Tiesittekö, että on olemassa tällainen "kasvisherkkuihin" erikoistunut suomalaisyritys, joka on kerännyt palkintojakin? Onko kellään kokemuksia näistä tuotteista? http://www.kasvisgalleria.fi/index.jsp?pid=256 Olen maistanut porkkanaleikkeleitä. Mukava rakenne, kestää hyvin leivän päällä, mutta ...
-
0 4
Joulutähtien historiasta
heippa! Tällä kertaa postiluukkuuni tipahti seuraavanlainen kysymys: "Tietäisikö joku mistä joulutähti (siis syötävä) on alunperin kotoisin ja koska tortut leivottiin ensimmäistä kertaa ja missä? " Löytyykö joukosta ruokahistorian taitajia? :)
-
0 7
Jogurttiohjeita
Sulo Vilen kun oon ni ostin tarjouksesta Pirkka Asidofilus-Bifidus Omena-päärynäjogurttia 400g purkkejä 5 kpl/1. :) Onkos jollakulla vinkkejä miten tota vois käyttää muutenkin kun hartaasti purkista syömällä...? Muksut syövät sitä murojen ja myslin kera mut voiko käyttää esim. piirakoissa, rahk...
-
0 3
Pannu kuumana..
Ramsayn uusi ohjelma tuli tänään Subilta. Mitäs tykkäsitte :) ? Tiedän kyllä kenellä kävi pannu kuumana kun Ramsay vaihtoi paidan kokkitakkiin ohjelman alussa ;)(:D
-
0 8
Rauhalista, mukavaa pyhäinpäivää.
Hih, minulla kurpitsalyhty. Kummitytön tuomia loistavia kummituksia ikkunassa.(:S) Ja aivan upea köynnöskranssi hautausmaalle, sukulaisten muistoksi.
-
0 10
Huhtahyvät kevut juusto meetwursti
Oli ihan kamalaa kun ostin! Ensinnäkin maku oli aivan kamalaa. Todella kitkerää ja toiseksi se ei irronnut toisesta siivusta kunnolla. Rikkontui aivan täysin, kun koitti irrottuu. En sousittele että kukaan ostaa tuota. Ihan hirveää oikeesti. Mietin että pitäisikö tuo ihan valittaa huhtahyvälle as...
-
0 3
Häggman
Kävin tänään kahvilla: http://www.haggman.fi/ , hyvää ja kallista. Tarjosivat (synttäriylläriksi) leivän kotiin vietäväksi. (tu)
-
0 12
Hyvät tarjoukset ja iloinen mieli
Pakko kirjoittaa, kun meidän lähimmässä K-marketissa oli niin kiva käydä tänään mm: tuore lohi 6,90/kg, hyvä kotimainen naudanpaisti 8,90/kg, avokadot 2,65/kg sekä päärynät, mandariinit, hunajameloni ja munakoisot euron kilo! Ihanat Pirkan miniluumutomaatit olivat myös euron rasia. Tuli v...
-
0 20
Tarkennettu reseptihaku?
Saako tuota reseptihakua toimimaan toisin päin, niin ettei tuloksissa näytetä ainuttakaan reseptiä minkä yhteydessä mainitaan valkosipuli?
-
0 12
LIHAMYLLY
-No se meni ARU taas ostaan uuden "leikkikalun" itselleenB)-.Vaan hyvä on lihamylly kalapihvejä tehdessä(tu) Niin samettista tuli,että vähän erilaista,kun vanhalla Äidiltä perityllä käsin veivattavalla. -Vaan olisiko teillä idea myllyillä koneelle muita käyttö ideoita? Makkara?
-
0 6
Saaristolaisleipää
Olisi kysymys saaristolaisleivästä: elämäni ensimmäiset saaristolaisleivät ovat juuri uunissa. Ne näyttävät jotenkin oudoilta... siksipä kysynkin, pitääkö kaljamaltaat jotenkin liottaa nesteeseen ennen taikinaan lisäämistä tms. Tuo tumma rouhe muuten vaaleahkossa taikinassa ei näytä kovin hyvältä...
