Keskustelut
-
0 8
Pakkaukset pienenevät, hinnat pysyvät samana
Nyt onkin Iltalehdessä tekstiä pakettien pienenemisestä ja hintojen pysymisestä kuitenkin samana:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009101910449353_uu.shtml :X:X Nii`in, kuten lehtikin sanoo: "Näinkö meitä pidetään tyhminä."
-
0 64
Jouluvinkkejä
Nyt on lohi usein tarjouksessa ja tekisi mieli ostaa sitä jo joulua varten. Ajattelin, että jos sen suolaisi ja lykkäisi pakastimeen. Sitten sulattaisi ja maustaisi mukavasti vähän lisää ihanaksi graaviherkuksi. Vaan epäilyttää, säilyykö raaka lohi pakastimessa 2 kuukautta? Mulla on jossain t...
-
0 7
Onnistumisen iloa
Toivoisin tähän tekstiä, asioista, pienistäkin..., mikä oli nyt viimeinen onnistumisen tunne ja missä asiassa. Itse koin onnistuneeni, kun aterioimme, minun säilömäni siivutetut punajuuret, jotka säilöin etikkamausteliemeen, ne nyt taasen maistui niin hyville liharuuan kanssa. Oletko Sinä ...
-
0 2
Mitä syötaäisiin välipalaksi /iltapalaksi?
Tätä joutuu meillä useinkin miettimään varsinkin näin loma-aikaan. Tänään voileipiä ja mustikka-mansikka rahkaa ja iltapalaksi saunan jälkeen suunnitteilla pannukakkua omenahillon ja vaniljajäätelön kanssa. Ajatukseni olisi että myös välipalat, olisivat terveellisiä ja monipuolisia sekä maistuvi...
-
0 7
Kotikokki muuttaa lähiaikoina (ennakkovaroitus)
Hei! Kotikokki muuttaa lähiaikoina; kyseessä ei ole kuitenkaan sen kummoisempi asia kuin kotikokin muuttaminen uusille palvelimille. Muuton myötä kotikokin toiminnan pitäisi nopeutua selkeästi, kasvaneiden kävijämäärien vuoksi pientä hitautta on ollut viime aikoina ilmassa. Ilmoitamme tarkemma...
-
0 13
Hyvät ideat
olisko jollain hyviä ideoita antaa mulle että voisin kokeilla tehdä jotain uutta ruokaa eikä aina sitä samaa tavallista kotiruokaa? Ehdotuksia tulemaan. En siis tarkoittanut pelkästään mitään hienoja piperryksiä.
-
0 9
MAKU -lehti
Ihanaa, tänään se taas odotti minua postilaatikossa, kun tulin kotiin. Ihania ja loistavia ohjeita! Suositellaan kaikille!
-
0 1
Pimeäntorjuntaa
Miten te armaat kanssakokkaajat torjutte pimeyden aiheuttamaa "kaamosmasennusta"?? Kynttilöillä, ruualla, musiikilla, taiteilla, miten?? Itse polttelen kynttilöitä ja laittelen ulkolyhtyjä pitkin pihaa, tietysti nautin mahdollisimman usein hyvästä ruuasta ja mukavasta musiikista ja seurast...
-
0 2
Kesä-, syys-, talviomenat
Miten olet säilönyt kesäomppusi, syys-, minä täällä olen ekaa kertaa tehnyt talviompuistani hyytelöä. Tuli kivan näköistä. Epäilytti vähän kun huomasinkin ettei ohjeen vesimäärä riittänytkään omalle lajikkeelleni olivat varsin jauhoisia, Antnovka (jos oikein osasin kirjoittaa). Vaadittiin ...
-
0 6
OSALLISTU KISAAN JA VOITA! ???
Tuijotteletteko Te muutkin tyhjää ruutua, kun meinaatte kurkata fondi-kisaa??? :( Ei auta, kun kuvitella - mikähän kisa lie?
-
0 7
Toffeekarkkien kovettuminen
Hei kaikki! Yritin tehdä eilen toffeekarkkeja seuraavalla reseptillä. 1rkl margariinia, 2 dl rasvatonta maitoa, 2 dl sokeria, 2 rkl fariinisokeria. Keittelin toffeeta noin 45 minuuttia kaikenkaikkiaan. Aluksi aika hiljaisella lämmöllä, mutta lopulta vahingossa aika villisti kiehuen. Loppukeittel...
-
0 5
Sopisiko ihmisen kakka lannoitteeksi?
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1736673
-
2 2
Perinteinen possunmakkara.
Eli olisin erittäin innokas löytämään perinteisen possunmakkaraohjeen joka sisältää mm, Munuaista, maksaa, ohrasuurimoita ja maustepippuri maistui melko mukavasti. Onko ketään tuon ajan kotikokkia liikkeellä, tai josko jollain löytyisi tämä suuripiirteinen ohje, ja valmistusjärjestys. Myös sivu...
-
0 81
tämän päivän resepti
hyvä lalaresepti
-
0 2
Miten sinua on kosittu?
Minun mies kysyi suoraan mun isältä, saako minun kättä. Isä katsoi miestäni suoraan silmiin ja sanoi, kyllä se päättää itte. Sitten mentiin aika pian kihloihin ja se olikin niin, että ajoin peltotietä, kun mies oikaisi, siis ajoin hänen perässään autolla, huusin ikkunasta, että heitä se h....
-
0 16
Prkleen hyttyset!
Suomessa alkaa olemaan pahin aika ohi mutta taalla sota jatkuu... Eli mika on paras, tehokkain, lapsille vaarattomin tapa tappaa hyttyset sisalla? Kiinni niita ei saa! Meilla on joka ikkunassa ja ovessa hyttysverkot mutta ne pirulaiset odottaa siina oven takana ja heti kun on pieni rako niin rynt...
-
0 16
basilika
laitoin tässä päivänä muutamana pastaa johon tuli mausteeksi basilikaa ja voi ihme, siitä se sitten lähti!! jäi ihan hirmu basilikan himo päälle, nyt tuntuu et tars laittaa sitä ruokaan jos toiseenkin. mulla varmaan joku puutos...
-
0 5
Astiasarjat :)
Tuli mieleen kahvikuppikeskustelusta, keräättekö jotakin astiasarjaa? Meillä kerätään Muumimukeja ja kirkasta Aino Aaltoa, lähinnä laseja, kulhoja, voileipälautasia jne. Jahka ne häät saadaan järjestettyä, pyydämme lahjaksi syviä Muumi-lautasia ja valkoisia, matalia Teema-lautasia. "Sosimet"...
-
0 1
SILAKKAMARKKINAT
Onko silakkamarkkinoilla kävijöitä? Löysitkö mitään kivaa? Ostitko mitään kivaa? Tarkoitus olis mennä käymään...
-
0 8
Jaatelokone
Millaisia kokemuksia? Nyt kesan kynnyksella on alkanut tehda mieli ostaa moinen laite, mutta tuleeko sita kaytettya ja tuleeko jaateloista hyvia? Mita pitaisi katsoa laitetta valitessa? Onko kokemuksia, ideoita?
-
0 0
Rauhaa housuihin
Minua aina naurattaa ton mun miehen kaveri, kun kkäymme kahvilla tolla abc;ssä niin hän aina toilottaa tolle mun poikamies ukolle, että rauhaa housuihin, eiks`, hyvin, yritän kestää sanoo mun mies-kulta. Toivon että tähän kirjoittettaisiin kaikkee ja sen kans.
-
0 33
Kahvikupit
Minulla on monta kahviserviisiä,mutta on kyllä niin,että kukaan ei viitsi nykyään juoda niistä mini-kupeista.Aina otetaan isoja mukeja esiin,ja ainakin meillä jää kauniisti katettu minikuppi- kahvipöytä unholaan... Harmittaa vähän tämä kahvittelun arkipäiväisyys nykyään.Jouluna ja juhlpäivinä se...
-
0 35
Minkälaisia katselulukuja teillä on?
Olen aivan äimän käkenä, kun reseptejäni on käyty katselemassa jo yli 100.000 kertaa. Millaisia lukuja teillä muilla on? Olis kiva tietää, onko tämä paljon vai vähän? Olen ollut sivuilla lähes 2 vuotta. Sillähän on tietenkin merkitystä tuohon katsoja lukuun. Olen todella onnellinen ja kiitoll...
-
0 7
Koliikki
Ex-koliikkilapsen äitinä olen miettinyt johtuisiko vauvan koliikki äidin raskauden aikaisesta ruokavaliosta ja jos imettää, niin jatkumohan on selvä? Esim. juur tuo viljojen gluteeni, joka on viisaampien mukaan vieras aine alkuaikojen metsästävälle ihmiselle... onkohan sitä tutkittu? Itse kyllä k...
-
0 5
Minustako vegetaari...?!
Tänään on kansainvälinen kasvissyöjien päivä. Sen kunniaksi laskettiin että jokainen saksalainen syö elämänsä aikana 4 nautaa 4 lammasta 12 hanhea 37 ankkaa 46 kalkkunaa 46 sikaa 945 kanaa sitten vielä kalat ja muut mereneläjät. Jos jokainen pitäisi kerran viikossa lihattoman päivän,...
-
0 4
Italia/Milano
Ollaan miehen ja vajaa 2 vuotiaan tytön kanssa lähdössä Milanoon itsenäisyyspäivän jälkeen. Nyt oon alkanut pohtimaan noita tytön ruoka hommia.. Aamupala saadaan hotellista ja ruoat varmaan löydetään ravintolasta, mutta iltapuuro pikkasen mietityttää! On kuitenkin tottunut syömään sen melkein jok...
-
0 0
Lockerz
Oletteko jo kuulleet tai rekisteröityneet tänne? Kyseessä on siis uusi facebookin tapainen yhteisöpalvelu, sillä erotuksella, että täällä kaikesta tekemisestä saa pisteitä. Näillä pisteillä voi sitten ostaa kaikenlaista tavaraa. Sivu on vasta beta-vaiheessa ja sisään pääsee vain kutsulla. Kutsu...
-
0 17
Voi Matti,Matti!!!
Lyhyet tai pitkät ovat valheen tiet, vai miten se tämä meidän Matin juttu oikein menee. Selitystä, selityksen perään ja kohta hän ei itsekään tiedä mitä puhuu ja mistä. Eroa hyvä ystävä, kun vielä voit kutakuinkin kunniallisesti ja ihmiset unohtavat kaiken. Poliittinen muisti on 3kk ja sitten o...
-
0 21
Ehdotuksia päivälliseen!
Olisiko kellään ehotuksia mitä ihmettä tarjoaisin isälleni, kun hän tulee mun luo syömään lauantaina? Idea on siis hemmotella iskää ja viettää laatu aikaa isän ja tyttären kesken; jutustella yms. :) Meinaan tarjota pääruuan ja jotain jälkkäriä/kahvin kanssa jotain. Joku kala ruoka ois kiva, m...
-
0 4
S-etukortin BONUKSET?
Olenkohan käsittänyt jotain väärin, en tiedä? Ihmettelen vain, kun noin puolisentoista vuotta sitten kysyin eräältä myymäläpäälliköltä, mitä on asiakasetu bonuksen prosentti-määrä, hän sanoi, että 4%, nyt kun tuli tänään asiakasetu-lehti ja välissä on bonuslaskelma, niin siellä oli kerrottuna,...