-
2 24
Vanajan Sydän piparit
Suosittelen suussasulavia kotimaisia Vanajan Sydän pipareita kaikille. Huomattavasti parempia mitä monet muut piparit ja mikä parasta, ovat rypsiöljyllä leivottuja ja terveellisiä! Uusi ehdoton suosikkini! Kokeilkaa ihmeessä.
-
0 8
Perintöreseptit
mitä haluat jättää tuleville sukupolville,? omille lapsille makumuistoiksi? onko jotain makureseptiä mitä et missään tapauksessa jakaisi esim täällä? jotain salaista? minullapa on kyllä 1 salaisuuskastike jonka olen saanut yhdeltä kokilta ja en missään nimessä laittaisi tänne, vaikka kyllä...
-
3 36
Appelsiinin ja sitruunan kuoret ruoka-aineena
Resepteissä on silloin tällöin maininta, että ruokaan kuuluisi raastettuna appelsiinin tai sitruunan kuorta. Eikö niissä ole kasviensuojeluaineita eli myrkkyjä, joilla tapetaan mahdolliset hedelmiä syövät hyönteiset tai niitä tuhoavat kasvitaudit? Jos niissä on noita tuholaismyrkkyjä, niin miten...
-
0 15
kudotteko käsitöitä?
minä kudon itselleni violetin väristä kaulaliinaa ,níin saan lämmintä kaulaani kun menene ulos myös talvella.
-
0 19
Sairaala ruuat/palvelut ?!
Ajattelin avata keskustelun sairaaloiden ruuista/palveluista yleensä. Olen ollut nyt viikon sairaalassa, ja olen positiivisesti yllättynyt ruuan mausta ja monipuolisuudesta. Makasin Lapin keskus sairaalassa Rovaniemellä ja talon keittiö saa kyllä täydet pisteet viikon ruuista. Kakki ateriat ...
-
0 14
Paras perunalajike perunamuussin tekoon?
Jälleen sarjassamme meille saapuneita kysymyksiä, joihin haemme fiksummilta eli teiltä mielipiteitä :) Käytännössä kysymys siis kuuluu minkälaisesta ja mahdollisesti myös mistä perunalajikkeesta saa loihdittua parhaimman perunamuussin? Vai onko lajikkeella lopulta isosti väliä?
-
0 8
Paprikajauhe
Hei, (olen uusi täällä :P ) kyselisin sellaista, että olenko ainoa jonka mielestä paprikajauhe on melko mitätön mauste eikä oikeastaan maistu miltään ruuassa? Onko vika maustamiskädessäni, makuaistissani, paprikajauheessani...vai? -Norsula
-
0 13
Uusi liike
Kävin lauantaina kaupassa, ja huomasin että kauppakeskus arabiaan oli avattu uusi keittiöväline liike. Sieltä tuntui löytyvän kaikki mahdoton ja mahdollinen, ja isona plussana sieltä sai ihan oikeasti palveluakin. Tuo viimeinen tuntuu nykyään puuttuvan kaikkialta paitsi stokkalta ja nyt tästä uud...
-
1 13
Mitä kokkaan Halloween-kurpitsasta?
Nyt olisivat kotikokkilaisten hyvät neuvot tarpeen: sain lahjaksi ystävältä aivan upean, 15-kiloisen Halloween-kurpitsan. Alkaa olla aika kovertaa sisus ulos ja veistellä kuoresta lyhty, mutta enhän minä onneton tiedä, mihin sitä sisustaa voisi käyttää! Marmeladi-reseptin jo huomasin täältä. Epäi...
-
0 10
ruoan tekeminen on kivaa, usein
tein tänään uuniruokaa.1kg porsaansisäfile, jonka laitoin kolmeksi tunniksi uuniin.lopuksi laitoin lohkoperunoita(itse tehtyjä) ja porkkanoita noin tunniksi uuniin.ranskalaisten perunoiden mauste sopii hyvin lohkoperunoille
-
0 12
Homing
Tämä on nyt trendikästä: http://www.kaleva.fi/uutiset/Kotimaa/Kaupunkilainen-lompsii-metsaan/819816 Mukavaa olla kerrankin muotitietoinen! :-)
-
0 4
Fänkål ??
Tietääkö joku mitä fänkål on suomeksi, mulla olis hyvä leipärecepti johonka sitä tulee. Ajattelin kirjoittaa sen suomeksi mutta haluisin tietää ensin tuon.
-
0 4
tonnikalfileen pakastaminen
Mahtaakoohan kaupan kalatiskiltä ostetun tonnikalafileen voida pakastaa ja sitten sulattaa ja paistaa n. kuukauden kuluttua? Oli tänään tarkoistus kaivaa tonnikala pakastimesta ja tehä illala mut rupesin kumminki pelkään et onkohan se ihan kunnossa kun kuitenkin jostain kaukaa tuotu ja olis ta...
-
0 197
Ottaako, vai eikö ottaa rokote sikainfluenssaan?
Siinäpä itselle kysymystä kerrakseen. Minä kun vierastan kaikkea ulkopuolista mikä tulee kehoon. Ja varmasti moni muu. Velikin saa influensarokotteestakin jo kaameen flunssan. Jaa a, sitten se toinen puoli asiasta, kun ei tahdo kestää korkeaa kuumettakaan. Tuntuu henki aivan lähtevän. Ntjaa...
-
0 7
Juttua poronlihasta
Olen kovasti iloinen, kun mies tilasi minulle DelìPorosta poron takaneljännes. Ei ollut monimutkaistakaan netinkautta tilata, ja noutopistekään ei ole liian kaukana. Eli valitsin EuroMarketin pakastinhuoneen, joka säilyttää vain 6E:a vastaan tätäkin tuotepakettia. Liha on kalvotonta, jota ar...
-
0 20
ALLERGIA-apua
Voi kuulkaas pieni pyyntöni tämä.. miten laitan hyvää ("kermaista" ja maukasta) ruokaa kun en voi käyttää näitä : maito, kaura, ohra, soija, pähkinät ... Eilen tuli "tuomio" ja nyt sitten olen sulatellu asiaa.. Voi hurja. Kananmuna käy ja kala (jos se ei haise lainkaan..eikä sitä lämmitetä e...
-
0 22
"KIINNOSTAVA KOKKI"
Taustaryhmälle TÖITÄ... Kotikokissa kaikenlaisia laskettuja juttuja... "hall of..." , eniten reseptejä... eniten kommenteja... Kukas nikkari tekis vaikka "kiinnostavin kokki" laskennat??? Olis siis laskettuna / vertailtuna reseptit, katselut, jne... Siis jos kokilla reseptejä 10, katseluja ...
-
0 11
Ruoan maustaminen.
Ruoan maustaminen monastikin ihmetytää minua!Kun ihmiset maustavat ruoan liian mausteiseksi ja käyttävät liiaksi esim. suolaa ketsuppia ja sinappia. ja varsinkin nuoremmat ihmiset ja tietysti ystäväpiiriinikin kuuluu sellaisia ihmisiä.Mutta tietysti ei sitä voi kohteliaisuus syistä monastikin san...
-
0 3
decoupage
askarteluhimo on taas iskenyt :-) olis ideana tehdä kangasta ja paperia käyttäen sisustustauluja ja siksi kysynkin olisko kukaan kokeillut tuota decoupage-lakkaa? onkohan sopivan helppoa ja nopeaa meitsin hermoille... ?::o ei viittis ostaa ennenkuin sais kuulla hiukka kokemuksia